+40.723.622.253

The Franchwise Talks – Radu Savopol, co-fondator 5 to go | RE-START

RE-START

5 to go ne-a oferit incredere ca oamenii isi redeschis business-urile. Au fost primii care au facut pasul asumandu-si leadership-ul in industrie si ne-au oferit speranta, iar pe data de 5 mai au redeschis aproape toate locatiile. 

La a doua sesiune live, din seria “The Franchwise Talks”, l-am avut ca invitat special pe – Radu Savopol – co-fondator 5 to go, un antreprenor cu multe planuri si o energie debordanta. 

Cand am auzit ca redeschid locatii 5 to go ne-au venit in cap o gramada de intrebari. Prin urmare, l-am provocat pe Radu Savopol la un interviu live, sa ne impartaseasca perspectivele lui asupra noului context si cum se adapteaza la el.

Cum a aratat ultima luna pentru Radu Savopol, ca antreprenor?

Dupa ce a depasit impactul initial provocat de inchiderea “peste noapte” a celor 150 de locatii, s-a calibrat la noul context si a revenit pe pozitii. Impreuna cu echipa 5 to go a inceput sa lucreze la diverse proiecte, cum ar fi: reamenajarea birourilor, amenajarea locatiilor deja contractate si lansarea unei game de produse noi: ready to drink, cafea pentru acasa, siropuri pentru acasa.

Conceptul 5 to go a fost desenat inca de la inceput ca un business de proximitate si a urmarit totodata dezvoltarea zonei de consum stradal, prin implementarea unui concept aproape exclusiv de produse “to go”. 

Tot din categoria lucrurilor concrete pe care le-au facut, a fost si relocarea spatiilor, acolo unde nu au reusit sa negocieze chiriile. 

Au pus la bataie toate resursele pe care le-au avut ca echipa, pentru a sustine business-ul. 

Tot in ultima luna, s-au semnat 7 francize noi 5 to go, 1 in Cluj si 6 in Bucuresti. 

vor mai exista francize in urmatoarea perioada? Ce se va schimba in zona de franciza?

Radu considera ca va creste zona de franciza, pentru ca se uita la propriul exemplu si la cererile primite in ultima perioada. In plus, exista cereri de rebranduire a cafenelelor deja existente in piata sub brandul 5 to go. Oamenii isi doresc sa se asocieze cu un brand validat, de succes.

Ca trend, franciza va fi in zona celor care vor sa dezvolte business de familie, care cauta siguranta, proceduri bine puse la punct si disciplina de a lucra cu sisteme.

Oamenii se intorc la dezvoltarea business-uri de familie, implicati in operational, fara structuri complexe de angajati. 

Nimeni nu avea sa stie perioada prin care urma sa trecem, contextul de fata este unul fara precedent, insa toate directiile prevedeau o recesiune. Atunci cand ai un partener puternic alaturi, cu expunere internationala, mai ales intr-o perioada de criza, reprezinta un avantaj. 

La acest aspect s-a gandit si Radu, cand la finalul anul trecut, a atras in afacere fondul regional de investii, Mozaik Investments, cu o participatie de 35%.

Beneficiind de o infuzie de capital au putut sa continue dezvoltarea, au fost mai relaxati, neavand presiunea creditelor.

Provocarea 5 to go – expansiune internationala

Provocarea principala a celor de la 5 to go este expansiunea internationala. Aceasta era programata pentru anul in curs, dar din cauza contextului, expansiunea internationala s-a decalat.

Prima piata vizata a fost Polonia. Construirea unei retele internationale vine cu mai multa munca, tinand cont de faptul ca nu intelegi piata si comportamentul clientului. Insa, primele tatonari au fost facute si sunt dispusi sa reia discutiile.

La ce schimbari trebuie sa ne asteptam in comportamentul consumatorilor?

Va fi o cerere de repozitionare pe zona de preturi, iar in acest sens 5 to go a luat masuri si pana la sfarsitul anului au o noua campanie pentru consumatori, iar la cumpararea oricarei cafele espresso, espresso lung sau americano, clientii primesc inca una gratis.

Chiar daca ne confruntam cu o perioada dificila, nu au existat, din fericire, francizati 5 to go care au vrut sa renunte sau care nu au putut sa sustina business-ul.

5 to go este un business ajuns la maturitate, cu o retea de 150 de locatii.

sfat pentru un antreprenor care se uita sa isi francizeze business-ul

Franciza vine cu multa munca si responsabilitate, inainte de a lua decizia de a franciza, sistemul trebuie sa fie unul validat, cu alte cuvinte trebuie sa existe cerere din piata pentru produsul sau serviciul tau. 

Franciza nu inseamna mai usor, inseamna mai multa munca, mai multa responsabilitate, mult mai multa implicare,” a precizat Radu Savopol.

Urmatorul proiect dezvoltat, prin franciza, de catre Radu, va fi brandul Cereal Crunch succedand cu deschiderea unei locatii in Constanta. Conceptul Cereal Crunch, a fost lansat in 2018 de Alex Vasile si a fost preluat in noiembrie anul trecut de co-fondatorii lantului de cafenele 5 to go.

recomandare pentru antreprenori

In contextul actual, diferenta o face flexibilitatea noastra de a ne adapta si a vedea oportunitatea din piata. Trebuie sa ne scoatem din zona de confort, sa vedem la ce suntem buni si sa folosim skillurile si resursele intr-o alta industrie, care in acest moment nu este blocata. 

In cazul in care ai ratat interviul live, iti punem la dispozitie inregistrarea complata cu Radu:

Radu Savopol la Franchwise Talks

Un antreprenor cu multe planuri si o energie debordanta. Pare ca nu va lasa criza sa-i strice (prea mult) planurile. O discutie buna cu Radu Savopol. Multe intrebari din public. Mai facem.

Publicată de Franchwise pe Miercuri, 29 aprilie 2020

 

@Franchwise vom continua seria de evenimente dedicate comunitatii de francize din Romania pentru ca noi credem ca IMPREUNA suntem mai puternici!

rCuvinte cheie

, , , , , , ,

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide