5 francize din HoReCa cu care poti intra in lumea antreprenoriatului: cati bani iti trebuie pentru a porni
Velocita este una dintre cele mai cunoscute gelaterii din Bucuresti, locatia din Calea Victoriei beneficiind de un flux ridicat de clienti, mai ales in weekend-urile in care strada, alaturi de alte artere din Bucuresti, devine pietonala.
Afacerea se dezvolta la nivel national printr-un sistem de franciza. Pentru a intra in acest business trebuie sa stii de la inceput ca taxa variaza in functie de dimensiunea magazinului si numarul de angajati de care vei avea nevoie. Cateva exemple mai jos:
- 12.000 de euro pentru un magazin de pana la 60-70 de metri patrati.
- 19.500 de euro pentru magazinele medii de peste 100 de metri patrati.
Daca vrei un restaurant cu un concept bazat exclusiv pe clatite si un aer frantuzesc, Maison des Crepes are un sistem de franciza la care ai putea apela. Trebuie sa scoti din buzunar12.500 de euro drept taxa de intrare in franciza, suma, asa cum te-am obisnuit si in slide-urile anterioare, variaza in functie de locatia aleasa si dimensiuni.
Investitia initiala intr-un astfel de restaurant, pentru a-l adapta conceptului stabilit de francizor, porneste de la50.000 de euro. Perioada minima pe care se incheie contractul de colaborare este cea de 5 ani.
O alta franciza in zona de cafenele, cu un grad mare de popularitate, este cea lansata de reteaua de cafenele TED’s Coffee Co.
”Avem o echipa care asigura suport ongoing, nu doar cand semnam sau facem proiectul. Suportul nostru este continuu in ceea ce priveste fiecare francizat, avem raspuns la fiecare intrebare. De fapt si de drept, de ce vii la o franciza? Ca nu vrei sa faci greseli, vrei sa arzi anumite etape, vrei sa minimizezi riscul unei investitii”, spune Vasi Andreica, fondator si CEO.
Sursa: wall-street.ro
Trei antreprenori locali au mers cu concepte HoReCa romanesti la Paris, in capitala gastronomiei. „Exista potential de business si chiar se poate face profit“
Restaurantul cu specific japonez Japanos, cafeneaua 5 to Go si magazinul de delicatese deschis de grupul Le Manoir sunt cele trei afaceri romanesti identificate de ZF care au mers in capitala Frantei pentru a face business.
Cei mai multi oameni de afaceri locali au ales sa mearga in tarile vecine, unde au avantajul unei puteri de cumparare similare si, poate, al unor obiceiuri asemanatoare, plus distante geografice mici. Exista insa si exceptii. Mai exact, Ziarul Financiar a identificat trei antreprenori locali care au mers cu concepte HoReCa romanesti in Paris, capitala gastronomiei. Aici ei au deschis localuri sub brand autohton – desi, intr-adevar, cu sonoritate internationala. Este vorba de restaurantul cu specific japonez Japanos, de cafeneaua 5 to Go si de magazinul de delicatese operat de grupul Le Manoir.
Sursa: zf.ro
JYSK deschide magazin in Bailesti, judetul, Dolj, si ajunge la o retea de 121 unitati in Romania
JYSK, retailerul scandinav de mobilier si produse pentru casa, continua expansiunea in Romania si inaugureaza joi, 12 mai, un nou magazin, in localitatea Bailesti, judetul Dolj, ajungand astfel la o retea de 121 de unitati pe piata locala. JYSK este prezent in judetul Dolj din anul 2016, cand a deschis primul magazin din Craiova, urmat la scurt timp de un al doilea magazin in oras.
’’Expansiunea este foarte importanta pentru JYSK, pentru ca ne dorim sa fim cat mai aproape de fiecare client. Acest lucru inseamna ca deschidem magazine nu doar in orase mari, ci si in orase medii si mici. De la inceputul anului am inaugurat deja sapte magazine si avem in plan cel putin 15 magazine noi pe an. Suntem mereu in cautare de spatii potrivite pentru conceptul nostru de magazin, cu o suprafata de aproximativ 1.400 de metrii patratI’’, a declarat Iraida Paiuc, Sales and Marketing Manager JYSK Romania si Bulgaria.
Sursa: zf.ro
Sphera Franchise Group a incheiat T1/2022 cu vanzari de 278 milioane lei, in crestere cu 32%, dar cresterea cheltuielilor cu 39% a dus compania pe pierderi
Sphera Franchise Group operatorul in sistem de franciza al lanturilor de restaurante KFC, Pizza Hut si Taco Bell in Romania, a incheiat primul trimestru cu vanzari de 278 milioane lei, in crestere cu 32%, cea mai mare parte provenind de pe piata locala, unde incasarile s-au ridicat la 241 milioane lei, in urcare cu 28%.
Potrivit raportului financiar trimestrial publicat vineri, restaurantele din Italia au avut venituri de 33,5 milioane lei, in crestere cu 70%, in timp ce Republica Moldova a contribuit cu 3,4 milioane lei, cu 23% peste T1 2021.
Sursa: zf.ro
Imbuteliatorul de apa in sistem watercooler Cumpana, detinut majoritar de Florin Danila, a deschis o noua fabrica in Stefanestii de Jos dupa investitii de 3 mil. euro si incearca sa intre pe piata din Bulgaria
Cumpana1993, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de apa in sistem de watercooler, a finalizat o investitie de 3 milioane de euro intr-o noua fabrica, moderna, proaspat deschisa in localitatea Stefanestii de Jos din judetul Ilfov, aflata la circa 20 de kilometri distanta de Capitala. Astfel, compania tinteste in prezent, pe langa piata nationala, piata bulgareasca pentru desfacerea produselor.
„Am inceput investitia in urma cu sase ani, dar din motive strategice nu am finalizat-o mai repede, insa acum suntem mandrii ca am deschis-o. Este o fabrica moderna, iar investitia a depasit 3 milioane de euro. Capacitatea maxima de imbuteliere este de 360.000 de bidoane pe luna si acum lucram la 60% din capacitate, cu angajatii de la vechea fabrica, care era intr-un spatiu inchiriat“, a spus intr-un interviu Florin Danila, actionar majoritar al Cumpana 1993.
Sursa: zf.ro