0765.438.336

Stirile saptamanii 8 – 14 ianuarie

Povestea din spatele celui mai profitabil brand de mancare mexicana: De la un fost puscas marin cu un stand de hot dog, la 7.000 de locatii in intreaga lume

Brandul Taco Bell este prezent si in Romania cu doua locatii, ambele in Bucuresti, in Baneasa Shopping City si in Mega Mall.

Mai putin cunoscuta este insa, povestea din spatele brandului. Fondatorul lantului de mancare mexicana a fost Glen Bell, un fost puscas marin, care s-a retras din armata la 23 de ani.

In 1962, Bell a vandut brandul Taco Tia viitorilor sai parteneri si a deschis primul Taco Bell in Downey, California. Doi ani mai tarziu, acesta a inceput sa il francizeze.

Astazi, Taco Bell este condusa de CEO-ul Brian Niccol, drept o subsidiara a companiei Yum! Brands Inc, care francizeaza si alte branduri precum KFC si Pizza Hut.

In prezent exista aproape 7.000 de locatii Taco Bell in intreaga lume, 797 dintre acestea fiind detinute de companie, in timp ce 5.535 sunt francize situate in Statele Unite, iar 354 sunt francize localizate in restul lumii.

Sursa: zf.ro


Simbolul fast food-ului si cea mai profitabila franciza din lume: De la un stand de burgeri, la 40.000 de locatii in intreaga lume

Lantul de restaurante Mc Donald`s a fost fondat in anul 1955.

Ray Kroc, un om de vanzari care se ocupa cu distributia de mixere pentru milkshake, a facut o excursie in California in 1954 pentru a vizita standul de hamburgeri McDonald`s, unde a auzit ca se folosesc opt mixere in acelasi timp.

Kroc a fost impresionat de modalitatea si viteza cu care erau serviti clientii si a vazut oportunitatea de a vinde mult mai multe mixere. Prin urmare, i-a incurajat pe fratii Dick si Mac McDonald sa deschida un lant de restaurante.

In Romania,  lantul numara momentan 69 de unitati, iar pana la finalul anului vor mai avea loc trei deschideri.

„Acum avem 69 de restaurante in Romania dintre care unu inaugurat in 2017 la Bacau. Pana la finalul anu­lui avem in plan alte trei deschideri – doua in mall la Con­stanta si Bucuresti (Mega Mall) si o unitate de tip drive-thru in Timisoara“, spune Daniel Boaje. Aceasta a fost de fapt incalzirea, adauga Boaje, pen­tru ca in 2018 tinta de deschideri este de sapte restaurante noi, iar apoi planul este sa se mentina ritmul. „Tinta este sa ajungem la 95 de unitati pana in 2020″.

Sursa: zf.ro


„Shop&Go-urile americane”, a doua cea mai populara franciza din lume: De la gheata, lapte, paine si oua, la peste 60.000 de locatii la nivel mondial

Magazinele 7-Eleven isi au originea in 1927, cand un angajat al companiei de gheata Southland Ice Company, din Dallas, Texas, a inceput sa vanda lapte, paine si oua pe langa cuburile de gheata.

Acel angajat,  Joe C. Thompson, a cumparat intr-un final Southland Ice Company si a transformat-o in Southland Corporation, si a inceput sa deschida magazine de tipul Shop&Go.

Condus de CEO-ul Joseph DePinto, francizat din 1964, lantul insumeaza peste 60.000 de locatii la nivel mondial, 1.019 dintre acestea fiind detinute de companie, 7.025 fiind francize in Statele Unite, iar 54.061 – francize in afara Statelor Unite.

Sursa: zf.ro


Cum sa devii agent imobiliar independent in cea mai profitabila franciza de imobiliare din lume, din care fac parte peste 97.000 de agenti in 95 de tari

RE/MAX a fost fondata in 1973 de catre Dave si Gail Lingier. Astazi, brandul are in spate o retea globala de peste 97.000 de agenti imobiliari in peste 95 de tari.

Fondatorii au introdus un model centrat pe agenti, de pe urma caruia toate partile impart comisioane uriase.

Francizat din 1975, brandul condus de Dave Lingier si Adam Contos, a ajuns la peste 7.500 de francize, niciuna dintre acestea fiind detinuta de companie. Peste 3.700 de locatii sunt situate in Statele Unite, iar 3.800 de francize se afla in afara granitelor SUA.

Sursa: zf.ro


Cum sa vinzi gogosi in peste 32 de tari: Investesti 230.000 de dolari in 70 de tipuri de gogosi si ajungi la 12.000 de locatii in intreaga lume

In 1946, Bill Rosenberg a fondat Industrial Luncheon Services, o companie ce livra mese calde si gustari muncitorilor din orasul Boston. Succesul pe care l-a cunoscut compania l-a convins pe Rosenberg sa deschida The Open Kettle, o gogoserie in Quincy, Massachusetts.

Doi ani mai tarziu, The Open Kettle si-a schimbat numele in Dunkin` Donuts.

Astazi, franciza Dunkin` Donuts poate fi regasita in peste 32 de tari, si serveste  o gama de 70 de tipuri de gogosi. Pe langa acestea, locatia ofera bauturi calde si reci, covrigi, sandwich-uri si alte produse de patiserie

Condusa de CEO-ul Nigel Travis, si francizata din 1955, compania a ajuns in prezent la un numar de peste 12.000 de locatii, dintre care 8.884 se afla in Statele Unite, iar 3.403 se afla in afara SUA. Nicio locatie Dunkin` Donuts nu este detinuta  de companie.

Sursa: zf.ro


Sheraton Bucuresti si-a crescut afacerile cu 20%. „Toata piata hoteliera din Capitala creste corelat cu numarul mai mare de zboruri de pe Otopeni“

Hotelul de cinci stele Sheraton din Piata Romana a finalizat anul trecut cu afaceri mai mari cu 20%, pana la circa 12 milioane de euro, potrivit oficialilor companiei si calculelor ZF, iar pentru acest an conducerea hotelului estimeaza un avans cuprins intre 15% si 20%.

„Toata piata hoteliera din Capitala este in crestere, dat fiind numarul mai mare de zboruri zilnice de pe Otopeni. In perioadele de varf abia se mai gasesc camere la hotelurile de patru si cinci stele, cred ca Bucurestiul nu are suficiente hoteluri. Segmentul de leisure este in crestere, turistii straini reprezinta 20% din numarul total de clienti”, a spus Daniel Ben Yehuda, directorul general al hotelului de cinci stele din Piata Romana.

Sursa: zf.ro


Adrian Garmacea investeste 10 mil. euro in cresterea capacitatii de productie a fabricii din Bacau si vrea sa angajeze 300 de oameni

Producatorul de tamplarie PVC, rulouri si usi de garaj Electric Plus din Bacau a investit anul trecut aproape doua milioane de euro intr-o linie noua de productie, pentru fabricarea geamului termoizolant, si intr-o fabrica noua de tamplarie din aluminiu, cu o capacitate de 100 de piese pe zi, folosite in principal in constructia centrelor comerciale si a magazinelor de tipul Lidl.

„Intentionam sa crestem capacitatea de productie de la 1.000 de ferestre si usi termoizolante la 2.500. Bugetul alocat acestei investitii este de zece milioane de euro in decurs de doi ani”, spune Adrian Garmacea, directorul general si proprietarul Electric Plus.

Sursa: zf.ro


Chocolissimo: Peste 2 ani vanzarile online vor genera 40% din venituri. “Numarul comenzilor online este in continua crestere, rata fiind de peste 50%.“

Chocolissimo, brandul de origine poloneza administrat in regim de franciza pe plan local de compania Savorisa SRL, mizeaza pe cresterea ponderii vanzarilor online in total venituri la 40% in decurs de doi ani, in conditiile in care comenzile realizate pe internet cresc de la luna la luna.

Anul trecut, online-ul a generat circa 18-20% din totalul veniturilor inregistrate de Chocolissimo in Romania, estimarea cifrei de afaceri pentru 2017 ridicandu-se la 2,3 mi­lioane lei.

„Pana in 2020 ne propunem sa crestem procentul veniturilor generate de vanzarile online la 40%. Numarul comenzilor online este in continua crestere, rata fiind de peste 50%“, a declarat Aura Oprea, actionar al companiei Savorisa.

Sursa: zf.ro


Producatorul cafelei Doncafé realizeaza la export circa 5% din businessul de peste 60 mil. euro anual

Strauss Romania, unul dintre cei mai mari producatori de cafea de pe plan local, livreaza produsele realizate in fabrica din Bucuresti in tari precum Bulgaria, Republica Moldova si Ger­mania.

Astfel, in jur de 5% din vanzarile anuale ale companiei sunt realizate la export, conform in­formatiilor furnizate de reprezentantii Strauss Romania. In 2016, Strauss Romania, care detine o fabrica in Capitala, a raportat o cifra de afaceri de 274 milioane de lei (circa 61 mil. euro).

Sursa: zf.ro


Carrefour inchide hipermarketul din Vitantis Shopping Center, din Estul Bucurestiului, cu 200 de angajati. „Centrul comercial nu a beneficiat niciodata de avan­tajul unei zone rezidentiale in apropiere, de aceea nici nu a avut un trafic foarte bun.“

Retailerul francez Carrefour inchide hipermar­ke­tul din centrul comercial Vitantis Shopping Center din estul Capitalei, mutare care vine in contextul in care jumatate din intregul proiect „va trage obloanele“ pana in martie. Astfel, aproape 200 de angajati ai retailerului vor fi mutati in alte puncte de lucru ale retailerului.

Dupa inchiderea galeriei comerciale, care include magazine precum Pepco si Inmedio, Vitantis Shopping Center va avea in total 16.000 mp, aproape jumatate din suprafata de pana acum.

„Centrul comercial nu a beneficiat niciodata de avan­tajul unei zone rezidentiale in apropiere, de aceea nici nu a avut un trafic foarte bun. In 2008, acolo nu era nimeni, insa in 2010 s-a deschis Sun Plaza, apoi un magazin Kaufland in apropiere, si zona a devenit competitiva“, spune Vlad Dragoescu, managing director al Vitantis Shopping Center.

Sursa: zf.ro


Mega Image se apropie de pragul de 600 de magazine. “Am incheiat anul in forta, printr-o accelerare a expansiunii

Retailerul belgian Mega Image, al doilea cel mai extins jucator din comertul local, a incheiat 2017 cu un total de 596 de magazine, luna decembrie fiind cea mai activa in portofoliul retelei prin inaugurarea a 21 de noi unitati in Bucuresti, Cluj, Brasov, Giurgiu si Targoviste.

„Anul 2017 a fost un an bun, cu multe provocari care ne-au ajutat sa ne dezvoltam si sa ne indeplinim toate obiectivele propuse. Un prim succes a fost intrarea pe piata de retail din Cluj Napoca, ne-am consolidat pozitia in Bucuresti prin cresterea numarului de locatii Mega Image si Shop&Go, am lansat propria platforma de ecommerce si nu in ultimul rand, ne-am asumat un rol tot mai activ de sustinere a comunitatilor si a unor cauze sociale. Asadar, incheiem anul in forta, printr-o accelerare a expansiunii.”, spune Vassilis Stavrou, Director General Mega Image.

Sursa: zf.ro


Mallul ParkLake a trecut de 10 milioane de vizitatori si discuta cu Bebe Tei pentru a aduce supermarketul si in Titan

La un an si jumatate de la deschidere, mallul ParkLake a ajuns la un nivel mediu de 27.000 de vizite pe zi si un total de peste 10 mil. vizitatori in 2017, primul an calendaristic intreg al centrului comercial.

„Anul trecut am trecut de bariera celor 10 milioane de vizite la ParkLake. Anul acesta poate vom trece de 11 mi­lioane de vizite. Prima jumatate nu a fost extraordinar de buna, in a doua jumatate a anului trecut am crescut puternic”, a spus Ingo Nissen, managing director al Sonae Sierra.

Sursa:  zf.ro


Centrele comerciale investesc din ce in ce mai mult in zona de food court si divertisment. Mega Mall a ajuns, in 2017, la 26 de branduri de food

In 2017, NEPI Rockcastle a investit in actualizarea ofertei comerciale din Mega Mall, cel mai mare centru comercial al sau, cu suprafata inchiriabila de 77.000 mp.

“Zona de food court si timp liber a ajuns sa fie cheia diferentierii in zonele dezvoltate si din acest motiv transformarea Mega Mall in destinatia numarul 1 pe aceasta arie a devenit o prioritate. Cu un intreg etaj dedicat zonei de food court si divertisment, Mega Mall a investit, in 2017, in actualizarea ofertei comerciale, creand un mix unic de experiente de petrecere a timpului liber si devenind centrul comercial cu cel mai mare numar de locatii food din Romania“, spun reprezentantii NEPI Rockcastle.

Printre marcile care au completat food court-ul Mega Mall in 2017 se numara: Taco Bell, cel de-al doilea restaurant de acest tip din Romania, Two by Trickshot, Pep&Pepper, McDonald’s si Sbarro, ajungand sa numere 26 de branduri de food.

Sursa: horecainsight.ro


Reteta dulce: una dintre cele mai vechi cofetarii din Ardeal, extinsa dupa modelul Subway

„Cat traim, invatam“, spune o veche zicala, insa cel mai important este sa si aplicam lucrurile invatate. Asa si-a propus si clujeanul Andrei Trifan, cel mai mare francizat al Subway din afara Bucurestiului (cu patru uni­tati), care promite sa aplice regulile de extindere invatate in cadrul lantului american pentru a duce businessul fa­miliei sale, cofetariile „Lemnul Verde“, in toata ta­ra.

In 2007, pe vremea cand era student la Cluj, unde se construia pe atunci cel de-al doilea mall din oras, Iulius Mall, s-a gandit sa aduca „Lemnul Verde“ si in noul centru comercial. „Daca stau bine sa ma gandesc acum, este tot un fel de fran­ciza. Am luat tot know-how-ul de la pa­rinti, inclusiv investitia, iar eu doar l-am operat“, marturiseste el.

Daca timp de zece ani a mizat doar pe cele doua unitati din Iulius Mall (Cluj) si pe cea din Dej, anul trecut a deschis doua noi cofetarii in Cluj-Napoca – una in centrul orasului, printr-o investitie de aproape 100.000 de euro, si o alta in VIVO! Shopping, fostul Polus Center, in care a investit aproximativ 70.000 de euro. „Acum acopar tot orasul“, explica el.

Sursa: newmoney.ro


 

 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide