Magazinele moderne de proximitate, respectiv unitatile Shop&Go, LaDoiPasi sau Carrefour Express, au ajuns la vanzari cumulate de 300-350 de milioane de euro anul trecut si au o cota de piata de 2%. In cei nici trei ani de prezenta reala pe piata aceste magazine au mancat din cota magazinelor de bloc si a alimentarelor care pierd an de an teren.
sursa: ZF.ro
AFI Palace Cotroceni, Mega Mall, Promenada, dar si Anchor Group Romania, cel care detine si Bucuresti Mall, au facut schimbari in management anul acesta, astfel ca la conducerea mallurilor au venit manageri noi.
sursa: ZF.ro
Dupa cativa ani dificili cand a avut nevoie sa isi restructureze businessul, Fornetti, si-a reluat expansiunea si este liderul pietei locale de patiserii si covrigarii cu o cota de piata in valoare de 6%. Pe pozitia urmatoare se afla covrigariile Simigeria Petru cu o cota de piata de 1%.
sursa: ZF.ro
Doua hoteluri din Sighisoara si Iasi vor trece pana la finalul anului sub umbrela unui brand al lantului hotelier international Hilton, in timp ce o a treia afiliere a fost discutata deja si pentru o unitate din Ploiesti (hotelul Prahova Plaza), dar care se va deschide sub brandul Double Tree by Hilton abia in 2017.
sursa: ZF.ro
ANA Hotels, una dintre cele mai mari companii hoteliere de pe plan local, se apropie de finalizarea investitiei in renovarea completa a camerelor din hotelul Crowne Plaza, care alaturi de reamenajarea terasei restaurantului Citronelle a presupus o investitie de circa 2,5 milioane de euro.
sursa: ZF.ro
Afacerile producatorului de incaltaminte Denis din Suceava, merg spre 15 milioane de euro in 2015, in linie cu estimarile de la inceputul anului si cu 43% peste nivelul din 2014. Compania detine 37 de magazine proprii sub doua branduri – Why Denis si Anna Cori. Pe langa divizia de retail exista si o fabrica proprie.
Un model similar de business are in Romania un alt brand, Musette, care detine si productie proprie si retail. Musette a inceput sa deschida magazine in Romania initial, insa apoi s-a extins pe piete externe precum Viena (Austria), Paris (Franta) sau Beirut (Liban) direct sau in franciza.
sursa: ZF.ro
Altex, cel mai puternic retailer de electro-IT din Romania, cu afaceri de aproape 1,5 mld. lei anul trecut, a redeschis magazinul din Iulius Mall Iasi, dupa ce unitatea a intrat intr-un proces de reamenajare care a durat doua saptamani. Investitia in remodelarea spatiului de peste 2.000 de metri patrati pusa la bataie de antreprenorul Dan Ostahie s-a ridicat la 500.000 de euro.
sursa: ZF.ro
Compania israeliana AFI Europe, care detine pe plan local doua malluri si mai multe cladiri de birouri, l-a recrutat in functia de manager al mallului AFI Palace Cotroceni pe Sorin Scintei, cel care a venit de la finalul anului trecut la conducerea complexului comercial Mega Mall din Capitala, dezvoltat de grupul sud-african NEPI.
sursa: ZF.ro
Focsani Mall si Hello Shopping Park Bacau, aflate in insolventa din 2013, estimeaza pentru acest an venituri apropiate de cele dinaintea intrarii in insolventa. Dogaru, country manager, a precizat ca ambele centre comerciale ar putea iesi din insolventa la jumatatea anului viitor.
sursa: ZF.ro
Arterele calea Floreasca, Barbu Vacarescu si Dimitrie Pompeiu se pregatesc de noi cladiri de birouri, care vor fi inaugurate anul acesta sau anul viitor, iar pe langa acestea, in zona au aparut si santiere de constructii rezidentiale. Mai mult, aceasta parte a Bucurestiului a reusit sa stabileasca doua recorduri – cea mai inalta cladire din Romania, Sky Tower, respectiv cel mai scump mall vandut in Bucuresti, Promenada Mall.
sursa: ZF.ro
Ultima luna de vara a venit cu o noua identitate pentru Promenada Mall Focsani, care a devenit Focsani Mall. Proiectul de rebranding a costat 50.000 de euro si a fost implementat de Split Communication. Aceasta este al doilea mare proiect pe care agentia il desfasoara in centrul comercial din Focsani, dupa deschiderea din decembrie 2014 a cinematografului Colours. Ionut Dogaru, Country Manager Resolute Lar Romania, compania de Asset Management a centrului comercial, afirma ca de la deschiderea cinematografului Colours si a zonei de restaurante, traficul centrului comercial a crescut cu 60%, atingand o medie de 15.000 de vizitatori pe zi.
sursa: dailybusiness.ro
AFI Europe, Globe Trade Center, Atrium Centers, Red Management Capital si Atrium European Real Estate s-au inghesuit pe Calea Aurel Vlaicu din Arad. Au cumparat terenuri, si-au facut planuri si au anuntat mega investitii. Cu toate acestea, din cele cinci malluri care ar fi trebuit sa se bata pe banii aradenilor, doar trei au fost construite. Iar din cele trei, unul s-a transformat in fabrica, iar altul este scos la vanzare.
Un singur mall a mai ramas cu adevarat in picioare, iar AFI Europe se pregateste de constructia unui parc de retail in loc de mall.
sursa: ziuadevest.ro