Visezi sa ai propria ta afacere?
Vino la Franchise Connection, editia a III-a, ca sa afli ce business ti se potriveste.
Franchise Connection este cel mai mare eveniment de franciza din Europa Centrala si de Est si este dedicat investitorilor in franciza.
Vor fi prezenti 20 de speakeri din 9 tari diferite care iti vor prezenta povestilor lor de business.
Daca ti-am starnit interesul vino pe data de 21 Octombrie 2019 la Hotel Radisson Blu, Bucuresti, la Franchise Connection, editia a III-a.
Vasi Andreica, Ted’s Coffee: Am ales sa ne dezvoltam in Bucuresti prin unitati proprii, iar in provincie prin parteneri. Din 2019 insa vom opera francize si in Capitala
„Toate unitatile din afara Bucurestiului, cu exceptia celei din Ploiesti, sunt operate in sistem de franciza. Acestea sunt in numar de 11 dintre care trei sunt in stadiu de santier, urmand a fi deschise in urmatoarea perioada“, spune Vasi Andreica, CEO Anvas Group si fondator al Ted’s Coffee Co.
Lantul de cafenele – unul dintre cei mai extinsi jucatori de pe piata de profil – este prezent in orasele mari ale tarii precum Timisoara, Cluj-Napoca, Sibiu, Oradea sau Iasi.
„In Bucuresti cafenelele sunt operate de catre noi in mod direct, dar datorita cererilor de francize, si pentru Capitala analizam deschiderea unor unitati noi operate de catre parteneri. Totodata, ne gandim sa trecem o serie de cafenele proprii in sistem de franciza“, adauga Vasi Andreica.
El va fi prezent ca speaker la cea de-a treia editie a conferintei Franchise Connection, care va avea loc la Bucuresti pe 21 octombrie 2019 si care va fi organizata de Ziarul Financiar si francize.ro.
Sursa: zf.ro
Dragos Mihail, Pep & Pepper: Pentru 2020 continuam expansiunea in franciza si estimam dublarea afacerilor, la 10 milioane de euro
„Povestea Pep & Pepper a inceput prin lansarea unui produs nou pe piata restaurantelor de profil din tara, ca urmare a culturalizarii consumatorului din Romania, care si-a dorit mai mult decat oferta clasica de food court“, spune Dragos Mihail, director de operatiuni in cadrul grupului Sterling Cruise.
Primul restaurant Pep & Pepper a fost deschis in august 2016 in centrul comercial Baneasa Shopping City din nordul Capitalei. „In momentul de fata reteaua numara 9 unitati deschise in Baneasa Shopping City, Promenada Mall, AFI Cotroceni, Plaza Romania, ParkLake, City Mall Constanta, Vivo Cluj-Napoca si Shopping City Sibiu, Shopping City Galati. Dintre toate cele mentionate, unitatile din Cluj-Napoca, Sibiu si Galati sunt operate in sistem de franciza.“
Dragos Mihail va fi prezent ca speaker la cea de-a treia editie a conferintei Franchise Connection, care va avea loc la Bucuresti pe 21 octombrie 2019 si care va fi organizata de Ziarul Financiar si francize.ro.
Sursa: zf.ro
Brandul bulgar de cofetarii Nedelya a ajuns la 10 unitati in Romania si cauta primii parteneri pentru franciza
Un numar de 50 de cofetarii functioneaza pe teritoriul Bulgariei si al Romaniei. Majoritatea de pe piata de la sud de Dunare sunt francize.
„Povestea Nedelya incepe la data de 1 aprilie 1993 in Bulgaria. Radoslava Mincheva si Georgi Minchev isi deschid prima cofetarie in centrul orasului Sofia. Familia Mintchev isi intampina primii clienti personal. La scurt timp dupa deschidere au inceput si propria productie“, spune Dimitar Gikov, director regional al Nedelya.
Sursa: zf.ro
Rompetrol bifeaza a 21-a benzinarie deschisa in franciza in ultimii trei ani. Investitia se ridica la 1 mil. euro
Rompetrol Downstream, divizia de retail a Grupului KMG International in Romania, a deschis recent o noua statie de carburanti sub franciza Rompetrol Partener in orasul Cugir (jud. Alba), bifand a 21-a unitate de acest fel inaugurata de companie in ultimii trei ani.
„Statia Partener Cugir este a 21-a statie deschisa in franciza Rompetrol in ultimii trei ani. Prin programul Rompetrol Partener, continuam sa ne consolidam pozitia de piata, sa ne dezvoltam reteaua de statii de carburanti in intreaga tara”, spune Serghei Sevcenco, General Manager al Rompetrol Downstream.
Sursa: zf.ro
Banca Transilvania: O afacere in franciza are deja asigurat un know-how, o reteta de business
Analiza unui credit, in general, porneste de la analiza riscurilor legate de lantul de aprovizionare – productie – vanzare al afacerii, spune Daniel Szekely, director executiv IMM & microbusiness in cadrul Banca Transilvania.
O analiza a acestor riscuri va fi apoi coroborata cu analiza mediului economic in care antreprenorul isi desfasoara activitatea, cu performantele financiare ale acestuia inregistrate pana in momentul solicitarii finantarii, dar si cu o proiectie financiara pe o perioada de timp elocventa a proiectului care urmeaza sa fie finantat sunt elementele luate in calcul in decizia de creditare.
„Pornind de la aceste elemente, desigur ca sunt deosebiri in modul de analiza in cazul francizelor, respectiv in cazul afacerilor care nu sunt bazate pe franciza, fara sa intelegem prin acest lucru ca finantarea francizelor ar fi mai standardizata sau mai simpla – nu ca regula.“ Daniel Szekely explica astfel ca o afacere in franciza are deja asigurat un know-how, o reteta de business, respectiv de cele mai multe ori in cadrul intelegerii de franciza este asigurata materia prima, sunt asigurate echipamentele de productie, e gandita deja strategia de produs, de marketing, de vanzare, de pregatire a angajatilor. In plus, vanzarile beneficiaza deja inclusiv de numele, notorietatea, brandul francizorului, lucruri care constituie un avantaj clar fata de o afacere care nu beneficiaza de acest sistem de expansiune.
Sursa: zf.ro
Dana Banica, master francizat Logiscool. „Povestea mea cu Logiscool a inceput acum doi ani la forumul francizelor. Antreprenorii au prezentat conceptul, iar pentru mine a facut imediat clic
Logiscool este o scoala dezvoltata in sistem de tip franciza unde elevi cu varste cuprinse intre 7 si 17 ani invata de la nivel incepator notiuni de programare. Conceptul a fost prezentat in Romania la prima editie din 2017 a forumului de francize, organizat de ZF si francize.ro.
„Povestea mea cu Logiscool a inceput acum doi ani la un eveniment dedicat francizelor, la care am mers in Bucuresti si am intalnit acest concept acolo, antreprenorii au venit sa prezinte, iar pentru mine a facut imediat clic. Au mari sanse sa ajunga locul intai mondial“, a declarat Dana Banica, master francizat Logiscool, in cadrul emisiunii de business ZF Live.
Dana Banica a participat in sala la prima editie a forumului de francize organizata in 2017 de Ziarul Financiar impreuna cu francize.ro. Ea a plecat cu obiectivul ca va construi 18 centre in doi ani si in realitate a ajuns la 29 de centre in 18 luni, prin franciza.
Sursa: zf.ro
NEPI Rockcastle continua extinderea pe piata din Romania cu un nou mall la Sibiu, investitie de 100 mil.euro
Fondul NEPI Rockcastle va inaugura pe 14 noiembrie un nou mall, in Sibiu, in urma finalizarii unei investitii de 100 milioane euro, proiectul incluzand si primul hypermarket Kaufland amplasat in incinta unui centru comercial.
Promenada Sibiu, cel de-al 19-lea centru comercial dezvoltat de NEPI Rockcastle, a fost construit pe un teren de 4,2 ha si dispune de o suprafata inchiriabila de 42.200 de metri patrati.
„Investitia in Promenada Sibiu este una dintre cele mai mari pe care NEPI Rockcastle le-a facut pana acum in Romania, in afara Bucurestiului. Am investit nu doar financiar, dar si experienta acumulata din celelalte Centre Comerciale dezvoltate si administrate de noi si suntem siguri ca peisajul comercial va fi reinventat si redesenat odata cu inaugurarea din noiembrie, atat prin branduri premium, dar si printr-un design unic in regiune. Avem primul Hypermarket Kaufland amplasat intr-un Centru Comercial, primul multiplex cinematografic Cinegold din regiune, dar si o terasa cu o priveliste spectaculoasa’’, a spus Dorinel Udma, Asset Manager NEPI Rockcastle.
Sursa: zf.ro
Germanii de la Peek & Cloppenburg au deschis al saptelea magazin din Romania, in complexul Iulius Town din Timisoara
Retailerul german de moda Peek & Cloppenburg a deschis un magazin in proiectul mixt cu mall si birouri Iulius Town din Timisoara, al saptelea din reteaua nemtilor. Este cel mai mare magazin sub acest brand din vestul tarii, intinzandu-se pe o suprafata de 3.600 de metri patrati, dispusa pe doua etaje. In vestul tarii, Peek & Cloppenburg mai are un singur magazin, in Shopping City Timisoara, al sud-africanilor de la NEPI Rockcastle, potrivit datelor de pe site-ul retelei. In tara, Peek & Cloppenburg mai exista in AFI Cotroceni, Promenada Mall, Baneasa Shopping City, Mega Mall si Vivo! Constanta.
Sursa: zf.ro
Iulia Teliban, Carturesti: Avem multe cereri sa iesim in piete externe, dar nu avem planuri clare. Pana acum am deschis in Chisinau
Strainiii care viziteaza locatiile lantului de librarii Carturesti isi doresc sa vada acest concept si in tarile lor, ceea ce aduce multe cereri pentru iesirea pe piete externe a brandului, explica Iulia Teliban, senior marketing manager Carturesti, in cadrul conferintei ZF Branduri Romanesti 2019.
„Avem multe cereri sa iesim afara. De la straini care viziteaza locatia din Centrul Vechi si isi doresc asa ceva si la ei sau vad povestea asta posibila si in alte piete. Momentan nu avem planuri clare, am deschis recent la Chisinau, deci mergem mai aproape de casa unde exista comunitatea romaneasca”, spune Iulia Teliban, Carturesti, in cadrul evenimentului.
Locatia din Chisinau este prima din afara granitelor, in contextul in care lantul Carturesti opereaza in prezent zece librarii in Capitala, iar in provincie a ajuns la 18 unitati, in Timisoara, Cluj, Iasi, Constanta, Arad, Ploiesti, Brasov si Suceava (cate un magazin), Sibiu si Braila.
Sursa: zf.ro