0765.438.336

Stirile saptamanii 7 – 13 noiembrie

Compania Sattva, detinuta de Andra si Naofumi Tsu­chiya, care opereaza lantul de restaurante cu specific japonez Wasabi, mizeaza anul acesta pe vanzari totale de 2 mil. euro, in crestere cu 47% fata de anul precedent. Compania cu actionariat japonez care detine doua restaurante in Cluj-Napoca, unul in Bucuresti si unul in Timisoara, a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor cu circa 30%. „Vanzarile toale aproximative pe care mizam in acest an se ridica la 2 milioane de euro“, a declarat pentru ZF Andra Tsuchiya, directorul companiei.

Reprezentantii companiei Sattva vor sa deschida 4 noi restaurante pe piata locala, primele doua urmand sa fie deschise in capitala, o investitie totala estimata la 600.000 de euro.

Sursa: ZF.ro


11-la-placinte2-madAntreprenorul moldovean care detine restaurantele La Placinte renunta la cel de-al doilea brand, Andy’s Pizza.

Antreprenorul moldovean care detine restaurantele La Placinte renunta la cel de-al doilea brand, Andy’s Pizza. Brandul de pizzerii Andy’s Pizza, care face parte din acelasi grup ca si La Placinte, a intrat pe piata locala acum circa un an cu o unitate in centrul istoric al Capitalei.

Unitatea amplasata pe strada Selari numarul 16 a fost insa inchisa intre timp si in locul ei a fost deschis un restaurant La Placinte,

Cele doua retele au fost aduse pe piata locala de antreprenorul moldo­vean Andrei Tranga, care a dezvoltat cele doua branduri initial pe piata din Republica Moldova. Apoi le-a adus si in Romania.

Sursa: ZF.ro


13-marks-spencer-magazinRetailerul britanic Marks & Spencer inchide cele sase magazine din Romania si iese de pe piata. Anul trecut compania anunta ca se va retrage de pe cinci piete din regiune, urmand a-si concentra atentia pe tarile unde brandul inregistreaza rezultate bune, printre acestea numarandu-se Romania si Polonia  – Acum oficialii companiei anunta ca in ultimii cinci ani au avut dificultati in a atinge pragul de rentabilitate in Romania, motiv pentru care ies de pe piata.

Marks & Spencer Romania a terminat anul trecut cu afa­ceri de 32 de milioane de lei si cu pierderi de peste 8 milioane de lei. Com­parativ cu anul anterior afacerile au ra­mas relativ constante, insa pierderile s-au adan­cit cu peste 50%.

Sursa: ZF.ro


10-zflive-serban-moisaSerban Moisa, proprierarul Imprinto, a fost invitat la ZF live si a declarat ca vor incepe extinderea retelei de magazine, prin francize si considera ca Romania a ajuns la un nivel in care sistemul de franciza se poate intelege si implementa.

„Este mai bine sa deschidem in franciza cu niste parteneri care au acelasi tel ca si noi, daca ar fi sa ne extindem cu personalul nostru ar dura mai mult. Suntem la capatul procesului de a pune la punct sistemul de francizare, vrem sa extinde numarul de magazine cu cel putin 30-40 de magazine in urmatorii doi ani, sa ajungem la 100 de magazine”.

Sursa: ZF.ro


p_204576_400x220-00-65Contractul de franciza a devenit unul din ce in ce mai popular, mai accesibil si mai atractiv pentru companiile ce doresc sa isi dezvolte businessul.

Contractul de francize  presupune cooperarea profitabila pentru ambele parti si isi poate dovedi utilitatea in multe situatii. Francizorul isi face simtita prezenta si are ocazia de a-si exploata marca pe pietele dintr-o varietate de tari, cu costuri mult mai reduse decat daca ar fi deschis sucursale/puncte de lucru/ magazine etc. De asemenea, francizorul nu raspunde pentru eventualele fapte ilicite ale francizatului, dupa cum francizatul isi asuma riscul pierderilor si al eventualului esec al afacerii sale.

Totusi, un astfel de contract trebuie conceput cu o foarte mare grija la aspectele de proprietate intelectuala, intrucat francizorul risca sa isi vada drepturile de proprietate intelectuala periclitate de un eventual francizat de rea credinta.

Sursa: wall-street.ro


Proprietarii Calif au demarat un amplu proces de extindere, care inseamna inca 3 sau 4 locatii noi la final de 2017 si o potentiala redeschidere a celei inchise in Centrul Vechi.

Inca nu se pune problema francizarii, desi s-a mai gandit la aceasta varianta. Radu Tanase, co-proprietarul restaurantelor Calif, spune ca businessul nu are inca maturitatea necesara pentru realizarea unor proceduri clare si ferme, astfel incat un francizat sa nu poata lua decizii proprii. “Stiu cat muncim la acest proiect si nu imi permit un fail, mai ales sa nu fie din vina mea. Daca un eventual francizat nu respecta standardele impuse si mentinute de noi, brandul Calif este distrus”.

Sursa: wall-street.ro


p_204553_760x420-00-65Veranda Mall, pariul de 60 mil. euro al familiei Pogonaru pe piata centrelor comerciale de proximitate din Bucuresti, a inaugurat primul patinoar in aer liber din cartierul Obor, spatiul intinzandu-se pe o suprafata de aproximativ 650 de metri patrati.

Veranda este primul mall de proximitate din Bucuresti, dezvoltat de Professional Imo Partners S.A. (fosta Prodplast Imobiliare S.A.), in zona Obor, proiect inaugurat pe 27 octombrie 2016.

Sursa: wall-street.ro


Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide