0765.438.336

Stirile Saptamanii 6 – 12 martie

Traficul celor mai mari malluri din Capitala a crescut anul trecut cu valori cuprinse intre 3% si 15%.

Cel mai mare avans, de 15%, a fost in Bucuresti Mall, primul centru comercial din Romania, construit de turcii de la Anchor Grup.

„La finalul anului, Anchor Grup si-a atins obiectivul de trafic stabilit, in­re­gistrand evolutii de 8% in Bucuresti Mall, respectiv de 15% in Plaza Ro­mania. Aceasta s-a datorat incheierii procesu­lui de renovare, traficul fiind mult mai concentrat in a doua parte a anului“, spune Affan Yildirim, ge­neral manager al Anchor Grup.

Sursa: ZF.ro


Bulevardul Unirii, in zona cuprinsa intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia, a devenit atractiv pentru retailerii care cauta spatii comerciale dupa ce firmele au fost obligate sa evacueze cladirile cu risc seismic ridicat din zone precum Calea Victoriei. Mai mult, dezvoltarile de birouri din centrul Capitalei dau viata unei artere prafuite cu cativa ani in urma.

Brandul de echipamente sportive Salomon si cafeneaua Gloria Jean’s sunt doua dintre inaugurarile majore din ultimul an de pe Bulevardul Unirii intre magazinul Unirea si Piata Alba Iulia. Lor li se adauga restaurantul Vu’s, situat in spatele Bibliotecii Nationale, pe Splaiul Unirii.

Sursa: ZF.ro


Grupul bulgar de restaurante Happy, unul dintre cei mai im­­­portanti jucatori de pe piata de restaurante de la sud de Du­nare, va deschide o unitate in mallul AFI Cotroceni, ur­mand a-si face astfel intrarea pe piata locala, spun sursele din piata.

Bulgarii care au peste 20 de restaurante pe piata-mama si alte doua in Barcelona, Spania, tatoneaza piata locala de mai mult timp. Acum insa, ei vor merge la ultimul etaj al mallului din Cotroceni cu o unitate de 2.000 mp, conform datelor ZF. Mall-ul va opera lucrari de extindere pentru a-i gazdui pe bulgari la ultimul etaj, urmand a fi construita si o terasa speciala.

Sursa: ZF.ro


Grupul spaniol Inditex, care detine in portofoliu mai multe branduri de moda printre care si Zara, va deschide in perioada urmatoare primul magazin Uterque din Romania in centrul comercial Baneasa Shopping City.

Brandul Uterque este pozitionat pe segmentul premium si este specializat in vanzarea de accesorii, desi are si o colectie mai putin extinsa de haine.

Sursa: ZF.ro


La jumatate de an de la inaugurare, investitorii in centrul comercial Park­Lake se gandesc sa schimbe unii dintre chiriasii existenti cu altii, ca urmare a rezul­tatelor slabe pe care le-au inregistrat, fara a oferi insa informatii legate de cine vine si cine pleaca.

„Incercam sa facem niste schimbari, sa optimizam managementul proiectului. Unii chiriasi au rezultate foarte bune, altii nu, astfel ca ne asteptam ca unii sa plece. Acest lucru s-a intamplat si in alte malluri, ca AFI Cotroceni sau Baneasa.

Sursa: ZF.ro


Lantul de restaurante Salad Box a planificat sa-si adjudece jumatate din totalul zonelor care cuprind oferta de mancare din malluri, spune directorul Dan Isai.

“Targetul nostru este sa avem 50% din tot ce inseamna food court in Romania pana la sfarsitul anului viitor. Romania este o tara buna, in care inca se pot face bani. Daca pana acum fashionul era foarte important in retail, acum food-courtul este noul fashion”, a spus Dan Isai, CEO Salad Box, la conferinta ReConstruct, organizata de publicatia Wall-Street.

Sursa: ZF.ro


Dan Isai, proprietarul lantului de restaurante Salad Box, si-a propus sa termine anul 2017 cu o cifra de afaceri cuprinsa intre 25 si 30 de milioane de euro, dupa ce anul trecut a ajuns la 22 de milioane de euro. Astfel, cresterea ar fi intre 13% si 36%.

In 2015, Salad Box a avut afaceri totale de 14 milioane de euro, ceea ce inseamna ca avansul a fost de 57%.

„Vrem sa depasim 25 de milioane de euro cifra de afaceri, pana la 30 de milioane de euro. Nu mai introducem branduri noi in portofoliu anul acesta, urmand ca la sfarsitul anului sa decidem daca renuntam la unele branduri pe care le avem (sapte in total – n. red.) sau daca aducem altele noi“, spune Dan Isai, CEO al Salad Box.

Sursa: ZF.ro


Centrul comercial ParkLake a ajuns la un grad de ocupare de 97%, cu aproximativ 200 de magazine deschise in prezent, spune Ingo Nissen, managing director in cadrul companiei portugheze Sonae Sierra, unul dintre investitorii mallului deschis in Bucuresti in septembrie anul trecut.

“Targetul nostru de trafic este de 10 milioane de clienti in primul an si cred ca in ianuarie anul viitor vom atinge acest prag. Pentru al doilea an, tintim 11-12 milioane de clienti. In ultima luna, am avut crestere de 5-10% a traficului de la o saptamana la alta”, a spus Ingo Nissen, la conferinta ReConstruct, organizata de publicatia Wall Street.

Sursa: ZF.ro


Nicoleta Hritcu a decis sa transforme pasiunea pentru deserturi in afacere. Asa a deschis Cuptorul Moldovencei, o cofetarie cu specific local, in care a investit initial 20.000 euro, dintre care jumatate a provenit din fonduri de stat, prin programul SRL-D. Experientele culinare cu care era obisnuita la Soroca au determinat-o sa caute produse similare in cofetariile din Iasi. Asa a descoperit ca in piata produsele de patiserie si cofetarie facute in mod traditional, care sa pastreze gustul copilariei, lipseau. A inteles ca aceasta este o nevoie care fi acoperita cu o afacere in domeniu.

“Pentru viitor ne dorim dezvoltarea si prin conceptul de «insula» in centre comerciale, care speram sa fie gata pana in anul 2018. Nu ne vom opri insa aici, ci vom introduce sistemul de francizare pentru cei care vor sa aduca gusturile moldovenesti in orasul lor. Modelul de business este unul usor de standardizat si controlat, cu putine variabile, dar cu o marja buna de profit. Planuim sa lansam in Iasi, pentru testare, ca mai apoi sa poata fi extins la nivel national”, spune Nicoleta Hritcu.

Sursa: wall-street.ro


Top 100 cei mai admirati CEO: Dragos Petrescu, CEO City Grill

In urma cu mai bine de zece ani, Dragos Petrescu a decis sa incerce anteprenoriatul si sa deschida singur un restaurant. Dragos Petrescu a luat pulsul pietei ospitalitatii ca store manager la McDonald’s in programul de aplicare pentru franciza, iar in 1999 a pus bazele, impreuna cu Catalin Mahu, ale lantului de restaurante La Mama.

Petrescu si-a continuat formarea profesionala in Franta, la Toulouse, unde a absolvit cursuri de management al intreprinderii, a continuat la Chicago, cu un Advanced Operations Course, si mai apoi a absolvit un Executive MBA la Asebuss in 2005. Grupul City Grill, controlat de antreprenorul Dragos Petrescu, a terminat anul trecut cu afaceri de 115 milioane de lei, in crestere cu 28% fata de 2014 si aproape duble fata de 2012. Compania cuprinde 16 restaurante si cafenele sub mai multe branduri, precum City Grill, Trattoria Buongiorno sau Hanu’ lui Manuc.

Sursa: businessmagazin.ro


Multi dintre cei mai de succes oameni de afaceri ai lumii au esuat in mod repetat inainte de pune bazele unor companii de milioane de dolari. Colonelul Harland David Sanders, fondatorul KFC, este unul dintre exemple.

Colonelul Sanders de la Kentucky Fried Chicken a incercat sa isi vanda reteta de pui de 1.009 ori inainte de a fi acceptata. El a calatorit in Statele Unite ale Americii cautand pe cineva care sa ii cumpere reteta de pui prajit, iar dupa ce, in cele din urma, a obtinut o intelegere de afaceri in Utah, Kentucky Fried Chicken s-a nascut. KFC este in prezent una dintre cele mai cunoscute francize din lume, cu peste 18.000 de restaurante.

In mai putin de zece ani, mai mult de 600 de francize KFC erau raspandite in Statele Unite ale Americii.

Sursa: businessmagazin.ro


5togo, cea mai accesata franciza romaneasca de horeca din Romania, a atins pragul de 40 de unitati, devenind astfel cel mai mare lant de cafenele de pe teritoriul tarii, cea mai recenta cafenea fiind deschisa in zona Dimitrie Leonida pe strada Oituz, potrivit unui comunicat de presa trimis de reprezentantii companiei.

Cu o cifra de afaceri de 1,2 milioane de EUR per grup, 5togo a incheiat anul cu 36 de cafenele, deschizand deja in primele 2 luni ale acestui an, inca 4 locatii, urmand a se mai deschide inca 5 in urmatoarele 45 de zile. 

Sursa: businessmagazin.ro


Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide