0765.438.336

Stirile saptamanii 6 – 12 iunie

10 lectii despre antreprenoriat dupa 10 ani in domeniul francizelor

Diversificarea surselor de finantare, perceptia la nivel de general despre antreprenoriat, tranzactiile si finantarile cu business-uri romanesti cu francize si internationalizarea firmelor romanesti reprezinta cateva dintre cele mai importante tendinte pe care le-am remarcat in ultimul deceniu, unul de evolutie a capitalismului local prin initiative antreprenoriale.

  1. S-a schimbat perceptia despre antreprenorii romani

In urma cu 10 ani, Romania era o tara in care majoritatea romanilor credeau ca oamenii cinstiti nu pot avea succes in afaceri in Romania. 86% dintre romani spuneau atunci ca nu pot schimba ceva in Romania in urmatorii trei ani, 68% afirmau ca oamenii cinstiti nu pot avea succes in afaceri, in Romania, 73% dintre respondenti spuneau ca managerii din Romania sunt mai degraba necinstiti, iar 68% dintre acestia nu stiau nici un om de afaceri demn de a fi un model de urmat, potrivit unui studiu de atunci al Romanian Business Leaders. Astazi lucrurile s-au schimbat in bine: increderea si perceptia despre antreprenorii romani creste in fiecare an, vocea acestora este mai puternica, avem programe educationale si de sprijin pentru fondatori peste tot. Am inceput sa lucram cu totii intr-un mediu antreprenorial matur.

Sursa: republica.ro


Reteaua So!Coffee se extinde cu inca cinci cafenele, dupa o investitie de 300.000 de euro

Rețeaua So!Coffee se extinde cu încă cinci cafenele, după o investiție de 300.000 de euroLagardère Travel Retail anunta dezvoltarea retelei So!Coffee cu inca cinci cafenele. Lantul cuprinde in prezent 12 cafenele, situate in aeroporturi, gari, centre si galerii comerciale din zona Bucuresti-Ilfov, Cluj, Timisoara, Sibiu.

Astfel, in DN1 Value Center clientii se pot bucura de o locatie extinsa cu o zona de mese la interior la care se adauga o terasa, in centrul comercial Timisoara Shopping City So!Coffee este prezent cu primul format tip insula, iar in Auchan Drumul Taberei spatiul se prezinta sub forma unei executii compacte, in filozofie on-the-go.

Tot in format compact este si locatia din AFI Palace Cotroceni, care este prima cafenea exterioara complementata de o terasa. In Collosseum Mall, cel mai nou spatiu de retail deschis in Bucuresti, cafeneaua So!Coffee are cea mai generoasa zona de mese, insotita de terasa exterioara.

Sursa: wall-street.ro


Lantul de magazine Profi a ajuns sa aiba un numar aproape egal de magazine partenere si integrate. In viitor toate magazinele ar urma sa fie administrate de catre parteneri

Lanţul de magazine Profi a ajuns să aibă un număr aproape egal de magazine partenere şi integrate. În viitor toate magazinele ar urma să fie administrate de către parteneriLantul de magazine Profi a ajuns sa aiba un numar aproape egal de magazine partenere si integrate, dupa ce la finalul lunii mai compania a semnat contractul pentru cel de al 800-lea magazin partener, in  Viseu de Sus, jud. Maramures.

“Dupa un inceput lent si plin de provocari, cand testam conceptul iar potentialii parteneri isi puneau problema cum sa inteleaga parteneriatul, diferit de sistemul franciza, am invatat cum sa-l adaptam la conditiile existente pentru a obtine rezultate optime,” a declarat Magda Amarie, Director Operational, Departament Partener Profi.

Sursa: zf.ro


Andrei Radu, NEPI Rockcastle: La Craiova vom dezvolta cel mai mare proiect din sudul Romaniei, din afara Bucurestiului

ZF Investiţi în România! Andrei Radu, NEPI Rockcastle: La Craiova vom  dezvolta cel mai mare proiect din sudul României, din afara BucureştiuluiNEPI Rockcastle, cel mai mare in­vestitor si dezvoltator de centre co­mer­ciale din zona Europei Centrale si de Est, a reluat operatiunile de ex­tin­dere pe piata locala, atat in Bucuresti, unde a fost deja amenajat santierul de la mallul Promenada din zona Floreasca cat si din Craiova.

„Craiova a fost un oras unde ani de zile am vanat un teren, dar e un oras greu din punct de vedere urbanistic, a fost greu sa gasim un teren suficient de mare. Noi aveam nevoie de cel putin 6 hectare, iar acest lucru a fost foarte greu, mai ales intr-o zona buna. Acum suntem in grafic cu terenul si constructia, suntem la 60% din structura gata si in septembrie 2023 vom deschide. Avem acolo un lot de 9.000 mp pentru rezidential si un altul de 3.000 mp pentru birouri. Vrem sa facem un mixed-use complet, in faza a doua si a treia. Daca exista cerere de birouri si rezidential, vom construi – ideea este sa existe la un pret la care noi sa fim competitivi. Solutia cu fundatie pe piloti pe care o vom face si la rezidential este una costisitoare“, a spus Andrei Radu, director de dezvoltare NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar de centre comerciale din Romania.

El a explicat ca viitorul proiect Promenada Craiova, care va include atat partea de mall cat si un Carrefour plus un magazin nou Dedeman, va fi  cel mai complex proiect din sudul Romaniei.

Sursa: zf.ro


5 to go a deschis prima master franciza din Ungaria

5 to go a deschis prima master franciză din UngariaRadu Savopol, unul dintre fondatorii lantului de cafenele 5 to go, a anuntat ca a deschis prima Master franciza din Ungaria. Proiectul presupune inaugurarea a 75 de cafenele pe teritoriul Ungariei.

”Am cunoscut in aceste 4 luni un partener cu care am batut palma in barul unui hotel si am agreat termenii principali ai colaborarii dintre noi dupa care fiecare dintre noi a inceput sa isi faca treaba. Ambele echipe din Romania si Ungaria au lucrat si au reusit intr-un timp foarte scurt sa deschida prima locatie, aseara semnand si contractul de master franciza”, a scris Savopol, pe pagina sa de Facebook.

Sursa: wall-street.ro


Restaurantele McDonald’s se redeschid duminica in Rusia sub alt nume si alta conducere

Fostele restaurante McDonald’s Corporation se redeschid duminica in Rusia sub o noua marca si proprietate, la mai bine de trei decenii de cand lantul occidental de fast-food extrem de popular a ajuns in Rusia.

McDonald’s a declarat luna trecuta ca isi vinde restaurantele din Rusia unuia dintre francizatii locali, Alexander Govor.

„Arcadele de aur” emblematice ale McDonald’s au fost demontate in locatii din Moscova si Sankt Petersburg, unde vor face loc unui nou logo care cuprinde doi cartofi prajiti si o chifla de hamburger pe un fundal verde. Redeschiderea va acoperi initial 15 locatii din Moscova si regiunea care inconjoara aceste zone.

Sursa: retail.ro


Cu trafic in crestere, Veranda Mall pregateste noi deschideri, dar amana investitiile: „Ne uitam la apelurile si programele din PNRR”

Veranda Mall pregateste deschiderea a doua noi magazine in urmatoarele saptamani. Retailerul de incaltaminte Zalando si designerul Amos Midas isi vor face loc in portofoliul centrului comercial din Obor, al carui trafic se apropie de valori dinainte de pandemie, de circa 23.000 de vizitatori pe zi, o medie foarte buna, in ciuda presiunilor inflationiste impuse cheltuielilor romanilor.

„Daca ne uitam si comparam cu primii doi ani, chiar si cu primul trimestru din anul acesta, momentul in care suntem acum pare glorios. Daca ne raportam la perioada de dinainte de martie 2020, din nou lucrurile arata bine acum, pentru ca ne indreptam spre ceea ce aveam inainte de martie 2020. Odata cu ridicarea restrictiilor si a certificatelor verzi, lucrurile s-au relaxat din punctul de vedere al traficului, in sensul in care traficul a inceput sa creasca si ne ducem catre valorile pe care le aveam in 2019, am recuperat foarte bine, ceea ce ne spune ca oamenii inca au un apetit de a veni in magazin fizic, chiar daca doi ani de zile s-au dus foarte mult in online”, a declarat Maria Craciun, manager al centrului comercial Veranda Mall.

Sursa: retail.ro


Mega Mall a adaugat in portofoliu noi branduri locale si internationale

In aceasta primavara, Mega Mall si-a completat portofoliul cu unele dintre cele mai asteptate branduri internationale si locale. Noile deschideri aduc aproape de vizitatorii centrului comercial branduri de fashion, well-being si sanatate: de la Dr. Max la Lensa, precum si doua lansari speciale: JD Sports si Romania Store.

In plus, clientii mai au la dispozitie si magazinul Viorica, una dintre cele mai mari companii de produse cosmetice din Republica Moldova, care este prezenta in Bucuresti, cu un magazin ce ocupa 48 de metri patrati la nivelul -1 din Mega Mall.

Mega Mall ramane un promotor al brand-urilor locale si sustine antreprenorii locali in cadrul programului Deschis: Pop-Up Shop. Printre cei care pot accesa programul se numara branduri de design, fashion si design de obiect sau furnizori de servicii care vor sa experimenteze pentru prima data un spatiu comercial fizic sau vor sa ia contact pentru un alt tip de public.

Sursa: retail.ro


Brandul Zara deschide la Constanta, in City Park Mall, cel mai nou concept de magazin

Brandul international de moda ZARA isi redeschide joi, 9 iunie, magazinul din City Park Mall Constanta, reorganizat dupa cel mai recent concept de magazin de pe plan global.

Conceptul este creat de o echipa proprie de arhitecti si este dispus pe doua niveluri, avand o suprafata comerciala de peste 2.600 metri patrati, din totalul de 3.190 metri patrati. Noul magazin din City Park Mall este printre cele mai mari din Romania si singurul de acest calibru din Constanta.

Sursa: retail.ro


Farmaciile Tei si magazinele Bebe Tei, controlate de Roxana Maftei, inregistreaza afaceri in crestere, de 1,3 miliarde de lei

Afacerile Farmaciilor Tei din Bucuresti si Constanta au crescut cu 14,9% in 2021, pana la 867,8 milioane de lei, iar profitul se apropie de 40 de milioane de lei, compania avand circa 600 de angajati, similar anului anterior.

Lantul de magazine Bebe Tei a inregistrat in 2021 o crestere a cifrei de afaceri de 16,3%, raportand 444,7 milioane de lei, un profit de 21,3 milioane de lei si 485 de angajati, cu 131 mai multi ca anul anterior.

Cumulat, cele doua companii au trecut de afaceri de 1,3 miliarde de lei, avand 839 de angajati.

Sursa: retail.ro


 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide