+40.723.622.253

Stirile saptamanii 6 – 12 iulie

Lantul romanesc de cafenele 5 to go a intrat in top 25 cele mai extinse retele din Europa si Orientul Mijlociu. Compania avea la finalul anului trecut circa 150 de unitati, cu 50% mai multe ca in 2018

Lantul romanesc de cafenele 5 To Go, fondat in urma cu circa cinci ani de doi antreprenori locali, este al 23-lea cel mai extins jucator de pe piata de profil din Europa si Orientul Mijlociu. Compania a urcat trei pozitii fata de 2018 dupa o crestere de 50% a numarului de localuri, una dintre cele mai rapide expansiuni dintre jucatorii analizati de revista FoodService care a realizat topul celor mai importante 80 de lanturi de cafenele din Europa si Orientul Mijlociu. Reteaua 5 To Go este singurul nume romanesc din clasament, cu 150 de unitati la finalul anului trecut.

5 To Go a luat nastere in anul 2015, odata cu lansarea primei cafenele in apropiere de Piata Lahovari, la cativa pasi de Teatrul Tandarica. Apoi compania a continuat expansiunea intr-un rtim rapid, bazandu-se mult pe dezvoltarea in franciza si ajungand astazi in mai multe orase din tara.

Sursa: zf.ro


Un executiv roman preia conducerea Starbucks in Romania si Bulgaria. Cristian Turculet intrerupe seria managerilor polonezi

Un executiv român preia conducerea Starbucks în România şi Bulgaria. Cristian Turculeţ întrerupe seria managerilor poloneziPolonezii de la Amrest au numit un nou executiv la conducerea businessului Starbucks din Romania si Bulgaria, este vorba de romanul Cristian Turculet. El este primul roman numit de grup dupa ce acesta a preluat franciza brandului american de cafenele in 2015, anterior businessul local fiind condus doar de polonezi crescuti in cadrul Amrest.

De altfel, Cristian Turculet il inlocuieste pe polonezul Karol Zuradzki venit in Romania in urma cu doi ani. Executivul roman lucreaza pentru companie din februarie 2019, initial ca manager de dezvoltare, iar apoi ca director de expansiune pentru Starbucks Romania si Bulgaria, avand pe mana un buget de peste 5 mil. euro pe an.

Sursa: zf.ro


Electric Plus a ajuns la 41 de francize Barrier. Adrian Garmacea, proprietar: Ne-am propus sa avem 80-100 de magazine Barrier in Romania, cu o medie de opt-zece deschideri anual

Electric Plus a ajuns la 41 de francize Barrier. Adrian Gârmacea, proprietar: Ne-am propus să avem 80-100 de magazine Barrier în România, cu o medie de opt-zece deschideri anualProducatorul de tamplarie Electric Plus din Bacau a deschis patru francize noi de la declansarea pandemiei in Romania, la Barlad, Vaslui, Alexandria si Constanta. Pentru luna iulie sunt programate alte patru noi deschideri.

„Am ajuns la 41 de francize. Ne-am propus sa avem 80-100 de magazine Barrier in Romania, cu o medie de opt-zece deschideri anual. Investitia medie intr-o franciza Barrier este de 30.000 de euro, suma la care se adauga investitia partenerului local“, spune Adrian Garmacea.

Sursa: zf.ro


Sphera Franchise Group, care detine francizele KFC, Pizza Hut si Taco Bell: Initial, vanzarile consolidate ale grupului au fost cu 80% mai mici fata de aceeasi perioada din 2019, dar ne-am repliat rapid si am ajuns cu 65% sub nivelul anului precedent

Sphera Franchise Group, care deţine francizele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell: Iniţial, vânzările consolidate ale grupului au fost cu 80% mai mici faţă de aceeaşi perioadă din 2019, dar ne-am repliat rapid şi am ajuns cu 65% sub nivelul anului precedentPandemia de COVID-19 a lovit din plin industria HoReCa, efectele inchiderii restaurantelor, cafenelelor si barurilor fiind resimtite atat de jucatorii mari, cat si de cei mici. Avantajate au fost companiile care au putut macar sa isi continue activitatea prin operatiuni de liv­ra­re, acesta fiind cazul KFC si Pizza Hut, nu si al Taco Bell.

Astfel, KFC a mentinut active 40% din restaurante, pe cand in cazul Pizza Hut a fost vorba de una din trei unitati (33%), in timp ce toate localurile Taco Bell au fost inchise deoarece erau pozittonate exclusiv in zonele de food court ale centrelor comerciale. Au fost de asemenea inchise toate restaurantele din Italia.

Sursa: zf.ro


Petru Chiriac, cofondator Il Passo: Anul 2020 va aduce o scadere de 30% a cifrei de afaceri si vom fi pe pierderi. Ne gandim serios sa inchidem o parte din magazinele noastre

ZF 15 minute cu un antreprenor. Petru Chiriac, cofondator Il Passo: Anul 2020 va aduce o scădere de 30% a cifrei de afaceri şi vom fi pe pierderi. Ne gândim serios să închidem o parte din magazinele noastreReteaua de magazine Il Passo a fost redeschisa pe 15 iunie, odata cu reluarea acti­vitatii marilor centre comerciale.

Re­tailerul a functionat timp de 84 de zile doar cu magazinul online dat fiind ca toate uni­tatile fizice sunt deschise exclusiv in malluri.

„Ne auzim intr-o perioada in care am redeschis magazinele, iar vanzarile in primele doua saptamani au mers destul de bine. Am avut unele unitati unde vanzarile au fost la acelasi nivel cu 2019. Sunt si magazine unde vanzarile au fost cu 30-50% sub nivelul de anul trecut“, spune Petru Chriac, cofondator Il Passo.

Sursa: zf.ro


Retailerul scandinav de mobila JYSK a deschis un magazin in complexul Grand Arena din Bucuresti si ajunge la 88 de unitati in Romania

Retailerul scandinav de mobilă JYSK a deschis un magazin în complexul Grand Arena din Bucureşti şi ajunge la 88 de unităţi în RomâniaJYSK, retailerul scandinav de mobilier si produse pentru casa, continua expansiunea in Romania si a deschis un nou magazin in Bucuresti, in Grand Arena Mall, ajungand la o retea de 88 de magazine.

“Pentru locuitorii din sudul Capitalei este acum mult mai simplu sa ajunga intr-un magazin JYSK. Ne doream sa fim prezenti si in zona de sud, o zona in plina dezvoltare pe care nu o acopeream, si ne bucuram ca am gasit un spatiu potrivit pentru conceptul nostru de magazin, in Grand Arena Mall. Acum, cu cele 10 magazine din Bucuresti, suntem prezenti in toate zonele Capitalei”, spune Iraida Paiuc, Sales and Marketing Manager JYSK Romania si Bulgaria.

Compania  a inchis anul trecut cu afaceri de 582 mil. lei (120,2 mil. euro), in crestere cu 20% fata de anul 2018, si un profit net in valoare de 47,4 mil. lei (peste 9,7 mil. euro), plus 14% comparativ cu anul precedent.

Sursa: zf.ro


Brandul romanesc de haine Etic, afaceri de 13 mil. lei, in usoara scadere fata de 2018

Brandul românesc de haine Etic, afaceri de 13 mil. lei, în uşoară scădere faţă de 2018Sub brandul Etic sunt in total noua magazine, dintre care cele mai multe in Bucuresti.

Caractero Stil SRL, compania sub care intra brandul de moda Etic si cele noua magazine de haine cu acelasi nume, a raportat afaceri de 13 mil. lei in 2019, in scadere cu 5% fata de anul anterior.

Compania se mentine peste pragul de 13 mil. lei pentru al doilea an consecutiv, dupa ce a crescut de la an la an in ultimul deceniu. Profitul firmei care administreaza brandul Etic a fost de 1 mil. lei in 2019.

Sursa: zf.ro


Radu Tanase, cofondator al Calif: In 2020 am restructurat reteaua de restaurante la jumatate, dar vom continua expansiunea. Stradalul ar putea iesi castigator

Radu Tănase, cofondator al Calif: În 2020 am restructurat reţeaua de restaurante la jumătate, dar vom continua expansiunea. Stradalul ar putea ieşi câştigătorRadu Tanase, cofondator al lantului de restaurante Calif, spune ca industria HoReCa trece printr-o perioada ex­trem de grea si continuarea men­ti­nerii restrictiilor pentru functionarea loc­a­lurilor la interior ar putea duce la disparitia a pana la jumatate dintre actorii domeniului.

„E un moment dificil pentru intreaga industrie si speram sa scapam cat mai repede, dar pare ca lucrurile treneaza. Situatia in care suntem noi, lantul de restaurante Calif, nu e una deloc placuta, dar cumva datorita specificului nostru (servire rapida – n.red.), vom iesi mai putin sifonati chiar daca vanzarile au scazut dramatic. Spre exemplu, noi avem localuri stradale unde putem servi clientii in regim to go. Pe noi ne-a ajutat si ca am putut livra din aceste unitati“, spune antreprenorul.

Lantul de restaurante cu servire rapida mai numara astazi sase localuri si un cloud kitchen, mai exact o bucatarie destinata livrarilor. La 1 ianuarie 2020 reteaua avea 11 localuri, insa intre timp au fost inchise patru unitati in malluri si un restaurant stradal. Cifra de afaceri a Calif a fost de 31 mil. lei in 2019, insa ea este asteptata sa scada la jumatate in acest an pe fondul pandemiei si al restructurarii retelei.

Sursa: zf.ro


 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide