Razvan Cuc, antreprenorul clujean care a preluat in urma cu doi ani master franciza de agentii imobiliare a grupului american RE/MAX, vrea sa ajunga cu reteaua locala la 20 de birouri pana la finalul anului, in conditiile in care in prezent aceasta are 13, in orase precum Bucuresti, Brasov, Bacau, Cluj-Napoca, Arad sau Sibiu.
sursa: ZF.ro
Brokeri precum Safety, SRBA sau Otto Broker au fost printre primii care au pariat pe dezvoltarea afacerilor in sistem de franciza chiar la inceputul crizei, cand asiguratorii au inceput un proces masiv de restructurare prin inchiderea de sucursale si concedieri. Brokerii au umplut in acest mod golul lasat de companiile de asigurari si in acest fel au reusit sa acopere o mare parte din tara. Investitia initiala pentru un francizat porneste de la 1.000 de euro si poate ajunge la 10.000 de euro.
sursa: ZF.ro
Localul Hard Rock Cafe din Parcul Herastrau din nordul Capitalei a terminat anul trecut cu afaceri de 12,3 milioane de lei (2,8 milioane de euro), in crestere cu 8,4% comparativ cu anul anterior. Anul trecut a fost pentru Hard Rock Cafe cel mai bun an de la intrarea pe piata locala acum circa sapte ani.
sursa: ZF.ro
Brandul german Marc Cain a fost adus in franciza pe piata din Romania in acest an de Julia Kristenssen, proprietara companiei Casa Frumoasa din Bucuresti, un business de cateva milioane de euro, ce aduce pe piata in magazine monobrand si multibrand nume de lux precum Loro Piana, Scabal, Santoni sau Salvatore Ferragamo.
Marc Cain are o istorie de peste patru decenii, insa numele sau este familiar in special cunoscatorilor, brandul fiind unul discret, care nu epateaza. Este insa atent la detalii. Ca orice este german. La fel ca si Norbert Lock, omul care lucreaza de 16 ani in aceasta companie.
sursa: da.ZF.ro
Primul hotel Sheraton din Romania se deschide la finalul lui august dupa o investitie de 6 mil.euro. Procesul de transformare a hotelului Howard Johnson din Piata Romana in prima unitate Sheraton din tara a inceput inca din toamna anului 2014, cand lantul hotelier Starwood Hotels & Resorts Worldwide (care detine brandul Sheraton) a semnat un contract de franciza cu Grand Plaza Hotel (fostul Howard Johnson).
sursa: ZF.ro
Dupa ce zona rurala a fost testate de Metro Cash & Carry si de franciza LaDoiPasi, Profi “ataca” cu un concept de magazine special pentru aceasta zona. Primele 11 magazine fiind deschise sub brandul Loco la finalul saptamanii trecute. Compania anuntase anterior ca are in plan sa deschida magazine in zona rurala, chiar sub brandul Loco, insa a avut nevoie de mai bine de doi ani si jumatate pentru a testa si „slefui“ conceptul.
sursa: ZF.ro
Compania elvetiano-irlandeza Aryzta AG, actionar al Origin Enterprises – care a cumparat companiile de agrobusiness Comfert Bacau si Redoxim Timisoara in urma cu o saptamana, a semnat ieri preluarea Fornetti. Grupul ungar este cel mai important producator de patiserie congelata din Europa de Est si un nume care apare pe cea mai extinsa retea de francize din Romania.
sursa: ZF.ro
Martin Slabbert, care in urma cu opt ani a fondat la Bucuresti fondul de investitii NEPI, si-a dat demisia din functia de CEO al NEPI. El pune astfel capat unui mandat in care a urcat activele fondului pana aproape de pragul de 1,5 miliarde de euro. Alaturi de Slabbert a demisionat si Victor Semionov din functia de chief operating officer.
Din portofoliul NEPI fac parte Mega Mall si Promenada din Capitala, proiecte precum Vulcan Value Center, City Park Constanţa, Ploiesti Shopping City, Braila Mall, Galaţi Shopping City.
sursa: ZF.ro
Harta de retail a Timisoarei va arata complet diferit peste un an cand se vor aseza cele trei noi malluri. Florin Godean, seful Adecco, cea mai mare firma de recrutare si inchiriere de forta de munca temporara din Romania si locuitor al Timisoarei, este de parere ca orasul era in punctul in care mai avea nevoie de noi centre comerciale, cel existent – Iulius Mall – fiind neincapator, raportat la numarul de pasionati de shopping sau de divertisment existent in Timisoara.
sursa: ZF.ro
SIF Moldova a batut palma cu omul de afaceri Florin Pogonaru pentru implicarea in proiect dezvoltat in zona Obor din Bucuresti, mall Veranda.
sursa: ZF.ro
Numarul de malluri aproape ca s-a triplat in ultimul deceniu, in conditiile in care bucurestenii merg in medie cel putin o data pe saptamana in centrele comerciale mari si lasa anual intre 1 şi 1,5 miliarde de euro. In prezent in Capitala sunt 10 malluri pentru ca CityMall a intrat in faliment in 2010.
sursa: ZF.ro
Omul care a condus mallurile Plaza si Baneasa pune 80 mil. euro impreuna cu o divizie a Alpha Bank intr-un proiect imobiliar de la Timisoara. Proiectul va cuprinde, pe langa componenta comerciala si de divertisment, si o cladire de birouri de sapte etaje. Suprafata totala inchiriabila este de 60.000 metri patrati, din care 50.000 metri patrati suprafata dedicati retail-ului si 10.000 metri patrati pentru spatiile de birouri.
sursa: ZF.ro
In urma unei investitii de 1 milion de lei, Lem’s deschide un nou showroom in Alba Iulia. Compania Lemet a dezvoltat brandul de magazine Lem’s pentru desfacerea produselor sale. In prezent reteaua Lem’s are cea mai mare acoperire la nivel national, peste 70.000 mp de retail amenajati in aproape toate judetele tarii.
sursa: businessmagazin.ro
Restaurantul McDonald’s proaspat renovat din inima New York-ului poate fi primul indiciu concret al planului de redresare a gigantului din industria fast-food. Localul, ce a fost redeschis saptamana trecuta, are un panou touch-screen “Create your taste”, unde clientul isi poate face propriul burger. Metoda clasica cu angajatul in spatele tejghelei este inca prezenta, dar acum clientii beneficiaza de o noua metoda de comanda. Cu ajutorul sistemului, clientul poate alege ce fel de paine, tipul de cascaval sau ce legume vrea pentru a-si face un burger unicat.
sursa: businessmagazin.ro
La inceputul anului trecut brandurile LPP erau comercializate in Romania atat direct cat si prin intermediul unui francizat, compania a decis sa abordeze exclusiv direct piata locala. Alina Bistreanu, cea care conduce firma, spune ca aceasta abordare va accelera expansiunea; o parte din magazinele operate anterior in franciza au fost preluate si redeschise. 10 magazine noi s-au alaturat deja anul acesta retelei LPP in Romania, care opereaza in Romania marcile Reserved, Cropp, Mohito, House şi Sinsay. Astfel, reteaua a ajuns la 21 de spatii, 16 dintre ele fiind deschise de mai putin de un an.
sursa: businessmagazin.ro
Planurile de viitor ale asociatiei Imbold includ reorganizarea galeriei Imbold si accesarea de fonduri pentru proiectele Asociatiei Culturale Imbold, stabilirea echipei si a meniului la Acuarela Bufet, relocarea bistro-ului Plastilina, reamenajarea cafenelei Acuarela si o extindere a spatiului pentru nefumatori. Anul acesta, au avut loc si primele discutii referitoare la extinderea afacerii prin francizare.
sursa: forbes.ro
Ciprian Stancu, fost director de vanzari pe 6 tari in cadrul CME, a renuntat la cariera din mediul corporatist pentru o viata sanatoasa si a investit totul in pasiunea lui pentru produse bio si anume intr-o afacere proprie – productia si retailul de produse bio. In luna martie a acestui an a lansat o platforma de retail online, republicaBIO.ro. Cat despre planurile pentru urmatoarea perioada, pe partea de retail lucreaza la un model francizabil atat in Romania, cat si in restul Europei.
sursa: forbes.ro