0723.622.253

Stirile saptamanii 29 ianuarie – 4 februarie

Afacerea cu iaurt inghetat Chillbox a esuat in Romania: grecul Panos Makris, fost director la Telekom, a dizolvat compania care opera franciza

Afacerea cu iaurt inghetat Chillbox adusa in Romania in 2014 de grecul Panos Makris, care a intrat in antreprenoriat dupa ce si-a pierdut postul de director de la grupul Telekom Romania, a esuat, compania care opera franciza urmand sa fie dizolvata.

Formatul Chillbox, un business care vinde iaurt inghetat cu diferite toppinguri, inghetata si diverse bauturi (de la cafea la smoothie-uri si sucuri naturale), a fost lansat in 2011 in Grecia si ulterior pe alte piete din Europa.

Sursa: zf.ro


O piata foarte buna: Cinci giganti internationali au platit zeci de milioane de euro francizatilor ca sa opereze direct businessurile din Romania

Ikea, Zara, Sephora, Yves Rocher si CCC, giganti cu afaceri de miliarde sau chiar zeci de miliarde de euro la nivel mondial, au intrat in Romania initial in sistem de franciza ca sa testeze piata, iar apoi au decis sa preia direct operarea businessului local.

Cel mai recent exemplu este cel al polonezilor de la CCC care au platit 33 mil. euro francizatului pentru a prelua direct reteaua de peste 50 de magazine de incaltaminte.

„Exista trei motive principale pentru care brandurile aleg sa intre pe o piata mai intai in sistem de franciza si apoi sa preia operatiunile. In primul rand, intrarea intr-un teritoriu nou ar putea sa fie considerata ca avand un profil de risc prea ridicat, iar pentru un brand franciza contribuie la minimi­zarea riscului“, afirma Paul Voicu, managing partner al francize.ro, un business de consultanta in domeniu. In al doilea rand, este posibil ca businessul sa fie interesant pentru compa­nia-mama doar dupa un anumit prag, fie ca este vorba de numar de magazine sau cifra de afaceri.

Sursa: zf.ro


KFC testeaza livrarea la domiciliu in doua dintre restaurantele din Bucuresti

KFC testeaza livrarea la domiciliu in doua dintre restaurantele din Bucuresti.

Lantul de restaurante de tip fast-food KFC testeaza de la finalul anului trecut livrarea la domiciliu in doua dintre restaurantele grupului, mai exact cel din Iancului si cel din zona Militari. Este vorba de doua unitati de tip drive-thru.

Sursa: zf.ro


Retailul polonez prinde contur in Romania: 350 de magazine si afaceri care sar de 750 mil. lei

Brandurile din cea mai puternica economie din regiune au devenit tot mai vizibile in Romania, unele ajungand in top cinci cei mai importanti jucatori pe segmentul lor. La polul opus, Romania este aproape invizibila pe piata poloneza, un singur retailer local operand acolo un magazin, si anume brandul de moda Nissa.

Opt retaileri polonezi au des­chis in ultimul deceniu in Ro­mania peste 350 de magazine de imbracaminte, incal­ta­minte, cosmetice si produse pen­tru copii si au anual vanzari cumulate de pes­te 750 mil.

Sursa: zf.ro


Restructurare masiva. H&M, cel mai mare retailer de haine de pe piata din Romania, inchide 170 de magazine

Retailerul suedez Hennes & Mauritz, compania-mama a celui mai mare retailer de haine de pe piata din Romania, se afla intr-un proiect masiv de reorganizare, in cadrul caruia planuieste sa inchida 170 de magazine la nivel global, dupa ce profiturile companiei au scazut in ultimul trimestru cu 34%, potrivit Bloomberg.

In Romania, retailerul H&M este cel mai puternic brand de moda ca vanzari, fiind prezent cu 56 de magazine, dintre care sase au fost deschise anul trecut. Tot anul trecut insa, au fost inchise doua unitati pe plan local. Este vorba de magazinul H&M Men din Baneasa Shopping City. In locul sau a fost inaugurata o unitate COS, tot a grupului. A doua inchidere este tot o relocare, in Sun Plaza.

Sursa: zf.ro


Familia Rusu scoate la vanzare grupul de firme din industria mobilei Rus Savitar – Casa Rusu cu afaceri de 50 mil. euro

Familia Rusu din Timisoara, proprietara grupului de firme Rus SavitarCasa Rusu cu activitati in pro­ductia si retailul de mobila, vrea sa vanda un pachet minoritar din busi­ness, o afacere antreprenoriala cu vanzari totale de aproape 50 mil. euro, potrivit reprezentantilor companiei.

„Intentia este sa vindem un pachet minoritar, daca pe parcursul procesu­lui apar alte schimbari, asta nu pot sa va spun. Dar aceasta este intentia ini­tiala. Nu vreau sa fac valva. Intr-ade­var i-am angajat pe cei de la Ernst & Young pentru a face o vanzare. Nu a tre­cut nici o saptamana de cand a iesit teaser-ul in piata. Este foarte inci­pien­ta intentia“, a spus Cristian Rusu, ad­mi­nistratorul companiei Rus Savitar, fiul actiona­ru­lui majoritar Dorica Rusu.

Sursa: zf.ro


Subway, cel mai extins lant de restaurante fast-food din lume, isi propune sa mai deschida 10 unitati in Romania

Subway Romania, parte a celui mai extins lant de restaurante de tip fast-food din lume, planuieste sa mai deschida 10 unitati in Romania, dupa ce a incheiat anul 2017 cu rezultate finan­ciare favorabile, conform oficialilor companiei. Reteaua are deja local 39 de restaurante.

Numarul clientilor care au trecut pragul celor 39 de unitati, dintre care 16 sunt in Bucuresti, a crescut cu 6% fata de anul precedent, potrivit datelor transmise de companie, in timp ce volumul vanzarilor per restaurant a crescut cu 9% fata de 2016. Ei nu ofera insa alte cifre. Mai mult, acestea nu sunt publice dat fiind ca la nivel local fiecare unitate este operata de un alt francizat si deci operata pe o entitate juridica distincta.

Sursa: zf.ro


Lantul World Class pregateste cinci-sase deschideri in acest an. „Piata de fitness creste cu 10-20% anual“

World Class Romania, cea mai mare retea de centre de fitness din tara, controlata de  fondul de investitii polonez Resource Partners, a finalizat anul trecut cu afaceri de 22 mil. euro, fata de 20 de mil. euro in anul anterior, iar pentru acest an targeteaza un avans cu doua cifre.

„Avem in plan sa mai deschidem inca cinci-sase cluburi noi in acest an si sa ajungem la o cifra de afaceri cuprinsa intre 25 si 30 de milioane de euro. Planul nostru este ca in doi ani sa avem o retea formata din 40 de cluburi pe piata locala. In martie vom deschide pe 1.500 de metri patrati un club in Mall Vitan (World Class Bucuresti Mall – n.red.), iar tot in acest an deschidem si in Cluj-Napoca un club. Pentru celelalte cluburi inca mai purtam nego­cieri“, a declarat Dan Farca­sa­nu, directorul de investitii al Resource Partners.

Sursa: zf.ro


Proprietarii mallului Electroputere Parc Craiova cumpara cu aproape 10 mil.euro doua terenuri de langa centrul comercial

Electroputere SA Craiova a vandut doua terenuri si cladirile aferente catre firma Electroputere Parc, dezvoltatorul mallului cu acelasi nume, pretul total fiind de 9,88 milioane euro, din care 7,7 milioane euro au fost achitati la data semnarii contratului.

Electroputere Parc a fost achizitionat in sptembrie 2016 de grupul francez de real estate Cat­invest, care detine si administreaza si alte centre comerciale din Europa de Est (galeriile co­merciale Carrefour Orhideea si Cora Pantelimon din Bucuresti, Carre­four TOM din Constanta, Auchan Savoya Park din Budapesta si Tesco Borska Pole din Plzen).

Compania a anuntat de anul trecut intentia de a extinde centrul comercial de la Craiova.

Sursa: zf.ro


VITRIA, un business care a luat nastere din pasiunea pentru flori a unei farmaciste

VITRIA, un business care a luat nastere din pasiunea pentru flori a unei farmacisteVITRIA a luat nastere din pasiunea pentru flori a unei farmaciste. La scurt timp, i s-a alaturat sotul ei, care o ajuta pe partea de dezvoltare de business datorita experientei sale ca antreprenor in alte proiecte de vending. Deschiderea unei florarii era pentru cei doi soti cea mai buna alegere pe care o puteau face, insa deschiderea unei altfel de florarii era cel mai bun plan de business pe care si-l puteau imagina. In 2016 au lansat automatul de flori cu o investitie initiala cuprinsa intre 25.000 si 30.000 de euro. Banii au fost cheltuiti pe echipamente si dezvoltarea conceptului.

“A fost foarte complicat sa gasim un producator capabil sa dezvolte un echipament asa cum ni-l imaginam noi, un echipament care sa fie foarte prietenos cu clientii, dar care sa ne ofere si noua cateva avantaje majore din punct de vedere logistic. Intr-un final am gasit un echipament care ne satisfacea toate pretentiile. A urmat dezvoltarea conceptului de brand, precum si dezvoltarea unei linii de compozitii florale care sa se muleze pe capabilitatile aparatului”, a explicat Emilia Lungu.

Sursa: wall-street.ro


Secom isi majoreaza bugetul de investitii si se extinde cu patru magazine noi

Secom, companie romaneasca specializata in importul, distributia si comercializarea de produse naturale pentru sanatate si frumusete, a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 20 milioane euro, iar pentru anul acesta estimeaza un avans de 7 milioane euro. Antreprenorii Lucia si Andrei Costea, care au construit acest business de succes intr-o piata aflata la inceput de drum, rezultatele obtinute anul trecut si planurile companiei pentru acest an.

Reteaua de magazine Secom a ajuns la 12 unitati la finalul anului 2017, inaugurand anul trecut magazine noi in Pitesti, Cluj-Napoca si Bucuresti (Mega Mall), dar a fost inchis un magazin din Bucuresti (Bd. Iuliu Maniu), care va fi relocat. In ultima luna din 2017, Secom a deschis primul magazin intr-ul mall, restul fiind stradale. Un nou magazin stradal necesita o investitie de 40.000 euro, in timp ce intr-un mall trece de 80.000 euro.

Sursa: wall-street.ro


Turdean, Farmec: „Inovatia ne mentine in prima linie”

Mircea Turdean, Director General FarmecDupa o crestere usor sub asteptari la nivelul lui 2017, Farmec mizeaza in principal pe inovatii, dezvoltarea retelei de magazine proprii si construirea unei amprente globale mai pronuntate – trei piloni strategici care ar trebui sa-i asigure un avans de cel putin 10% anul acesta. Despre planurile pe 2018, dar si cum raspunde producatorul clujean amenintarilor din piata, ne povesteste Mircea Turdean, Director General al companiei.

Mircea Turdean: “La export sunt operate magazine in Italia, Franta, Grecia si Spania si acele unitati au fost deschise pe eforturile si viziunea partenerilor nostri, fara sa aiba suficient sprijin si expertiza din partea noastra. Pe piata interna, pe langa magazinele proprii, un alt element pe care vrem sa il dezvoltam in viitorul apropiat este francizarea. Noi avem si in prezent un numar de cateva sute de magazine partenere, insa vrem sa le directionam in zona aceasta de francize locale.”

Sursa: magazinulprogresiv.ro


Mega Image a inceput anul cu trei noi deschideri de magazine

Retailerul Mega Image, parte a grupului olandezo-belgian Ahold-Delhaize, a deschis trei noi magazine luna aceasta, ajungand la o retea de 599 de unitati la nivel national. Cele trei noi magazine au fost deschise in Bucuresti si judetul Ilfov.

In luna decembrie a anului trecut, Mega Image a lansat pe piata si conceptul Shop&Go – Mega Apetit, in cadrul centrului comercial Plaza Mall din Bucuresti. Conceptul include o gama extinsa de produse precum sandvis-uri, aperitive, salate, supe, dar si ciorbe, feluri principale, dulciuri si meniuri complete.

Mega Image este al doilea cel mai extins lant de magazine din retailul modern cu dominanta alimentara, dupa Profi, care a ajuns la circa 700 de locatii in Romania.

Sursa: newmoney.ro


Unilever cumpara producatorul local de inghetata Betty Ice. Valoarea tranzactiei nu a fost dezvaluita

Unilever South Central Europe si Betty Ice au anuntat astazi semnarea unui acord prin care producatorul roman de inghetata va intra in portofoliul gigantului din industri FMCG. Valoarea tranzactiei este confidentiala, insa surse din piata estimeaza ca se ridica la circa 100 milioane de euro.

“Divizia de inghetata din cadrul Unilever South Central Europe si Betty Ice vor opera ca o companie de sine statatoare in cadrul Unilever si va fi condusa de Vasile Armenean, din pozitia de General Manager. Acest parteneriat se va extinde beneficiind de punctele forte ale grupului Unilever si de expertiza pe care o are domnul Vasile Armenean pe piata locala de inghetata”, se precizeaza in anuntul emis de Unilever.

Compania Betty Ice a fost infiintata in anul 1994 de antreprenorul roman Vasile Armenean cu viziunea de a transpune desertul desavarsit in realitate, creand produse cu gusturi si arome naturale din ingrediente atent selectionate. Betty Ice este, la momentul acestei tranzactii, cel mai important producator de inghetata din Romania, cu o cifra de afaceri totala de 30 de millioane de euro.

Sursa: horecainsight.ro


 

 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide