Brise Group vede potential pentru 100 de magazine sub brandul Ogorul in Romania. Ogorul este un lant de magazine de tip „home and garden“ (casa si gradina) ce vinde atat inputuri agricole, cat si unelte sau echipamente precum cizme de cauciuc. Brise Group, un imperiu agricol cu afaceri de peste 1 mld. lei anul trecut, a ajuns deja la o retea cinci magazine fizice sub brandul Ogorul si unul online.
In acest an au in vedere deschiderea a sase magazine in judetele Timis, Mures si Neamt.
sursa: ZF.ro
Fie ca este vorba despre retail, HoReCa sau despre productie, Republica Moldova pare sa se contureze drept cel mai nou „hub“ al modelelor de business care pariaza pe extinderea prin francizare. La Placinte, Bucuria sau Tucano Coffee sunt doar cateva dintre brandurile moldovenesti care au luat cu asalt si piata din Romania in ultimii ani.
sursa: ZF.ro
Safety Broker vrea mai mult business non-RCA si tinteste incasari mai mari cu 30% din polite facultative.
Safety Broker s-a numarat printre primii jucatori din piata care au inceput sa vanda polite de asigurare in sistemul franciza, primele agentii de acest tip fiind deschise in 2008. In prezent, vanzarile prin intermediul francizatilor au ajuns sa genereze aproape jumatate din afacerile companiei.
sursa: ZF.ro
Compania Glamour & Flavour SRL, care aduce pe piata locala brandul de ceaiuri premium pentru HoReCa Aldermann Tea Shop, este in cautare de parteneri distribuitori care sa acopere principalele orase ale tarii. Compania cauta momentan parteneri pentru orasele cu peste 100.000 de locuitori, pana in prezent fiind acoperite doar orasele Brasov, Bucuresti, Pitesti si Sibiu. Doar in Bucuresti produsele Aldermann Tea Shop sunt listate in peste 60 de localuri – cafenele, baruri, restaurante si hoteluri, spun oficialii companiei.
sursa: ZF.ro
Grupul italian Calzedonia intra cu al treilea brand pe piata locala, dupa Intimissimi si Calzedonia, marca Tezenis urmand sa deschida primul sau magazin din Romania intr-unul dintre cele mai bune malluri din Capitala, AFI Palace Cotroceni.
Spre deosebire de celelalte marci insa, care au preturi medii si peste medie, Tezenis este numele mass-market al grupului, cu preturi accesibile unei parti mai mari a populatiei.
Magazinul din AFI Palace Cotroceni va fi inaugurat vineri si, la fel ca si celelalte unitati ale grupului, va fi operat in sistem de franciza.
sursa: ZF.ro
Gina Comanescu, sotia omului de afaceri Gabriel Comanescu, care controleaza Grup Servicii Petroliere (GSP), a adus brandul de moda premium Marina Yachting pe piata locala in primavara anului trecut, pe care l-a „plasat“ in trei magazine. Acum, antreprenoarea este in proces de mutare a magazinului deschis in Bucuresti in centrul comercial Mega Mall ca primul punct de vanzare dedicat exclusiv produselor Marina Yachting. Noua destinatie va fi mallul Promenada al sud-africanilor de la NEPI, unde brandul ar trebui sa isi intampine primii clienti de la 15 martie. Mega Mall se afla tot in portofoliul celor de la NEPI.
sursa: ZF.ro
Romanul Daniel Boaje si trei executivi din Malta alcatuiesc boardul McDonald’s Romania, dupa preluarea operatiunilor de catre grupul maltez Premier Capital, la inceputul acestui an.
Astfel, Daniel Boaje (45 de ani) ramane director general, iar Carmelo Hili (50 de ani) devine presedinte al consiliului de administratie al societatii. Alti doi maltezi preiau functiile de membri in consiliul de administratie – Victor Tedesco (51 de ani) si Dorian Desira (35 de ani).
sursa: ZF.ro
Centrul comercial Militari Shopping din vestul Capitalei, unde se afla retaileri precum Auchan sau Decathlon, isi adauga in portofoliu o unitate World Class, pe o suprafata de 2.500 de metri patrati, cu bazin semiolimpic, spatiul urmand sa fie inaugurat in luna august. Proiectul centrului de sport World Class, care va fi situat langa magazinele Bebe Supermarket si Diego, face parte dintr-un plan mai amplu de extindere a parcului de retail, printr-o investitie de 10 mil. euro, realizata de Atrium European Real Estate Limited, proprietar al complexului din cartierul Militari.
sursa: ZF.ro
Immochan Imobiliare SRL, divizia imobiliara a grupului francez Auchan, a primit in ianuarie o majorare de capital de 14,3 milioane de euro de la investitorii majoritari.
In martie anul trecut, Immochan Romania a deschis Coresi Mall in Brasov, in urma unei investitii de 60 de milioane de euro, iar la sfarsitul lui 2015 reprezentantii companiei spuneau ca iau in considerare construirea pe plan local a unui nou centru comercial dupa acelasi model.
Vanzarile magazinelor din Coresi, cu exceptia hipermarketului Auchan, s-au ridicat in primele sase luni de functionare la circa 25 de milioane de euro.
sursa: ZF.ro
Centrul comercial Palas Mall din Iasi si-a dublat capacitatea destinata zonei de food court, dupa ce lucrarile de extindere s-au finalizat saptamana trecuta. Astfel, zona de food court are acum 1.500 de locuri, cu 750 mai mult decat inainte. Dintre acestea, 400 de locuri sunt disponibile pe terasa.
sursa: ZF.ro
ParkLake, proiectul anuntat sa se deschida in luna septembrie, a ajuns la un grad de ocupare de 94%, in urma semnarii contractelor de inchiriere recente cu Hervis Sports, World Class, Play Park si IPB.
Pe langa acestia, reprezentantii mallului mai au contracte incheiate cu retaileri din zona fashion, lanturi de magazine de cosmetice, decoratiuni pentru casa, echipamente, tehnologie si jucarii.
sursa: ZF.ro
Inca o borna depasita in piata de real-estate: Bucurestiul a trecut de un milion de metri patrati de spatii de retail si asteapta doua malluri noi. Pentru mallurile mari din Bucuresti, chiriile se situeaza la 60-70 de euro/metru patrat/luna.
Stocul de spatii pe piata de retail a ajuns anul trecut la 2,8 milioane de metri patrati, din care peste un milion de metri patrati in Bucuresti. Anul trecut, au fost livrati aproximativ 175.000 de metri patrati inchiriabili, iar pentru 2016 este prevazuta finalizarea altor 196.000 de metri patrati de centre comerciale.
sursa: ZF.ro
Fondul sud-african de investitii NEPI va extinde centrul comercial Braila Mall, urmarind sa ajunga la o suprafata totala de peste 57.000 de metri patrati pana la sfarsitul acestui an. Modernizarea a inceput cu reconditionarea galeriei Carrefour, unde lucrarile vor fi finalizate in luna martie. Totodata, au fost initiate lucrarile pentru extinderea zonelor de food court si divertisment, iar galeria de retail va fi reconditionata treptat in perioada mai-noiembrie.
sursa: ZF.ro
Peste jumatate din romanii care intra in malluri o fac doar ca sa manance, arata un studiu al companiei de consultanta imobiliara CBRE, ale carui rezultate au fost publicate la sfarsitul anului trecut.
Cercetarea a fost facuta pe o piata care cuprinde Europa, Africa de Sud si Orientul Mijlociu, iar la nivelul intregii regiuni rezultatele arata ca o treime din vizitatorii mallurilor intra doar ca sa bea sau ca sa manance. In plus, peste 65% din romanii care initial intentionau sa mearga doar la restaurant aleg sa faca si cumparaturi dupa ce iau masa, subliniaza acelasi raport.
sursa: ZF.ro