0765.438.336

Stirile saptamanii 29 august – 4 septembrie

Doar cinci dintre cele mai importante lanturi de cafenele din lume sunt prezente si in Romania. Piata locala este inca subdezvoltata.

Liderul pietei este grupul american Starbucks, care este venit local in franciza si care are o cota de piata de doar 1%.

Dintre cele mai importante zece lanturi de cafenele din lume doar cinci sunt prezente in Romania si doar in sistem de franciza. Astfel, McCafe (parte a grupului McDonald’s), Brioche Dorée, Starbucks, Caffe Ritazza si Gloria Jeans sunt lanturile care au venit in Romania si au si ramas. Dintre celelalte cinci, doua retele – Costa Coffee si Dunkin Donuts – au incercat sa atace piata locala insa dupa cativa ani de activitate au iesit. Cele doua companii au iesit din Romania in plina criza financiara cand piata cafenelelor a fost pu­ternic afectata in contextul in care romanii si-au schimbat obiceiul de consum si au preferat sa cheltuie banii pe bunuri necesare, renunand la cheltuielile considerate a fi de rasfat.

Sursa: ZF.ro


Lantul de restaurante Star Kebab, prezent pe piata basarabeana de peste cinci ani, s-a extins printr-o franciza in Bucuresti la jumatatea lunii august, insa actionarii nu se opresc aici si vor sa treaca Prutul cu inca 30 de francize, punctul de pornire fiind Bucurestiul. Cele 30 de unitati se vor adauga celor are opt puncte care sunt deja functionale in Republica Moldova, dintre care doua sunt proprii si sase prin franciza, si unitatii existente in Bucuresti.

Sursa: ZF.ro


1-andy-s-pizzaLantul de restaurante La Placinte, intrat pe piata locala in toamna lui 2013, a ajuns la afaceri de 25 de milioane de lei anul trecut si la 12 unitati in Bucuresti si in alte patru mari orase din tara.

Businessul este detinut, potrivit ultimelor date ale ZF, de antreprenorul moldovean Andrei Tranga (40 de ani). Anul trecut in vara el a adus in Romania si un al doilea format de business, pizzeriile Andy’s Pizza, sub care exista insa doar o unitate in centrul istoric al Capitalei.

Sursa: ZF.ro


quickmobileRetailerul QuickMobile, specializat in comercializarea de telefoane mobile, tablete si alte gadgeturi, a inregistrat in primele sase luni ale acestui an vanzari cu 75% mai mari fata de aceeasi perioada din 2015, veniturile totale ale companiei depasind astfel 70 milioane de lei.

Cresterea vanzarilor, atat in mediul online, cat si in reteaua de magazine, se datoreaza in principal cererii tot mai mari pentru smartphone-uri premium si gadgeturi, in special pentru ceasuri inteligente.

Sursa: ZF.ro


Lantul de restaurante cu specific grecesc Spartan, infiintat in urma cu aproximativ patru ani, intentioneaza sa mai deschida cinci restaurante in Capitala, dintre care trei in cursul acestui an, iar restul anul viitor. Cele cinci unitati se vor adauga celor doua care sunt deja functionale in Bucuresti, una in mallul Sun Plaza lansata in urma cu doi ani, iar cealalta in Mega Mall, deschisa in urma cu peste doua luni. In acest moment, sunt 24 de restaurante Spartan la nivel national.

„Extinderea in Capitala este o miscare fireasca, pentru ca Bucurestiul a confirmat ca este potrivit ca destinatie strategica pentru franciza Spartan“, a spus Stefan Mandachi, CEO al Strong MND, compania detinatoare a francizelor Spartan.

Sursa: ZF.ro


image1Grupul Peeraj, cel mai puternic grup de francize de moda din Romania, va deschide in aceasta toamna in mallul Veranda de la Obor primul magazin din Romania sub brandul francez Tati.

“Tati ofera o gama larga de produse, la preturi competitive, si ne bucuram ca va fi disponibil pe piata din Romania, prin inaugurarea locatiei din Veranda (…).Am intrat in linie dreapta cu proiectul si ne pregatim de marea lansare din aceasta toamna. Majoritatea chiriasilor au preluat deja spatiile pe care le vor ocupa si lucreaza la amenajarea magazinelor”, a declarat Andrei Pogonaru, dezvoltatorul proiectului Veranda.

Primul magazin al brandului de tip discount va masura circa 1.700 mp si va vinde haine in proportie de 40%, restul fiind impartit intre produse de beauty si bunuri pentru decorarea locuintei.

Sursa: ZF.ro


ParkLake, „mallul verde“ de 180 mil. euro, functioneaza pe generatoare de curent electric. “Dam peste 1.000 de euro pe combustibil pe zi pentru generatoare“, a recunoscut Ingo Nissen, seful dezvoltatorului

ParkLake, mallul de 70.000 mp in care portughezii de la Sonae Sierra si irlandezii de la Caelum Deve­lop­ment au investit 180 mil. euro, functioneaza in prezent cu aju­torul generatoarelor de curent electric, in conditiile in care reteaua existenta nu poate acoperi consumul necesar, iar pentru a autoriza o conexiune la reteaua de mare putere, dezvoltatorii au asteptat mai bine de un an si jumatate OK-ul italienilor de la Enel.

Mai mult, in prima zi de deschidere, mallul a avut 85.000 de vizitatori, peste estimarile initiale, iar in primul an se asteapta la peste 10 mil. vizitatori.

Sursa: ZF.ro


Mall Promenada a lansat, in parteneriat cu Renovatio e-charge, doua statii de incarcare gratuita pentru masini electrice. Acestea au o putere de incarcare de 22kW si se afla in parcarea subterana, la nivelul -3 al centrului comercial din Calea Floreasca.57c8a54ac56d5
Vehiculele electrice conduc la un oras mai curat, mai verde si cu un nivel redus de zgomot. Pe langa reducerea emisiilor de CO2 si reducerea zgomotului de rulare, masinile electrice contribuie si la combaterea dependentei de produse petroliere, fiind un factor activ in sprijinirea inovatiei si a combaterii poluarii la nivel global.

Sursa: dailybusiness.ro


handm-afpUnitatea H&M din ParkLake aduce pe harta al 47-lea magazin din Romania al grupului.

Incepand cu data de 1 septembrie, H&M Romania inaugureaza un nou magazin in cadrul ParkLake, cel mai nou proiect comercial al Capitalei. De la inceputul anului 2016, H&M a deschis alte 4 noi unitati in Romania.

Dispus pe doua niveluri si cu o suprafata de vanzare de peste 2.300 mp, al 14-lea magazin al H&M din Bucuresti aduce vizitatorilor si cumparatorilor un mix al celor mai importante conceptele si piese vestimentare ale brandului pentru femei, barbati si copii.

Sursa: businessmagazin.ro


mccafe-02Cu o investitie de 2,5 milioane de lei, McDonald’s deschide unitatea cu numarul 68 – McDonald’s ParkLake Plaza – primul restaurant din cadrul unui centru comercial ce include si cafeneaua McCafe, dar si o noua platforma de operare.

McDonald’s ParkLake Plaza se intinde pe o suprafata de 118 metri patrati si introduce noul sistem de operare – Platform Integration – ce presupune o schimbare majora in ceea ce priveste modul de organizare a bucatariei, dar si experienta clientilor in restaurant. De asemenea, in noua unitate vor lucra 60 de angajati.

Sursa: businessmagazin.ro


Brandul portughez de haine pentru femei Lanidor a deschis primul magazin din Romania, in centrul comercial ParkLake din Capitala, in urma unei investitii de 200.000 euro. Adrian Dumitrescu este romanul care pariaza pe acest concept, intrand in competitie directa cu spaniolii de la Inditex care activeaza pe aceasta piata cu Massimo Dutti. Lanidor a intrat in Romania sub forma de franciza, detinuta de catre firma QAZ Fashion Retail, iar investitia facuta pentru deschiderea magazinului se ridica la aproximativ 200.000 euro, urmand a fi recuperata in termen mediu. Investitia este sustinuta in procent de peste 50% printr-un credit bancar.

Sursa: wall-street.ro


Dupa ParkLake, Sonae Sierra vrea sa construiasca inca doua malluri in Romania: “Avem terenurile, analizam piata”

Sonae Sierra, unul dintre cei mai importanti investitori si dezvoltatori imobiliari europeni, a inaugurat, alaturi de grupul irlandez Caelum Development, cel mai mare si mai asteptat centru comercial din acest an, iar experienta de peste doi ani de zile a ridicarii ParkLake ii face pe portughezi sa vada Romania drept o oportunitate in domeniu.

Sursa: wall-street.ro


Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide