0765.438.336

Stirile saptamanii 27 septembrie – 3 octombrie

Cristian Sarbei, proprietar, Joy Pizza: Dupa pragul de 50 de pizza pe zi iti permiti sa faci calcule si sa angajezi oameni. In anul 2020, cifra de afaceri a Joy Pizza a fost 150.000 euro

Cristian Sarbei a pornit Joy Pizza in septembrie 2018, cu o investitie de 20.000 de euro, iar in timpul pandemiei businessul a accelerat astfel ca antreprenorul s-a gandit sa francizeze afacerea. In 2020, Joy Pizza a ajuns la o cifra de afaceri de 150.000 de euro, iar proprietarul spune ca un astfel de business este profitabil cand ajungi la o medie de cel putin 100 de pizza livrate zilnic.

„Intr-un business mic e mult mai usor de controlat calitatea produsului si a serviciului, deopotriva, pentru ca astea sunt cele doua lucuri foarte importante cand vorbim de piata de livrari. Businessurile mari fac acelasi lucru, dar de multe ori scapa din vedere  multe aspecte, nefiind controlate. Noi ne focusam doar pe pizza. Ca sa iasa un produs de calitate, controlam sistemul de livrari astfel incat sa ne adresam unei piete de proximitate“, a spus Cristian Sarbei, proprietar al Joy Pizza.

Sursa: zf.ro


Dendrio, parte a grupului Bittnet, vinde divizia Autodesk catre Graphein, o companie antreprenoriala romaneasca specializata in topografie, intr-o tranzactie de 2,2 milioane de lei

Dendrio, parte a grupului Bittnet, vinde divizia Autodesk către Graphein, o companie antreprenorială românească specializată în topografie, într-o tranzacţie de 2,2 milioane de leiDendrio Solutions, integrator IT&C, care face parte din Bittnet Group, anunta vanzarea diviziei sale de business Autodesk catre Graphein, o companie antreprenoriala romaneasca specializata in proiecte de topografie inginereasca, pentru 2,2 milioane de lei.

Tranzactia prevede transferul catre Graphein a tuturor activitatilor legate de relatia cu vanzatorul american de tehnologie Autodesk, a contractelor in curs cu clientii, a certificarilor relevante, inclusiv a statutului Autodesk de Gold Partner, precum si a transferul de cunostinte.

Suntem incantati de finalizarea tranzactiei cu Graphein si le multumim lui Eugen Ursu si Andrei Sueran pentru incredere. Suntem convinsi ca clientii Autodesk ai Dendrio vor fi pe maini bune de acum inainte.

“Obiectivul principal al extinderii prin fuziuni si achizitii este sa devenim un integrator de servicii si produse care sa faciliteze digitalizarea constructiilor din Romania. Mai departe, urmarim sa achizitionam companii din domeniul Proptech care reusesc sa inoveze in modul in care oamenii inchiriaza, cumpara, vand sau gestioneaza o proprietate. De asemenea, ne vom dezvolta reteaua de francize si intentionam sa atragem o finantare pentru dezvoltare nationala, internationalizare si pentru consolidarea echipei noastre”, a declarat Eugen Ursu, CEO si co-fondator al Graphein.

Sursa: zf.ro


Mihaela Tudor, 2value: Vom atinge 1 milion de euro venituri in cel mult un an

ZF 15 minute cu un antreprenor. Mihaela Tudor, 2value: Vom atinge 1 milion  de euro venituri în cel mult un anMihaela Raluca Tudor, fondator al platformei 2value, care automatizeaza legatura dintre jurnalisti si companii mici si mijlocii, spune ca intr-un an de zile va ajunge la venituri de un milion de euro. De asemenea, pentru dezvoltarea businessului, antre­prenoarea spune se afla in discutii cu mai multi investitori.

„Cu experienta pe care am acumulat-o in ultimii noua ani, lucrand cu companii de tot felul, am vrut sa ii ajut pe cei mici sa se faca auziti si sa creasca. Mi-am dat seama ca, de regula, nu prea vrea nimeni sa lucreze cu ei pentru ca nu detin suficiente cunostinte, iar resursele lor sunt limitate. Astfel, a trebuit sa gasesc o solutie“, spune Mihaela Raluca Tudor, fondator al platformei 2value.

„Dupa ce comunicatul a fost scris de reprezentantii companiei, platforma il trimite automat catre jurnalistii inscrisi pentru a edita textele. Cel care-l preia se va ocupa sa ii dea o forma mai atractiva si mai ales cu valoare de informatie pentru presa.“

Apoi, comunicatul este trimis in mod automat de catre platforma catre companie, care isi va da ok-ul final. Mai departe, 2value il distribuie catre retelele media, explica Mihaela Raluca Tudor.

Dupa un an de activitate a platformei, antreprenoarea spera sa se extinda in sistem de franciza intr-o alta tara, iar pentru asta se afla deja in discutii cu un investitor pentru a putea dezvolta solutia si in afara granitelor. De asemenea, in luna august a anului viitor, Mihaela Raluca Tudor este de parere ca 2value se va afla in a doua etapa de dezvoltare a platformei care va aduce un plus de valoare serviciilor prin inteligenta artificiala si machine learning.

Sursa: zf.ro


Gigantul din moda de lux Gucci detine o fabrica de 650 de salariati in Baia Mare. Unitatea e al optulea cel mai mare producator de pantofi din Romania. Fabrica, ce a fost fondata acum doua decenii, are afaceri de aproape 20 de milioane de euro in 2020

Gigantul din moda de lux Gucci deţine o fabrică de 650 de salariaţi în Baia Mare. Unitatea e al optulea cel mai mare producător de pantofi din România.  Fabrica, ce a fost fondată acum două decenii, are afaceri de aproape 20 de milioane de euro în 2020Grupul frantuzesc Kering, un gigant din moda de lux ce detine in portofoliu bran­duri precum Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga sau Alexander McQueen, controleaza o fabrica de incal­ta­minte in Romania, cu afaceri de aproa­pe 100 mil. lei (20 mil. euro) si peste 650 de angajati, conform datelor companiei.

Aceasta este singura firma pe care grupul cu afaceri anuale de 13 mld. euro o detine in Romania, spre deosebire de alte tari unde francezii au si magazine proprii si deci mai multe entitati juridice. Spre exemplu, in Cehia, exista trei firme, dintre care una pentru magazinul Brioni si o alta pentru Yves Saint Laurent. In Romania, desi exista un magazin Gucci, acesta e operat in franciza de familia de antre­pre­nori Calagiu si astfel nu figureaza in ra­poartele Kering.

Sursa: zf.ro


Maple Bear, cea mai importanta franciza canadiana de educatie, a deschis doua gradinite in Cluj-Napoca. Alte doua se vor deschide in 2022 la Timisoara si Craiova. Reteaua globala intentioneaza sa ajunga la peste 10 gradinite si scoli in Romania in urmatorii 3 ani

(P) Maple Bear, cea mai importantă franciză canadiană de educaţie, a deschis două grădiniţe în Cluj-Napoca. Alte două se vor deschide în 2022 la Timişoara şi Craiova. Reţeaua globală intenţionează să ajungă la peste 10 grădiniţe şi şcoli în România în următorii 3 aniMaple Bear Global Schools, lider canadian in educatia bilingva, deschide noi gradinite in regiune. In 2021, doua gradinite Maple Bear din Cluj Napoca au primit peste 140 de copii, iar in 2022, inca doua gradinite se vor deschide in Craiova si Timisoara. Planul pentru Romania este de a ajunge la peste 10 gradinite si scoli in urmatorii 3 ani. Avand in vedere cererea in crestere din partea parintilor si satisfactia acestora cu privire la activitatea unitatilor de invatamant deja deschise din Europa Centrala si de Est, acest obiectiv va fi cu siguranta depasit.

„Vrem sa oferim copiilor nostri educatie de inalta calitate, aliniata la ritmul rapid al schimbarilor din lumea de astazi, care sa pregateasca copiii pentru a depasi cu succes provocarile viitorului. Vrem sa dezvoltam lideri locali cu o mentalitate globala. Cele mai recente rezultate PISA confirma ca, prin sistemul sau educational, Canada se situeaza in mod constant in primele cinci tari din lume si depaseste toate celelalte tari vorbitoare de limba engleza. Acest lucru ne-a intarit decizia de a ne alatura retelei Maple Bear, astfel incat copiii din cele doua gradinite din Cluj-Napoca sa poata beneficia de cele mai bune principii ale educatiei canadiene ”, spune proprietarul gradinitei Maple Bear din Cluj Napoca.

Reteaua canadiana globala este prezenta in 29 de tari, cu peste 550 de scoli si gradinite care ofera o educatie bilingva canadiana pentru mai mult de 41 000 de elevi cu varsta cuprinsa intre 6 luni si 18 ani.

Sursa: zf.ro


Lantul de magazine de bijuterii Teilor are in plan investitii de 30 de milioane de lei pana la finalul acestui an in extinderea retelei de magazine in Romania, Polonia si Ungaria. ”Ne dorim ca reteaua din strainatate sa fie cel putin egala cu numarul de magazine din Romania”

Lanţul de magazine de bijuterii Teilor are în plan investiţii de 30 de milioane de lei până la finalul acestui an în extinderea reţelei de magazine în România, Polonia şi Ungaria. ”Ne dorim ca reţeaua din străinătate să fie cel puţin egală cu numărul de magazine din România”Lantul de magazine de bijuterii Teilor are in plan investitii de 30 de milioane de lei pana la finalul acestui an in dezvoltarea retelei de magazine in Romania, Polonia si Ungaria, suma alocata pentru fiecare proiect fiind in medie de 3,5 milioane lei.

In urma acestor investitii, compania va avea 61 de magazine, fata de 55 in prezent.

Astfel, in perioada urmatoare, compania va deschide patru magazine in Polonia, dintre care trei sunt locatii noi si unul este un magazin existent, dar relocat.

La nivel local, reteaua va deschide doua noi magazine si va reloca si extinde alte doua unitati.

„Inca de la deschiderea primelor magazine in afara Romaniei in 2019, obiectivul nostru a fost sa continuam sa ne extindem la nivel international, intr-un ritm accelerat. In 2020 a trebuit sa luam o pauza datorita crizei sanitare, dar acea perioada ne-a permis sa consolidam planurile de expansiune ale TEILOR in Europa Centrala si de Est. Suntem incantati de intrarea noastra recenta pe o noua piata, Ungaria, unde exista un potential solid de dezvoltare. Suntem angrenati deja in discutii despre deschiderea celui de-al doilea magazin in Budapesta, la inceputul anului 2022. In urmatorii ani, ne dorim ca reteaua TEILOR din strainatate sa fie cel putin egala cu numarul de magazine din Romania. In acelasi timp, analizam inclusiv intrarea pe piete mature din Europa de Vest,” a declarat Willy Dicu, CEO Teilor.

Sursa: zf.ro


Element Industrial a demarat o investitie de 25 mil. euro la Braila. Andrei Jerca, managing director: Am primit de curand autorizatia de construire pentru prima faza, de 10.000 mp

Proiectul logistic este localizat pe un teren de 11 hectare din Zona Libera Braila. Element Industrial planifica dezvoltarea in trei faze a unui parc logistic cu suprafata bruta totala de 50.000 mp. Decizia de constructie vine si in contextul in care in 2023 ar trebui sa fie gata podul peste Dunare.

„Braila are toate avantajele de care o afacere are nevoie: pozitionare in nod rutiero-naval, forta de munca, deschiderea data de podul peste Dunare si, nu in ultimul rand, autoritati locale care fac toate eforturile pentru atragerea investitorilor in zona. Am primit de curand autorizatia de construire pentru prima faza, de 10.000 mp, o optiune pentru distributie, productie sau logistica, cu acces direct la E584“, spune Andrei Jerca, managing director, Element Industrial.

Sursa: zf.ro


In ce orase vrea Lensa sa deschida noi magazine si care e strategia pentru extinderea internationala

LensaLensa va mai deschide in acest an doua showroom-uri in Arad si Oradea la finalul anului. Pentru 2022, reprezentantii companiei au in plan deschiderea de 12-14 magazine atat in cele mai mari orase ale Romaniei, cat si in zonele in care nu sunt prezenti inca: Braila si Suceava. Bugetul pentru fiecare deschidere a unui magazin regional este, in medie, de 100.000 euro.

„Conceptul nostru este cel de tip destination store (magazine stradale) si dorim sa ne indreptam in aceeasi directie cu urmatoarele deschideri. Nu excludem insa inaugurarea unui magazin intr-un mall, insa locatiile stradale sunt cele care avantajeaza cel mai mult business-ul Lensa. Am ales sa ne dezvoltam in continuare cu magazine stradale pentru a eficientiza costurile si de a fi mai aproape de clienti”, a declarat Florin Nita, asociat & chief commercial officer la Lensa.

Sursa: wall-street.ro


Lantul de restaurante Spartan se extinde – plan in Barcelona, Valencia, Viena

Lanțul de restaurante Spartan se extinde -  plan în Barcelona, Valencia, VienaGrupul Spartan este in proces de extindere si cauta locatii pentru amplasarea unor noi restaurante, dar si parteneri francizati, din tara si din strainatate, alaturi de care sa continue dezvoltarea afacerii.

„Spartan isi continua expansiunea, atat in tara, cat si in afara granitelor. De curand, am inceput sa prospectam piata din Spania si am vazut ca exista un potential enorm acolo si avem in plan sa deschidem doua birouri de franciza, in Barcelona si in Valencia. Vom continua cu Austria, unde, in luna octombrie a acestui an, vom incepe amenajarile la primul restaurant Spartan din Viena, pentru care a fost stabilita o investitie minima de 250.000 de euro”, a declarat Stefan Mandachi, fondatorul Spartan.

Sursa: profit.ro


Franciza 5 to go: 60 de deschideri in 9 luni. Directii de dezvoltare pentru franciza de cafenele

Franciza 5 to go: 60 de deschideri în 9 luni. Direcții de dezvoltareFranciza 5 to go a pastrat ritmul de deschideri a cafenelelor in acest an, 60 de unitati 5 to go fiind inaugurate la nivel national din luna ianuarie si pana acum, din cele 100 stabilite ca obiectiv pentru 2021. Directiile de dezvoltare ale francizei de cafenele cuprind, printre altele, si dezvoltarea de produse bio si vegane.

”Anul 2021 a fost pentru noi anul eficientizarii. Segmentul to go a resimtit impactul crizei pandemice mai putin decat industria ospitalitatii, in general. Desi efectele crizei se fac simtite la nivel de consum, pentru acest tip de afaceri mici, francizele, s-a putut vorbi si de optimizari la nivel de costuri de functionare, precum chiriile. Cred ca modelul de business 5 to go este unul care si-a dovedit eficienta si sunt increzator ca obiectivul de crestere stabilit pentru acest an este realizabil. Avem planuri bine definite si o echipa puternica”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.

Sursa: start-up.ro

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide