+40.732.142.922

Stirile Saptamanii 27 februarie – 05 martie

Grupul de restaurante Marty din Cluj, controlat de antre­pre­norul ro­man Marcelus Suciu, a ajuns la afa­ceri de 10 mil. euro anul trecut si la un total de 500 de sa­la­riati. Pentru acest an an­tre­pre­norul si-a bu­ge­tat o cres­­te­re de 20% a busi­ness­ului si vor­­bes­te des­pre ex­pan­siu­nea la nivel na­­tio­nal, fie direct, fie in franciza.

„Povestea a inceput in anul 2000, cu un restaurant Marty Caffe micut si co­chet deschis pe Calea Motilor in Cluj“, spune an­tre­­prenorul in­tr-unul dintre pri­me­le sale interviuri.

Sursa: ZF.ro


Marius Muntean si Andra Otava, doi tineri care au studiat la Facultatea de Constructii din Cluj-Napoca, au creat in urma cu doi ani Donuterie, o afacere prin care vand gogosi similare celor din filmele americane. Fondata pe 28 martie 2014, in urma unei investitii initiale de aproximativ 100.000 de lei, afacerea Donuterie a ajuns in prezent la 11 donut shop-uri, dintre care patru proprii, iar celelalte operate in regim de franciza. Per total, 120 de angajati lucreaza in cadrul grupului; acesta genereaza afaceri de 10 milioane de lei (in magazinele proprii, magazine in franciza, centru de productie), iar planurile pentru anul acesta vizeaza o dublare.

Sursa: ZF.ro


Fondul de investitii CVC a cumparat lantul de supermarketuri polonez Žabka, detinuta in trecut de Mid Europa Partners, pentru un miliard de euro, potrivit unor surse citate de Financial Times.

Vanzarea s-a realizat in urma unei lupte acerbe in randul jucatorilor dornici sa intre pe piata poloneza.

TPG a ajuns in a treia runda finala in lupta pentru Žabka, dar a pierdut in ultimul minut, dupa ce CVC a reusit sa stranga toti banii necesari achizitiei si sa semneze acordul intr-o chestiune de ore, mentioneaza surse citate de Financial Times.

Sursa: ZF.ro


Calea Victoriei, unul dintre bulevardele celebre ale Bucurestiului, emblematic din punct de vedere comercial, pare sa se revigoreze dupa ce noi retaileri si-au facut curaj sa deschida magazine in zona.

Ikea, Bigotti si bran­dul italienesc Roberto Italia sunt cativa dintre chiriasii care s-au uitat catre Calea Victoriei pentru a-si semnala pre­zenta cu spatii co­merciale, desi cladirile de pe bulevard sunt vechi si multe dintre ele au nevoie de lucrari de consolidare.

Retailerul suedez de mobila Ikea a ocupat un spatiu la numarul 46 de pe Calea Victoriei, unde insa nu sunt vandute produse, spatiul fiind amenajat sub numele Popas Urban. Locatia este deschisa pana la sfarsitul lunii martie.

Sursa: ZF.ro


Povestea antreprenorilor care aduc brandul Salomon in Romania: Vrem sa ne dezvoltam in franciza si pe online.

Oamenii de afaceri Alexandru Dragos Carnici (46 de ani), Cristian George Istrate (43 de ani) si Ionut Gelu Kelmer (42 de ani) au intrat in antreprenoriat in anul 2000, cand au preluat distributia exclusiva a brandului de echipamente sportive Salomon in Romania. Astazi, dupa 17 ani, ei detin sase magazine fizice monobrand, mai multe magazine online, peste 20 de parteneri pe zona de distributie si un business ce merge spre 20 mil. lei in acest an.

Sursa: ZF.ro


Remus Cosovanu, francizatul Spartan care detine restaurante in Timisoara, Cluj si Deva, a deschis pe 9 februarie cea mai mare unitate stradala din cadrul lantului, in urma unei investitii de 110.000 de euro la Timisoara. Noua unitate a inregistrat vanzari in valoare de 10.000 de euro si 2.000 de clienti, in primul weekend de functionare.

Spartan ajunge astfel la 31 de unitati, des­chise in toata tara, fiind pe locul 4 in topul lan­turilor cu cele mai multe restaurante pe teri­toriul Romaniei. Aceasta inaugurare face parte din strategia de extindere la nivel na­tional, dar si international, pe piata maghiara, pe care reteaua Spartan si Remus Cosovanu o vor implementa in 2017.

Sursa: ZF.ro


Grupul britanic Kingfisher, care si-a facut intrarea pe piata locala prin preluarea magazinelor Bricostore, anuntase in 2014 ca intentioneaza sa preia reteaua franceza Mr. Bricolage, insa a renuntat la acest proiect in 2015. Acum, familia Rapotan renun­ta treptat la acest brand pe care-l detine in franciza.

Sursa: ZF.ro


Bogdan Ciolan, antreprenorul care a fondat in urma cu doi ani businessul Crazy Donut, tinteste afaceri de un milion de lei pentru acest an cu cele trei gogoserii pe care le detine, doua in Timisoara si una in Arad.

Sub brandul Crazy Donut functio­nea­za insa si trei puncte de lucru prin sistem de franciza: doua in Arad si unul in Oradea.

Planurile de extindere ale antre­pre­norului nu se opresc aici, el vrea sa mai deschida anul acesta inca doua unitati proprii.

Sursa: ZF.ro


Antreprenorii locali Dan Isai, fondatorul Salad Box, si Marcelus Suciu, fondatorul Marty Restaurants, investesc 500.000 de euro in deschiderea a sase cafenele Narcoffee Roasters in Cluj si Bucuresti. Proiectul a fost lansat pe piata in luna ianuarie, odata cu deschiderea primei cafenele in centrul Clujului si vizeaza pe termen scurt extinderea la nivel national, pe termen mediu cei doi antreprenori intentionand sa exporte conceptul si in afara tarii. “Narcoffee Roasters este un concept cu potential de extindere foarte mare. Suntem deja in discutii cu posibili doritori de francize din SUA si Algeria, insa focusul nostru actual este piata interna”, afirma Dan Isai.

Sursa: ZF.ro


Fondatorul 5 to go pariaza 60.000 de euro pe o noua franciza. Radu Savopol: „Este momentul sa facem o schimbare de concept si venim cu Dialogue Social Bar”.

Radu Savopol, cofondatorul cafenelelor 5 to go, se afla in momentul in care trebuie sa jongleze putin cu afacerile sale, pentru ca succesul sa fie garantat. In timp ce acesta inchide o afacere, un alt business bate la usa. Recent, antreprenorul a observat un nou trend in materie de localuri care se invarte in jurul catorva cuvinte-cheie: socializare, freelanceri, co-working.

„In Bucuresti am inchis in aceasta luna Old Nick Pub (o alta afacere de-a antreprenorului – n.red.) din Lahovari, dupa sase ani de zile. Este o locatie ce necesita un refresh total si consideram ca e un moment in care trebuie sa facem o schimbare de concept,  asa ca am venit cu o idee noua – «Dialogue Social Bar» – concept care merge pe zona de socializare, co-working, after work, workshopuri, conferinte, deci un spatiu multifunctional.”

Sursa: forbes.ro


Grupul austriac Immofinanz a trecut cele patru malluri pe care le detine la Constanta, Cluj-Napoca, Pitesti si Baia Mare sub brandul VIVO. Modificarile au fost facute la nivelul de semnalistica, desi se lucreaza in continuare la interior pentru amenajari si alte detalii referitoare la design. Centrele comerciale erau cunoscute anterior ca Polus Center Cluj, Maritimo Shopping Center in Constanta, Pitesti Mall si Gold Plaza Baia Mare, toate insumând peste 147.000 de metri patrati inchiriabili, echivalentul a circa 12% din portofoliul total de retail al companiei. Brandul VIVO exista deja la nivel de grup, in Polonia, Slovacia si Cehia.

Sursa: ZF.ro


Dezvoltatorul imobiliar sud-african NEPI a inaugurat iarna aceasta in Shopping City Timisoara prima partie de schi amenajata in interiorul unui centru comercial in Romania. Investitia, in valoare de 200.000 de euro, a fost facuta de unul dintre chiriasii centrului comercial, grupul de sali de fitness Smartfit Studio din Timisoara.

Partia de schi Smart Ski Slope este amplasata la etajul al doilea din mallul Shopping City Timisoara si este optimizata pentru a putea gazdui cursuri de schi si snowboarding, precum si competitii sportive.

Sursa: ZF.ro


 

Compania sud-africana de investitii NEPI va investi 5,5 mil. euro in extinderea centrului comercial Ploiesti Shopping City cu peste 6.000 mp. Astfel, Ploiesti Shopping City, firma care administreaza centrul comercial cu acelasi nume din portofoliul companiei sud-africane de real-estate NEPI, a primit luna trecuta o infuzie de capital de 5,5 milioane euro. Banii au venit din Olanda, de la compania NE Property Cooperatief, parte tot a grupului NEPI, potrivit datelor pu­blicate de Oficiul National al Registru­lui Comertului.

Sursa: ZF.ro


 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide