Pep&Pepper, un lant cu sapte restaurante, merge cu primele sale francize in Galati si Sibiu. O franciza Pep&Pepper costa intre 7.500 de euro si 10.000 de euro, in functie de orasul in care se deschide locatia
Lantul de restaurante Pep & Pepper, prezent pe piata locala cu sapte unitati, dintre care cinci in Bucuresti, una la Cluj-Napoca si una la Constanta, se va extinde la nivel national pana la finalul anului cu inca doua locatii in Galati si Sibiu, operate in sistem de franciza.
„Pentru finalul acestui an vizam deschiderea primelor locatii in sistem de franciza la Galati si Sibiu, urmand ca anul viitor sa ajungem cu locatii si la Iasi, Brasov si Timisoara, fie in sistem de franciza, fi in sistem propriu“.
Sursa: zf.ro
Lantul de patiserii Fornetti a ajuns la aproape 800 de unitati si continua dezvoltarea. „Ne uitam catre orasele mari, zone pietonale si centre comerciale“
Fornetti Romania, compania care detine cel mai extins lant de patiserii de pe plan local, a terminat S1/2018 cu o cifra de afaceri de 88,4 milioane de lei (aproape 20 de milioane de euro), in crestere cu peste 7% fata de perioada similara a anului trecut.
„Din fericire, anul a inceput si a continuat intr-o nota pozitiva, la fel ca ultimii ani. Suntem pe un ascendent bun, avem stabilitate pe piata, consistenta si energie pentru a continua sa dezvoltam bussinessul“, a declarat Cristian Andrei, director general al companiei.
Sursa: zf.ro
Retailerul de accesorii Meli Melo Paris intra pe piata francizelor si inaugureza la Targu Jiu primul sau magazin de acest tip
Melo Melo Paris, unul dintre cele mai extinse branduri locale din retailerul de accesorii, a inaugurat la Targu Jiu primul sau magazin in sistem de franciza. Cu o retea de 57 de magazine in marile orase din tara si afaceri de peste 12 milioane de euro in 2017, potrivit datelor publicate pe pagina Ministerului de Finante, Melo Melo face astfel primul pas catre o piata unde sunt prezente peste 360 de concepte active de francize si a carei valoare estimata la finalul anului 2017 ajunge la aproape 3 miliarde de euro.
Sursa: zf.ro
Ce planuri are noul sef al Starbucks Romania: Vrem sa dublam reteaua in cinci ani
Lantul american Starbucks, prezent in Romania in sistem de franciza, detine pe piata locala circa 40 de unitati si este lider detasat pe piata de cafenele, cu afaceri ce au sarit anul trecut de 100 mil. lei.
„In Romania avem 40 de cafenele, in Bulgaria 12, iar in Serbia urmeaza sa intram pe piata. Pe piata din Romania exista spatiu sa dublam reteaua in cinci ani“, spune Karol Zuradzki.
Sursa: zf.ro
Mallul Veranda din Obor schimba din chiriasii-ancora in incercarea de a atrage si alte categorii de clienti
Centrul comercial Veranda, din zona Bucur Obor din Capitala, va gazdui retailerul de echipamente sportive Decathlon si lantul de sali de fitness World Class. Decathlon va veni in locul discounterului francez Tati, pe cand lantul de sali de sport va fi amplasat la etaj.
Atragerea celor doua nume mari – World Class si Decathlon – ar putea aduce in centrul comercial si alte categorii de clienti, in contextul in care salile de fitness sunt un punct de atractie. Magazinele Decathlon au suprafete extinse si acopera o paleta de cateva zeci de sporturi, astfel ca retailerul se va numara printre ancorele mallului, alaturi de Carrefour si H&M.
Sursa: zf.ro
Auchan merge cu un restaurant in locul McDonald’s Obor, relocat in urma cu doi ani in mallul Veranda
Retailerul francez a deschis primul restaurant sub brandul La Masa Auchan in vara acestui an in Baia Mare.
Lantul de magazine Auchan, unul dintre cei mai mari retaileri locali, cu afaceri de peste 1 mld. euro anual, va deschide un restaurant in complexul comercial Bucur Obor din Capitala, in spatiul ocupat anterior de lantul de fast-food McDonald’s, spun sursele din piata.
Grupul american McDonald’s a inchis restaurantul din Bucur Obor acum circa doi ani, unitatea fiind mutata in mallul Veranda din apropiere. Acest restaurant era unul dintre cele mai cunoscute ale McDonald’s si totodata unul dintre cele mai bune ca vanzari, insa a fost relocat in mall cand acesta s-a deschis si a grupat in zona de food-court mai multe nume mari precum Starbucks sau KFC.
Sursa: zf.ro
Intersport: Anul a inceput binisor, dar nu mai vedem cresterile de doua cifre din anii trecuti
Retailerul de echipamente sportive Intersport, unul dintre cei mai puternici jucatori de pe aceasta piata, si-a majorat businessul in primele luni din acest an cu 6%, ritmul fiind la jumatate fata de cel de anul trecut.
„Anul a inceput binisor, insa nu mai sunt cresterile din anii trecuti. Aveam cresteri de doi digiti (peste 10% – n.red.), pe cand acum avansul este la 6%“, explica Antoniu Nituleasa, executivul roman care conduce businessul.
Intersport a obtinut afaceri de circa 180 mil. lei anul trecut, plus 12%. In ultimii doi ani cifra de afaceri s-a majorat cu un sfert.
Sursa: zf.ro
Grecii de la Jumbo au cumparat centrul comercial Macro Mall din Brasov cu 4 mil. euro
Retailerul grec de jucarii Jumbo a cumparat fostul centru comercial Macro Mall din Brasov, intr-o tranzactie evaluata la patru milioane de euro, potrivit informatiilor din presa locala si surselor din piata.
Mall-ul a fost inaugurat la sfarsitul anului 2005 si avea o suprafata de aproape 8.000 de metri patrati. In 2006, a fost cumparat de catre fondul britanic de investitii Carpathian de la oamenii de afaceri Alios Wagner si Gerard Heinen, potrivit informatiilor disponibile.
Sursa: zf.ro
Gigantul Coca-Cola face un pas curajos spre o piata noua si cumpara Costa, al doilea cel mai mare lant de cafenele din lume, intr-o tranzactie de peste 5 miliarde de dolari
Producatorul si distribuitorul de bauturi racoritoare Coca-Cola a semnat un contract cu britanicii Whitbread Plc pentru a prelua Costa, al doilea cel mai mare lant de cafenele de la nivel global, pentru 5,1 miliarde de dolari (3,6 miliarde de lire sterline), inclusive datoriile, transmite Reuters.
Preluarea celui mai mare lant de cafenele din lume dupa Starbucks ii permite Coca-Cola sa isi diversifice portofoliul de produse de la bauturile racoritoare carbogazoase si sa le ofere optiuni mai sanatoase consumatorilor, dupa ce tot mai multe tari au inceput sa intoduca taxe suplimentare privind utilizarea cantitatii de zahar din produse, mentioneaza Reuters.
Sursa: zf.ro
Primul magazin Miniso din 40 planuite, inaugurat la Bucuresti
Retailerul japonez Miniso a inaugurat, pe 1 septembrie, primul sau magazin din Romania.
Lansarea Miniso in Romania face parte din planul retailerului de extindere globala, care vizeaza prezenta brandului in 100 de tari pana in anul 2020. Primul magazin din Bucuresti a fost inaugurat sambata, 1 septembrie 2018, in centrul comercial Veranda Mall. Planurile Miniso in Romania presupun deschiderea a 40 de magazine in Romania pana in 2020, urmatoarele doua urmand a fi inaugurate, pana la finalul acestui an, tot in Bucuresti, in Titan si Pantelimon.
”Planuiam de multa vreme sa aducem Miniso in Romania. Este o piata de desfacere cu consumatori inteligenti care apreciaza calitatea si experienta placuta la cumparaturi. In egala masura, venirea in Romania reflecta si ambitia noastra de dezvoltare continua la nivel mondial. Suntem convinsi ca vom avea succes, asa cum s-a intamplat in toate tarile in care ne-am extins cu rapiditate din 2013 pana acum. Publicul caruia ne adresam in primul rand are intre 17 si 35 de ani. Stim ca este un segment exigent care pune intotdeauna o mare presiune pe producatori, dar vorbim de o presiune pozitiva care ne face sa ne perfectionam zi de zi”, a declarat Jake Liu, CEO Miniso Romania.
Sursa: wall-street.ro
Cum au evoluat afacerile retelei de magazine Sephora pe piata din Romania in ultimii ani
Reteaua de magazine de cosmetice si produse de parfumerie Sephora, parte a Moet Hennessy Louis Vuitton Group (LVMH Group), a ajuns la afaceri de aproape 230 milioane lei in 2017, in crestere cu 18% fata de anul anterior. Totodata, profitul companiei Sephora Cosmetics inregistrat pe piata din Romania anul trecut a fost cu 22% mai mare in 2017 fata de 2016, ajungand la 17,6 milioane lei.
Lantul de magazine de cosmetice si produse de parfumerie Sephora numara 32 de magazine la nivel national, din care 12 sunt situate in Bucuresti. Majoritatea magazinelor se gaseste in incinta unui mall.
Astazi, Sephora are mai mult de 600 de magazine in Europa si aproximativ 2.300 de magazine la nivel international, prezente in 33 de tari din intreaga lume.
Sursa: wall-street.ro
Se construieste una dintre cele mai inalte parcari supraetajate din Romania. Va avea noua etaje si peste 700 de locuri
Lucrarile la cea mai inalta parcare din Timisoara au inceput la inceputul acestui an, iar constructorii au ajuns deja la nivelul al saptelea, din cele noua cate vor fi la final. Parcarea va deservi cladirea de birouri din proiectul multifunctional ISHO, dar va putea fi folosita si de soferii care au nevoie sa acceseze zona centrala a orasului.
Parcarea va avea o capacitate de peste 700 de locuri. La ritmul in care se construieste, este posibil ca parcarea sa fie inaugurata pana la sfarsitul acestui an.
Sursa: adevarul.ro
Taxele pentru pasapoarte nu vor mai putea fi platite la ghiseele din mall-uri
Taxele necesare pentru eliberarea pasapoartelor nu vor mai putea fi platite, din data de 30 septembrie, la punctele de lucru ale Trezoreriei Statului din sediile din mall-urile Plaza Romania si ParkLake din Bucuresti, informeaza MAI.
“Din 30 septembrie a.c. isi vor inceta activitatea punctele de lucru ale Trezoreriei Statului din sediile din mall-urile Plaza Romania si ParkLake din Bucuresti. Astfel, incepand cu aceasta data taxele necesare pentru eliberarea pasapoartelor nu vor mai putea fi platite in respectivele sedii. Aceasta decizie nu este luata de Ministerul Afacerilor Interne, Trezoreria Statului nefiind o institutie subordonata M.A.I. Taxele vor putea fi achitate in continuare la sediile de sector ale Trezoreriei Statului. De asemenea, cetatenii au la dispozitie si casieriile unitatilor CEC Bank; prin mandat postal la orice Oficiu Postal; on-line, in sistem internet banking, prin virament catre conturile deschise de Institutiile Prefectului; orice banca la care cetateanul are deschis un cont bancar, prin virament catre conturile deschise de Institutiile Prefectului; casieriile deschise in sediile Institutiilor Prefectului din fiecare municipiu resedinta de judet, respectiv municipiul Bucuresti”, se arata intr-un comunicat al MAI.
Sursa: adevarul.ro
Cel mai mare mall din centrul unui oras se deschide anul viitor. Costa 60 de milioane de euro. Primele imagini din interior
AFI Brasov este situat in centrul orasului, pe locul fostei uzine Hidromecanica. Este o investitie de 60 de milioane de euro si se va deschide in 2019. O noutate pentru un mall din Brasov este o terasa de mari dimensiuni ce va oferi o panorama spectaculoasa spre Muntele Tampa. Investitia va oferi si 2.000 de locuri de munca.
Piatra de temelie a noului mall a fost pusa in septembrie 2017 dupa doi ani in care terenul a fost pregatit si s-au obtinut toate autorizatiile necesare. AFI Europe a cumparat terenul in 2015 cu 9 milioane de euro de la Cora care intentiona sa construiasca in zona tot un mall, dar a renuntat la proiect. Centrul Comercial de la Brasov este al treilea din tara al AFI Europe dupa cele din Bucuresti si Ploiesti. Mall-ul va fi deschis in toamna anului 2019.
Pe langa centrul comercial, proiectul imobiliar presupune si constructia de blocuri de locuinte si spatii de birouri pe 25.000 de mp. Unul dintre blocuri va avea 14 etaje si va cea mai inalta cladire din Brasov.
Sursa: adevarul.ro
Incep lucrarile pentru extinderea si modernizarea Aurora Mall din Buzau
Extinderea si modernizarea complexului comercial Aurora Mall intra in linie dreapta, odata cu obtinerea de catre actionari a autorizatiei de construire. Conform proiectului, cladirea va ajunge pana aproape de parcarea Kaufland, iar in vecinatate vor aparea noi locuri de parcare.
De la sfarsitul anului viitor, Buzaul va avea un mall la fel de generos ca centrele comerciale din orasele mari. Dupa ce a achizitionat toata fasia de teren din spate, dezvoltatorul Aurora Mall Buzau a demarat etapa de documentare in vederea extinderii galeriei comerciale pe acest spatiu.
”Proiectul de punere in valoare a Iazului Morilor ce va fi demarat anul viitor nu a ramas fara ecou in mediul privat. Actionarii Aurora Mall au obtinut autorizatia de construire pentru extinderea centrului comercial, astfel incat, ceea ce acum sunt doar poze de proiect, pana la finalul anului viitor sper ca va deveni realitate!”, a scris Ionut Apostu.
Sursa: adevarul.ro
Retailerul turc de moda Colin`s intra pe piata din Cluj-Napoca
Retailerul turc de moda Colin`s a inaugurat in Iulius Mall primul sau magazin din Cluj-Napoca. In prezent, in Romania exista 20 de magazine Colin`s, zece in Bucuresti si zece in orasele Cluj-Napoca, Craiova, Constanta, Iasi, Brasov, Bacau, Galati, Pitesti si Ploiesti.
Primul magazin din Romania a fost deschis in anul 1997, ca franciza, iar in ultimii ani brand-ul este implicat direct in procesul de extindere.
Sursa: profit.ro