0765.438.336

Stirile saptamanii 24 aprilie – 1 mai

„Nu mai vorbim de un comert omnichannel, ci de un comert total. Trebuie sa fim peste tot unde este clientul“

Comertul local, cea mai importanta „in­dustrie“ a Romaniei dupa va­loa­rea vanzarilor de 100 mld. euro si dupa numarul de salariati (circa 800.000), se dezvolta in urmatorii cinci ani pe toate formatele, insa pa­riurile principale ale retailerilor sunt proxi­mitatea si online-ul. Astfel, retailerii din food si electro-IT spun ca pentru consumator proximitatea a devenit unul dintre cele mai importante argumente in procesul de achizitie, chiar mai important ca pretul. Online reprezinta la randul sau un pariu pe care l-au mentionat jucatorii din toate segmentele de
comert, de la jucarii si carte la pantofi si echipamente sportive.

Un pariu comun al tuturor retailerilor este insa online-ul, care indiferent de segment cas­tiga teren. „De ce trebuie sa platim chirii atat de mari daca clientul nostru este online? Chiar vor­beam cu colegii mei ca in ultimele trei luni 10% din piata de electro-IT s-a mutat in online, ceea ce e foarte mult“, explica Dragos Sirbu, CEO-ul retailerului electro-IT Flanco. La ran­dul sau, Antoniu Nituleasa, CEO-ul Intersport, afir­ma ca vrea ca in cinci ani online-ul sa ajunga sa aiba 10% din business, fata de 1% acum.

Sursa: zf.ro


KFC vrea sa deschida minimum cinci restaurante si sa ajunga la 3.000 de angajati

Lantul de restaurante KFC vrea sa deschida mimimum cinci unitati in acest an si sa ajunga la 3.300 de angajati in Ro­ma­nia, reteaua avand in prezent 63 de restaurante pe plan local. „Avem planuri ambitioase in ceea ce priveste dez­voltarea retelei in urmatoarea perioada. Planuim sa des­chidem cel pu­tin cinci restau­rante anul aces­ta si sa ajungem la peste 3.300 de angajati“, a declarat Mark Hilton, fran­chise bu­si­ness consul­tant la KFC Romania.

KFC a avut in 2015 o cifra de afaceri de 320 de milioane de lei. Prima locatie KFC de pe piata locala a fost deschisa in aprilie 1997 pe bulevardul Magheru din Bucuresti, iar cea mai recenta inaugurare a avut loc la Piatra Neamt. Ince­pand cu luna aprilie, KFC a deschis si primul Coffee Cor­ner, in incinta restau­ran­tului din Unirea Shopping Center Bu­curesti.

Sursa: zf.ro


Reteaua de restaurante Pep&Pepper, detinuta de catre unul dintre proprietarii SaladBox, vrea sa ajunga la 30 de unitati pana la finalul anului viitor

Brandul Pep & Pepper, prezent in Bucuresti cu patru restaurante, se va extinde la nivel national pana la finalul anului si isi propune sa ajunga la 30 de unitati in 2018, prin investitii directe si prin deschiderea posibilitatilor de francizare. Extinderea este sustinuta de aportul propriu al investitorilor, alaturi de un credit de 1,2 milioane de euro contractat de la Banca Transilvania, cea mai mare banca cu capital integral romanesc.

In Capitala, brandul a mizat pe centrele co
merciale, fiind prezent in AFI Palace Cotroceni, Baneasa Shopping City, Parklake Shopping Center si Promenada Mall. Acestora li se vor adauga alte 11 locatii proprii, in Bucuresti, Constanta, Cluj, Timisoara si Iasi, iar restul vor fi deschise in regim de franciza, spune cofondatorul Pep&Pepper, Dan Isai.

Sursa: zf.ro

 


Reteaua de magazine IQBOX se extinde in alte trei orase

 Reteaua de magazine IQBOX, cel mai mare partener independent pe segmentul de telefonie mobila al grupului Telekom Ro­mania, va investi in acest an 0,2 mil. euro in extinderea in orase noi si renovarea unor unitati, conform datelor comunicate de Cosmos Group, proprietarul lantului de magazine.

Cele trei magazine vor fi deschise pana la sfarsitul acestui an in Timisoara, Craiova si Ramnicu Valcea. Lantului IQBOX include in prezent 42 de magazine, dintre care 20 sunt magazine proprii, iar 22 gestionate sub licenta de franciza.

Sursa: zf.ro


Reteaua de magazine cu covoare si parchet Diego, ajunsa la 150 de unitati, cauta francizori

Retailerul de produse pentru amenajari interioare Diego, cu sediul in Ungaria, este in cautare de francizori in Romania dupa ce a ajuns la peste 150 de magazine in trei tari. Diego are in prezent 31 de magazine in Romania, conform informatiilor de pe site-ul retelei pornite in urma cu 25 de ani.

Compania este prezenta in Ungaria, Romania si Slovacia. Diego are in plan dezvoltarea pe plan local si este in cautarea de francizori, conform datelor de pe site-ul companiei. Orasele vizate pentru dezvoltare sunt Turda, Fagaras, Craiova, Targu Jiu, Resita, Giurgiu, Calarasi, Bucuresti, Ploiesti, Piatra Neamt, dar si Targoviste.

Sursa: zf.ro


Cum se transforma cladirea de birouri in mall

 In evolutia pietei imobiliare asistam in prezent la un fenomen distinct vizibil si marcant. Acela al dezvoltarii de proiecte in care functiunile, altadata separate, convietuiesc impreuna. Proiectele mixte cu functiuni de birouri, retail si rezidential sunt in crestere ca numar si volum de metri patrati. Upground si Timpuri Noi Square sunt, probabil, cele mai proeminente, unul existent, celalalt in constructie.

Pe varianta de doua compenente, birou si mall, putem mentiona, doar in Bucuresti, proiectele: AFI Park cu AFI Palace Cotroceni, Plaza Romania cu Plaza Offices, precum si Promenada cu Sky Tower, ele fiind alegerea preferata a companiilor din piata de business digital.

Un proiect de birouri insa, chiar daca nu are posibilitatea sa includa si blocuri de apartamente sau un centru comercial, va avea posibilitatea sa creeze un sistem de servicii care sa fie atractiv pentru chiriasi, pentru angajatii care muncesc acolo, devenind din cladire de birouri, un “birou mall”.

Sursa: zf.ro


Lantul ANA Pan deschide o noua cofetarie pe Splaiul Independentei din Capitala

Lantul de cofetarii ANA Pan, dezvoltat de familia Copos la inceputul anilor ’90, deschide la inceput de mai o noua cofetarie in zona Izvor a Capitalei, pe Splaiul Independentei, in apropiere de restaurantul SpringTime.

Anul trecut, compania a intrat in centrul comercial Bucuresti Mall din Capitala cu un magazin ANA Baking Co., pe o suprafata de 200 de metri patrati, o investitie de 150.000 de euro. Acesta este al treilea magazin ANA Baking Co., lantul operand alte doua magazine sub acest concept pe Calea Dorobantilor si in centrul comercial Plaza.

Sursa: zf.ro


Lucia Buzduga, general manager al magazinelor Il Passo: Intentionam sa acordam francize

Lucia Buzduga, general manager al retelei de magazine de pantofi Il Passo, o afacere de 40 mil. lei in 2015 fondata de antreprenorul Petru Chiriac, spune ca Il Passo va deveni francizor in urmatorii cinci ani ca urmare a cresterii productiei de pantofi, ceea ce, alaturi de promovarea online, ii va asigura o mai buna recunoastere pe plan international.

Aproape o treime din pantofii comercializati de Il Passo sunt produsi in Romania, potrivit reprezentantei companiei. Retailerul de pantofi detine 17 magazine fizice, un outlet si un magazin online, iar anul trecut Il Passo a investit circa jumatate de milion de euro intr-o unitate de productie de pantofi din Bucuresti.

Sursa: zf.ro


Noul sef H&M responsabil de Romania: Continuam expansiunea, insa numarul de magazine noi depinde de inaugurarile de malluri

 Dominique Fantaccino (foto), executivul francez care a preluat la inceputul acestui an conducerea H & M pe cinci piete din regiune, spune ca retailerul suedez va continua expansiunea pe piata locala in acest an, insa nu inainteaza cifre. Ea afirma insa ca grupul merge cu magazine in special in malluri, asa ca numarul de unitati nou inaugurate depinde de numarul de malluri si centre comerciale care se deschid.

„Romania este o piata relativ noua pentru H & M si totusi este o piata deja mare, dupa doar sase ani de prezenta. Avem peste 50 de magazine si avem orase, cum este cazul Clujului, unde am deschis trei unitati.

Sursa: zf.ro


Braiconf coninua investitiile in reteaua proprie de magazine

Producatorul de textile Braiconf Braila (BRCR), controlat de Ro­ma­nian Investment Fund, planuieste ca in 2017 sa dezvolte in continuare reteaua proprie de magazine si, pe termen lung, sa intre cu piata cu Braiconf pe piata de retail din Europa si Statele Unite ale Americii, potrivit lui Dan Simionescu, presedintele consiliului de administratie si directorul general al companiei brailene.

Unul dintre obiectivele din ultimii ani ai Braiconf este sustinerea produselor facute in Romania – un exemplu in acest sens este asocierea cu Atelierele Pegas, producatoarea bicicletelor Pegas. Anul trecut, Braiconf si Atelierele Pegas au lansat o colectie de camasi functionale pentru biciclisti; in fabrica din Braila a fost creata o serie limitata de 300 de camasi, iar in 2017 colectia va fi transformata intr-una de serie, asteptarile celor doua companii fiind sa vanda peste 10.000 astfel de camasi, cu preturi cuprinse intre 297 de lei si 327 de lei.

Sursa: businessmagazin.ro


America a construit prea multe malluri

 „Suprafata inchiriabila bruta“ dintr-un centru comercial american este cu 40% mai mare pe cap de locuitor decat suprafata de shopping a Canadei, de cinci ori mai mare decat a Marii Britanii si de 10 ori mai mare decat a Germaniei. Criza a facut ca vizitele la la malluri sa scada cu peste 50% intre 2010 si 2013, potrivit firmei de cercetare imobiliare Cushman si Wakefield, iar de atunci au continuat sa scada in fiecare an.

In cele din urma, mall-urile reprezinta „pachete de vanzare cu amanuntul”, iar atunci cand  pachetele sunt „dezlegate”, daunele colaterale sunt masive. Mai exact, unele magazine au clauze de „co-inchiriere“ cu mall-ul, care le da dreptul de a rupe contractul si de a pleca in cazul in care un chirias ancora, cum ar fi Macy, isi  inchide portile. Asadar, esecul unuia sau mai multor magazine principale poate trage in jos un mall intreg.

Sursa: businessmagazin.ro


Mallurile americane, in cadere libera

In Statele Unite ale Americii sute de magazine fizice si malluri se afla in cadere libera, prevestind o noua criza. O analiza a publicatiei americane The Atlantic arata motivele acestui fenomen, ce pare a lua proportii din ce in ce mai mari. Cea mai simpla si mai concreta explicatie pentru disparitia magazinelor fizice este aceea ca Amazon si alte companii ase

manatoare „mananca” din ce in ce mai mult din segmentul de retail.

Multi consumatori pot face cumparaturile online, ceea ce inseamna mai putin timp pierdut prin centre comerciale si mai putine achizitii accidentale din magazinele adiacente. Insa cresterea e-commerce-ului nu numai ca muta vanzarile individuale in on-line, ci construieste, de asemenea, noi obiceiuri de cumparaturi.

Sursa: businessmagazin.ro

 


Farmec deschide doua noi magazine

Producatorul roman de cosmetice Farmec va deschide doua noi magazine, la Bucuresti si Ploiesti. Astfel compania clujeana continua planurile de extindere a retelei proprii de magazine de brand, potrivit unui comunicat de presa trimis de reprezentantii companiei. Investitia pentru cele doua magazine Gerovital din Bucuresti si Ploiesti se ridica la peste 440.000 de lei.

La nivel national, Farmec detine in total 6 magazine Gerovital, in Bucuresti, Constanta, Craiova si Cluj-Napoca. De asemenea, pe intreg teritoriul tarii sunt deschise 8 magazine de brand Farmec (Cluj-Napoca, Arad, Sibiu, Targu- Mures, Timisoara si Brasov).

Sursa: businessmagazin.ro

 


Afaceri dupa stilul de viata

Format dintr-un magazin de produse alimentare si cosmetice naturale si un restaurant cu mancare vegetariana si raw vegana in regim de livrare, Camara cu merinde s-a dovedit a fi, in timp, si punctul de intalnire al persoanelor care fie si-au schimbat regimul alimentar sau sunt pe punctul de a o face. Fiind adepta unui stil de viata activ, cu un regim alimentar sanatos si pasionata fiind de sport (wakeboarding, calarie) Simona a gandit aceasta afacere ca o prelungire a stilului de viata adoptat de ea si de familia ei.

Workshopurile gratuite organizate la Camara cu Merinde au scopul de a creste nivelul de constientizare a importantei pe care o detine alimentatia asupra sanatatii. Absolventa de drept si marketing, Simona a stiut cum sa capteze atentia copiilor si sa ii convinga ca alimentele si dulciurile Camarii cu merinde sunt gustoase si sanatoase.

Sursa: forbes.ro

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide