0765.438.336

Stirile saptamanii 24 – 30 octombrie

SIF2 Moldova a investit 65 milioane de lei in realizarea complexului comercial Veranda Mall Bucuresti, a carui deschi­dere a avut loc 27 octombrie, adica un sfert din to­talul de 270 mil. lei in investitia primului mall din zona Obor.

„Ne-am atins obiectivele de in­ves­titii pe care ni le-am propus pentru aceas­ta perioada din an”, a spus Costel Ceocea, presedintele SIF Moldova. Centrul comercial, dezvoltat de familia Pogonaru, are o suprafata de 30.000 de metri patrati si peste 100 de spatii comerciale, inclusiv un hipermarket Carrefour, mallul Veranda din zona Obor din Capitala face primul pas spre „igienizarea“ unei foste platforme industriale, dar pune presiune si pe micii comercianti din zona Obor – punctul zero al comertului în pietele Capitalei.

Sursa: ZF.ro


5A & D Pharma, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata farma din Romania, a pariat pe retailul de cosmetice si produse de ingrijire cu un al doilea brand.

Astfel, compania care detinea deja franciza L’Occitane a deschis si un magazin sub brandul Apivita. Acest magazin a fost deschis in 2016 in mallul Baneasa Shopping City din nordul Bucurestiului, unul dintre cele mai importante centre comerciale ca incasari.

Sursa: ZF.ro


Antreprenorul francez Ber­trand Catteau, care detine galeriile comerciale Carrefour Orhideea, Cora Pan­telimon, a preluat mallul Electro­putere din Craiova intr-o tranzactie es­ti­mata la circa 50 mil. euro.

Tranzactia cuprinde doar galeria co­merciala a mallului din Banie, nu si suprafata pe care sunt deschise hipermar­ketul Auchan si magazinul de bri­colaj Leroy Merlin. Cei doi retaileri detin acele terenuri in proprietate pe baza datelor din piata. Astfel, tran­zactia care a primit acordul Consiliului Concurentei im­plica o suprafata inchi­riabila de circa 28.000 mp dintr-un total de aproape 68.000 mp.

Sursa: ZF.ro


Reteaua dm drogerie markt a intrat pe piata din Romania in 2007, in plin boom economic si a ajuns la 85 de magazine in principalele orase mari si medii din tara. Magazinul numarul 85 va fi inaugurat la finalul acestei luni in Veranda Mall, care se va deschide in zona Bucur Obor din Capitala.

In Bucuresti grupul german are aproape un sfert din totalul magazinelor, respectiv 22 cu cel din mallul Veranda.

Sursa: ZF.ro


“Ne-am uitat cu atentie la piata din Oradea, care are deja trei mall-uri si am decis sa nu il face pe al patrulea, ci sa dezvoltam un parc de retail cu o oferta competitiva atat pentru retaileri, cat si pentru populatia din oras”, explica Klaus Reisenauer, actionar in cadrul Oasis.

Daca intr-un mall costurile de administrare se situeaza intre 7-10 euro/mp (avand in vedere pozitionarea pe mai mult de un etaj, ce aduce costuri suplimentare cu scarile rulante si lifturile), iar cele de marketing sunt intre 2-3 euro/mp, parcurile de retail, prin organizarea pe un singur nivel, au costuri de administrare mult mai mici, respectiv de aproximativ 1,50 – 2,00 euro/mp.

Oasis a demarat la inceputul lunii octombrie lucrarile de constructie pentru proiectul Prima Shops, in centrul orasului Oradea, investitia de 12 milioane de euro fiind asigurata din fonduri proprii. Proiectul, totalizand 10.000 mp, va fi livrat in 2 faze: 5.000 mp in primavara anului viitor si inca 5.000 mp in toamna viitoare.

Sursa: ZF.ro


581270d3c9dfdOpus Land Development va deschide pentru comunitatea de locatari din complexul rezidential Cosmopolis si nu numai, un centru comercial destinat cumparaturilor si petrecerii timpului liber, la finalul lunii noiembrie.

Cosmopolis Plaza va avea o suprafata de 10.000 mp, in urma unei investitii de 2,2 milioane de euro. Bugetul a fost alocat amenajarii terenului si constructiei, dotarii spatiului cu echipamentele si utilitatile necesare, proces care a durat un an.

Cosmopolis Plaza va avea ca principala ancora un supermarket Carrefour, cu o suprafata inchiriabila de 950 mp. Alte nume cunoscute care vor fi prezente in Cosmpolis: Inmedio, un petshop VET Life, un magazin Ocean Fish si pizzeria Domino’s.

Sursa: dailybusiness.ro


Grupul francez Tati, unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata vestimentara din Franta, a ales Romania pentru a intra in zona Europei de Sud-Est.

Decizia TATI de a alege Romania ca prim punct de desfacere pentru Europa de Sud-Est, spune Marian Radu, general manager al Peeraj Brands International, vine dupa doi ani in care au fost deschise nu mai putin de 15 magazine TATI la nivel international.

Peeraj Brands International, care detine aproape 100 de magazine sub mai multe branduri printre care CCC, Swarovski si Boggi, cu afaceri de peste 36 de milioane de euro in 2015, este compania care a adus brandul TATI in Romania. Peeraj Brands International este unul dintre cele mai puternice grupuri de francize din zona de fashion din Romania, cu un numar semnificativ de branduri in portofoliul sau.

Sursa: businessmagazin.ro


204176_articolPrimii pasi in afara granitelor sunt foarte riscanti, trei factori fiind esentiali – gasirea de oameni foarte competenti, mai ales din statele targetate, timing-ul care trebuie calculat in functie de mai multi factori si, nu in ultimul rand, plus valoare pe pietele respective si implementarea efectiva, considera Dan Isai, fondator Salad Box, Amra Makarevic, fondator Cold Pressed Juicery si Ciprian Stancu, fondator Republica Bio, prezenti la Retail Arena 2016.

Ciprian Stancu, de la Republica BIO a gandit doua modele pentru extinderea internationala – a inceput ca producator online de produse ecologice, construind in mai multe luni o platforma care poate fi francizata. “In viitorul apropiat vom incepe operatiunile online in Cehia, Polonia si Ungaria, un prim pas”. Al doilea modul francizat este magazinul fizic, la care a lucrat 1 an de zile.

Sursa: wall-street.ro


204115_articolPovestea Spartan sau cum un avocat a transformat gustul grecesc intr-o afacere de 12 mil. euro.

In 2012, cand avea 26 de ani, Stefan Mandachi, de profesie avocat, a inceput sa guste la propriu o idee de business pe care o avea inca din facultate: un restaurant de inspiratie greceasca care s-a extins in tara in lupta cu KFC si McDonald’s. Aceasta este, pe scurt, povestea restaurantelor Spartan, care au transformat gustul grecesc in afaceri de 12 milioane de euro.

Franciza, cheia prin care a deschis in aproape toata tara.

Dupa al doilea restaurant propriu deschis in 2013, tanarul antreprenor a mizat pe prima locatie in franciza, deschisa in 2014 in Timisoara, despre care spune ca “a ajutat la consolidarea business-ului”.

Sursa: wall-street.ro


204257_firstBrandul de ochelari OJO si retailerul de haine Bulgarini deschid primele magazine din Bucuresti, in centrul comercial Mega Mall.

Primul magazin din Bucuresti al OJO Sunglasses este situat la nivelul 1 al centrului si va comercializa ochelari de soare pentru femei, barbati si copii. Bulgarini, brand premium de articole de imbracaminte si accesorii din Italia, va fi situat la acelasi nivel.

Pe langa Bucuresti, Bulgarini mai detine un magazin in Iulius Mall Iasi, inaugurat in 2014, cand a intrat pe piata din Romania. Compania a fost infiintata in anul 1965, detine o retea de zeci de magazine in Italia si se afla in expansiune europeana, deschizand locatii in Romania si Muntenegru.

Sursa: wall-street.ro


Familia Pogonaru cauta noi terenuri pentru un proiect similar Veranda Mall in Bucuresti.

“Ne uitam cu atentie la terenuri in Bucuresti pentru un nou proiect similar cu Veranda Mall. Vrem sa extindem conceptul mall-ului de proximitate si in alte puncte cheie din Capitala. Experienta de pana acum cu Veranda Mall mi-a largit orizonturile si asteptarile, iar echipa pe care am reusit sa o implic in proiect m-a facut sa fiu optimist pentru viitoarele planuri pe care le avem. Cu siguranta va urma un nou proiect de talia Veranda Mall”, a dat asigurari Andrei Pogonaru.

Sursa: wall-street.ro


Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide