0765.438.336

Stirile saptamanii 24 – 30 mai

Retailerul german Metro Cash&Carry extinde centrul logistic din Stefanestii de Jos, cel mai mare depozit pe care il are in Romania, pentru a sustine ritmul de crestere a businessului

Retailerul german Metro Cash&Carry investeste in extinderea centrului logistic din Stefanestii de Jos, cel mai mare din Romania, depozitul urmand sa aiba o suprafata de peste 65.000 mp dupa finalizarea lucrarilor.

One Roof este cel mai ambitios proiect dezvoltat de METRO Cash&Carry in ultimii ani, un exemplu de munca in echipa, inovatie si sinergii, care ne-a permis o consolidare optima a activitatilor logistice. Faptul ca mai facem un pas in dezvoltarea platformei, in ciuda intregului context din ultimul an, care nu a fost usor pentru nimeni, este un semnal in plus ca mergem in directia potrivita si ramanem la fel de dedicati misiunii noastre de a ne sprijini clientii si a contribui concret la succesul afacerilor lor”, declara Adrian Ariciu, CEO METRO Cash&Carry Romania.

Sursa: zf.ro


Franciza, modelul preferat de expansiune pentru antreprenorii romani

Cele mai multe sunt businessuri in domeniul alimentar si in HoReCa, industrii cu traditie in ceea ce priveste extinderea in franciza, dar exemple vin si din randul businessurilor mici in sectoare precum cel al entertainmentului, al educatiei sau al frumusetii.

Daniela Alecse, fondatoarea cofetariei L’Amande, care produce si comercializeaza dulciuri si produse de patiserie fara gluten, are si ea in plan extinderea la nivel national prin francize.

„Acum operam intr-o singura cofetarie. Anul trecut, in vara, am lansat proiectul de francizare si luna aceasta am semnat primul contract de franciza la Bacau. Exista cerere si din partea altor orase“, spunea Daniela Alecse la sfarsitul lunii aprilie 2021.

Si nume mai sonore pe piata locala au apelat la aceeasi modalitate de expansiune. Printre ele, 5 to Go, reteaua de cafenele fondata de Radu Savopol. El spune ca in 2020, in vreme de pandemie, pentru business a contat foarte mult ca e un brand romanesc, dar si ca reteaua se dezvolta in franciza, iar acest lucru ajuta mai ales in provincie. Astfel, Radu Savopol estimeaza ca anul acesta reteaua va ajunge la 300 de unitati si se asteapta ca la finalul lui 2021 veniturile sa se situeze intre 10 si 12 mil. euro.

Tot in industria cafenelelor, Captain Bean, un lant de cafenele fondat in urma cu sase ani in Cluj-Napoca, a deschis la inceputul lunii martie o noua locatie in sistem de franciza, in Tulcea, ajungand la 18 unitati in tara, dintre care 11 sunt operate in sistem de franciza.

Sursa: zf.ro


Piata restaurantelor, cafenelelor si barurilor este dominata de afaceri antreprenoriale romanesti. De ce nu si-au facut loc mai multe nume straine?

Piata restaurantelor, cafenelelor si barurilor din Romania este una dintre cele mai fragmentate din eco­nomie, cele mai multe companii operand doar unu-doua localuri. Este vorba de afaceri mici, de fa­milie, mai noi sau mai vechi, care isi disputa o piata unde putine nume mari au venit si s-au im­pus. Exista chiar si exemple de branduri inter­na­tio­nale care au intrat in Romania, dar nu au rezistat.

„Cred ca marile branduri fac analize periodice si mai asteapta sa se maturizeze piata. Ca numar de locuitori suntem a saptea piata din Europa, deci clar potential exista. In plus, in regiune sunt juca­tori internationali care performeaza“, spune Vasi Andreica, fondatorul lantului de cafenele Ted’s. El adauga ca aceasta situatie creeaza oportunitati pentru el si alti antreprenori care vor sa se dezvolte, dar e de parere ca mai e loc, dat fiind ca afacerile romanesti nu au acoperit toata piata.

Pe piata de cafenele exista doua nume internationale puternice „Starbucks si McCafe (concept al grupului McDonaldís) -, insa exista multe branduri care lipsesc. De altfel, Esquires Coffee, un jucator de pe piata de cafenele prezent in Marea Britanie, Canada, Irlanda, Orientul Mijlociu, Australia si Asia, a venit in Romania in 2019 cand a anuntat si planuri ambitioase de expansiune. Mai putin de un an mai tarziu inchidea si iesea din Romania.

Totodata, Coca-Cola a adus recent pe piata locala brandul Costa Coffee, dar a anuntat ca nu vrea sa deschida cafenele de sine statatoare sub acest nume, ci se ocupa de vanzarea produselor „ cafea macinata, boabe sau capsule – in retail si HoReCa. Brandul a fost anterior prezent in Romania cu cafenele, in sistem de franciza, insa businessul nu a functionat si a fost inchis. Atunci brandul nu intrase inca in portofoliul Coca-Cola.

Sursa: zf.ro


Cine este Pepco, discounterul polonez de moda care s-a listat la Bursa de la Varsovia: Grupul este liderul pietei de fashion din Romania, cu peste 320 de magazine si afaceri 1,4 mld. lei in 2020

Cine este Pepco, discounterul polonez de modă care s-a listat la Bursa de la Varşovia: Grupul este liderul pieţei de fashion din România, cu peste 320 de magazine şi afaceri 1,4 mld. lei în 2020Discounterul de moda Pepco si-a majorat vanzarile din Romania anul trecut, in plina pandemie, cu 2,4%, pana la un pas de 1,4 mld. lei (285 mil. euro). Compania si-a consolidat astfel pozitia de lider al pietei locale de moda la nivel de brand dupa ce competitorii H&M sau Zara au fost afectati de criza economico-sanitara.

Spre exemplu, afacerile H&M s-au prabusit cu o treime in 2020 la 680 mil. lei. la nivel de grup, cu opt branduri operate separat, Inditex, proprietarul Zara, este in continuare lider. Spaniolii insa opereaza fiecare brand pe o entitate fiscala distincta.

Sursa: zf.ro


Cehii de la Sportisimo merg cu un magazin in centrul comercial Mega Mall din Capitala si ajung la 35 de unitati pe plan local. Pana la finalul anului, retailerul de articole sportive vrea sa ajunga la 40 de magazine

Cehii de la Sportisimo merg cu un magazin în centrul comercial Mega Mall din Capitală şi ajung la 35 de unităţi pe plan local. Până la finalul anului, retailerul de articole sportive vrea să ajungă la 40 de magazineRetailerul ceh de articole sportive Sportisimo, prezent de sase ani pe piata locala, a ales centrul comercial Mega Mall din Bucuresti pentru a lansa un nou concept de magazin pe piata din Romania, dupa inaugurarea celor din Praga si Sofia, in octombrie anul trecut.

Reteaua Sportisimo ajunge astfel la 35 de unitati pe plan local, iar pana la finalul anului, compania planifica sa atinga 40 de magazine.

”Obiectivul tuturor celor care au lucrat la acest nou concept a fost ca magazinele sa dobandeasca mai multa emotie care, in retail-ul contemporan, este principalul factor de diferentiere. Clientul, indiferent unde se afla in magazin, trebuie sa aiba o viziune de ansamblu clara a tuturor categoriilor existente.”, spune Petru Andronic, Country Manager Sportisimo Romania.

Sursa: zf.ro


Dodo Pizza da startul livrarii din noul restaurant din Bucuresti

Dodo Pizza dă startul livrării din noul restaurant din Drumul TabereiLuna aceasta Dodo Pizza Romania a deschis livrarea la o noua locatie in Bucuresti. Din noul restaurant se fac livrari in toata zona Drumul Taberei.

Brandul Dodo Pizza este prima master franciza a retelei si prima franciza internationala. Este prezent in Romania din anul 2014 si are opt locatii, sase in Bucuresti si doua in Brasov.

La nivel international franciza Dodo Pizza este prezenta in 14 tari si numara peste 706 de pizzerii.

Sursa: wall-street.ro


Smyk se extinde in Romania cu un nou magazin RETAIL

Retailerul polonez SMYK All for Kids deschide al doilea magazin din Constanta, extinzandu-si astfel reteaua nationala la 23 magazine.

SMYK All for kids a deschis in 2019 patru magazine, iar anul acesta alte patru magazine. Pana la finalul anului 2020 isi propune sa deschida inca un magazin, ajungand astfel la o retea de 22 magazine la nivel national.

Sursa: profit.ro


Spectral Mobila se extinde

Spectral Mobilă se extinde Spectralcom a inaugurat in Campulung Moldovenesc al patrulea magazin Spectral Mobila din 2021. Noua locatie va fi administrata in sistem de franciza.

“Pentru anul 2021 ne-am propus 4 magazine noi, iar odata cu deschiderea locatiei din Campulung Moldovenesc ne-am atins acest obiectiv. Suntem in continuare in discutii cu mai multi parteneri din diferite orase ale tarii pentru noi deschideri de magazine Spectral Mobila in sistem de franciza si ne dorim sa depasim cat mai repede pragul de 20 de locatii. Pe langa investitiile necesare pentru inaugurarea acestor locatii, sunt necesare in paralel investitii in cresterea capacitatii de productie si a flotei de camioane pentru livrarea produselor de la fabrica la magazine”, a declarat Dan Dodita, director de vanzari al Spectralcom SRL.

Sursa: profit.ro


4 sfaturi pentru extinderea afacerii pe piete externe, prin francizare. Plus: 5 francize studii de caz

ThumbnailFrancizarea internationala reprezinta o abordare strategica de reducere a dependentei de cererea interna prin dezvoltarea unor noi surse de venituri la nivel global. In comparatie cu un proces de internationalizare standard, francizarea internationala implica un risc mai scazut si solicita o investitie mai mica. In plus, potentialul de scalare rapida a afacerii este mai mare in cazul francizarii.

Tot mai multi antreprenori romani sunt pregatiti mental sa se extinda peste hotare, insa acest proces de extindere globala poate afecta brandul companiei si businessul din pietele noi. Optiunea internationalizarii reprezinta un scenariu care apare pe radarul oricarui francizor la un moment dat, iar asta se intampla si pentru ca marile branduri internationale s-au dezvoltat global prin intermediul francizei, si sunt un reper aspirational inclusiv pentru antreprenorii romani.

Multi antreprenori considera ca este la fel de usor sa dezvolti o franciza in Franta, Romania si in Marea Britanie. Dar nu este asa, caci trebuie sa te pregatesti, sa intelegi specificul si potentialul pietei in care te dezvolti. Trebuie sa-ti adaptezi conceptul la specificul local (din punctul de vedere al legislatiei, obiceiuri de consum, limba, pret), iar toate aceste activitati genereaza costuri in prima faza de dezvoltare.

Sursa: startupcafe.ro


 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide