Radu Savopol, cofondatorul cafenelelor 5 to Go, pariaza pe un nou business: Vad potential pentru 15 unitati Cereal Crunch in Romania, fata de trei in prezent. Anul acesta mai deschidem trei
Cereal Crunch a fost adus pe piata locala in 2018 de o serie de antreprenori, iar conceptul a fost preluat apoi de Radu Savopol si alti doi parteneri.
Dezvoltarea viitoare se va face in franciza. „Cereal Crunch e un model potrivit pentru franciza, pentru un business de familie, iar regional si nu numai il vad sa se extinda mult in urmatorii ani“.
Sub brandul Cereal Crunch sunt deschise in prezent in Romania trei localuri sub forma unor cereal-baruri care vand mic dejun pe parcursul intregii zile.
Sursa: zf.ro
Pandemia trimite Sphera Group, administratorul KFC si Pizza Hut in Romania, pe pierderi de 22 mil. lei in S1/2020. Vanzarile, in scadere cu 32%
Sphera Group operatorul in sistem de franciza al lanturilor de restaurante KFC, Pizza Hut si Taco Bell in Romania, a raportat pentru S1/2020 o pierdere neta de 22,3 mil. Lei fata de profitul de 18 mil. lei obtinut in perioada similara a anului trecut.
„Cu siguranta, a fost un trimestru dificil pentru toata lumea din HoReCa, iar noi nu doar ca am reusit sa trecem peste el adaptandu-ne din mers, dar suntem increzatori in viitor. (…) Pentru moment, ramanem prudenti si continuam sa analizam in mod regulat performanta pietelor individuale, a brandurilor si a restaurantelor noastre, pentru a raspunde oricarei potentiale evolutii intr-un mod agil. Raspunsul nostru rapid in T2 prin investitii in dezvoltarea retelei de restaurante si trecerea la canale digitale va aduce cu certitudine venituri si acces la noi clienti”, spune Calin Ionescu, Directorul General interimar al Sphera.
Sursa: zf.ro
Moda britanica si americana nu prinde la romani: brandurile de fashion de pe aceste piete nu rezista pe plan local. Top Shop e cel mai recent exit dintr-o serie mai lunga ce include nume precum New Look, Debenhams, Gap sau Forever 21
Brandurile britanice si americane de moda nu au priza la publicul local, motiv pentru care isi inchid magazinele din Romania chiar si dupa doar un an.
Mai mult, businessurile „made in SUA“ sau cele ce provin din Marea Britanie si care rezista inca in piata modei din Romania nu isi fac loc la varf, avand doar cateva magazine si afaceri pe masura. Este cazul unor branduri precum Marks & Spencer sau Next.
„Brandurile britanice si americane nu se potrivesc cu stilul romancelor. Ele sunt mai sobre in abordare, iar consumatoarele locale prefera un stil mai fashion“, spune anterior un executiv din industrie.
In acest context, cei mai mari jucatori din moda sunt Pepco (Polonia), H&M (Suedia), Inditex (Spania), C&A (Olanda-Germania) si Peek & Cloppenburg (Austria-Germania).
Sursa: zf.ro
Cum face de fapt McDonald’s miliarde de euro. Un fost angajat din conducere spune adevarul: „De fapt, businessul de baza nu este cel cu mancare”
Chiar daca lantul de restaurante fast food serveste miliarde de clienti din toata lumea, cea mai mare parte a profitului nu este genrata de vanzarile de mancare, scrie Reader’s Digest.
Exista mai mult de 36.000 de unitati McDonald’s in toata lumea, dar doar 5% sunt detinute de companie. In rest este vorba despre francize, adica de indivizi care au fost contractati de McDonald’s pentru a opera restaurantele respective. In acele situatii, compania cheltuie bani doar pe locatia respectiva. Francizatul este responsabil de toate costurile operarii unui restaurant, in timp ce plateste chirie catre McDonald’s. Plateste de asemenea o taxa de francizat de 45.000 de dolari si o taxa de serviciu de 4% din vanzarile brute, scrie Business Insider.
Sursa: zf.ro
Este oficial: AFI Europe preia portofoliul de birouri al NEPI-Rockcastle si devine al doilea cel mai mare proprietar de office de pe piata locala
NEPI Rockcastle si AFI Europe au inchis cea mai mare tranzactie de birouri din istoria pietei din Romania, cu un portofoliu de 307 milioane de euro.
Tranzactia este cu atat mai importanta cu cat are loc in plina pandemie de coronavirus – pandemie care a determinat si intarzierea tranzactiei, care initial trebuia incheiata in primavara.
Chiar si in aceste conditii, AFI Europe, proprietarul celui mai mare mall din Bucuresti, printre altele, a finalizat preluarea portofoliului format din patru proiecte de birouri de la NEPI Rockcastle, in cea mai importanta tranzactie istorica de birouri din Romania. Cu o valoare de 307 milioane euro, tranzactia prin care NEPI Rockcastle, consiliat de Colliers International, a vandut patru proiecte de birouri catre AFI Europe reprezinta o treime din piata de investitii imobiliare estimata la aproximativ un miliard de euro din 2020.
Sursa: zf.ro
Flanco si Kaufland testeaza un nou concept in retelele proprii si lanseaza in Targu Jiu primul shop-in-shop comun
Flanco, al doilea cel mai mare jucator de pe piata de electro-IT, si Kaufland, liderul pietei locale de comert alimentar dupa cifra de afaceri, lanseaza un nou concept in retelele proprii odata cu deschiderea in Targu Jiu a primului magazin de tipul shop-in-shop, concept care presupune imbinarea a doua magazine in acelasi spatiu comercial, fiecare functionand separat, ca unitati independente.
,,Continuam sa inovam in retail si sa lansam concepte noi, mizand foarte mult pe adaptabilitate si formate noi. Dupa primul magazin Kaufland deschis intr-un mall, magazine pop-up amenajate in cort in statiuni turistice, serviciul national de livrari la domiciliu, iata ca extindem lista parteneriatelor, cu scopul de a fi mai aproape de clienti, si lansam in premiera pentru Kaufland Romania primul shop-in-shop, cu acces direct din suprafata de vanzare”, spune Valer Hancas, Director Comunicare si Corporate Affairs, Kaufland Romania.
Sursa: zf.ro
Promenada, mallul din mijlocul corporatistilor din Bucuresti, a incasat aproape 100 mil. lei din chirii in 2019. NEPI Rockcastle a achizitionat Promenada Mall in 2014 de la Raiffeisen Evolution, intr-o tranzactie de 148 mil. euro
Mallul Promenada din Bucuresti, detinut de sud-africanii de la NEPI Rockcastle, a obtinut in 2019 venituri din chirii in valoare de 98 de milioane de lei, cu 10% mai mult fata de anul precedent.
NEPI Rockcastle a achizitionat Promenada Mall in 2014 de la Raiffeisen Evolution, intr-o tranzactie de 148 de milioane de euro. Centrul comercial a fost deschis in 2013 si este amplasat intr-o zona care s-a dezvoltat considerabil in ultimii ani din punctul de vedere al spatiilor de birouri, astfel ca mallul se afla practic in mijlocul corporatistilor.
Sursa: zf.ro