+40.732.142.922

Stirile Saptamanii 23 – 29 ianuarie

Grupul polonez AmRest, care opereaza pe piata locala lantul Starbucks, va deschide cel putin zece cafenele in acest an, ambitia actionarilor fiind de a ajunge la 60 de unitati pe piata locala pana in 2020.

„Avem planuri ambitioase de expansiune, vrem sa deschidem intre zece si douazeci de locatii noi in 2017, adica mai multe decat anul trecut. Fata de Polonia (tara de origine a lui Mateusz Sielecki – n. red.), Romania are o valoare a bonului mediu semnificativ mai mare, pentru ca romanii sunt mai deschisi catre socializare, ies mai mult in oras ca sa petreaca timpul liber impreuna la o cafea“, a spus Mateusz Sielecki, managing director al Starbucks pentru Ro­ma­nia si Bulgaria.

Franciza Starbucks, intrata in portofoliul grupului AmRest, a ajuns la 28 de cafenele dupa noua deschideri anul trecut, cele mai multe in Capitala.

Sursa: ZF.ro


Retailerul polonez de incaltaminte CCC a ajuns la 50 de magazine si afaceri de 40 mil. euro. Tinta companiei este sa dubleze reteaua in urmatorii 3-4 ani. „Este loc de circa 100 de magazine in Romania.“

Retailerul polonez de incalta­min­te CCC, adus pe piata locala in sistem de franciza incepand cu 2012, a ajuns la o retea de 50 de magazine dupa ce anul trecut au fost deschise zece unitati. Acesta a fost de altfel ritmul de expansiune al companiei inca de cand a intrat pe piata din Romania.

„Anul trecut am deschis zece unitati, toate in galerii comerciale si malluri. Nu avem niciun magazin stradal“, spun oficialii Peeraj Brand International, compania care detine franciza brandului in Romania. Ei adauga ca nu au inchis nicio unitate.

Sursa: ZF.ro


Retailerul britanic Debenhams, prezent pentru a doua oara pe piata locala sub un nou francizat, a inchis magazinul din mallul Plaza Romania la circa un an de la redeschidere.

Magazinul a fost inaugurat in decembrie 2015 in acelasi spatiu pe care l-a mai ocupat si anterior in acest mall. Acum, magazinul este inchis, in mall aparand informatia ca este o situatie temporara, fara insa a fi precizata o data de redeschidere.

Sursa: ZF.ro


Producatorul si retailerul de mobilier Lemet, o afacere fondata de antreprenorul roman Alexandru Rizea la inceputul anilor ’90 intr-un fost atelier scolar din Campina, a ajuns anul trecut la vanzari totale de 312 mil. lei (circa 70 mil. euro), in crestere cu 11% fata de anul precedent, potrivit reprezentantilor companiei.

„In 2016 avem o crestere mai mare decat in anul precedent. Investitiile noastre in liniile de productie, precum si in extinderea lantului de magazine au dat roade. De asemenea, diversificarea portofoliului de produse este un factor important care a dus la cresterea cifrei de afaceri (…). Pe langa aceasta, piata este in plina evolutie si suntem increzatori ca vom realiza o crestere semnificativa si pe 2017“, a declarat pentru ZF Alexandru Rizea, director general al Lemet.

Sursa: ZF.ro


Producatorul de mobilier Rus Savitar, care detine si lantul de magazine de mobila Casa Rusu, a incheiat anul 2016 cu o cifra de afaceri de 45,5 mil. euro la nivelul grupului, in crestere cu 4% fata de anul precedent, date care nu includ si rezulatele financiare ale francizelor, potrivit reprezentantilor companiei.

Anul acesta grupul de firme Rus Savitar – Casa Rusu spera sa ajunga la vanzari totale de aproape 55  mil. euro.

Sursa: ZF.ro


Daniel Ben-Yehuda, seful hote­lu­lui Sheraton din Piata Romana, spune ca ho­telul a functionat anul trecut la un grad mediu de ocupare de 70%, iar anul acesta as­teapta ca mai multe camere sa fie ocupate, clientii principali fiind oamenii care vin in inte­res de afaceri in Capitala.

„Am bugetat o crestere a gradului de ocupare pentru acest an si afaceri mai mari cu 5-10%. Vom creste un pic si tariful mediu pe camera, care s-a situat la circa 100 de euro anul trecut.  Am reusit sa ne apropiem in 2016 de cifra bugetata, de 10 milioane de euro“, a declarat pentru ZF seful hotelului de cinci stele din Piata Romana.

Procesul de transformare a cladirii din Piata Romana a inceput in toamna anului 2014, cand lantul hotelier Starwood Hotels & Resorts Worldwide (care detine brandul Sheraton) a semnat un contract de franciza cu compania Grand Plaza Hotel (ce opera fostul Howard Johnson).

Sursa: ZF.ro


Lantul de restaurante de tip fast-food Spartan, dezvoltat de Stefan Mandachi , a ajuns la 30 de unitati, dintre care 11 proprii si 19 in sistem de franciza. Cele mai recente deschideri au fost la Baia Mare si la Piatra Neamt, investitiile in aceste doua restaurante ridicandu-se la 135.000 de euro (70.000 de euro in restaurantul din Baia Mare si 65.000 de euro in cel din Piatra Neamt).

Sursa: ZF.ro


Grupul francez de cosmetice Yves Rocher intra direct in retailul local dupa ce a testat piata in franciza. Acelasi model l-au aplicat local si giganti precum Sephora, Zara sau Mango.

Antreprenorul Alexandru Ra­banca (37 de ani), care acum cir­ca doua de­ce­nii a adus in Ro­ma­­nia brandul de cos­me­tice Yves Ro­cher, a vandut businessul de circa 40 de magazine catre grupul francez.

Tranzactia, incheiata la finalul anului trecut in decembrie, este evaluata la cate­va milioane de euro, potrivit estimarilor ZF. Aceasta a vizat doar reteaua de magazine a Yves Rocher in Romania.

Sursa: ZF.ro


McDonald a fost de acord sa vanda 80% din afacerea din China si Hong Kong, pentru aproximativ 2,1 miliarde de dolari, ca parte a planului de a franciza mai multe restaurante in lume, potrivit BBC.

Grupul investitor detinut de stat, Citic, si firma cu capital privat din Statele Unite, Carlyle Group, vor preluat operatiunile, potrivit unui acord in valoare de 2,1 miliarde de dolari.

Sursa: ZF.ro


Cresterea consumului a majo­rat vanzarile magazinelor din AFI Cotro­ceni cu peste 10% in 2016, la un to­tal de 253 mil. euro, potrivit datelor Africa Israel, com­pa­nia care contro­lea­za mal­lul bucu­res­tean.

Astfel, cres­te­rea con­sumului, care a punc­tat un avans de 14% in pri­mele no­ua luni ale anu­lui tre­cut pe fondul sca­derii TVA, s-a va­zut di­rect in ma­ri­le cen­tre comerciale.

Cresterea vine in contextul in care 2016 a fost cel mai bun an ra­por­tat la avansul consu­mu­lui, dar si pe o pia­ta care s-a aglo­me­rat prin deschi­de­rea a do­ua mal­luri noi cu o supra­fa­ta cu­mu­la­ta de 100.000 mp, pri­mul fiind Park­La­ke in Titan,­ de 70.000 mp, si Ve­ran­da, la Obor, de 30.000 mp.

Sursa: ZF.ro


Retailerul de moda Peek & Cloppenburg, unul dintre jucatorii cu cele mai mari vanzari pe magazin din piata de moda, va deschide in toamna acestui an un magazin de 5.200 de metri patrati dispusi pe doua etaje in cadrul centrului comercial AFI Cotroceni.

In 2017, AFI Cotroceni va finaliza lucrarile de expansiune a mallului, prin care va adauga 6.800 mp, ajungand astfel la o suprafata totala de aproximativ 90.000 mp. De asemenea, in urma extinderii parcarea mallului va ajunge in total la 3.000 de locuri.

Sursa: ZF.ro


Antreprenorii locali care au dezvoltat lantul de restaurante Salad Box, unul dintre cele mai cunoscute de pe piata locala, au lansat recent pe piata un nou brand cu care ataca piata fast-food­urilor. Piata restaurantelor fast-food este evaluata la peste 250 de milioane de euro, potrivit celor mai recente date ale ZF. Acest sector este dominat de lanturile internationale, respectiv McDonald’s si KFC, insa exista si multe companii mici care opereaza shaormerii spre exemplu.

Actionarii Salad Box au lansat la randul lor pe piata brandul de restaurante Pep & Pepper cu care ataca centrele comerciale si mallurile.

Sursa: ZF.ro


Inaugurat in 2008 in urma unei investitii de 70 de milioane de euro, Liberty Center a ajuns, treptat, de la un grad de ocupare de 100% la mai putin de 70% in prezent.

„In momentul de fata suntem in discutii cu chiriasi-ancora pe zona de copii, fashion si food pentru a asigura un mix de branduri internationale, cu businessuri sustenabile, dar adaptat in acelasi timp proximitatii. Ne dorim atingerea unui grad de ocupare de peste 80% pe parcursul anului 2017, astfel, treptat, sa obtinem o imbunatatire a experientei clientului prin diversitatea din cadrul Liberty Center”, a spus Mariana Stamate, seful departa­mentului de Property Management al JLL Romania.

Sursa: ZF.ro


Aproximativ 130.000 de metri patrati de spatii moderne de retail sunt programati pentru livrare anul acesta, cel mai mare proiect anuntat fiind centrul comercial din Ramnicu Valcea dezvoltat de sud-africanii de la NEPI, care va avea o suprafata inchiriabila de 28.000 de metri patrati.

Sursa: ZF.ro


AFI aduce un hipermarket Carrefour in mallul din Brasov, insa amana deschiderea pentru 2018

Israelienii de la AFI Europe, care dezvolta centrul comercial AFI Palace Brasov, au inchiriat o suprafata de 6.500 de metri patrati retailerului Carrefour, al carui hipermarket va fi amplasat la parterul viitorului mall.

„Acest contract marcheaza prima colaborare la nivel profesional dintre Carrefour Romania si AFI Europe Romania. Astfel, Carrefour isi continua planurile de extindere in toate formatele de magazine si isi reafirma increderea in cresterea pietei romanesti”,  property division director in cadrul Carrefour Romania.

Sursa: ZF.ro


Philippe Paillard este un francez care s-a stabilit in Romania in urma cu 10 ani, lucrand in domeniul hotelier si home design. Anii petrecuti aici l-au ajutat sa identifice potentialul pietei din Romania in business-ul de retail pop-up, si in urma cu cativa ani, a lansat SpitiFlash, primul business sub modelul pop-up din tara.

In prezent, provocarea este sa castige increderea partenerilor in viitorul concept de franciza.

Pana in prezent, compania a investit 100.000 de euro pentru a lansa primele unitati de test.
In aceasta investitie sunt incluse implementarea unui sistem informatic de gestiune si contabilitate care le permite sa dezvolte si conceptul de franciza, mobilierul si echipamentele tehnice pentru primul magazin precum si stocurile de pornire.

Sursa: wall-street.ro


 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide