Dezvoltatorul Sun Plaza: Daca am primi un pret bun, am putea vinde mallul. Niciodata sa nu spui niciodata
Friedrich Wachernig, membru in boardul dezvoltatorului austriac S Immo, care detine in Bucuresti mallul Sun Plaza, spune ca nu exclude pe viitor o eventuala vanzare a centrului comercial.
„Nu luam in considerare acum, insa, daca am primi un pret bun, am putea vinde Sun Plaza. Niciodata sa nu spui niciodata, poate in viitor“, spune Wacherning. Sun Plaza a fost inaugurat in 2010, iar anul trecut vanzarile au crescut cu 17,7% fata de 2015.
Sursa: ZF.ro
Hotelul de cinci stele Binderbubi din Sighisoara se transforma din toamna in Mercure
Hotelul de cinci stele Binderbubi din Sighisoara se va transforma in a doua parte a acestui an in Mercure si va fi administrat de catre Orbis Hotel Group, partenerul din regiune al grupului francez Accor.
„In Romania, vedem potential pe piata de tip midscale cu brandurile Mercure si Novotel. In cazul unui contract de franciza sau de management, ca si pentru investitorii individuali sau proprietarii de hoteluri existente, Mercure ar putea fi interesant deoarece este un brand flexibil, iar hotelurile existente pot fi usor adaptate printr-o conversie. Deoarece tintim pozitia de lider, analizam permanent piata si toate oportunitatile. Avem negocieri in curs cu partenerii locali pentru extinderea retelei noastre de hoteluri, iar Mercure face parte din ele“, a declarat Gilles Clavie, CEO Orbis Hotel Group.
Sursa: ZF.ro
Restaurantele KFC galopeaza spre 100 mil. euro, iar marja de profit ramane la peste 10%
Lantul de restaurante KFC, al doilea cel mai important jucator de pe piata locala de restaurante, a terminat anul trecut cu afaceri de 405 mil. lei (90 mil. euro) dupa o crestere de 26% a afacerilor comparativ cu 2015.
Acesta a fost al doilea an cu un avans atat de rapid, insa businessul lantului de restaurante de tip fast-food a fost pe plus an de an indiferent de contextul economic. Astfel, afacerile companiei US Food Network, cea care controleaza lantul de peste 60 de restaurante KFC, au crescut de la 160 mil. lei in 2011 la 405 mil. lei anul trecut.
Sursa: ZF.ro
Turcul care a condus operatiunile Radisson Blu pana acum trei ani revine, dar pe o pozitie regionala
Turcul Yilmaz Yildirimlar, care a condus operatiunile Radisson Blu din Capitala pana acum trei ani, va prelua o pozitie regionala, urmand a se ocupa astfel din nou si de piata locala.
Grupul Rezidor, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata hoteliera internationala, l-a numit pe expatul din Turcia in pozitia de area senior vice president pentru Europa Centrala si de Sud, regiune din care face parte si Romania.
Sursa: ZF.ro
Lantul de magazine de cosmetice Yves Rocher: Tinta noastra este ca pana in 2020 sa ajungem locul trei in piata, fata de sapte acum
Businessul producatorului de cosmetice Yves Rocher este operat in Romania de doua companii, una fiind cea care se ocupa de magazine, iar cealalta de vanzarile prin corespondenta si internet. Afacerile grupului francez in Romania ar putea sari pragul de 100 mil. lei in acest an.
„Yves Rocher si-a bugetat pentru anul 2017 o crestere de minimum 20% a afacerilor din Romania, bazata atat pe dezvoltarea parcului de magazine cat si pe lansarea canalului, de Community Selling. Aceasta retea cunoscuta public sub numele de Clubul Yves Rocher regrupeaza ambasadoare ale marcii noastre pe intreg teritoriul Romaniei, promovand atat produsele noastre cosmetice, cat si valorile brandului (…)“, spune Alexandru Rabanca, executivul roman care conduce de la inceputul acestui an intreg businessul Yves Rocher in Romania.
Sursa: ZF.ro
Constructorul iesean care ridica mallurile lui Iulian Dascalu si-a dublat cifra de afaceri
Compania cu activitati in constructii Build Corp din Iasi, controlata de George Ivanescu, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 170 mil. lei (37,7 mil. euro), nivel aproape dublu fata de anul anterior potrivit rezultatelor publicate la Ministerul de Finante. Profitul net a crescut cu circa 18%, pana la 9 mil. lei, iar numarul mediu de angajati a urcat de la 45, in 2015, la 62. Firma este, printre altele, constructorul proiectului mixt Openville, pe care omul de afaceri iesean Iulian Dascalu il ridica in Timisoara, o investitie de 220 mil. euro, care va cuprinde la final sapte cladiri de birouri. Build Corp a fost antreprenor general al centrelor comerciale Iulius Mall din Cluj-Napoca, Timisoara si Suceava, iar implicarea in aceste proiecte a dus businessul companiei din Iasi la un nivel maxim de 130 mil. euro in 2008. Atunci compania avea 540 de anagajati.
Sursa: ZF.ro
Florin Pogonaru, proprietarul Veranda Mall: Eu nu pot investi inca 50 milioane de euro, daca guvernul ia masuri care creeaza
Miercuri, intr-o conferinta de presa a Coalitiei pentru Dezvoltarea Romaniei (CDR), al carei presedinte este, Florin Pogonaru a spus, in contextul in care CDR critica proiectul legii privind introducerea impozitului pe venitul global si cere retragerea sau amanarea proiectului, ca a oprit investitiile in Veranda pentru ca nu stie ce se va intampla cu consumul peste doi ani.
„Imi place ca oamenii cumpara de la Veranda, dar am oprit investitiile acolo, pentru ca nu stiu ce se va intampla cu consumul peste doi ani.“
Sursa: ZF.ro
L’Oréal accelereaza expansiunea pe segmentul de retail dupa ce businessul a sarit de 300 mil. lei
Gigantul producator francez a intrat local pe segmentul de retail in 2015, cand a deschis primul magazin sub brandul Kiehl’s, in mallul AFI Cotroceni. Apoi a continuat sa deschida unitati sub acest brand, dar si Nyx si Maybelline, si ajunge la finalul lunii la opt unitati.
De altfel, Gilles Antoine, CEO-ul operatiunilor locale ale L’Oréal, a declarat recent intr-un interviu acordat ZF ca grupul are doua directii de dezvoltare pe piata locala, si acelea sunt retailul propriu si online-ul.
Sursa: ZF.ro
Peek & Cloppenburg au trecut de 200 de milioane de lei la aproape un deceniu de la intrarea pe piata
Retailerul german de moda Peek & Cloppenburg, care se adreseaza clientilor cu venituri peste medie, au terminat anul trecut cu afaceri de aproape 210 mil. lei, in crestere cu circa 25% fata de 2015.
Mai mult, marja de profit a urcat spre 14%, una dintre cele mai mari din piata. Marja de profit in moda este mult mai mare decat in comertul alimentar unde rar sare de 5%.
Sursa: ZF.ro
Primele vesti proaste din retail. Vanzarile magazinelor din AFI Cotroceni au scazut in primul trimestru
Vanzarile realizate de retailerii din mallul AFI Cotroceni, detinut de israelienii de la AFI Europe, au scazut cu circa 2% in primele trei luni ale anului fata de primul trimestru al anului trecut, pana la 54 mil. euro. Venitul operational net al centrului comercial a fost de 8,3 milioane de euro in primul trimestru, cu 2,4% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.
Mallul este un etalon pentru piata centrelor comerciale din Romania, fiind unul dintre primele si dintre cele mai mari de pe piata locala, astfel ca scaderea vanzarilor este un indicator relevant pentru evolutia consumului. AFI Cotroceni se afla in proces de finalizare a lucrarilor de extindere prin intermediul carora suprafata inchiriabila totala a centrului comercial va creste cu 6.500 mp, ceea ce va duce la un total de circa 90.000 mp. In noul spatiu, principalul chirias va fi brandul Peek & Cloppenburg, cu 5.200 mp.
Sursa: ZF.ro
Romania, locul 3 in Europa la stocul de mall-uri noi, dupa Bulgaria si Serbia
Romania se afla pe pozitia a treia in topul tarilor europene cu cel mai nou stoc de malluri, in conditiile in care 82% din centrele comerciale functionale la finalul anului 2016 au fost livrate in ultimii 10 ani, fata de o pondere de doar 38% la nivelul Europei.
Astfel, dintr-un stoc existent de malluri (fara retail park-uri si galerii comerciale) de aproape 2,1 milioane de metri patrati, aproape 1,7 milioane de metri patrati au fost livrati in perioada 2007 – 2016.
Sursa: dailybusiness.ro