Centrul comercial Ploiesti Shopping City, aflat in portofoliul NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar de malluri din Romania, obtine certificarea BREEAM In-Use V6 Excellent pentru cladiri verzi
NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor si dezvoltator de centre comerciale din Europa Centrala si de Est, a obtinut pentru proiectul Ploiesti Shopping City certificarea BREEAM In-Use V6 Excellent pentru cladirile verzi, calificativ care marcheaza un nou pas in strategia companiei de reducere a amprentei de carbon si de modernizare a operatiunilor si dezvoltarilor sale potrivit standardelor ESG.
“Imbunatatirea ratingului BREEAM In-Use pentru Ploiesti Shopping City este un pas firesc in strategia de business a NEPI Rockcastle, care se concentreaza pe dezvoltarea de cladiri durabile pentru comunitati, respectand in acelasi timp mediul inconjurator. Gestionam consumul de energie, ceea ce duce la reducerea emisiilor, si facem progrese semnificative in achizitionarea si generarea de energie electrica din surse regenerabile. In conformitate cu strategia noastra ESG, ne adaptam activele pentru a fi mai sustenabile, rezistente la schimbarile climatice si ne straduim sa cream un mediu mai bun pentru comunitatile si chiriasii nostri”, spune Magdalena Gibney, Group Head of Sustainability, NEPI Rockcastle.
Sursa: zf.ro
IULIUS continua dezvoltarea Palas Iasi cu a opta cladire de birouri clasa A in cel mai mare centru de business din afara Capitalei. Grupul Iulius investeste 40 mil. euro intr-o noua cladire office in proiectul Palas Iasi
Grupul Iulius vrea sa demareze in 2024 constructia celei de-a opta cladiri de birouri din cadrul proiectului Palas Iasi, amplasat in spatele Palatului Culturii. Noua cladire va avea 14 niveluri si o suprafata de 18.000 mp si va necesita o investitie de 40 mil. euro.
„Credem in potentialul Iasiului de dezvoltare ca oras reprezentativ pe harta tech din Romania, statut pe care si l-a dobandit in ultimii ani si la care consideram ca am contribuit prin dezvoltarea polului de business de anvergura din zona centrala, prin infrastructura office premium din Palas Iasi si Palas Campus. Aici sunt reunite zeci de companii etalon in industriile tehnologiei si automotive, alaturi de care am pastrat in Iasi 14.000 de talente. Prin noua dezvoltare venim in intampinarea planurilor de crestere ale companiilor, care manifesta interes pentru dezvoltarile IULIUS, avand deja negocieri in diferite etape“, a declarat Ionut Pavel, office buildings manager Palas Iasi si Palas Campus.
Sursa: zf.ro
Cosmin Raileanu, Vindem-ieftin.ro: Compania a tranzactionat in 2022 marfuri in valoare de 15 milioane de euro, bifand pana acum cresteri de 50% in fiecare an, din 2014, cand a fost fondata
Pe piata materialelor de constructii se vad in acest moment evolutii diferite, in conditiile in care unele preturi au scazut fata de anul trecut, iar altele au continuat sa creasca.
„Sunt si cresteri, si scaderi de preturi, este o perioada de reglare a pietei, dupa cresterea accelerata care a fost o crestere inainte. Metrul patrat construit este sub 400 de euro in acest moment, luand in calcul doar materialele, nu si manopera si finisajele. La o casa de 120 de metri patrati la gata, pretul total, pentru materiale, finisaje interioare si manopera, ajunge la 100.000-110.000 de euro. In aceasta suma nu intra insa si terenul“, a spus Cosmin Raileanu, fondatorul platformei Vindem-ieftin.ro.
Sursa: zf.ro
Lituanienii de la Apex Alliance si Paval Holding, detinut de fratii Paval de la Dedeman, au cumparat legendarul hotel Grand Hotel Gardone de pe malul Lacului Garda, din Italia, si anunta investitii de 45 mil.euro pentru renovare, din 2024
Grupul lituanian Apex Alliance si Paval Holding, detinut de fratii Paval, proprietarii Dedeman, au finalizat achizitia Grand Hotel Gardone, inaugurat in anul 1884 pe malul lacului italian Garda, si au anuntat un plan de investitii de 45 milioane euro in lucrari de renovare si restaurare care vor incepe in 2024.
Hotelul va fi deschis in luna iunie a acestui an, marcand inceputul sezonului de vara, si va ramane deschis pana la finalul toamnei.
„Suntem incantati sa anuntam prima noastra tranzactie internationala, achizitionarea emblematicului Grand Hotel Gardone, un reper atemporal in Italia, care completeaza perfect portofoliul nostru. Impreuna cu stimatul nostru partener, Apex Alliance, pornim intr-o calatorie emotionanta pentru a repozitiona Grand Hotel Gardone intr-o destinatie de cinci stele la nivel international, respectand in acelasi timp istoria sa captivanta si bogatul sau patrimoniu. Viziunea noastra comuna este aceea de a crea o destinatie de neegalat pe malul acestui lac, care sa raspunda nevoilor exigente ale calatorilor locali si internationali care cauta imbinarea perfecta a frumusetii naturii cu bogatia culturala si experienta ospitaliera exceptionala.” a declarat Karina Paval, vicepresedinte Paval Holding.
Sursa: zf.ro
Constructorul Wincon se ocupa de extinderea centrului logistic Terapia de la Cluj-Napoca, investitie de 3 mil. euro
Constructorul Wincon din Cluj, detinut de fratii Bogdan si Werner Irsik, a castigat contractul pentru extinderea centrului logistic de produse finite pe care producatorul de medicamente Terapia Sun Pharma il are in Cluj-Napoca. Aceasta dezvoltare va duce la dublarea capacitatii existente.
„Zona de depozitare cu temperatura si umiditate controlate se extinde cu inca 4.000 de metri patrati, iar spatiul de birouri si anexele sociale vor avea suplimentar 800 de metri patrati. Proiectul se deruleaza in regim design-build, iar acum suntem in etapa de proiectare si obtinere autorizatie de construire“, spune Bogdan Irsik, unul dintre actionarii Wincon.
Sursa: zf.ro
Casa de Comert Unirea, relansata dupa esec, discuta deschiderea de magazine in spatii ale Postei Romane. Plan de extindere nationala, inclusiv in franciza
Casa de Comert Unirea (CCU), relansata de autoritati dupa un esec, gandeste deschiderea de magazine in spatii ale Postei Romane, unde sa fie comercializate produsele fermierilor romani, a transmis directorul general al Casei, Mariana Cotoi.
“Am avut o discutie, neoficiala, cu un reprezentant al Postei Romane pe acest subiect. In scurt timp, CCU va trimite o adresa oficiala catre conducerea operatorului postal national. Vrem sa inchiriem de la Posta Romana spatii pentru deschiderea de magazine, prin intermediul carora produsele fermierilor romani vor fi comercializate”, spune Cotoi.
“In prezent, lucram la un concept de magazin Unirea pe care vrem sa-l implementam in fiecare judet. Dezvoltarea retelei de magazine va fi precedata de un studiu de fezabilitate. Ne dorim ca aceste magazine sa fie administrate de CCU sau in franciza”, a mai spus Cotoi.
Sursa: profit.ro
Anca Munteanu, fondator Portal Village Sibiel: Planuim sa marim complexul, dar nu foarte mult. Vrem sa-l si francizam atat in Romania, cat si in afara
Portal Village, un concept turistic sustenabil, a fost inaugurat in anul 2021, intre satul Sibiel, din zona Marginimea Sibiului, si padure. Complexul cuprinde 8 bungalouri, cu o capacitate maxima de 16 persoane, care ar urma sa fie extins.
„Noi ne adresam in special antreprenorilor si profesionistilor in general, echipelor de top management si middle management. Ei vin la noi fie pentru intalniri de business, teambuilding-uri, fie in scop personal. Am inceput de asemenea sa organizam si evenimente, ceremonii si planuim sa marim complexul, dar nu foarte mult”, spune Anca Munteanu, fondatoare Portal Village Sibiel.
Complexul ofera oaspetilor experiente culinare, dar si diferite activitati pentru zona de wellbeing.
„Sibiul e o carte de vizita pe partea de cultura, arta, evenimente. Inca de cand a fost capitala europeana a reusit sa-si mentina acest trend de crestere a numarul de oaspeti si vizitatori atat din Romania, cat si din afara tarii. De aceea si plasarea complexului in proximitatea Sibiului a fost o decizie buna de business.
Sursa: profit.ro
RE/MAX Romania – T1 2023, marcat de o abordare mai rezervata a cumparatorilor
RE/MAX Romania, parte a liderului mondial in real-estate si franciza numarul 1 la nivel global pe acest segment, a inregistrat in primul trimestru al acestui an comisioane de aproximativ 2,5 milioane euro.
Birourile RE/MAX au intermediat in acest interval circa 2.200 de tranzactii la nivel national.
In primul trimestru al anului curent, RE/MAX Romania a inregistrat comisioane de circa 2,5 milioane de euro. Rezultatele obtinute vin in urma a 2.200 de tranzactii efectuate in acest interval, care au insumat o valoare totala de cca. 118,5 milioane euro, ceea ce reprezinta o scadere de 9% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
„In trimestrul al doilea comportamentul cumparatorilor va ramane in continuare conditionat de accesibilitatea la sursele de finantare, existand posibilitatea ca acestea sa devina mai ofertante in a doua parte a anului. De asemenea, fiind evident interesul si nevoia pentru spatiul locativ in piata, cat si tendinta de crestere a interesului de achizitie in T2, este posibil sa vedem o revenire a pietei la nivelul volumelor de tranzactionare”, a declarat Razvan Cuc, Presedinte RE/MAX Romania.
Sursa: profit.ro
Anchor Grup aduce noi branduri in centrele comerciale Bucuresti Mall si Plaza Romania
Anchor Grup a adaugat noi branduri partenere in portofoliului sau de retail, in centrele comerciale Bucuresti Mall si Plaza Romania. Cu 25 de ani de experienta in Romania si o investitie totala de peste 550 de milioane de euro, compania continua sa dezvolte mixul de branduri pe segmentul sau de retail, aducand pe piata din Romania o serie de branduri exclusive. Gradul de ocupare in cele doua centre comerciale din portofoliul Anchor Grup este de peste 99%.
Una dintre cele mai noi intrari in randul brandurilor prezente in Bucuresti Mall este Teilor Orange Concept, care aduce in centrul comercial conceptul exclusiv de magazin al celebrei companii de bijuterii.
Recent, Manufaktura si-a deschis portile in ambele centre comerciale, Plaza Romania si Bucuresti Mall. Brandul aduce o experienta de leisure intr-un decor bazat pe note industrial-futuriste, elemente naturale si texturi, cu plafonul original care este compus din boabele de cafea.
De asemenea, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de optica din Romania, Lensa, s-a alaturat portofoliului de retail al Plaza Romania si, mai nou, si al Bucuresti Mall. Cu un design contemporan, magazinul ofera vizitatorilor sai o gama larga de produse, cu peste 100 de branduri. De la rame optice, ochelari de soare si de vedere, precum si lentile de contact colorate, Lensa ofera tuturor vizitatorilor atat articole clasice, cat si cele mai fashion modele.
Sursa: retail.ro