0765.438.336

Stirile saptamanii 22 – 28 februarie

Indira Abdulvoap, general manager al scolii de programare Logiscool Romania: Am inregistrat o crestere de 25% a numarului de elevi inscrisi in toamna anului trecut si afaceri de 3,5 mil. euro, plus 20%. „Estimam sa incheiem anul 2021 cu o crestere de 20% a cifrei de afaceri, avand in vedere parteneriatele recent incheiate pentru noi locatii Logiscool“

Logiscool, business activ in domeniul educatiei, specializat in predarea programarii pentru elevi cu varste cuprinse intre 7 si 17 ani, a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de aproximativ 20% anul trecut, ajungand la 3,5 mil. euro, pe fondul cresterii interesului atat din partea copiilor, cat si a parintilor, de a participa si a-i inscrie pe cei mici la cursuri de formare in domeniul IT.

„Am remarcat interesul parintilor de a oferi copiilor acces la activitati extracu­riculare care sa ii pregateasca pentru meseriile viitorului, o constientizare mai mare, datorata si mutarii cursurilor in online si necesitatii alfabetizarii digitale. Parintii care aleg Logiscool sunt preocupati de incertitudinea sociala pe care o resimtim cu totii, responsabili in acelasi timp de educatia copiilor lor“, a spus Indira Abdulvoap, general manager al Logiscool Romania.

Sursa: zf.ro


Cum au reusit doi antreprenori sa-si creasca veniturile cu 90% cu un business care ofera servicii topografice

Cum au reușit doi antreprenori să-și crească veniturile cu 90% cu un business care oferă servicii topograficeGraphein a intrat in 2014 pe piata serviciilor topografice, estimata in 2019 la circa 200 de milioane de euro la nivel local. Fondatorii, Eugen Ursu si Andrei Sueran au lucrat anterior ca topografi la o companie care facea proiectare pentru fatade. Ulterior, firma la care lucrau cei doi si-a schimbat domeniul de activitate si a inceput proiecte de constructii in Franta.

„Atunci, noi am cautat clienti si am decis sa ne descurcam pe cont propriu“, spu­ne Eugen Ursu. Primele contracte au fost tot in zona serviciilor topografice pentru proiectare de fatade. Dar cum acestea nu asigurau o crestere a businessului, au decis sa adauge servicii de cadastru, servicii de monitorizare a cladirilor si apoi sca­nare 3D. „Scanerul l-am luat in 2016, insa am cochetat cu tehnologia si inainte“, adauga Andrei Sueran.

Anul trecut le-a creat ceva emotii fondatorilor companiei Graphein. „In martie-aprilie am avut temeri si chiar ne gandeam sa renuntam la unii colegi. Insa, din iulie-august, lucrurile au inceput sa se indrepte“, explica Eugen Ursu, remar­cand faptul ca piata constructiilor a crescut anul trecut.

Fondatorii Graphein spun ca, in 2020, au fost salvati si de modelul de business adoptat inca de la inceput. Compania nu se concentreaza doar asupra proiectelor mari, de sute de mii de euro, ci accepta sa lucreze si pentru contracte de cateva sute de euro.

Tot in 2020, Graphein a facut si primul pas catre francizare. Antreprenorii au vandut deja doua francize si se gandesc sa caute parteneri in toata tara. Pentru ince­put vor sa deschida birouri la Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara, iar pe viitor se uita la Brasov si la Constanta. „Ideea francizarii este inca din 2019, insa am lucrat mai bine de un an la dezvoltarea francizelor“, com­ple­teaza Eugen Ursu, adaugand ca, in domeniul topografiei, nu exista modele de francize. Odata cu dezvoltarea businessului in franciza mizeaza pe cresterea acti­vi­tatii in zona de vanzari.

Graphein isi propune sa iasa inclusiv in afara tarii. In perioada iunie-decembrie 2020, compania a participat la acceleratorul ScaleOut organizat de Fundatia Romanian Business Leaders, program dedicat firmelor care deja au afaceri in strainatate sau vor sa se extinda prin acti­vitati de internationalizare.

Sursa: newmoney.ro


Care sunt planurile lui Radu Savopol, cel care a fondat 5 to go, pentru 2021 si in cat timp iti poti recupera banii daca investesti in aceasta franciza

Business Magazin. Care sunt planurile lui Radu Savopol, cel care a fondat 5 to go, pentru 2021 şi în cât timp îţi poţi recupera banii dacă investeşti în această franciză Radu Savopol, care a fondat impreuna cu Lucian Badila businessul 5 to go – devenit cel mai mare lant romanesc de cafenele – spune ca mizeaza in continuare pe expansiune. Nu au stat o secunda nici in 2020, cand au folosit perioada lockdownului pentru a se ocupa de amenajari si de gasirea de spatii, iar acum continua sa dezvolte cu viteza 5 to go, dar si proiecte noi.

Nu pot spune ca a fost un an rau pentru noi. Da, am resimtit, ca orice business, efectele pandemiei, dar am gandit din timp planuri si actiuni care sa ne ajute sa ne mentinem si in 2020 si sa avem rezultate bune. Din punctul de vedere al targetului de locatii impus inca de la finalul lui 2019, cam 90% am reusit sa-l indeplinim”, raspunde Radu Savopol, cofondatorul 5 to go, la intrebarea referitoare la efectele anului 2020 asupra businessului.

In 2021 si-au propus sa depaseasca numarul de 300 de unitati, iar planurile de expansiune vizeaza atat dezvoltarea la nivel regional, cat si consolidarea in Capitala,  mai ales in cartiere si prin parteneriate cu diverse businessuri. Obiectivele lor de extindere merg insa mai departe de anul acesta: in cinci ani de acum incolo si-au propus sa ajunga la 1.000 de cafenele in Romania. Vizeaza insa si depasirea granitelor tarii, fiindca in viitor planuiesc sa duca brandurile lor la nivel international.

Sursa: zf.ro


Inchiderea restaurantelor trimite Sphera Group pe pierdere de 2,3 mil. lei in 2020. Afaceri de 710 mil. lei

Închiderea restaurantelor trimite Sphera Group pe pierdere de 2,3 mil. lei în 2020. Afaceri de 710 mil. leiSphera Group operatorul in sistem de franciza al lanturilor de restaurante KFC, Pizza Hut si Taco Bell in Romania, a raportat pentru 2020 o pierdere neta de 2,3 mil. lei lei, fata de profitul de 64 mil. lei obtinut in 2019, in timp ce vanzarile in restaurante s-au cifrat la 710 mil. lei, echivalentul unei scaderi de 25,6%.

„Rezultatul este cu mult peste estimarile comunicate in raportul publicat in luna octombrie a anului trecut“, noteaza raportul financiar preliminar transmis vineri de companie.

In T4/2020, vanzarile consolidate ale grupului s-au ridicat la 208 mil. lei, in scadere cu 20% fata de aceeasi perioada din 2019, dar in crestere cu 5,3% comparativ cu T3/2020, performanta care a contribuit la compensarea efectului negativ din prima jumatate mai slaba a anului.

Sursa: zf.ro


Delta Studio, furnizor de amenajari interioare, incepe dezvoltarea unei francize de birouri de arhitectura de interior. Compania are un buget de investitii de 2 milioane de euro pentru anul 2021

Delta Studio, furnizor de amenajări interioare, începe dezvoltarea unei francize de birouri de arhitectură de interior. Compania are un buget de investiţii de 2 milioane de euro pentru anul 2021Furnizorul de amenajari interioare Delta Studio a inceput dezvoltarea unei francize de birouri de arhitectura de interior sub brandul Delta Studio Design.

„Ne adresam in special tinerilor absolventi ai universitatilor de profil, pe care initial ii angajam in cadrul firmei noastre, dupa care ii ajutam sa-si dezvolte propria firma in cadrul comunitatii noastre de francizati. Pentru acest an, intentionam sa recrutam si sa formam in acest mod in jur de 30 de specialisti in domeniul designului de interior. In prezent, avem in jur de 200 de angajati“, spune Dragos Bonea, director general si actionar al companiei.

Delta Studio a incheiat anul 2020 cu o crestere de aproximativ 11% a cifrei de afaceri fata de 2019, cand raportase 95 de milioane de lei, astfel ca a depasit pragul de 100 de milioane de lei. Profitul a crescut cu 50%.

Sursa: zf.ro


Idei de afaceri: Francize profitabile pe care sa le urmaresti in 2021

Idei de afaceri: Francize profitabile pe care să le urmărești în 2021Specialistii Franchwise, companie de consultanta in domeniul francizelor, raspund la aceasta intrebare selectand 7 domenii cu modele de business care au potential de crestere in 2021. Investitiile la cheie in lansarea unei afaceri in franciza incep de la 15.000 euro si pot sa ajunga si la peste 200.000 de euro.

“Cred ca antreprenoriatul va fi mai mult decat oricand in lumina reflectoarelor in urmatorul ciclu de crestere. Apar deja modele de business noi, adaptate la noul context care sa poata scala rapid. Contractia anumitor segmente de activitate a determinat companiile sa se uita la piete noi, la modele de parteneriate noi”, a declarat pentru start-up.ro Paul Voicu, Managing Partner al Franchwise.

Sursa: start-up.ro


 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide