Pe harta mallurilor din Bucuresti se va afla de la 1 septembrie si ParkLake, proiect dezvoltat de portughezii de la Sonae Sierra si de grupul de investitii irlandez Caelum Development, in urma unei investitii de 180 de milioane de euro, amplasat in vecinatatea Parcului Titan. Lucrarile pentru centrul comercial din cartierul Titan au inceput in luna ianuarie a anului 2014. Acesta urma sa se deschida in luna aprilie a acestui an, insa inaugurarea a fost amanata cu patru luni, pana la 1 septembrie. Cu o suprafata inchiriabila de 70.000 de metri patrati, ParkLake Plaza va detine aproape 200 de magazine, gradul de ocupare depasind 97% din total inca din luna iulie.
Sursa: adevarul.ro
Lantul de librarii Diverta, detinut de omul de afaceri Radu Octavian si care a iesit din insolventa in 2013, a deschis un magazin de 170 de metri patrati in mallul Promenada din zona Barbu Vacarescu din Capitala, urmand ca pana in noiembrie sa se extinda cu un spatiu adiacent de 100 mp.
„Magazinul Diverta din Promenada Mall este al doilea deschis anul acesta si face parte din planul nostru de extindere a retelei. Acesta vine in completarea celor sase magazine Diverta din Capitala, localizate in cele mai importante centre comerciale si in puncte-cheie ale orasului“, a declarat Amalia Buliga, CEO al Diverta.
Sursa: ZF.ro
The Barber Shop, un lant de frizerii in francize, a ajuns la un business de 63.000 de euro, iar investitia initiala a fost de 8.000 de euro.
„Frizeriile au existat dintotdeauna, dar noi am incercat sa readucem la viata locul special unde barbatii vin pentru jumatate de ora sau o ora, se tund sau isi aranjeaza barba, beau un pahar de whisky sau cogniac si se relaxeaza“, au spus Alexandru Ghior si Dragos Negru de la The Barber Shop in cadrul emisiunii de business ZF Live.
Sursa: ZF.ro
Grupul polonez Amrest, care a intrat anul trecut pe piata locala prin preluarea francizei Starbucks, anunta ca Romania este cea mai profitabila piata, cu o marja EBITDA (profit operational) in trimestrul al doilea din acest an de peste 25%. Compania detine franciza brandului american Starbucks pe sase piete, respectiv Germania, Polonia, Cehia, Romania, Ungaria si Bulgaria.
Sursa: ZF.ro
Distribuitorul de piese si accesorii auto Inter Cars Romania, parte a grupului polonez Inter Cars, a inregistrat anul trecut afaceri de aproape 118 mil. euro, in crestere cu aproape 50% fata de anul anterior, potrivit datelor Ministerului Finantelor.
Numarul de autovehicule second-hand intrate pe piata din Romania este in crestere, aspect ce influenteaza pozitiv activitatea de reparatii si service auto.
Sursa: ZF.ro
Debenhams vinde haine „made in Romania“ in valoare de 30-35 mil. euro. Piata locala, cel mai important furnizor European.
Retailerul britanic Debenhams, cu afaceri anuale de circa 2,7 miliarde de euro, lucreaza in Romania cu 27 de fabrici care ii asigura 4% din totalul ofertei de haine si incaltari sub branduri proprii.
Romania este cea mai importanta piata de productie din Europa, la egalitate cu Turcia. Cei mai importanti producatori pentru Debenhams sunt insa cei din Asia, in frunte cu China, India si Bangladesh, cele trei state asigurand aproape 70% din total.
Sursa: ZF.ro
Sephora si Douglas controleaza 70% din piata de cosmetice de lux.
Romanii cheltuie anual circa 350 de milioane de lei pe produse cosmetice si de ingrijire de lux, acest segment avand o pondere de circa 10% in totalul pietei de profil. Cei mai importanti jucatori de pe segmentul de cosmetice de lux sunt lanturile Sephora si Douglas, cu afaceri cumulate de circa 240 de milioane de lei anul trecut.
Incepand cu 2015, pe segmentul cosmeticelor de lux a intrat si grupul britanic Debenhams, un gigant cunoscut in special pentru magazinele sale specializate in vanzarea de haine. In Romania britanicii au fost prezenti timp de mai multi ani cu aceasta din urma divizie, brandul fiind adus in franciza. Ulterior, in plina criza magazinele au fost inchise, brandul a iesit pentru a reveni in 2015 sub un alt francizat.
Sursa: ZF.ro
Kaufland merge in mallul din Sibiu cu un magazin de 2.500 mp, adaptat la conceptul centrului commercial
Grupul german Kaufland, liderul comertului local cu afaceri de peste 2 mld. euro anul trecut, va deschide in mallul Festival Shopping Center din Sibiu un magazin de 2.500 mp, unul dintre cele mai mici ale retelei, spun oficialii companiei.
Acesta va fi primul magazin al companiei dintr-un mall, restul fiind de sine statatoare. Oficialii companiei mai spun ca data estimata pentru deschidere este octombrie 2018 si adauga ca designul magazinului urmeaza a fi diferit de celelalte 110 hipermarketuri ale retelei, pentru a se integra mai bine in mall.
Sursa: ZF.ro
Peek & Cloppenburg ajunge la 5 magazine dupa ce deschide o unitate in Shopping City Timisoara.
Grupul german Peek & Cloppenburg va deschide un magazin de 4.000 mp in centrul comercial Shopping City Timisoara pe care compania de investitii NEPI il detine in vestul tarii. Acesta va fi cel de-al cincilea magazin multibrand pe care nemtii il deschid in Romania si al doilea din provincie. Brandul german mai are un magazin in Constanta si trei in Bucuresti, toate in malluri. Compania Peek & Cloppenburg a intrat pe piata locala in 2008, in plin boom imobiliar, si a deschis prima unitate in mallul Baneasa Shopping City, unul dintre cele mai importante malluri din Romania. Au urmat magazinele din Mega Mall si Promenada din Bucuresti si din Maritimo Shopping Center din Constanta.
Sursa: ZF.ro
Iulius Mall din Timisoara a atras un brand international de accesorii.
Brandul portughez de accesorii Parfois a deschis un magazin in centrul comercial Iulius Mall Timisoara, fiind astfel primul punct de desfacere al lantului international din vestul tarii. Unitatea s-a inaugurat la demisolul mallului, intr-un spatiu de 77 de metri patrati.
In magazinele Parfois sunt comercializate bijuterii, genti, portofele, ceasuri, ochelari de soare, curele, esarfe, palarii, pantofi si accesorii pentru par.
Sursa: ZF.ro
Stocul de centre comerciale moderne din Bucuresti va creste cu peste 100.000 mp pana la finalul anului, prin livrarea a doua proiecte in zona de est a Capitalei. Pe langa aceasta suprafata, Colliers International estimeaza ca in Capitala mai este loc pentru inca un centru comercial de mari dimensiuni.
Sursa: dailybusiness.ro
Grupul Iulius si H&M au semnat un nou parteneriat, prin care retailerul international va inaugura, in aceasta toamna, un magazin in Iulius Mall Iasi. Aceasta va fi cea de-a doua unitate H&M din Iasi, dupa cea inaugurata in 2012, tot in reteaua Iulius, in ansamblul multifunctional Palas.
Magazinul din Iulius Mall va avea o suprafata de 1.500 mp, desfasurata pe doua niveluri.
Sursa: dailybusiness.ro
Vanzarile QuickMobile, retailer electroIT, au crescut cu circa 75% in primul semestru din acest an. Evolutia a fost sustinuta, pe de o parte, de cererea tot mai mare pentru gadget-uri si telefoane premium, dar si de directiile principale de dezvoltare trasate de companie la inceputul anului.
Compania a initiat, in luna iunie, un plan amplu de extindere in franciza in mai multe orase mari din tara, precum Sibiu, Ploiesti, Pitesti, Oradea, Craiova si Targu Mures. Acest program va fi continuat si anul viitor, planul vizand noi magazine in franciza si in Brasov, Arad, Alba Iulia, Bacau, Galati, Focsani, Piatra Neamt sau Buzau, dar si in Bucuresti.
Sursa: wall-street.ro
Mallul AFI Palace Cotroceni din Bucuresti anunta lansarea AFI Aventurier, cel mai mare parc de aventura indoor dintr-un centru comercial din Europa, in urma unei investitii de 200.000 de euro. AFI Aventurier cuprinde un traseu pentru adulti cu peste 25 de provocari cu grade diferite de dificultate, dar si un traseu pentru copii. Cel mai inalt punct se afla la aproape 26 de metri inaltime, comparabil cu inaltimea unei cladiri cu noua etaje. Un alt element spectaculos gazduit de AFI Palace Cotroceni este panza de paianjen, cu o dimensiune de 250 mp, cea mai mare dintr-un parc de aventura din Romania. Panza a fost realizata din aproape un kilometru de sfoara si contine peste 100 de metri de noduri, care formeaza legaturile. Tot aici a fost instalata si cea mai lunga tiroliana dintr-un centru comercial din Europa, cu dimensiunea de 110 metri.
Sursa: adevarul.ro
Lantul de restaurante de tip fast-food Spartan a deschis o noua unitate in Mega Mall Bucuresti si estimeaza vanzari de circa 600.000 de euro in primul an de activitate, potrivit informatiilor trimise de reprezentantii companiei. Totodata, reteaua isi propune sa deschida cate un restaurant in fiecare mare centru comercial din capitala. La ora actuala, sub marca Spartan functioneaza 24 de restaurante in toata tara.
Investitia in noul restaurant este de 70.000 de euro. Prognoza de vanzari de 600.000 de euro este una realista, potrivit reprezentantilor lantului de restaurante, avand in vedere prognozele initiale si cifrele din primele doua luni si jumatate de la deschidere.
Sursa: businessmagazin.ro