OSCAR Downstream, cel mai mare petrolist independent din Romania: Ne dorim sa intram pe piata de retail cu statii proprii
Gandit ca un business destinat sectorului B2B, Oscar Downstream, companie detinuta de omul de afaceri Alin Niculae, a ajuns in cei peste 20 de ani de activitate cel mai mare petrolist independent, avand la nivelul anului 2021 un business de 3,8 mld. lei. Acum insa, OSCAR Downstream are in plan extinderea pe piata de retail, acolo unde fortele par a se reaseza in contextul geopolitic regional.
„Ne dorim sa intram pe piata de retail cu statii proprii OSCAR, in acest mod cat mai multi clienti persoane fizice sa poata avea acces mai rapid la gamele noastre de carburant si la serviciile noastre. Continuam procesul de transformare a statiilor DIESELpoint Access in OSCAR Drive, iar planurile de viitor includ deschiderea acestora si pentru persoanele fizice, avand posibilitatea de alimentare cu orice card bancar“, au spus reprezentantii OSCAR Downstream, mentionand ca in planurile lor intra si partea de mobilitate electrica.
Compania are acum o retea totala de peste 100 de statii: 74 de benzinarii in franciza, sub brandul RO Concept OSCAR, 31 de statii proprii dedicate segmentului de clienti B2B sub brandul DIESELpoint Access.
Sursa: zf.ro
Reteaua de parfumerii de nisa Obsentum se extinde cu un magazin in Palas Mall din Iasi
Reteaua de magazine cu parfumuri de nisa Obsentum deschide in 2023 un punct de vanzare in Palas Iasi, proiectul de retail dezvoltat de omul de afaceri Iulian Dascalu.
In prezent, Obsentum este activ cu patru spatii in Bucuresti (in aeroportul Otopeni, Baneasa Shopping City, AFI Cotroceni si zona de nord a Capitalei) si cate un butic in Constanta si Brasov, la care se adauga alte doua magazine in reteaua Iulius, in Iulius Town Timisoara si Iulius Mall Cluj.
„In 2022, o parte din suprafata de retail a Palas Mall a fost supusa unor modificari complexe, unele magazine si-au regandit conceptele, s-au extins sau au investit in reamenajare. Anul acesta vom continua sa aducem noutati premium, iar Obsentum este una dintre acestea”, spune Oana Diaconescu, head of leasing retail la Iulius.
Sursa: zf.ro
Cum au crescut. KinetoBebe, un proiect in zona de recuperare pediatrica pornit in 2009 de Ana Raluca Chisu, a ajuns la trei centre de recuperare, 45 de kinetoterapeuti, psihologi si personal auxiliar si peste 150 de copii care vin in centre in fiecare zi
Ana Raluca Chisu, de profesie economist, a infiintat la Bucuresti centrul de terapie pentru copii KinetoBebe in 2009, un proiect pornit din dorinta de a fi o alternativa la ceea ce ofera sistemul de stat in atunci cand vine vorba de recuperarea pediatrica. KinetoBebe inseamna astazi, la aproape 14 ani de la infiintare, trei centre de recuperare, 16 sali de kinetoterapie, cinci sali de psihologie si logopedie si doua sali de salinoterapie, precum si peste 150 de copii care vin in centre pentru terapie in fiecare zi.
„In 2009 s-a nascut KinetoBebe, dar mai important, s-a nascut o nisa in Romania, cea de recuperare exclusiv pediatrica. KinetoBebe a fost primul centru de recuperare din mediul privat care s-a ocupat exclusiv de bebelusi si copii. Am creat o infrastructura a tot ceea ce inseamna recuperarea copilului. KinetoBebe are astazi trei centre de recuperare, 16 sali de kinetoterapie, cinci sali de psihologie si logopedie si doua sali de salinoterapie. KinetoBebe inseamna 150 de copii in terapie in fiecare zi in toate centrele de recuperare, peste 20 de copii in salinoterapie, dar si mii de pasi care se fac prima data in salile noastre, mii de cuvinte care se spun pentru prima oara la mesele de logopedie si familii care isi gasesc anumite raspunsuri in salile de consiliere parentala“, a povestit antreprenoarea.
KinetoBebe este prezent si in alte orase ale tarii doar prin parteneriate si colaborari. Astazi, KinetoBebe la nivel national sau ideea de franciza exista doar pe hartie, intr-un plan pe termen mediu-lung, precizeaza fondatoarea. “Imi doresc foarte multa stabilitate financiara pentru KinetoBebe, imi doresc sa fie un punct de plecare pentru tot ceea ce inseamna personalul terapeutic in zona de pediatrie. Imi doresc sa ma extind national, cel putin prin partea de know-how si sa fiu alaturi de diaspora”.
Sursa: zf.ro
Americanii de la ADP prelungesc cu inca cinci ani contractul de inchiriere pentru 8.300 mp de spatii office in cladirea de birouri Gara Herastrau detinuta de Globalworth
ADP Romania, subsidiara locala a companiei americane cu acelasi nume, unul dintre cei mai mari furnizori globali de servicii de management al resurselor umane si de outsourcing, si-a prelungit cu inca cinci ani contractul de inchiriere pentru 8.300 mp de spatii office in cladirea de birouri Gara Herastrau, care face parte din portofoliul Globalworth.
“Parteneriatul pe care il avem cu Globalworth este in concordanta cu obiectivul nostru de a oferi conditii de munca la standarde inalte asociatilor nostri, atestat si prin obtinerea recunoasterii Top Employer 2023 in Romania”, spune Sonia Khachlouf, VP GM ADP Romania.
Sursa: zf.ro
Grupul italian de moda Calzedonia deschide trei magazine in ansamblul mixt Palas Iasi, dezvoltat de grupul IULIUS
Grupul italian Calzedonia, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de moda de la nivel mondial, urmeaza sa deschida in ansamblul mixt Palas Iasi, dezvoltat de grupul IULIUS, trei magazine dedicate brandurilor Calzedonia, Intimissimi si Intimissimi UOMO.
”Palas Mall, parte a ansamblului mixt Palas Iasi, este cel mai competitiv mall din afara Capitalei, performanta dovedita de rezultatele inregistrate, de traficul de peste 20 de milioane de vizite anual, dar si de dorinta marilor branduri de a fi prezente aici, cu cele mai noi si moderne concepte de magazine”, spune Oana Diaconescu, Head of Leasing Retail IULIUS.
Sursa: zf.ro
Rezultate record in ultimele trei luni din 2022 pentru Sphera Group, companie care administreaza aceste restaurtante. Vanzari de 370 mil. lei si un profit net de 23 mil. lei. Pentru 2022, vanzari record de 1,3 mld. lei si un profit de 38 mil. Lei
Sphera Group, administrator in sistem de franciza al restaurantelor KFC, Pizza Hut, Taco Bell, in Romania, Italia si Republica Moldova, a incheiat T4/2022 cu vanzari de 370 mil. lei, in crestere cu 36% fata de acelasi trimestru din 2021, in timp ce rezultatul net a fost de 23,4 mil. lei, fata de o pierdere de 0,7 mil. lei in T4/2021. Ultimul trimestru din 2022 a fost cel mai bun din istoria grupului, arata un raport publicat luni dimineata la Bursa de Valori Bucuresti.
Pentru intreg anul 2022 SFG a raportat 1,3 mld. lei vanzari, fata de 1 mld. lei in anul precedent, si un profit net de 38 mil. lei, dublu fata de cel de 19 mil. lei anuntat in anul 2021. Cu alte cuvinte inflatia de 16% nu i-a tinut departe de restaurante pe cei care prefera aripioarele KFC si pizzele de la Pizza Hut. In 2022, cheltuielile in restaurante s-au ridicat la 1,21 miliarde lei, o crestere cu 32% fata de 2021.
Sursa: zf.ro
Idei de afaceri la cheie: 3 francize cu pizza prin care ii vei multumi pe romanii pofticiosi
In Romania, pizza ramane unul dintre preparatele cele mai populare in randul romanilor, indiferent de varsta si preferintele culinare pentru ca satisface nevoia varietatii. Conform unui studiu realizat de Bookingham, aplicatia de rezervari online dedicata HoReCa, pe primul loc in topul celor mai iubite mancaruri ale romanilor se afla pizza, cu mai bine de 3 milioane de cautari in 2022. Preparatul isi pastreaza locul in fruntea clasamentului inca de acum 4 ani, fiind favoritul romanilor si in pandemie.
Franciza Treevi
Lansata in 2017, reteaua de restaurante Treevi vrea sa se concentreze pe extinderea in sistem de franciza la nivel national, principalele avantaje ale pizzeriei fiind simplitatea business-ului, nefiind nevoie ca francizatul sa aiba o vasta experienta in domeniu.
Treevi s-a extins in ultimii ani si a ajuns la opt locatii, toate in Bucuresti, clientii avand posibilitatea de a servi pizza atat in interiorul restaurantelor, pe terasa, sau cu servire directa la vitrina.
Sursa: wall-street.ro
Andreea Simion, co-fondator Angeline Cake Boutique: Pregatire de expansiune, cu franciza si parteneriat strategic
Business-ul Angeline Cake Boutique, fondat in 2017, se afla in plina expansiune, urmand sa deschida in curand cea de-a doua locatie. Compania are planuri si de a implementa un sistem de franciza pentru extindere.
„Noi acum ne aflam in plina expansiune, in sensul ca am inceput 2023 cu mutarea intr-un nou atelier central si, de asemenea, ne pregatim si pentru deschiderea celei de-a doua locatii. Concomitent, In luna ianuarie am lansat si un nou produs pe piata dintr-o arie noua pentru noi si anume zona de patiserie, noi fiind axati pe cofetarie.
Pentru scalare, compania are in vedere implementarea unui sistem de franciza.
„Inca din momentul in care am inceput businessul mi-am propus ca tot ceea ce voi face sa fie artizanal si sa ne respectam principiile de business si anume proaspat, natural, artizanal. Asta este ceea ce va fi intotdeauna la baza. Aceste aspecte sunt piedici atunci cand te gandesti sa scalezi businessul si practic te limiteaza. Singura varianta pe care eu o vad pentru scalare este printr-un sistem de francizare, prin crearea unor proceduri foarte clare si a unui sistem de pregatire a oamenilor. Pana la urma secretul sta in mana de lucru, in modul in care reusesti sa-i pregatesti pe oameni ca ei sa-ti respecte principiile, calitatea produsului si sa lucreze intr-un anumit sistem. Scalarea unui astfel de business este o provocare, pentru care noi inca cautam solutii”, mai spune aceasta.
Sursa: profit.ro
Detinatorul francizei KIKO Milano in Europa de Sud-Est pregateste deschiderea primelor magazine in Romania
Distribuitorul elen de imbracaminte si cosmetice Fais Group, detinatorul francizei principale pentru brandul italian de cosmetice KIKO Milano in mai multe state, confirma ca pregateste intrarea in Romania.
Dupa lansarea in Grecia si Cipru cu o retea de magazine, grupul Fais pregateste acum dezvoltarea brandului italian in Romania si Bulgaria.
In perioada imediata sunt asteptate primele 3 magazine KIKO Milano in Bulgaria, in timp ce in al doilea trimestru al anului se estimeaza ca brandul isi va face debutul si in Romania.
Sursa: profit.ro
NEPI Rockcastle a avut in fiscal 2022 un venit operational net record
NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar, dezvoltator si administrator de centre comerciale din Europa Centrala si de Est (ECE), raportat la valoarea de piata a portofoliului, a inregistrat in anul fiscal 2022 un venit operational net record, de 405 milioane euro, cu 17% mai mult decat in 2021.
Profitul distribuibil per actiune (DEPS) pentru a doua jumatate (S2) din 2022 a fost de 29,32 eurocenti. Acesta, combinat cu DEPS intermediar de 22,83 eurocenti, produce un DEPS anual de 52,15 eurocenti, cu 51,5% mai mare decat in 2021 (34,42 eurocenti).
In 2022, majorarea chiriei medii a fost de 8,7%, sustinuta de proiectele de gestionare a proprietatilor (redimensionare, fuzionarea unitatilor etc.). Majorarea chiriei de baza la reinnoiri contractuale si relocari, in baza indicelui LFL, a fost de 5,7%.
Cifra de afaceri a chiriasilor a crescut cu 31,4% (excluzand hipermarketurile) in comparatie cu 2021, fiind cu 11,7% mai mare decat in anul de referinta 2019, in baza indicelui LFL.
In 2022, in centrele comerciale NEPI Rockcastle au fost inregistrate peste 295 de milioane de vizite, in crestere cu 20,8% fata de 2021. In baza indicelui LFL, numarul de vizitatori a crescut cu 19,5% fata de 2021 si a fost mai mic cu 11,8%, fata de 2019.
Sursa: profit.ro