Radu Curta, TED’S COFFEE Sibiu: ”in primele 6 luni te definesti ca business”
“Toti antreprenorii din HoReCa au resimtit contextul actual din plin. In aceasta perioada dificila, a fost nevoie de sustinere din partea statului si din partea francizorilor. Ca antreprenor, am incercat sa-mi ajut angajatii si am pastrat intreaga echipa in ciuda blocajului.Urmeaza luni grele pentru industria ospitalitatii, posibil ca luna mai din 2021 sa reprezinte un moment de revenire. Din perspectiva francizei TED’S COFFEE, a existat un suport foarte bun din partea francizorului. Francizatii au fost ajutati in primele sase luni de pandemie. Ca antreprenor, raman optimist fata de evolutia mediului de business in ciuda perioadei de lockdown care a influentat domeniul HoReCa. Credem ca vom depasi acest blocaj”, spune Radu acum.
Lantul de cafenele TED’S COFFEE CO., fondat de antreprenorul Vasi Andreica, a continuat o serie de investitii si a anuntat deschiderea de noi cafenele, doua in Bucuresti si una in Arad. Toate cele trei proiecte noi sunt investitii stabilite de echipa TED’S COFFEE inainte de raspandirea noului coronavirus.
Sursa: start-up.ro
Franciza Graphein: afacere in constructii cu o investitie ce porneste de la 5k euro
Investitia minima in franciza incepe de la 5.000 euro si poate ajunge la 50.000 euro si include furnizarea echipamentelor si a tehnologiei necesare, mobilier, stocul initial de echipamente de protectie, campania de marketing de lansare si capital circulant pentru primele trei luni operationale. Astfel, francizatii care detin un birou si o parte din echipamente nu mai trebuie sa investeasca suplimentar.
“Vrem sa ajungem cea mai mare companie de topografie si scanare 3D din Romania, iar franciza este o extensie naturala a propriului business. Tentatia in industrie este ca fiecare topograf sau geodez sa lucreze pe cont propriu, prin PFA sau SRL, cu putini angajati si sa faca lucrari de cadastru si alte lucrari conexe folosind aceleasi resurse. Vrem sa oferim acestora acces la know-how si resurse de ultima generatie, cum ar fi scanarea 3D sau tehnologia Lidar”, a declarat Eugen Ursu, CEO si co-fondator al Graphein.
Primii francizati din reteaua Graphein sunt antreprenorii Adrian Marin si Ionut Borta, care au decis sa inceapa o franciza dupa o investitie initiala de 5.300 de euro. Cei doi antreprenori au o experienta profesionala de 10 ani in vanzari si in sistemul bancar.
Compania Graphein este in discutii si cu alti posibili francizati si isi propune sa ajunga in mod special in judetele: Cluj, Timis, Arad, Constanta, Galati si Brasov.
Sursa: start-up.ro
Norbert Kun, director de franciza, Used Products: Vom deschide a doua locatie in regim propriu in Cluj-Napoca si suntem in discutii cu viitorii francizati
Masterfrancizatul pe Romania al retailerului olandez de produse noi sau folosite Used Products are in plan sa deschida in 2021 a doua locatie in regim propriu si poarta discutii cu investitori din mai multe orase ale tarii pentru viitoarele locatii, a declarat Norbert Kun, director de franciza, Used Products.
„In Romania avem un singur centru, la Cluj, dar avem in vedere deschiderea unei noi locatii in regim propriu tot in Cluj, in prima jumatate a anului viitor. Suntem in discutii cu potentiali francizati pe mai multe regiuni din Romania. Nu avem o tinta in ceea ce priveste orasele, noi primim zeci de profiluri investitionale pe saptamana, care sunt in diferite locatii. Azi am avut o vizita de la un potential francizat din Iasi, iar acum suntem in discutii avansate cu investitori din Bistrita, Bucuresti si Constanta”, a explicat Norbert Kun, director de franciza al Used Products, un concept adus pe piata din Romania in 2018 de antreprenorul Alexandru Sasarman si sotia sa.
Sursa: zf.ro
Grupul francez Accor intra pe piata din Republica Moldova, dupa afilierea hotelului BERD’s din Chisinau la brandul Mgallery
Hotelul BERD’s Chisinau, detinut de compania Dalomites, controlata de Dorian si Lucia Berdos, cu investitii in industria farmaceutica, trece printr-un proces de rebranding si va deveni pana la finele anului primul hotel Mgallery din Republica Moldova, brand detinut de grupul francez Accor.
”Cu multiple inaugurari in Romania si Bulgaria, Accor isi extinde puternic operatiunile in sud-estul Europei. Datorita colaborarii cu Dalomites, pana la sfarsitul anului 2020, hotelul BERD’S din Chisinau se va alatura brandului MGallery. Primul hotel marca Accor din tara va oferi oaspetilor sai 33 de camere si apartamente de lux, un uimitor restaurant italian, care va servi cocktailuri sub semnatura MGallery, un Art Lounge, in care vor fi expuse piese de arta cu semnificatie nationala ale artistilor locali, o experienta SPA unica, prin intermediul facilitatilor premium si o sala de fitness complet echipata”, a spus Catalina Toma, Development Director Romania-Bulgaria-Czech Republic and Moldova, Accor.
Sursa: zf.ro
Casa Berarilor Artizani, un concept de magazine beer-to-go nascut in pandemie, deschide a sasea locatie in sistem de franciza, in Timisoara
Casa Berarilor Artizani, un concept nou de magazine beer-to-go cu peste 100 de tipuri de bere artizanala, dezvoltat de mai multi investitori romani in plina pandemie, se extinde la nivel national si deschide un magazin in Timisoara, in sistem de franciza, ajungand la sase locatii dupa o investitie de 35.000 de euro.
„Chiar daca romanii sunt mai rezervati in a-si deschide un nou business intr-o perioada incerta, foarte multi manageri si antreprenori cu experienta se orienteaza acum catre o afacere la cheie si aleg domenii de activitate precum retailul, care iti asigura o predictibilitate a cheltuielilor. Avem planuri mari de dezvoltare in Timisoara, un oras cu traditie in industria noastra, locul de nastere a unui brand cunoscut de bere si orasul in care au fost lansate mai multe microberarii cu bere artizanala”, spune Florin Mindru, CEO al Casa Berarilor Artizani.
Sursa: zf.ro
Retailerul polonez SMYK All for Kids deschide pe 21 octombrie un nou magazin, in Brasov, al patrulea inaugurat in acest an, si ajunge la o retea de 21 magazine
Retailerul polonez SMYK All for Kids deschide pe 21 octombrie un nou magazin, in Brasov, al patrulea inaugurat in acest an, si ajunge la o retea nationala de 21 magazine, estimand pentru 2020 afaceri apropiate de cele din 2019.
Compania estima la inceputul anului o cifra de afaceri in crestere cu 40% fata de 2019, provenita atat din cresterea organica a magazinelor, cat si din extinderea retelei, dar si-a revizuit ulterior previziunile, in conditiile in care magazinele au fost inchise in primavara.
”Estimam ca vom incheia anul acesta cu o cifra de afaceri putin peste nivelul celei aferente anului trecut.”, a declarat managerul general SMYK All for Kids Romania, Sorin Stanciu.
Sursa: zf.ro
Altex deschide un magazin de 1.600 mp in centrul comercial AFI Brasov, cel mai mare mall inaugurat anul acesta in Romania
Altex, cel mai mare retailer electro-IT din Romania, va deschide pe 21 octombrie un magazin in cadrul centrului comercial AFI Brasov, in urma unei investitii de peste 1 mil. euro.
“Altex continua strategia de extindere la nivel national chiar si in contextul actual, pentru ca, mai ales in vremuri dificile, investitiile reprezinta drive-ul economiei. In plus, Brasovul este un oras in continua expansiune, prin urmare, venim cu un nou magazin pentru a deservi cererea in crestere de tehnologie si inovatie” explica Edvin Abdulachim, director comercial Altex.
Sursa: zf.ro
Franciza 5 to go, parteneriat cu producatorul de ceaiuri Demmers Teehaus
Franciza 5 to go a semnat un parteneriat cu Demmers Teehaus, un producator cu o traditie de peste 20 de ani in Romania, recunoscuti pentru calitate si un portofoliu de peste 300 de sortimente de ceaiuri.
”Unul dintre obiectivele brandului 5 to go este ca mereu sa inoveze, sa surprinda, sa aduca noutati pentru iubitorii de cafea. Cu acest gand am incheiat si cel mai recent parteneriat pe zona de ceaiuri, si ne bucuram ca s-a concretizat impreuna cu cei de la Demmers Teehaus, pe care-i respectam si de care ne leaga un aspect foarte important – calitatea serviciilor oferite. Ideea ca aceste ceaiuri sunt BIO ne-a incantat si mai mult, pentru ca ne dorim sa oferim clientilor produse de top, speciale, si valoare adaugata, indiferent de ce aleg din oferta noastra”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.
Sursa: start-up.ro
Un nou restaurant KFC s-a deschis in Romania
Un nou restaurant KFC va aparea in mall-ul KFC AFI Palace Brasov. Dezvoltarea locala este un obiectiv pe care Grupul si l-a asumat inclusiv in actualul context socio-sanitar, din dorinta de a-si adapta oferta la evolutia pietei. Locatiile deja existente in judetul Brasov au performat bine de-a lungul timpului, astfel ca inaugurarea noului restaurant reprezinta un demers firesc in intampinarea cererii consumatorilor.
”Ne concentram eforturile spre a investi atat in locatii, prin cercetarea constanta a pietei si alegerea acelor zone cu un potential ridicat, cat si in calitatea serviciilor oferite in cadrul restaurantelor. Angajatii nostri sunt pregatiti sa intampine clientii in cele mai sigure conditii, adaptate situatiei plina de provocari pe care o traversam si sa le serveasca produse, dupa reteta originala a Colonelului Sanders”, a declarat Marian Gogu, Director General, KFC Romania.
Sursa: wall-street.ro
AFI deschide primul mall din Romania in timpul pandemiei
AFI Europe Romania inaugureaza AFI Brasov, un proiect mixt dezvoltat in centrul Romaniei, la Brasov. Cel mai nou proiect se alatura celor doua mall-uri Afi Cotroceni si Afi Ploiesti.
„Am reusit cu ajutorul chiriasilor sa finalizam proiectul AFI Brasov si sa il deschidem cu majoritatea magazinelor pregatite de lansare. AFI Brasov este cel mai mare proiectul al nostru inaugurat anul acesta in urma unei investitii de 148 milioane de euro”, a declarat Doron Klein, CEO AFI Europe Romania.
Sursa: wall-street.ro
McDonald’s deschide cel de-al 86-lea restaurant in Romania
Premier Restaurants Romania, operatorul lantului de restaurante McDonald’s la nivel local, continua investitiile in dezvoltarea retelei si deschide cel de-al 86-lea restaurant din Romania. Situat in noul centru comercial AFI Mall Brasov, al patrulea restaurant McDonald’s din Brasov se deschide in urma unei investitii de peste trei milioane de lei si creeaza peste 40 de locuri de munca pentru comunitatea locala.
„Continuam sa consolidam si sa ne extindem reteaua de restaurante chiar si in aceasta perioada dificila, investind peste trei milioane de lei intr-un nou restaurant la Brasov“, a declarat Paul Dragan, director general Premier Restaurants Romania.
Sursa: wall-street.ro