0765.438.336

Stirile saptamanii 18 – 24 septembrie

Imperiul francizelor

Daca exista cateva branduri de restaurante internationale adanc implantate in memoria romanilor, atunci cu siguranta ca acestea ar fi, daca am lua in calcul aparitia lor pe piata, Pizza Hut, McDonald’s si KFC. Daca McDonald’s a intrat in mod direct pe piata, celelalte doua branduri au fost aduse in franciza de un grup de investitori pe cat de discreti, pe atat de puternici.

Odata ajuns in tara, Lucian Vlad a inceput sa se gandeasca sa dezvolte ceea ce vazuse in Statele Unite, iar spiritul sau antreprenorial a iesit la iveala si s-a concentrat pe ideea de restaurante de sistem.

„Sunt zeci de mii de francize. Cu KFC am incercat, dar au zis ca e prea devreme, si Pizza Hut a zis ca e devreme. Intr-adevar, tara nu era pregatita pentru asa ceva, dar am insistat cu Pizza Hut si am reusit sa-i conving sa vina. Am negociat cateva luni si, pana la urma, au acceptat sa semneze cu noi pentru o unitate.“ Prin perseverenta, Lucian Vlad reusea sa aduca franciza Pizza Hut in Romania si deschidea in 1994 primul restaurant, in zona Dorobanti din Capitala.

Intr-adevar, Taco Bell, un alt brand detinut, alaturi de KFC si Pizza Hut, de catre grupul Yum!,  este urmatoarea linie de restaurante de sistem ce se va deschide, foarte curand, in Bucuresti, si in care Lucian Vlad crede foarte mult. El nu ofera insa foarte multe detalii despre acest proiect, care isi va face oficial aparitia in aceasta toamna, in cadrul Baneasa Shopping City.

Sursa: forbes.ro


Antreprenorul care detine franciza magazinelor de jucarii Maxi Toys merge spre vanzari de 25 mil. lei

Nicoro Trading, o companie infiintata in Bucuresti in urma cu 23 de ani, distribuie jucarii la nivel national in hiper­mar­keturi, benzinarii, librarii, dar si in cele noua magazine pro­prii sub brandul Maxi Toys, iar anul trecut vanzarile com­paniei au ajuns la 20 mil. lei.  Pentru acest an compania estimeaza un avans de 25% al vanzarilor, la 25 mil. lei.

Sursa: zf.ro


Agentia de turism Paralela 45 estimeaza afaceri de peste 50 de mil. de euro pentru anul 2017, plus 22%

Agentia de turism Paralela 45, una dintre cele mai mari de pe piata locala, estimeaza ca va ajunge la afaceri de peste 50 de mil. euro in anul 2017, in crestere cu 22% fata de anul anterior.

Agentia de turism Paralela 45 a finalizat cu afaceri de 44 milioane de euro anul trecut, in crestere cu 6% fata de anul anterior. Compania are in prezent 40 de agentii directe si in franciza raspandite in toata tara.

Sursa: zf.ro


Grupul Voici La Mode a preluat franciza Marks&Spencer in Romania

Acordul dintre britanicii de la Marks&Spencer si grupul cipriot Voici La Mode prin care acesta din urma preia in regim de franciza unitatile din Baneasa Shopping City, Plaza Romania si Bucuresti Mall a fost finalizat, compania din Cipru intentionand sa isi extinda operatiunile si sa deschida noi magazine in locatii premium din tara.

„Procesul de achizitie este acum finalizat. Suntem foarte multumiti si asteptam cu nerabdare extinderea parteneriatului pe care il avem cu Marks & Spencer de 57 de ani.(…). Acesta este un eveniment foarte important pentru grupul nostru. Dupa o cercetare si o analiza amanuntita a pietei romanesti in ultimii ani, suntem foarte incantati sa incepem implementarea planurilor noastre.”, spune Artemis Antoniadou, Managing Director al Voici La Mode Group.

Sursa: zf.ro


Brandurile romanesti iau locul celor straine. Farmacia Tei merge in locul Debenhams in mallul Plaza Romania

Farmacia Tei, afacerea controlata de antrepre­noarea Roxana Maftei, intra cu o farmacie si un magazin Bebe Tei in Plaza Mall, in locul magazinului Debenhams, retailerul britanic de moda care a inchis toate magazinele pe care le avea in Romania la inceputul lui 2017.

Roxana Maftei a spus pentru ZF ca cifra de afaceri in primele sase luni din 2017 pentru Farmacia Tei a fost de 141 de milioa­ne de lei, iar la finalul acestui an se va vedea cresterea in urma strategiei de extindere a retailerului farmaceutic prezent in piata cu inca o farmacie in cartierul Dristor, o farmacie in bulevardul Tei si un magazine Bebe Tei in centrul comercial Sun Plaza.

Sursa: zf.ro


Sun Plaza se extinde din 28 septembrie cu 25 de magazine, inclusiv Lego si Forever 21, care vor avea aici cele mai mari unitati din Romania

Peste 25 de magazine se vor deschide pe 28 septembrie in cadrul centrului comercial Sun Plaza, odata cu finalizarea etapei a doua a lucrarilor de remodelare derulate de compania de investitii imobiliare S IMMO AG, proprietarul centrului comercial.

Noile magazine sunt dispuse pe doua niveluri si includ Lego si Forever 21, cu cele mai mari magazine deschise in Romania, buticul Men’s Cave (cu prima sa prezenta intr-un centru comercial) si mai multe brand-uri care vor deschide in premiera in Sun Plaza (LC Waikiki, Pepco, NYX, Pandora, MAC, Sabon, Melkior), cafenele (Gloria Jeans) si o varietate de spatii de servicii, precum frizeria pentru copii Dolphy sau o reprezentanta RCS & RDS.

Sursa: zf.ro


Retailerul german de haine Peek & Cloppenburg ia cu asalt cartierele Militari si Drumul Taberei cu doua magazine in malluri

Retailerul german de moda Peek&Clop­pen­burg, care se adreseaza cli­entilor cu venituri peste medie, va des­chide in perioada urmatoare doua noi ma­gazine in Capitala, respectiv in mal­lu­rile AFI Cotroceni si Plaza Romania. Cele doua centre comerciale ampla­sa­te in sectorul 6 al Capitalei se afla la o distanta de nici 2 kilometri unul de ce­lalalt. Magazinul din AFI Cotroceni va fi des­chis in urmatoarea luna in zona noua a mallului ce se extinde. Cel din Plaza Romania se afla in curs de amenajare, numele brandului fiind deja afisat.

Sursa: zf.ro


Forever 21 deschide al doilea magazin din Romania, in Sun Plaza Bucuresti

Noul magazin din Sun Plaza se intinde pe o suprafata totala de 2.000 de metri patrati si va comercializa o selectie larga de articole vestimentare pentru femei si barbati.

Brandul Forever 21 a intrat pe piata locala anul trecut, odata cu deschiderea centrului comercial ParkLake, unde detine un magazin de 1.600 metri patrati. Lansarea Forever 21 in Romania a facut parte din expansiunea extensiva a Teren Management Europe, francizat exclusiv al brand-ului “Forever 21” in 9 tari din Europa.

Sursa: wall-street.ro


Romanul care in 2004 lucra la McDonald’s este azi este cel mai pu­ter­nic antreprenor din industria res­taurantelor, cu afaceri de peste 30 mil. euro

Dragos Petrescu a luat pulsul pietei ospitalitatii ca store manager la McDonald’s in programul de aplicare pentru franciza, iar in 1999 a pus bazele, impreuna cu Catalin Mahu, ale lantului de restaurante La Mama.

Grupul City Grill, controlat de antreprenorul Dragos Petrescu, a terminat 2015 cu afaceri de 115 milioane de lei, in crestere cu 28% fata de 2014 si aproape duble fata de 2012. In 2016, businessul cumulat a depasit 30 mil. euro, plus 15%.Compania cuprinde 16 restaurante si cafenele sub mai multe branduri, precum City Grill, Trattoria Buongiorno sau Hanu’ lui Manuc.

In doi ani, antreprenorul vrea sa ajunga la 20 de unitati, deci la un business suficient de mare pentru o vanzare.

Sursa: businessmagazin.ro


Dupa 7 luni, Carrefour a finalizat remodelarea magazinelor Billa

Grupul Carrefour anunta finalizarea procesului de remodelare a magazinelor Billa din Romania, proces ce s-a intins pe o perioada de aproximativ sapte luni. Francezii au demarat procesul de remodelare in martie anul acesta, primul magazin Billa redeschis sub brandul Market fiind cel din Liberty Mall, Bucuresti. Ultimele patru magazine Billa remodelate in unitati Market au fost in Bucuresti (2 magazine), Timisoara si Mangalia.

Sursa: magazinulprogresiv.ro


 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide