Mircea Turdean, director general Farmec Cluj-Napoca: Multi consumatori au cumparat produse locale in 2020, atat pentru ca businessurile romanesti sunt mai afectate decat cele straine, dar si pentru raportul calitate-pret competitiv
Farmec Cluj-Napoca este cel mai mare producator local de cosmetice, avand in portofoliu brandurile Farmec si Gerovital, cu o istorie de cateva zeci de ani. Firma e activa si pe piata bunurilor de curatenie cu marcile Nufar si Triumf si a pariat incepand cu anul trecut pe segmentul de dezinfectant, un produs de baza in pandemie. Compania a inregistrat in 2019 o cifra de afaceri de peste 55 mil. euro si a incheiat primele 10 luni din anul trecut cu o crestere de 10% a businessului fata de aceeasi perioada din 2019.
„Am setat un buget de venituri si cheltuieli cu o crestere mica a cifrei de afaceri, in conformitate cu inflatia estimata pentru anul 2021, iar principalele investitii vor merge spre retehnologizare.”
Sursa: zf.ro
Opus Land, dezvoltatorul ansamblului rezidential Cosmopolis din Bucuresti, majoreaza cu o treime investitia din acest an in extinderea proiectului, la 29 mil. euro
Opus Land, dezvoltatorul ansamblului rezidential Cosmopolis din Bucuresti, majoreaza la 29 mil. euro investitia din acest an prevazuta pentru extinderea proiectului, cu circa o treime mai mare comparativ cu investitia derulata in 2020.
”2020 a fost un an bun pentru Cosmopolis, in ciuda contextului general existent. Ne-am adaptat foarte rapid, ceea ce ne-a permis sa inregistram rezultate similare cu cele din anii anteriori, un rezultat exceptional tinand cont ca doua luni am fost in lockdown. Toata aceasta perioada ne-a aratat cat de mult conteaza locuinta dar si proiectul si comunitatea din care facem parte”, spune Gabriel Voicu, vicepresedinte SVN Romania, consultantul imobiliar si agentul exclusiv al proiectului, si project manager Cosmopolis din partea companiei.
Sursa: zf.ro
Afaceri in crestere pentru Re/Max Romania. „Si noi am resimtit efectele pandemiei, insa am cautat oportunitatea, orientandu-ne mai mult spre online.”
Re/Max Romania, parte a liderului mondial in real-estate si franciza numarul 1 la nivel global pe acest segment, a inregistrat anul trecut comisioane in valoare de peste 5,5 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 20% fata de anul precedent.
„Anul 2020 a fost unul cu multe provocari in imobiliare, dar am vazut si multe oportunitati. La fel ca toata lumea, si noi am resimtit efectele pandemiei, insa am cautat oportunitatea. Astfel, ne-am reorganizat activitatea, orientandu-ne mai mult spre online, si am investit mai mult in digitalizare, educatie si customer experience, segmente pe care dorim sa le dezvoltam si in anul curent. Privind retrospectiv, putem afirma ca nevoia de adaptare la schimbare ne-a impulsionat sa evoluam accelerat. Desi am pierdut 10% fata de estimarile initiale, am reusit sa obtinem o crestere de peste 30% la cei mai importanti indicatori, iar pentru 2021 estimam cresteri la acelasi nivel procentual”, spune Razvan Cuc, Presedinte Re/Max Romania.
Sursa: profit.ro
Afacerile retailerului de incaltaminte Benvenuti au scazut cu 28% in 2020. „Am avut o pierdere uriasa, de 8 milioane de euro. Pandemia a schimbat complet «fata» anului 2020, care ar fi trebuit sa aiba o usoara crestere.“
Retailerul de incaltaminte Benvenuti, controlat de antreprenorul local Dan Pavel, a raportat pentru 2020 o cifra de afaceri de 97,5 mil. lei (20,2 mil. euro), in scadere cu aproximativ 28% fata de anul anterior, potrivit informatiilor transmise de companie. Totusi, compania spune ca a fost ajutata in 2020 de vanzarile online, fiindca daca ar tine cont doar de cifra de afaceri realizata de magazinele fizice, scaderea ar fi de aproximativ 43%.
Compania detine in prezent 55 de magazine, din care 50 de unitati sunt Benvenuti si 5 Enzo Bertini, cele mai multe fiind amplasate in centre comerciale si mall-uri. In 2020, compania a deschis doua magazine, care erau bugetate si amenajate chiar la debutul pandemiei, insa pe final de an a inchis trei unitati si, deocamdata, nu sunt prevazute noi magazine pentru 2021.
Sursa: zf.ro
Brazilienii de la VTEX vor investi 3 mil. dolari anul acesta in Romania: Investitiile vor merge catre sprijinirea clientilor locali si pentru extinderea echipei. „Ne axam foarte mult pe piata din Romania in acest moment, pentru ca aici avem un avantaj urias versus competitorii nostri si potential de a deveni rapid lider de piata.“
Compania braziliana VTEX, specializata in furnizarea unei platforme unificate pentru comertul online, si-a planificat pentru anul acesta investitii de 3 milioane dolari in Romania, dublu fata de bugetul din 2020, in conditiile in care industria de comert electronic a accelerat puternic in contextul pandemiei, iar businessurile locale au nevoie tot mai mult de mediul online pentru a-si continua si creste activitatea.
„Anul acesta vom investi in Romania peste 3 milioane de dolari, urmand ca in urmatorii doi ani suma sa creasca la 10 milioane de dolari, anual. Practic, anul acesta acceleram mult mai rapid versus 2019 sau 2020, ca urmare a cresterii business-ului si a brandului VTEX in Romania“, a declarat Cristi Movila, growth leaderi in cadrul VTEX pentru Europa de Est.
Sursa: zf.ro
Florentin Dragoiu gateste produse traditionale romanesti dupa retete vechi si vrea sa ajunga cu Delicii de odinioara in fiecare oras mare din tara
Florentin Dragoiu s-a mutat in perioada pandemiei din Bucuresti in Buzau, unde a hotarat sa isi deschida un mic business prin care sa gateasca mancare traditional romaneasca sub brandul Delicii de odinioara, dupa retete foarte vechi pe care le-a adunat de-a lungul timpului. Antreprenorul isi doreste sa ajunga cu un restaurant Delicii de odinioara in fiecare oras mare.
In prezent, Delicii de odinioara livreaza doar mancare la domiciliu, nefiind un restaurant, deoarece businessul a fost deschis in luna noiembrie a anului trecut, iar antreprenorul a decis sa mearga momentan doar cu componenta de livrari, iar cand se vor ridica toate restrictiile pentru restaurante, atunci se gandeste sa deschida si un restaurant.
„Visul nostru este sa fie cate un restaurant in fiecare oras mare, dar sa vedem cum ne descurcam in Bucuresti si cum o sa reusim sa ne impartim, daca prindem contractele cu institutiile din Buzau va trebui sa ne impartim oarecum si sa vedem cum, poate intr-un sistem de franciza, sa il ducem si in alte orase“, adauga Florentin Dragoiu.
Sursa: zf.ro