Afaceri de la zero. Rodica Lazar a investit 60.000 euro intr-un business cu inghetata artizanala in cartierul Militari si a ajuns la 120 de clienti pe zi
Rodica Lazar, de meserie economist, a pariat pe un business cu inghetata in cartierul Militari din Bucuresti si a deschis Mica Gelaterie dupa o investitie de 60.000 de euro, o parte din suma venind din finantarea Start-Up Nation. Planurile pentru anul viitor urmaresc extinderea, atat prin noi investitii in Bucuresti, cat si prin sistem de franciza, orasul vizat fiind Constanta.
„Noi am pornit cu ideea de a deschide o gelaterie in centru, pentru ca acolo sunt mereu alti clienti. Am studiat zona centrala, dar aveam nevoie de un spatiu mai mare pentru ca noi si producem inghetata si o vindem, iar acest lucru ne ducea la o chirie destul de mare. Ne-am orientat catre cartier, am zis sa incepem cu o locatie mica“, a spus Rodica Lazar.
„Clientul care intra zilnic isi doreste altceva. Sunt gusturi precum vanilia, ciocolata, care sunt cele mai cerute. Nu putem ramane intr-un singur punct. Ne dorim sa ne extindem in continuare catre centru, ne dorim sa ajungem si noi acolo“, a mai spus Rodica Lazar.
Pentru extindere antreprenoarea ia in calcul o locatie in centrul Capitalei, dar anul viitor, in 2020, pentru a prinde sezonul plin.
Si sistemul de franciza este un model de dezvoltare la care se uita fondatoarea companiei, care vizeaza orasul Constanta pentru care sunt in discutii.
Sursa: zf.ro
Lantul Diverta a deschis doua librarii in Cluj si a semnat alte patru contracte pentru extindere. „Afacerile din S1/2019 sunt cu 12% mai mari fata de cele din S1/2018.“
„Am deschis un magazin in Iulius Mall din Cluj-Napoca, pe o suprafata de 300 de metri patrati si unul stradal in Piata Unirii, pe o suprafata de 600 de metri patrati, investitia totala fiind de 200.000 de euro“, a declarat Amalia Buliga, CEO al companiei Diverta, care se afla la conducerea operatiunilor din 2010.
Sursa: zf.ro
AFI Europe, proprietarul mallului AFI Cotroceni dubleaza numarul de locuri in food court pana la sfarsitul verii: Este nevoie de un spatiu mai mare
Israelienii de la AFI Europe, proprietarii mallului AFI Cotroceni din Bucuresti, extind zona destinata mancarii din centrul comercial pana la sfarsitul verii.
„Renovarea va incepe in iunie si se va finaliza la sfarsitul lui august. Se va dubla numarul de scaune si mese si se va lucra la izolarea fonica a curtii centrale. In plus, lumina se va modifica si se vor crea zone mai intime si mai relaxante. Niciun restaurant sau fast-food din food court nu se va inchide pe perioada renovarii. Vin branduri noi, dar deocamdata nu le vom divulga“, spune Sorin Scintei, general manager al mallului AFI Cotroceni.
Sursa: zf.ro
Kaufland redeschide magazinul din Vatra Dornei intr-un nou format. Retailerul german are 126 de magazine in Romania
Retailerul german Kaufland, liderul comertului local dupa cifra de afaceri, a redeschis astazi magazinul din Vatra Dornei, singurul hypermarket din oras, intr-un format nou, extins.
Spatiul magazinului a fost marit cu 675 mp, ajungand astfel la o suprafata totala de 4170 mp si una de vanzare de 2320 mp.
Sursa: zf.ro
Ruralul, noul bastion al retelelor straine: Lanturile de cash&carry incearca sa stopeze hemoragia comertului traditional
Mediul rural a fost pana recent terenul de joaca al micilor comercianti, lanturile internationale concentrandu-si atentia pe urban, unde puterea de cumparare e mai mare, somajul mai mic si apetitul de shopping e crescut. In ultima perioada insa, dupa ce au acoperit orasele tarii (indiferent de marimea lor), retelele straine merg catre rural, unde traieste mai bine de jumatate din populatia tarii – cea mai mare pondere din Europa – si unde se muta an de an peste 100.000 de oameni. Din 1997 incoace, mai multi romani se muta de la oras la sat decat invers, astfel ca lanturile de hipermarketuri si supermarketuri merg dupa ei.
Sursa: zf.ro
Parteneriatul in business devine atragator pentru companiile romanesti care se asociaza pentru a-si creste vizibilitatea si vanzarile
Reteaua de cafenele 5 to go, franciza dezvoltata de Radu Savopol si Lucian Badila incepand cu 2015 si care a ajuns deja la peste 100 de unitati, a semnat recent un parteneriat cu retailerul francez de bricolaj Brico Depot. O prima cafenea a fost deschisa de doi francizati in magazinul Brico Depot Baneasa, iar oficialii 5 to go spun ca vor sa continue dezvoltarea pentru a acoperi toate cele 34 unitati ale partenerului.
Sursa: zf.ro
Daniel Kretinsky, un miliardar ceh, vrea sa cumpere intregul grup german Metro. Comerciantul cash & carry are afaceri de 5,3 mld. lei in Romania, cel mai bun nivel din ultimul deceniu
Informatii privind intentia celor doi de a cumpara compania au aparut inca de acum aproape un an. Investitorii au intrat in actionariatul companiei cu un pachet minoritar si vin acum sa preia tot concernul intr-o perioada in care magazinele din Europa trag obloanele, iar consumatorii se orienteaza catre online si catre anumite formate de comert.
Sursa: zf.ro
Antreprenorul care face milioane cu un „mall” online
“Anul trecut, FashionUP a inregistrat venituri egale cu cele din 2017, de 28 de milioane de lei, dar pentru anul acesta reprezentantii businessului si-au propus o crestere de 20%. Ei isi bazeaza asteptarile atat pe noile parteneriate incheiate si pe brandurile noi ce vor fi aduse de partenerii actuali, cat si pe MarketUP, un proiect proaspat lansat, care promoveaza mici antreprenori romani din domeniul retailului vestimentar, fie acestia designeri locali sau branduri romanesti de nisa, oferindu-le expunere pe platforma FashionUP.
„Inca de cand s-a lansat, FashionUP a sustinut brandurile autohtone, dar MarketUP reprezinta o noua etapa, prin care ne dorim sa aducem mai aproape clientul de creator. Ideea a venit natural. Pentru ca primeam foarte multe cereri de colaborare, ne-am gandit cum sa facem lucrurile mai usoare pentru furnizorii romani si asa a aparut ideea de MarketUP”, completeaza el.
Sursa: zf.ro
Sara Green, afacerea cu mancare vegana si raw din Bucuresti, inceputa pentru familie
”A inceput mai mult din dorinta si ambitia sa facem ceva sanatos, curat si sa avem, in primul rand, ce sa ii dam sa manance fiicei noastre, Sara. Eu am lucrat in industria alimentara si nu eram bucuros de ceea ce era in piata. De asta am ales o cale extrema fata de ceea ce am facut, pentru ca in industria alimentara am lucrat cu preparate din carne, cu tot ce inseamna mancara gatita, cu mezeluri si altele. M-am separat de zona asta si m-am dus in partea opusa”, a explicat Alexandru initiativa afacerii.
De-a lungul celor patru ani de la deschidere, cifra de afaceri a crescut, ajungand la 156.000 de euro, in 2018, de la 106.000 de euro, in 2017 si sub 50.000 de euro, in 2016. In anul in care a intrat pe piata, Sara Green avea o cifra de afaceri de mai putin de 20.000 de euro.
Pentru anul acesta, planul este de a franciza, in contexul in care fondatorul a primit deja solicitari din Bucuresti si Brasov. ”Din punctul meu de vedere, calitatea produsului este cea care primeaza. Trebuie sa gasim o varianta astfel incat, atunci cand vom ajunge sa francizam, produsul pe care il gasesti la noi, sa il gasesti peste tot. Aceasta cred ca este cea mai mare provocare a celor care francizeaza, mai ales in zona de food, pentru ca atunci cand ai volume mari, faci concesii. Nu vreau sa se intample asta. Trebuie sa gasim o cale de mijloc astfel incat sa pastram calitatea si constanta produsului”, explica Badulescu.
Sursa: wall-street.ro