0765.438.336

Stirile saptamanii 24 – 30 iunie

Afaceri de la zero. Rodica Lazar a investit 60.000 euro intr-un business cu inghetata artizanala in cartierul Militari si a ajuns la 120 de clienti pe zi

Rodica Lazar, de meserie eco­nomist, a pariat pe un business cu inghetata in cartierul Mili­tari din Bucuresti si a deschis Mica Gelaterie dupa o inves­ti­tie de 60.000 de euro, o parte din suma venind din finantarea Start-Up Nation. Planurile pentru anul viitor urmaresc extin­derea, atat prin noi investitii in Bucuresti, cat si prin sis­tem de franciza, orasul vizat fiind Constanta.

„Noi am pornit cu ideea de a deschide o ge­laterie in centru, pentru ca acolo sunt mereu alti clienti. Am studiat zona centrala, dar aveam nevoie de un spatiu mai mare pen­tru ca noi si producem inghetata si o vindem, iar acest lucru ne ducea la o chirie destul de mare. Ne-am orientat catre cartier, am zis sa in­ce­pem cu o locatie mica“, a spus Rodica Lazar.

„Clientul care intra zilnic isi doreste altceva. Sunt gusturi precum vanilia, ciocolata, care sunt cele mai cerute. Nu putem ramane intr-un singur punct. Ne dorim sa ne extindem in continuare catre centru, ne dorim sa ajungem si noi acolo“, a mai spus Rodica Lazar.

Pentru extindere antreprenoarea ia in calcul o locatie in centrul Capitalei, dar anul viitor, in 2020, pentru a prinde sezonul plin.

Si sistemul de franciza este un model de dezvoltare la care se uita fondatoarea companiei, care vizeaza orasul Constanta pentru care sunt in discutii.

Sursa: zf.ro


Lantul Diverta a deschis doua librarii in Cluj si a semnat alte patru contracte pentru extindere. „Afacerile din S1/2019 sunt cu 12% mai mari fata de cele din S1/2018.“

LanÅ£ul Diverta a deschis două librării în Cluj şi a semnat alte patru contracte pentru extindere. „Afacerile din S1/2019 sunt cu 12% mai mari faţă de cele din S1/2018.“Reteaua Diverta, controlata de omul de afaceri Radu Octavian, a ajuns la 28 de unitati pe piata locala dupa ce a bifat doua noi des­chideri de maga­zine in Clu-Napoca, dar are in plan sa mai deschi­da alte patru librarii.

„Am deschis un magazin in Iulius Mall din Cluj-Napoca, pe o suprafata de 300 de metri patrati si unul stradal in Piata Uni­rii, pe o suprafata de 600 de metri patrati, inves­titia totala fiind de 200.000 de euro“, a declarat Amalia Buliga, CEO al companiei Diverta, care se afla la conducerea operatiu­nilor din 2010.

Sursa: zf.ro


AFI Europe, proprietarul mallului AFI Cotroceni dubleaza numarul de locuri in food court pana la sfarsitul verii: Este nevoie de un spatiu mai mare

AFI Europe, proprietarul mallului AFI Cotroceni dublează numărul de locuri în food court până la sfârşitul verii: Este nevoie de un spaţiu mai mareCentrul comercial din Cotroceni este cel mai mare mall din Bucuresti din punctul de vedere al suprafetei, cu 90.000 mp.

Israelienii de la AFI Europe, pro­prie­tarii mallului AFI Cotroceni din Bu­cu­resti, extind zona destinata man­ca­rii din centrul comercial pana la sfarsitul verii.

„Renovarea va incepe in iunie si se va finaliza la sfarsitul lui august. Se va dubla numarul de scaune si mese si se va lucra la izolarea fonica a curtii centrale. In plus, lumina se va modifica si se vor crea zone mai intime si mai relaxante. Niciun resta­urant sau fast-food din food court nu se va in­chide pe perioada reno­va­rii. Vin bran­duri noi, dar deocam­da­ta nu le vom divul­ga“, spune Sorin Scintei, ge­ne­ral ma­nager al mallului AFI Cotroceni.

Sursa: zf.ro


Kaufland redeschide magazinul din Vatra Dornei intr-un nou format. Retailerul german are 126 de magazine in Romania

Retailerul german Kaufland, liderul comertului local dupa cifra de afaceri, a redeschis astazi magazinul din Vatra Dornei, singurul hypermarket din oras, intr-un format nou, extins.

Spatiul magazinului a fost marit cu 675 mp, ajungand astfel la o suprafata totala de 4170 mp si una de vanzare de 2320 mp.

Sursa: zf.ro


Ruralul, noul bastion al retelelor straine: Lanturile de cash&carry incearca sa stopeze hemoragia comertului traditional

Ruralul, noul bastion al reÅ£elelor străine: LanÅ£urile de cash&carry încearcă să stopeze hemoragia comerÅ£ului tradiÅ£ionalKaufland a anuntat ca intra in mediul rural cu un magazin.  Mega Image si discounterii Lidl sau Penny Market sunt deja prezenti in localitati mici, considerate a fi comune.  De departe cel mai puternic pariu pe rural este cel al Profi, care are un format dedicat, Loco, si peste 250 de magazine la sate.

Mediul rural a fost pana recent terenul de joa­ca al micilor co­mer­cianti, lanturile in­ter­nationale concen­tran­du-si atentia pe urban, unde puterea de cumparare e mai mare, somajul mai mic si apetitul de shopping e crescut. In ultima perioada insa, dupa ce au aco­perit orasele tarii (indiferent de mari­mea lor), retelele straine merg catre rural, unde traieste mai bine de juma­tate din populatia tarii – cea mai mare pon­dere din Europa – si unde se muta an de an peste 100.000 de oameni. Din 1997 incoace, mai multi romani se muta de la oras la sat decat invers, astfel ca lanturile de hipermarketuri si supermarketuri merg dupa ei.

Sursa: zf.ro


Parteneriatul in business devine atragator pentru companiile romanesti care se asociaza pentru a-si creste vizibilitatea si vanzarile

Parteneriatul în business devine atrăgător pentru companiile româneşti care se asociază pentru a-şi creşte vizibilitatea şi vânzărileRetailerul de bricolaj Brico Depot si lantul de cafenele 5 to Go, restaurantele fast-food Subway si benzinariile Petrom, compania de curierat Fan Courier si retailerul de carburant OMV, compania de telecomunicatii Telekom si compania aeriana low-cost Blue Air si Petrom alaturi de retailerul francez Auchan: acestea sunt parteneriatele pe care ZF le-a identificat in businessul romanesc si care au fost conturate in ultimii ani.

Reteaua de cafenele 5 to go, franciza dezvoltata de Radu Savopol si Lucian Badila incepand cu 2015 si care a ajuns deja la peste 100 de unitati, a semnat recent un parteneriat cu retailerul francez de bricolaj Brico Depot. O prima cafenea a fost des­chisa de doi francizati in magazinul Brico Depot Baneasa, iar oficialii 5 to go spun ca vor sa continue dezvoltarea pentru a acoperi toate cele 34 unitati ale partenerului.

Sursa: zf.ro


Daniel Kretinsky, un miliardar ceh, vrea sa cumpere intregul grup german Metro. Comerciantul cash & carry are afaceri de 5,3 mld. lei in Romania, cel mai bun nivel din ultimul deceniu

Daniel Kretinsky, un miliardar ceh, vrea să cumpere întregul grup german Metro. Comerciantul cash & carry are afaceri de 5,3 mld. lei în România, cel mai bun nivel din ultimul deceniuMiliardarul ceh Daniel Kretinsky si partenerul sau slovac Patrik Tkac au pus pe masa o oferta in valoare de circa 6,6 mld. dolari pentru preluarea comerciantului german Metro Cash&Carry, oferta despre care oficialii grupului au spus ca subevalueaza substantial compania.

Informatii privind intentia celor doi de a cumpara compania au aparut inca de acum aproape un an. Investitorii au intrat in actionariatul companiei cu un pachet minoritar si vin acum sa preia tot concernul intr-o perioada in care magazinele din Europa trag obloanele, iar consumatorii se orienteaza catre online si catre anumite formate de comert.

Sursa: zf.ro


Antreprenorul care face milioane cu un „mall” online

Antreprenorul care face milioane cu un „mall" onlineLansata in urma cu un deceniu pe piata locala, cu o echipa de cinci angajati si 50 de branduri in portofoliu, platforma de e-commerce FaShionUP a fost pariul castigator al antreprenorului Alin Stanciu pe timp de criza, inregistrand anul trecut venituri de 28 de milioane de lei. La zece ani distanta, fondatorul are o noua miza: categoria micilor antreprenori.

“Anul trecut, FashionUP a inregistrat venituri egale cu cele din 2017, de 28 de milioane de lei, dar pentru anul acesta reprezentantii businessului si-au propus o crestere de 20%. Ei isi bazeaza asteptarile atat pe noile parteneriate incheiate si pe brandurile noi ce vor fi aduse de partenerii actuali, cat si pe MarketUP, un proiect proaspat lansat, care promoveaza mici antreprenori romani din domeniul retailului vestimentar, fie acestia designeri locali sau branduri romanesti de nisa, oferindu-le expunere pe platforma FashionUP.

„Inca de cand s-a lansat, FashionUP a sustinut brandurile autohtone, dar MarketUP reprezinta o noua etapa, prin care ne dorim sa aducem mai aproape clientul de creator. Ideea a venit natural. Pentru ca primeam foarte multe cereri de colaborare, ne-am gandit cum sa facem lucrurile mai usoare pentru furnizorii romani si asa a aparut ideea de MarketUP”, completeaza el.

Sursa: zf.ro


Sara Green, afacerea cu mancare vegana si raw din Bucuresti, inceputa pentru familie

Sara Green, afacerea cu mancare vegana si raw din Bucuresti, inceputa pentru familieAlexandru Badulescu a lucrat in industria alimentara, dar a renuntat dupa cativa ani si a decis sa isi faca propria afacere cu mancare vegana si raw. Primul pas a fost deschiderea unui food truck pe strada Nicolae Caramfil din Capitala, in august 2015.

”A inceput mai mult din dorinta si ambitia sa facem ceva sanatos, curat si sa avem, in primul rand, ce sa ii dam sa manance fiicei noastre, Sara. Eu am lucrat in industria alimentara si nu eram bucuros de ceea ce era in piata. De asta am ales o cale extrema fata de ceea ce am facut, pentru ca in industria alimentara am lucrat cu preparate din carne, cu tot ce inseamna mancara gatita, cu mezeluri si altele. M-am separat de zona asta si m-am dus in partea opusa”, a explicat Alexandru initiativa afacerii.

De-a lungul celor patru ani de la deschidere, cifra de afaceri a crescut, ajungand la 156.000 de euro, in 2018, de la 106.000 de euro, in 2017 si sub 50.000 de euro, in 2016. In anul in care a intrat pe piata, Sara Green avea o cifra de afaceri de mai putin de 20.000 de euro.

Pentru anul acesta, planul este de a franciza, in contexul in care fondatorul a primit deja solicitari din Bucuresti si Brasov. ”Din punctul meu de vedere, calitatea produsului este cea care primeaza. Trebuie sa gasim o varianta astfel incat, atunci cand vom ajunge sa francizam, produsul pe care il gasesti la noi, sa il gasesti peste tot. Aceasta cred ca este cea mai mare provocare a celor care francizeaza, mai ales in zona de food, pentru ca atunci cand ai volume mari, faci concesii. Nu vreau sa se intample asta. Trebuie sa gasim o cale de mijloc astfel incat sa pastram calitatea si constanta produsului”, explica Badulescu.

Sursa: wall-street.ro


 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide