Lanturile de librarii si editurile: Vanzarile din online au crescut cu pana la 50%, dar nu suficient pentru a compensa declinul de pana la 70% din offline
Lanturile de librarii si editurile spun ca declinul vanzarilor din offline a ajuns si la 70%, astfel ca desi comenzile din online au crescut, avansul nu este suficient pentru a compensa. In Romania, online-ul contribuie cu circa 25-30% la piata de carte estimata la 80-100 mil. euro, conform datelor existente, astfel ca in continuare unitatile fizice sunt dominante.
Lantul de librarii Carturesti, controlat de Nicoleta Iordan si de Serban Radu, a pierdut 70% din vanzarile din offline, pe cand online-ul a crescut cu circa 40%. In acest context, avansul vanzarilor din online este insuficient pentru a acoperi minusul din librariile fizice, spune Serban Radu, cofondatorul Carturesti.
Sursa: zf.ro
Academia Micilor Developeri, o scoala de IT pentru copii pornita de antreprenorii Costin Pietraru si Oana Manga, asteapta afaceri de 200.000 de euro in 2020
Antreprenorii Costin Pietraru si Oana Manga au pornit propria scoala de IT pentru copii si adolescenti in 2013, iar in prezent au ajuns la doua sedii proprii in Bucuresti si doua locatii in franciza in Capitala si in Buzau. In total, in cei sapte ani de la infiintare, in sediile Academiei au ajuns peste 8.000 de copii, cursanti si cei care participa la cursurile demonstrative gratuite.
„Ajunseseram in punctul in care fiecare dintre noi experimentase un business si incerca sa gaseasca un sens in munca pe care o desfasura. Oana vine cu o experienta de lunga durata in zona de recrutare, business online, eu vin cu o pregatire tehnica si cu o aplecare spre zona de profesorat din familie. Tehnologia nu mai este o moda, este o necesitate“, a povestit Costin Pietraru, fondatorul Academiei Micilor Developeri, despre cum a pornit ideea de business.
Faptul ca pe piata au aparut componente si programe dedicate copiilor pasionati de IT a stat la baza afacerii, care a pornit initial ca un proiect pilot pentru copiii fondatorilor si ai prietenilor acestora. Ulterior, in 2015, antreprenorii au investit substantial in business, circa 30.000 de euro in deschiderea propriului sediu din Bucuresti. Dupa ce initial s-au dezvoltat cu un sediu propriu, fondatorii scolii IT au decis sa se extinda prin franciza. Astfel, in prezent, businessul numara patru sedii, doua proprii si doua in franciza. Planurile pentru 2020 urmaresc extinderea in continuare prin parteneri, ceea ce ar putea duce businessul la 20 de scoli in orasele cu peste 80.000 de locuitori.
Sursa: zf.ro
Sphera Group, care detine KFC, Pizza Hut si Taco Bell, restrange operatiunile in restaurantele din Romania
Sphera Group operatorul in sistem de franciza al lanturilor de restaurante KFC, Pizza Hut si Taco Bell, anunta inchiderea unor restaurante din portofoliul sau in Romania, ca urmare a ordonantei dispuse de Ministerul de Interne prin care se suspenda activitatea de servire si consum a produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice.
“Siguranta clientilor a fost intotdeauna prioritara pentru Sphera Franchise Group si, de aceea,toate brandurile din portofoliu au implementate proceduri bazate pe principiile HACCP,care impun analize de risc stricte in punctele critice pe intreg lantul de aprovizionare.Pe langa acestea, dat fiind contextul actual, Grupul a decis implementarea de masuri de siguranta suplimentare in toate restaurantele functionale din tara.Astfel, au fost intensificate procedurile de igiena si siguranta deja existente,pentru a se conforma tuturor protocoalelor medicale prevazute in cazul epidemiei.In aceste conditii fara precedent, Grupul ia toate masurile necesare pentru a asigura in continuare operatiuni de calitate, mentinand sanatatea angajatilor sai, contribuind in societate si protejand valoarea pentru actionarii sai”, spune Georgios Argentopoulos, director general Sphera Group.
Sursa: zf.ro
Amalia Buliga, CEO-ul Diverta: Vanzarile online cresc cu peste 50% dar insuficient cat sa acopere golul din offline
Lantul de librarii Diverta, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de carte, a vazut o crestere puternica, de peste 50%, pe segmentul online, insa un declin chiar mai accentuat in offline. In prezent, reteaua de circa 30 de librarii fizice contribuie cu 85% la totalul businessului, pe cand online-ul aduce doar 15%, spune Amalia Buliga, executivul care conduce businessul si care este actionar minoritar in business.
“Intr-adevar, in online am vazut in ultimele zile o crestere de peste 50% a vanzarilor, insa acest avans nu este suficient sa acopere minusul din offline, nu inca cel putin. La noi offline-ul contribuie cu 85% la vanzari, pe cand online-ul e clar minoritar”, spune executivul.
Sursa: zf.ro
Lucian Miess, fondator GETT’S, saloane de infrumusetare: Este o prabusire cu 80-100% a incasarilor. Riscul este de faliment brusc pentru ca nu putem genera suficient venit care sa acopere salariile si obligatiile catre mall-uri
Lucian Miess, fondator si proprietar al GETT’S, retea privata de saloane de infrumusetare prezenta pe piata locala de peste 20 de ani, a spus ca vizitele in cele 10 saloane de infrumusetare pe care le opereaza s-au diminuat pana aproape de 100%.
„In aceste conditii clientii si-au diminuat pana la aproape total vizitele in saloane. Este o prabusire cu 80-100% a incasarilor. Angajatii sunt speriati, unii isi iau concedii medicale, fara plata, altii refuza sa mai vina, lasand saloanele in imposibiliatea de a functiona”, a spus Lucian Miess.
Sursa: zf.ro
Baneasa Shopping City isi intrerupe activitatea in perioada 23 martie – 16 aprilie 2020 pentru a-si proteja atat clientii si retailerii precum si angajatii
Baneasa Shopping City anunta suspendarea temporara a activitatii comerciale pentru a proteja comunitatea, clientii, retailerii precum si angajatii de raspandirea COVID-19 . Centrul comercial din nordul Bucurestiului devine primul mall din Romania care isi intrerupe voluntar activitatea in contextul pandemiei actuale. Pe pietele externe decizia inchiderii mallurilor a fost luata de autoritati.
„Baneasa Shopping City, angajatii retailerilor precum si echipa centrului comercial formeaza o comunitate pe care o respectam si a carei siguranta si sanatate au devenit in prezent obiective capitale. Este o situatie fara precedent pentru noi. In toata activitatea noastra nu am fost nevoiti sa luam o decizie similara, insa evenimentele recente si momentele dificile cu care societatea se confrunta, ne obliga la responsabilitate”, spune Arthur Popa, CEO al Baneasa Shopping City.
Sursa: zf.ro