AFI Europe vrea sa construiasca un mall in Centrul Civic al Brasovului. In acest sens acestia au incheiat un acord preliminar pentru achizitia terenului detinut de retailerul Cora. Decizia finala, nu a fost inca luata, acum se face analiza documentelor. Cora Romania a cumparat in 2010 terenul de 40.000 de metri patrati pentru aproximativ 13 milioane de euro, unde intentiona sa dezvolte un centru comercial de mari dimensiuni, investitie de 70 de milioane de euro. La sfarsitul anului 2013, Cora a anuntat ca vrea sa atraga un partener in proiect pentru dezvoltarea mall-ului.
AFI Europe opereaza doua centre comerciale, AFI Palace Bucuresti (deschis la sfarsitul lui 2009) si AFI Palace Ploiesti (deschis in 2013), si are in plan un proiect similar in Bucurestii Noi.
sursa: ZF
In Romania s-a deschis prima franciza ruseasca de pizza, restaurantul DoDo Pizza. Acesta a fost deschis la Brasov in urma cu cinci luni, cu o investitie de 260.000 de euro. In Rusia exista deja 30 de francizati, iar Romania a fost prima tara unde s-au extins in afara granitelor. Antreprenorul, cauta investitor pentru deschiderea unei pizzerii in Cosereni Shopping Resor, mall care sta sa se deschida pe platforma fostei uzine de tractoare. Bolocan detine master-franciza pe Romania, dar nu vrea sa se apuce de acordat francize mai devreme de 2017. Tot in 2017 ar urma sa fie atacata si piata Bucurestiului.
sursa: BizBrasov
Lantul de cafenele Starbucks si-a propus sa ajunga la 33 de cafenele la finalul anului viitor, dupa ce va inaugura alte 7 noi unitati anul acesta si alte 13 anul viitor. Orasele vizate sunt Iasi, Brasov si Bucuresti. Odata cu aceste deschideri cifra de afaceri a companiei ar trebui sa creasca cu peste 50% comparativ cu 2014. Anul trecut, reteaua de cafenele a inregistrat o cifra de afaceri de 35 mil. lei (8 mil. euro).
sursa: ZF
RE/MAX, franciza de agentii imobiliare din Romania, a incheiat anul 2014 cu 12 francize in 6 orase mari, iar in acest an compania doreste sa se concentreze pe Bucuresti si pe dezvoltarea retelelor din orase precum Timisoara, Iasi si Constanta.
Director regional al francizei, Razvan Cuc, sustine ca doar un sfert din tranzactiile imobiliare din Romania sunt intermediate de agenti, in conditiile in care in alte state procentul ajunge pana la 95%, motivul principal al gradului redus de intermediere de pe piata locala este lipsa de incredere a clientului in agentul imobiliar. Aceste probleme sunt generate in primul rand de lipsa unui set de norme care sa reglementeze aceasta industrie, cat si de lipsa unei educatii specifice in acest sens.
sursa: ZF
Compania de calatorii Eximtur, infiintata in 1993, are 28 de agentii in 19 orase, dintre care 12 sunt francize si una online, fly.ro, 4 centre de business travel la Bucuresti, Cluj-Napoca, Sibiu si Timisoara.
Anul trecut, Eximtur a inregistrat o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro, in crestere cu 9% fata de anul precedent. 63% din suma a fost data de serviciile de business travel si organizare de evenimente. Eximtur a investit 100.000 de euro, in ultimul trimestru al anului trecut in segmentul de calatorii corporate, in tehnologie si intr-un serviciu non stop de rezervari, asistenta si informatii.
sursa: BusinessMagazin
Pentru a-si consolida brandul Barrier, antreprenorul Adrian Garmacea, a decis in toamna anului trecut sa lanseze un sistem national de francize pentru magazinele sale in care vindea tamplaria termoizolanta pe care o producea. Pana acum, au fost deschise 6 astfel de francize, iar pana la finalul anului antreprenorul bacauan spera sa ajunga la cel putin 50 de unitati. Acest brand il vinde deja in Italia, Franta si Belgia. Barrier a fost creat in anul 2010, iar prin acest brand se doreste transmiterea ideii de bariera intre mediul exterior si camin, exact ceea ce fac ferestrele si usile.
sursa: BusinessMagazin