Brandul de moda britanic Marks & Spencer s-a razgandit si ramane pe piata din Romania, insa in franciza
Brandul britanic de moda Marks & Spencer va ramane prezent pe piata locala cu trei din cele sase magazine pe care le opereaza in prezent. Brandul va ramane insa in sistem de franciza, nu direct ca pana acum. Anuntul vine la doar cateva luni dupa ce grupul britanic a anuntat ca iese din Romania si de pe mai multe piete din regiune, urmand a-si concentra atentia pe cele puternice, care au cea mai mare contributie la business. In afara de Romania, grupul a anuntat ca va inchide inclusiv zece magazine in China si sapte in Franta, precum si toate unitatile sale din Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, Slovacia, Olanda si Belgia.
Sursa: ZF.ro
Stefanel renunta la magazinul de pe Calea Victoriei, primul simbol al capitalismului de dupa ’90
Stefanel, primul magazin de fashion deschis in Romania dupa Revolutie, se va muta in mai de pe Calea Victoriei. Se incheie astfel o epoca in retailul de imbracaminte.
Stefanel, primul brand strain care a pariat pe Romania la inceputul anilor ’90, va inchide in luna mai a acestui an magazinul de pe Calea Victoriei, inaugurat in 1991 in urma unui contract de inchiriere pe 20 de ani semnat cu firma Universal, controlata indirect in prezent de oamenii de afaceri Puiu Popoviciu si Radu Dimofte.
Sursa: ZF.ro
Reteaua Benvenuti, la un pas de a ajunge la 50 de magazine
Retailerul de incaltaminte Benvenuti, controlat de antreprenorul local Dan Pavel, a bugetat pentru acest an investitii de aproximativ 500.000 de euro, atat pentru deschiderea unor noi unitati, cat si pentru renovarea unor magazine existente. Compania detinea in primul trimestru 49 de magazine, din care 47 de unitati Benvenuti si doua unitati Enzo Bertini. Retailerul de incaltaminte a deschis anul trecut doua magazine Benvenuti, unu in ParkLake Bucuresti si unu la Piatra-Neamt, investitiile ajungind la 350.000 de euro. Tot in 2016, Benvenuti a investit in modernizarea unor magazine existente, dar si in renovarea celor doua unitati Enzo Bertini.
Sursa: ZF.ro
Yves Rocher si-a bugetat pentru anul 2017 o crestere de minimum 20% a afacerilor din Romania
„Yves Rocher si-a bugetat pentru anul 2017 o crestere de minimum 20% a afacerilor din Romania, bazata atat pe dezvoltarea parcului de magazine cat si pe lansarea canalului, de Community Selling. Aceasta retea cunoscuta public sub numele de Clubul Yves Rocher regrupeaza ambasadoare ale marcii noastre pe intreg teritoriul Romaniei, promovand atat produsele noastre cosmetice, cat si valorile brandului (…)“, spune Alexandru Rabanca, executivul roman care conduce de la inceputul acestui an intreg businessul Yves Rocher in Romania.
El este de altfel cel care pe finalul anului trecut a vandut reteaua de magazine Yves Rocher pe care a dezvoltat-o in Romania in sistem de franciza catre grupul francez. Grupul a intrat prima data in Romania in 1999 in sistem de franciza, Alexandru Rabanca fiind cel care a dezvoltat lantul de magazine Yves Rocher.
Sursa: ZF.ro
Magazinele din AFI Cotroceni au inregistrat vanzari de 54 mil. euro in primele trei luni
Israelienii de la AFI Europe au ajuns la un venit operational net de 8,3 milioane de euro in mallul AFI Palace Cotroceni, in primul trimestru al anului, cu 2,4% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile retailerilor au fost de 54 mil. euro in primele trei luni.
AFI Cotroceni se afla in proces de finalizare a lucrarilor de extindere prin intermediul carora suprafata inchiriabila totala a centrului comercial va creste cu 6.500 mp, ceea ce va duce la un total de circa 90.000 mp. In noul spatiu, principalul chirias va fi brandul Peek & Cloppenburg, cu 5.200 mp.
Sursa: ZF.ro
Renovarea mallurilor Vitan si Plaza a adus un milion de euro in plus in businessul Anchor Grup
Dezvoltatorul imobiliar turc Anchor Grup, condus de managerul Affan Yildirim, si-a majorat anul trecut cifra de afaceri cu trei procente, pana la 35 de milioane de euro, fata de 34 mil. euro in 2015. Rezultatul este cumulat pentru cele doua malluri pe care grupul le are in Bucuresti – Bucuresti Mall si Plaza Mall, dar si pentru cladirea de birouri Anchor Office, potrivit informatiilor transmise de companie. Pentru 2017, Anchor Grup si-a propus afaceri de 39,6 milioane de euro, ceea ce se traduce intr-un avans de 13%.
Sursa: ZF.ro
Cine este tanarul care conduce afacerile Starbucks in Romania
Mateusz Sielecki este de aproximativ doi ani regional director al Starbucks pentru Romania si Bulgaria, brand operat in regiune de grupul polonez Amrest. Care sunt pasii care l-au adus pe Sielecki in Romania si care sunt planurile sale pentru dezvoltarea viitoare a celui mai mare lant de cafenele de pe piata locala?
Mateusz Sielecki are o experienta de peste 11 ani in cadrul AmRest, iar de cinci ani lucreaza pentru Starbucks. Polonezul spune ca este pasionat de dezvoltare si crestere, atat pe plan personal, cat si in afaceri. A avut mai multe functii de conducere in cadrul grupului polonez AmRest, unde, printre altele, a fost responsabil de relatiile cu investitorii, a lucrat si ca business intelligence manager (2005-2010), dar a condus si departamentul de fuziuni si achizitii al grupului (2010-2012), functie din care s-a asigurat ca AmRest isi indeplineste obiectivele de crestere anuala de 20% prin fuziuni si achizitii.
Sursa: businessmagazin.ro
Doi romani au pariat 80.000 de euro pe cel mai popular trend in fitness din lume
Florin Darie si Vlad Lecca, antreprenori cu experienta in horeca, s-au cunoscut in urma cu doi ani intr-o sala de sport crossfit. Experienta traita si oportunitatile prevazute pe acesta nisa i-au determinat sa parieze 80.000 de euro pe conceptul CrossFit, cea mai populara modalitate de antrenament din America. Au deschis o astfel de sala, CrossFit Nord BVS, care a depasit deja suta de abonati, iar antreprenorii planuiesc sa mai deschida una in curand si sa multiplice modelul in toata tara.
CrossFit este astazi, conform cifrelor, cel mai popular trend in fittnes la nivel mondial, care a cunoscut o crestere impresionanta de la lansare, la inceputul anilor 2000. Un brand care genereaza venituri de circa 4 miliarde de dolari pe an, cu peste 13.500 de francize, dispersate in peste 145 de tari, conceptul CrossFit este descris deseori ca un cult ce atrage ca un magnet.
Sursa: businessmagazin.ro
Un nou mall se va construi in Romania. AFI a primit aprobare de la Protectia Mediului
Israelienii de la AFI Europe au primit aprobare pentru a construi un mall in Brasov, alaturi de o cladire de birouri.
Dezvoltatorii de la AFI Europe, care detin si mallul AFI Palace Cotroceni din Bucuresti, au finalizat, la inceputul anului trecut, achizitia terenului de 40.000 de metri patrati din centrul de business al orasului, pe fosta platforma Hidromecanica. Compania a inceput deja constructia proiectului cu destinatie mixta.
Sursa: mediafax.ro
Subway a inregistrat o crestere de 10% a vanzarilor de la inceputul anului fata de 2016
Lantul de restaurante a inregistrat, de la inceputul lui 2017, o crestere de 12% a numarului de clienti, de 36% a puterii financiare a restaurantelor individuale si de 10% a vanzarilor la nivel national, in comparatie cu perioada similara a anului trecut.
Subway a intrat pe piata din Romania in 2011, deschizand primul restaurant in aprilie 2012 si ajungand in prezent la 35 de restaurante.
Compania vrea sa continue expansiunea in 2017, obiectivul fiind de a atinge un numar de 40 de locatii deschise. In zona Ilfov-Bucuresti, restaurantul se concentreaza pe locatii aflate in mall-uri, dar si in benzinarii. 7 restaurante Subway au aparut deja in benzinariile Petrom.
Sursa: businessmagazin.ro