Filicori Zecchini continua extinderea si vrea sa ajunga in Timisoara, Cluj si Sibiu.
Filicori Zecchini este una dintre cele mai vechi fabrici de prajit cafea din Italia, fondata in Bologna in 1919. Compania este un business de familie, fiind condusa si astazi de aceleasi familii, Filicori si Zecchini. In Romania brandul Filicori Zecchini este controlat prin masterfranciza de firma Ecoreca Food SRL din anul 2008, care vinde cafea pe segmentul HoReCa, dar care detine si lantul de cafenele cu numele brandului-mama.
sursa: ZF.ro
Compania de curierat DPD isi propune sa creasca in 2016 cu 30%. DPD Romania, parte a grupului francez Le Poste, va incheia anul acesta cu o cifra de afaceri de 20 milioane de euro, in crestere cu peste 20% fata de anul anterior. Lucian Aldescu, CEO al Dynamic Parcel Distribution (DPD) declara ca “Anul 2015 a fost un an in care ne-am propus sa crestem mai agresiv si asta s-a si intamplat. Terminam anul cu 20% crestere a veniturilor si cu aproape 40% a volumelor livrate. Am reusit acest lucru cu ajutorul unor investitii in depozite, in sistemul IT, dar si in masini“.
sursa: ZF.ro
Producatorul de vin Murfatlar a lansat in 2011 brandul Crama Murfatlar pentru un retailer de magazine specializate in vanzarea de vin. Astazi compania a ajuns la un total de 96 de unitati, toate operate de parteneri. Prezenta in cateva zeci de orase mari si medii, reteaua de magazine va avea in acest an afaceri de 12,2 milioane de euro, cu 10% mai mari decat anul trecut.
sursa: ZF.ro
Massimo Zanetti Beverage Group, un business care in primele noua luni ale anului a generat vanzari de aproape 692 milioane de euro in portofoliul caruia sa afla brandul de cafea Segafredo, s-a asociat cu Bibas Group, compania care detine franciza Segafredo pe plan local, pentru lansarea unui nou concept de cafenea, prima unitate fiind deschisa la Timisoara. „Cafenele simple nu mai merg“, spune Massimo Zanetti, italianul care controleaza grupul dezvoltat pe intreg lantul cafelei, de la boabe pana la ceasca. Noul concept se numeste La Mia Cucina da Massimo si a fost realizat de Segafredo Zanetti Expresso Services, un joint venture intre Massimo Zanetti Beverage Group si Bibas Group, un grup de firme in spatele caruia sa afla doi antreprenori din Brasov – distribuitori unici ai brandului italian pe piata locala.
sursa: ZF.ro
Retailerul francez Carrefour vrea sa mai deschida inca doua supermarketuri in Craiova. Acestea vor fi operate de compania Artima, cea care controleaza supermarketurile Market ale francezilor pe piata locala. In prezent, mai sunt doar doua astfel de unitati de comert modern in Craiova, respectiv Market Craiova 1 Mai si Market Bulevardul Oltenia (deschis la finalul saptamanii trecute), dupa cum spun reprezentantii retailerului, iar la nivelul intregii tari exista 106 unitati ale Carrefour pe acest segment.
sursa: ZF.ro
Anul acesta, mai multe lanturi hoteliere internationale au anuntat ca intentioneaza sa deschida hoteluri in Romania si sa-si dezvolte astfel activitatea de pe plan local. De exemplu, grupul polonez Orbis, care administreaza sapte hoteluri in Romania inclusiv lantul Ibis, dar si Novotel si Mercure din Capitala, a incheiat parteneriate cu antreprenori pentru a deschide doua noi hoteluri la Arad si Brasov sub brandurile ibis Styles – nou pe piata romaneasca -, respectiv Mercure. Ambele hoteluri vor fi construite de la zero si vor fi inaugurate in 2017. Investitia este estimata de ZF la 15-20 mil. euro.
sursa: ZF.ro
Omul de afaceri Ion Tiriac a vandut la jumatatea lunii noiembrie pachetul de actiuni (15%) pe care le detinea in cadrul lantului de magazine cash&carry Metro. Lantul de magazine cash&carry Metro completeaza podiumul celor mai importante companii din comertul cu dominanta alimentara. Unul dintre pariurile importante pentru comerciant il reprezinta insa reteaua de magazine in franciza LaDoiPasi, un proiect lansat de companie in primavara lui 2012, care a revenit recent in prim plan. Metro Cash&Carry a pariat pe acest proiect intr-o perioada in care comertul traditional era tot mai afectat de expansiunea agresiva a retelelor straine care deschid.
sursa: ZF.ro
Distribuitorul de piese si accesorii pentru sectorul auto Inter Cars, care a intrat pe piata locala in 2008 si are sediul in Cluj-Napoca, deschide un punct de lucru nou in Pitesti (judetul Arges), Compania este filiala unui grup polonez cu acelasi nume si are in Romania mai multe filiale, in aproape toate judetele, deschise in regim de franciza. Din 2010, compania detine si un depozit in Brasov, acesta fiind „hub“-ul logistic al firmei pe plan local, conform informatiilor publicat pe site-ul firmei.
sursa: ZF.ro
Leonardo vrea sa isi faca iar loc pe piata de incaltaminte, in acelasi an in care firma-mama a dat faliment. Compania Leonardo Shoes Market, detinuta de Dorel Berende si de firma Leonardo Trading, deschide magazine cu incaltaminte in doua unitati ale discounterului Kaufland din Carei (judetul Satu Mare) si Gheorgheni (judetul Harghita).
sursa: ZF.ro
Auchan, Metro, Decathlon, Jumbo si Dedeman sunt retailerii care au luat cu „asalt“ in ultimii ani bulevardul Theodor Pallady din Capitala, cel care face legatura cu autostrada Bucuresti -Constanta. Expansiunea nu se opreste insa aici, pentru ca IKEA se pregateste sa deschida un magazin, iar dezvoltatorii imobiliari ridica blocuri cu zece etaje pe foste platforme industriale.
sursa: ZF.ro
Arthur Popa, directorul operational al Baneasa Developments, va prelua din ianuarie pozitia de director general al grupului controlat de Puiu Popoviciu si Gabriel Dimofte, inlocuindu-l astfel pe Georgios Argentopoulos, care va avea atributii in consiliul de administratie. Popa este al treilea CEO al Baneasa Development, dupa Ali Ergun Ergen si Georgios Argentopoulos. Proiectul comercial din zona de nord a Capitalei a fost deschis in 2008 in urma unei investitii de 150 de milioane de euro, iar magazinele din mall au depasit anul trecut vanzari de 200 mil. euro.
sursa: ZF.ro
10 magazine noi s-au alaturat deja anul acesta retelei LPP in Romania, care opereaza in Romania marcile Reserved, Cropp, Mohito, House si Sinsay. Astfel, reteaua a ajuns la 21 de spatii, 16 dintre ele fiind deschise de mai putin de un an, de cand conducerea firmei a fost preluata de Alina Bistreanu. Mega Mall este primul cetru comercial in care vom fi prezenti cu toate cele cinci branduri din portofoliu. Deşi la inceputul anului trecut brandurile LPP erau comercializate in Romania atat direct cat şi prin intermediul unui francizat, compania a decis sa abordeze exclusiv direct piata locala.
sursa: businessmagazin.ro
Antreprenorul, Cristian Preotu, pariaza pe gustul luxului si deschide primul restaurant sushi de tip take away – SushiRoom si prima ciocolaterie frantuzeasca – Michel Cluizel, in Bucuresti. Acesta a deschis cele doua unitati prin firma sa, Le Manoir, prin care a adus pe piata locala, in regim de franciza, Comtesse du Barry, un brand frantuzesc de gastronomie fina.
Astfel, Cristian Preotu a investit circa 150.000 de euro in restaurantul SushiRoom de langa Ateneul Roman din Capitala si planuieste sa deschida alte sase astfel de localuri in zone ca Floreasca, Dorobanti, Pipera si Cotroceni. Prima ciocolaterie frantuzeasca, Michel Cluizel, este prima franciza din lume.
sursa: wall-street.ro
Zona de retail va fi marcata de o noua perioada de efervescenta in cursul anului urmator, cu o serie de proiecte importante anuntate pentru 2016. Interesant este faptul ca sunt si noi dezvoltatori care isi doresc sa intre pe piata, dar si o serie de retaileri care se pregatesc sa intre pentru prima data pe piata din Romania in viitoarele proiecte comerciale anuntate pentru anul care vine.
sursa: wall-street.ro