Un nou brand hotelier in capitala: primul ibis styles se va deschide in 2018
Orbis Hotel Group, partener strategic in Europa de Est al AccorHotels, continua sa se extinda in regiune prin semnarea unui nou contract, cu compania locala Constructii Erbasu S.A., prin care va aduce pe piata capitalei brandul ibis Styles.
Fostul hotel Erbas din sectorul 1, din imediata vecinatate a cartierului de afaceri din Bucuresti, va fi renovat complet si se va alatura retelei ibis Styles la mijlocul anului 2018. Hotelul va dispune de 96 camere, un restaurant, un bar, precum si o sala de conferinte.
Primul Hotel ibis Styles din Romania urmeaza sa se deschida in luna octombrie a.c. la Arad, lucrarile de constructie fiind incepute in iunie 2016. Hotelul va fi operat in franciza de catre compania aradeana FAB Industry.
Sursa: horecainsight.ro
Gigantul american Sbarro intra din toamna in lupta pentru o felie din piata de 8 mld. lei a restaurantelor
Piata locala de restaurante va primi in acest an un nou nume international, lantul de pizzerii si mancare italiana Sbarro, prezent cu peste 800 de localuri in 30 de tari. Acesta este cel de-al doilea nume international mare care vine in Romania in acest an, dupa Taco Bell, potrivit datelor ZF. Ambele nume vor fi aduse in sistem de franciza.
Lantul de restaurante Sbarro, lansat acum mai bine de jumatate de secol in Statele Unite ale Americii, este specializat in vanzare de pizza, dar si alte feluri de mancare specifice bucatariei italiene.
Compania este deja prezenta in peste 30 de tari si urmeaza sa intre in aceasta toamna pe piata locala cu un restaurant in centrul comercial Bucuresti Mall, potrivit datelor ZF.
Sursa: zf.ro
Carrefour vrea sa produca haine sub marca proprie TEX in fabricile din Romania
Retailerul francez, al doilea cel mai mare jucator din comertul local, are in plan sa colaboreze cu fabrici din Romania si cu designeri autohtoni pentru a dezvolta colectii sub marca proprie Tex. Vanzarile de haine sub marca proprie contribuie cu 3-5% la businessul hipermarketurilor Carrefour, adica cu 30-50 milioane de euro.
„In acest moment nu facem productie in Romania. Produsele marca privata Tex se realizeaza in tarile asiatice, dar si in state precum Franta, Spania, Turcia, Maroc sau Egipt”, spun oficialii Carrefour.
Sursa: zf.ro
Cel mai important grup local de francize preia dezvoltarea brandului Skechers si merge spre afaceri de 65 mil. euro
Peeraj, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a modei si cel mai puternic grup de francize din acest segment, a preluat cele doua magazine Skechers pe care americanii le detineau direct in Romania. Skechers este un brand american cu afaceri anuale de peste 3 mld. dolari.
„Am preluat franciza Skechers si cele doua magazine pe care americanii le detineau direct in Romania, in Baneasa Shopping City si in Park Lake Plaza. In septembrie deschidem noi primul magazin in AFI Cotroceni“, spune Sachin Arora, cel care conduce businessul local al Peeraj si care este de altfel si unul dintre actionarii grupului.
Sursa: zf.ro
mallurile din top trei si-au pastrat pozitiile la fel ca in 2015
Cele mai mari zece centre comerciale din Capitala detin peste 1.000 de magazine cu vanzari totale de 1,3 mld. euro, potrivit estimarilor ZF, iar veniturile lor din chirii se ridica la 200 mil. euro.
Cele mai mari zece centre comerciale din Bucuresti au avut in 2016 o cifra de afaceri cumulata de 878 mil. lei (195 mil. euro). Mai mult de jumatate din total vine de la trei malluri de mari dimensiuni – Baneasa Shopping City, AFI Palace Cotroceni si Mega Mall, care au avut impreuna anul trecut 504,3 mil. lei (112,1 mil. euro). De altfel, mallurile din top trei si-au pastrat pozitiile la fel ca in 2015. Cifrele de afaceri publicate la Ministerul de Finante se refera doar la veniturile pe care companiile le obtin din chiriile platite de retaileri si din banii obtinuti din serviciile de care acestia beneficiaza, precum costurile cu paza sau curatenia, nu si la veniturile din vanzarile retailerilor.
Sursa: zf.ro
Hotelul Radisson din Capitala, oferta de cumparare de 177 mil. euro
Grupul israelian Elbit Imaging a anuntat pe bursa Nasdaq din SUA ca a semnat un acord pentru vanzarea hotelului Radisson Blu din Capitala. Cumparatorul care a depus o oferta neangajanta este un fond de investitii. Pretul este de 177,5 mil. euro. Ziarul Financiar a anuntat in primavara ca israelienii negociaza vanzarea pentru peste 150 mil. euro. Aceasta este a doua tranzactie facuta de grupul israelian care detine hotelul Radisson. Ei au vandut un teren din Timisoara „desenat“ pentru un mall acum cateva zile.
Sursa: zf.ro
Romanii care au lansat cel mai mare lant de cafenele din tara se extind
5 to go, cel mai mare lant de cafenele din punctul de vedere al numarului de cafenele, se extinde in Timisoara. Fondatorii 5 to go au semnat saptamana trecuta contractele de francizare pentru trei unitati in Timisoara, prima urmand a fi deschisa in septembrie, potrivit unui comunicat de presa trimis de reprezentantii companiei.
Celelalte 2 cafenele urmeaza a fi lansate in decurs de 1 an, toate sub acelasi management. Cafenelele 5 to go au fost create de Radu Savopol si Lucian Badila in urma unui studiu de fezabilitate ce a indicat o lipsa acuta de coffee shops <to go> in Romania si apetitul in crestere al romanilor pentru consumul de cafea, corect preparata, intr-un raport echilibrat calitate – pret.
5 to go a devenit in doi ani cea mai accesata franciza HoReCa romaneasca de pe teritoriul tarii, si a contribuit activ la infiintarea a peste 38 de noi societati comerciale.
Sursa: businessmagazin.ro
Narcoffee Roasters inaugureaza prima cafenea din Bucuresti si vrea ajunga la cel putin sase unitati pana la finalul anului
Narcoffee Roasters, lantul de cafenele lansat in Cluj-Napoca de catre Marcelus Suciu, fondatorul Marty Restaurants si Dan Isai, fondatorul Salad Box, inaugureaza luna aceasta prima cafenea din Bucuresti, in incinta centrului comercial AFI Palace Cotroceni.
Noua locatie Narcoffee Roasters este cea de-a patra unitate din retea proiectului clujean si prima din Capitala. Aceasta va avea peste 110 metri patrati, iar fondatorii asteapta 10.000 de clienti in prima luna de functionare.
Deschiderea cafenelei din Capitala face parte din planul fondatorilor de a ajunge la minimum sase unitati in orase cheie din tara pana la finalul acestui an, investita totala pentru intregul proiect fiind de 500.000 de euro.
Sursa: forbes.ro
Dezvoltatorul mall-urilor AFI din Bucuresti a incheiat primul semestru cu venituri de 25 milioane euro, in crestere cu peste 11%
Grupul cu capital israelian AFI Europe Romania a avut venituri operationale nete de 25 milioane de euro in prima jumatate a acestui an, in crestere cu 11,5% fata de primul semestru al anului trecut, a anuntat, luni, compania care detine pe piata locala mall-urile AFI din Bucuresti si din Ploiesti.
Mall-ul AFI Palace Cotroceni din Capitala, principalul activ al grupului si cel mai mare centru comercial din Romania, a inregistrat in al doilea trimestru o crestere a numarului de vizitatori cu 4%, fata de aceeasi perioada din 2016, pana la o medie de 50.000 de persoane pe zi.
Totodata, vanzarile magazinelor din mall au crescut cu 2% in al doilea trimestru, in contextul cresterii suprafetei inchiriabile.
Sursa: news.ro
Cum va arata noul sediul al Directiei de Pasapoarte, 23 de ghisee vor functiona in Plaza Mall
Prefectura Capitelei a anuntat, vineri, ca lucrarile pentru noul sediu al Directiei de pasapoarte din Plaza Mall Romania au intrat pe ultima suta de metri pentru deschiderea care va avea loc luni, 21 august, fiind vorba de 20 de ghisee de depunere a actelor si trei ghisee pentru eliberari pasapoarte
“Speram sa fie gata cu totul si sa deschidem pentru public luni, 21 august. Vor fi 20 de ghisee de primiri cereri si trei de eliberari pasapoarte atat electronice, cat si termporare. Intentia deschiderii sediului a fost anuntata in noiembrie anul trecut, iar demararea proiectului a fost in aprilie anul acesta, deci patru luni. Vor ramane deschise cele sase ghisee din Piata Amzei si vor mai ramane cateva ghisee in Pipera. (..) Sunt 20 de ghisee fata de 11 din Pipera”, a declarat prefectul Capitalei, Adrian Petcu.
Sursa: zf.ro
Grupul Floria: Estimam afaceri cu 50% mai mari in 2017, insa nu excludem dublarea. Online-ul va contribui cu 40%
In 2016, floria.ro a generat 45% din afacerile totale ale grupului, care s-au ridicat la 10 mil. lei.
Grupul Floria, specializat in comercializarea de flori si aranjamente florale, are in plan sa-si majoreze anul acesta afacerile cu minimum 50%, urmand sa ajunga astfel la peste 15 milioane lei, din care vanzarile online vor reprezenta intre 35 si 40%.
„Anul acesta ne asteptam la o crestere a afacerilor de minimum 50% la nivel de grup, insa lucram si cu scenarii mai optimiste. Nu excludem dublarea fata de anul trecut“, a declarat pentru ZF Andreea Uceanu, director general pentru diviziile offline ale Floria.
Sursa: zf.ro
A ajuns la 120.000 de euro cu un laborator si o cofetarie in Bucuresti, dar are ambitia sa se extinda
Cristina Darvareanu, un expert contabil si consultant fiscal, a achizitionat in urma cu doi ani un laborator de prajituri, iar anul trecut a deschis o cofetarie si a ajuns astfel la un business de 120.000 de euro in prezent.
„Odata cu preluarea firmei am realizat ca din cauza crizei multe companii din HoReCa nu supravietuiesc. Un an mai tarziu am schimbat macazul si am decis sa ne adresam direct clientului final“, spune antreprenoarea.
Sursa: zf.ro