Dan Isai, antreprenorul care a creat Salad Box, declara: “Una dintre cele mai importante decizii pe care le-am luat in acea perioada a fost sa cream sistemul de francizare, pentru a ne putea extinde rapid.”
Salad Box este prezent astazi in Romania in 20 de orase prin aproximativ 43 de locatii, trei sferturi sunt francize, targetului este deschiderea de 70 de locatii. Salad Box este deja prezent in Ungaria si Germania, iar la mijlocul lunii august, au ajuns in Miami si in Algeria.
Antreprenorul are planuri de concept noi: “Avem Pep&Pepper, un concept de restaurant cu pui si paste gatite acolo, pe loc. Pentru oamenii care acum se duc la KFC si McDonald’s. Si cafenele. Conceptul se numeste Narcoffee Roasters. Luam cafeaua direct de la producatori, fara intermediari, din America de Sud. O prajim la noi. Nu exista inca in Romania niciun lant mare. Fara siropuri, fara zahar, fara lapte. Doar cafea. Am construit totul in spate pentru a sustine 100 de locatii in cinci ani.”
Sursa: profit.ro
Lantul american de restaurante de tip fast-food McDonald’s, prezent pe piata locala in sistem de franciza, a ajuns la 23 de cafenele in Romania la un total de 68 de restaurante. Astfel, unu din trei localuri are si o cafenea care vinde produse de tip cofetarie alaturi de multe sortimente de cafea.
Cea mai recenta deschidere de cafenea a avut loc acum circa o saptamana in centrul comercial ParkLake din Titan, cel mai nou mall al Capitalei.
Sursa: ZF.ro
Un start-up pus pe picioare in urma cu trei ani de Andreea si Camil Moldoveanu a ajuns sa livreze zilnic aproape o tona de mixuri de fructe pentru angajatii din companii precum Avira, Samsung, Synevo, eMag, Avon, Zitec, Philip Morris, Luxoft sau Honeywell. Brandul Fruteria care ajunge in marile cladiri de birouri din Capitala tinteste vanzari de 220.000 de euro in acest an, aproape dublu fata de 2015. Fruteria este un brand creat dupa o investitie de 30.000 de euro la inceput urmata de alti 20.000 de euro si care a ajuns in 2015 la venituri de 120.000 de euro.
Sursa: ZF.ro
Grupul polonez Amrest, care detine din 2015 franciza grupului american Starbucks in Romania, l-a numit administrator peste businessul local pe Jacek Trybuchowski, un executiv polonez care ocupa si functia de director operational (COO) peste intreg grupul. Lantul Starbucks a ajuns astazi la peste 20 de unitati pe piata locala dupa ce noul actionar a extins reteaua rapid.
Sursa: ZF.ro
Cinema City, cel mai mare operator de cinematografe din Romania, parte din Cineworld Group, a deschis cel de-al 24-lea multiplex al retelei, localizat in centrul comercial ParkLake Shopping Center din Capitala. Noul multiplex, al patrulea din Bucuresti, se afla in cartierul Titan, iar valoarea investitiei realizate de catre Cinema City alaturi de dezvoltatorii centrului comercial se ridica la aproximativ 6 milioane de euro.
Noul multiplex dispune in total de 1.966 locuri, in 14 sali de proiectie 2D si 3D, dintre care 3 sali VIP ce respecta noile standarde ale grupului.
Sursa: ZF.ro
Brandul italian Stefanel, pozitionat pe segmentul premium, a intrat pe piata locala acum circa 25 de ani, cand alte nume din moda mondiala nici nu se gandeau sa puna Romania pe harta lor. De atunci s-au dezvoltat prudent, dar constant, pana la 13 magazine si afaceri de 5 milioane de euro anul trecut.
„Vedem ca am ajuns la o a doua generatie de consumatori. Avem cliente care vin la cumparaturi cu fiicele lor care sunt deja adolescente. Avem produse pentru ambele generatii“, spune Cornelia Nicolae, executivul roman care conduce businessul Stefanel de circa cinci ani.
Recent in Bucuresti s-a deschis un nou mall, ParkLake, in cartierul Titan, insa Stefanel nu a mers aici pentru ca deja are doua magazine in mallurile Mega Mall si Bucuresti Mall, aflate in apropiere. Unitatea din Mega Mall a fost deschisa in 2015, la fel ca si cele din Cluj si Sibiu. „Anul acesta nu am deschis nimic, dupa ce in 2015 am inaugurat trei unitati. Incepand cu anul trecut insa am operat si cateva relocari in interiorul acelorasi malluri, dar si cateva renovari, in Timisoara, Constanta si Iasi“, adauga executivul roman.
Sursa: ZF.ro
Noul mall ParkLake, cel de-al optulea din Capitala, va atinge o medie zilnica de peste 34.000 de vizitatori in prima luna de functionare, pentru a ajunge la peste un milion de vizite in septembrie. In total, targetul pentru primul an este de 10-11 milioane de vizitatori.
„Numarul vizitelor zilnice a crescut foarte mult in primele zile. Pe 1 septembrie, prima zi oficiala, am avut 85.000 de vizitatori, valoare care a crescut la un maxim de 90.000 de vizite in ziua de duminica, 4 septembrie. Estimam ca inainte de finalul lunii sa depasim pragul de un milion de vizitatori, a spus Ingo Nissen, managing director al Sonae Sierra, compania care alaturi de Caelum Development a dezvoltat mallul ParkLake din cartierul Titan al Capitalei, in urma unei investitii de 180 mil. euro.
Sursa: ZF.ro
5 to go a deschis ieri prima cafenea in orasul Constanta, pe Bulevardul Tomis. Primul coffee shop din Constanta este francizat de catre sotii Florin si Adriana Turtoi ce activeaza in domeniul constructiilor, insa au ales sa imbratiseze acest model de business pentru a avea propria afacere ce are la baza una dintre cele mai placute pasiuni ale lor, cafeaua.
Lansat pe piata la inceputul lui 2015 de antreprenorul Radu Savopol, cel care detine pub-urile Old Nick din Sinaia si Bucuresti, conceptul 5 to go a ajuns in prezent la peste 25 de locatii, atat in Capitala cat si in tara, anuntand ca pana la sfarsitul anului vor ajunge la 40, dintre care 5 vor fi in orasele mari din tara.
Sursa: businessmagazin.ro
Lemet, unul dintre cei mai mari producatori de mobila din Romania, a deschis un nou magazin Lem’s in Bucuresti, in centrul comercial ParkLake, in urma unei investitii de circa 2 milioane de lei. Pentru producatorul local de mobila, magazinul Lem’s este al doilea pariu intr-un mall din Bucuresti, dupa ce anul trecut a deschis un spatiu comercial si in Mega Mall. Noul magazin Lem’s din ParkLake se intinde pe o suprafata de 1.400 mp.
Sursa: wall-street.ro
Retailerul de produse de infrumusetare si accesorii SOLE Luxury Boutique, detinut de Angela si Tudor Tiboc, analizeaza posibilitatea extinderii retelei de magazine fizice in sistem de franciza. In prezent, compania detine 3 magazine in Bucuresti, Cluj si Baia Mare si un magazin online, care genereaza 70% din afacerile companiei.
”In 2017, intentionam sa deschidem magazine offline in sistem de franciza, insa acest proces este unul destul de complex, iar momentan suntem la stadiul de bugetare si analiza a pietei”, a declarat pentru Angela Tiboc.
Sursa: profit.ro