Alin Burcea, proprietar Paralela 45: In anul 2020 am inchis sapte puncte de lucru, dar pe masura ce activitatea va creste, avem de gand sa le redeschidem. In 2020, agentia de turism a inregistrat vanzari totale de 24 milioane euro, mult in scadere fata de 2019, cand rulajul a fost de 70 milioane euro
Pandemia a afectat considerabil industria agentiilor de turism, care a inregistrat anul trecut scaderi semnificative ale veniturilor, unele fiind nevoite sa isi inchida cateva puncte de lucru. Este si cazul agentiei de turism Paralela 45, care inchis in 2020 sapte puncte de lucru, concentrandu-se mai mult pe partea de vanzari online.
„Am inchis sapte puncte de lucru anul trecut, in special din orasele mici. Turistii au avut alternativa cumpararii online, investitiile facute in tehnologie si perfectionarea cumpararii din site, in anii anteriori, fiind extrem de utile acum. Pe masura ce activitatea va creste, vom deschide agentiile inchise anul trecut. Acum avem opt puncte de lucru, dar avem si 14 agentii in franciza“, spune Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela 45.
Sursa: zf.ro
Lupta pentru prima pozitie in retail devine tot mai dura. Calin Costinas, Profi: Ne propunem sa devenim al doilea mare jucator din comertul alimentar in urmatorii patru ani si lider de piata dupa 2024
Lantul de magazine Profi si-a propus sa depaseasca pragul de 2.000 de magazine pana in 2024, mizand in continuare pe o expansiune accelerata dupa modelul ultimilor ani.
Retailerul a incheiat anul trecut cu 1.404 unitati pe format mic – supermarketuri sau magazine de proximitate moderna. Reteaua si-a mentinut la finalul lui 2020 pozitia de cel mai extins retailer din comertul alimentar romanesc, insa diferenta fata de urmatorul clasat s-a redus considerabil.
Mai exact, reteaua de magazine in franciza LaDoiPasi, lansata de Metro, s-a apropiat de 1.400 de unitati, ceea ce inseamna ca pe cei doi jucatori ii despart doar cateva magazine. Podiumul e completat de olandezo-belgienii de la Mega Image care au circa 850 de supermarketuri si magazine de proximitate moderna in Romania.
Sursa: zf.ro
Dezvoltatorii de centre comerciale mizeaza pe extinderi si strip-malluri in 2021
Pentru 2021 este anuntata inaugurarea extensiei Colosseum Retail Park, proiect dezvoltat de Nova Imobiliare si singurul proiect din Capitala care va veni cu o noutate anul urmator. Grupul belgian Liebrecht & Wood va deschide si el prima etapa a Fashion House Cernica Village, al doilea outlet center din Bucuresti si din tara.
Tot pentru anul 2021 sunt in plan: extinderea Alba Mall cu 6000 mp, dezvoltarea Prime Kapital Barlad Value Centre, proiectele Mitiska (Shopping Park Baia Mare, Slatina, Tulcea, Medias), proiectele Scallier (Mosnita, Rosiorii de Vede si Focsani).
Sursa: zf.ro
Intr-o perioada in care majoritatea afacerilor sufera, antreprenorul cu cel mai mare lant de cafenele planuieste sa ajunga la 1.000 de unitati
“Exista un potential enorm de dezvoltare care poate fi exploatat, asa ca si obiectivele pe care eu si echipa ni le setam sunt ambitioase pe plan mediu si lung. Cred ca putem depasi 300 de locatii in 2021, cu accent pe dezvoltare masiva la nivel regional, pe consolidare in Capitala, mai ales in cartiere, si prin parteneriate cu diverse businessuri, si cred ca vom putea ajunge la un total de 1.000 de cafenele in Romania, in urmatorii cinci ani”, spune Radu Savopol.
Totodata, compania are in plan sa dezvolte si divizia de retail si sa mearga cu extinderea businessului in afara tarii.
“Ne vom concentra si pe dezvoltarea diviziei de retail si imi doresc sa reusim extinderea in plan international a businessului”, completeaza Radu Savopol.
Sursa: businessmagazin.ro
Grupul Iulius investeste 16 mil. euro pentru primele doua proiecte Family Market, un concept de retail de mici dimensiuni. „Va fi o platforma de sustinere a producatorilor si antreprenorilor locali“
Dezvoltatorul imobiliar Iulius Group, detinut de Iulian Dascalu, dezvolta un concept nou de retail, sub numele Family Market. Primele doua proiecte de acest tip vor fi in Miroslava, o comuna din judetul Iasi, dar si in resedinta aceluiasi judet, in cartierul Bucium.
Pentru ambele proiecte, investitia cumulata este de 16 milioane de euro. Procesul de autorizare este in desfasurare, lucrarile vor demara in primavara acestui an, iar termenul estimat de finalizare este ultimul trimestru din 2021.
Sursa: zf.ro
Declinul mall-ului Unirea: Magazine inchise si spatii complet goale. Ce se intampla cu chiriasii?
Unirea Shopping Center s-a deschis in Bucuresti in 1976 si era pe vremuri unul dintre cele mai vizitate centre comerciale din oras, insa, in prezent, mall-ul pare aproape pustiu.
Bershka, Kenvelo, Pull&Bear, DeFacto, Only for you, Diverta, Kiwi, Batta sunt printre magazinele inchise in mall-ul din centrul Bucurestiului. Chiriasii mall-ului au spus ca principalul motiv pentru care sunt mult magazine inchise este din cauza conducerii, care nu functioneaza ca o afacere reciproc avantajoasa fata de chiriasi si clienti. Acestia precizeaza ca nu a fost dorinta lor de a pleca, ci au fost nevoiti dupa ce au incercat in nenumarate randuri sa semneze contract cu Unirea.
Sursa: wall-street.ro