Dezvoltarea turismului si cresterea puterii de cumparare vor accelera cresterea pietei HoReCa cu 9% in urmatorii patru ani
Romania este a doua tara ca ritm de crestere estimat pentru perioada urmatoare. Vanzarile din sectorul food & beverage vor creste cu aproximativ 9% in urmatorii patru ani, potrivit unui raport realizat de compania de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield. Ritmul va accelera comparativ cu ultimii patru ani, cand avansul a fost de circa 7,2%. Analiza ia in calcul consumul de alimente si bauturi din baruri, restaurante, cafenele, gelaterii sau fast-food-uri. Astfel, Romania este a doua tara ca ritm de crestere estimat pentru perioada urmatoare, situandu-se dupa Turcia, pentru care estimarea de crestere se apropie de 10%.
Sursa: ZF.ro
Romanii lasa aproape 4 miliarde de lei pe an in cafenele si baruri
Starbucks este lider, cu afaceri de 76 mil. lei in 2016, in crestere cu 40% fata de anul anterior.
Brandul american Starbucks a terminat anul trecut cu afaceri de 76,5 mil. lei in Romania, marcand o crestere de aproape 40% fata de anul anterior. Lantul cuprinde aproape 30 de unitati si are o cota de 2% pe piata locala a barurilor si cafenelelor.
Incepand cu primavara anului 2015 franciza Starbucks in Romania si Bulgaria se afla in portofoliul grupului polonez Amrest. Starbucks este liderul pietei din Romania de mai multi ani, insa odata cu expansiunea rapida isi creste si cota de piata. Piata cafenelelor si barurilor din Romania este unul dintre cele mai fragmentate sectoare din economie.
Sursa: ZF.ro
Proprietarul Zara controleaza 10% din piata locala de moda
Grupul spaniol Inditex, care detine unele dintre cele mai cunoscute branduri de moda din lume in frunte cu Zara, a obtinut anul trecut in Romania afaceri de aproape 1,5 mld. lei, dupa o crestere de aproape 30%. Online-ul contribuie cu circa 7-8% la total, potrivit datelor ZF. Pe online spaniolii sunt prezenti cu toate cele opt branduri care au si 125 de magazine fizice in Romania.
De altfel, cel mai important brand din grup este de departe Zara, cu afaceri de peste 700 de milioane de lei (in online si offline) si circa 900 de salariati. Astfel, brandul care detine 24 de magazine in Romania asigura jumatate din businessul Inditex pe piata locala.
Grupul Inditex a intrat pe piata locala in 2004 in franciza, iar trei ani mai tarziu a intrat direct.
Sursa: ZF.ro
Atelierele Pegas lanseaza biciclete electrice si vor sa ajunga la 5 milioane de euro in trei ani
Vanzarile brandului de biciclete Pegas cu o istorie de cateva zeci de ani au urcat anul trecut la 7 milioane de lei (1,6 mil. euro).
Mai mult, compania tinteste in aceeasi perioada o crestere de zece ori a volumului de biciclete vandute, pana la 25.000 de bucati anual.
Cea mai recenta miscare a companiei este intrarea pe piata bicicletelor si a vehiculelor electrice, un segment in plina dezvoltare.
Sursa: ZF.ro
Seful Intersport: Tinta noastra este ca in cinci ani sa ajungem la o retea de 45 de unitati
In prezent retailerul de echipamente sportive Intersport are in Romania circa 30 de magazine offline si unu online. Acesta din urma a contribuit cu doar 1% la businessul de 160 mil. lei (35 mil. euro) anul trecut.
„Consider ca anul trecut a fost unul bun, cu o crestere a cifrei de afaceri de circa 13% comparativ cu 2015. Avansul a fost sustinut de cresterea consumului care a crescut in special pe segmentul non-food“, spune Antoniu Nituleasa (40 de ani), executivul roman care conduce din pozitia de director general businessul Intersport in Romania.
Sursa: ZF.ro
Angst vrea sa deschisa magazine proprii de specialitate
Grupul Angst vrea sa deschida 2-3 magazine proprii, de specialitate, si cauta spatii pe care le poate inchiria in acest sens, a spus Sorin Minea, directorul general al grupului de firme.
Anul trecut, grupul de firme Angst a inregistrat o crestere a vanzarilor totale de cel putin 15%, ajungand la o cifra de afaceri consolidata de 30 mil. euro.
Grupul de firme Angst a avut peste 20 de magazine alimentare proprii de tip supermarket, in Bucuresti si in imprejurimi pana in 2014, cand grupul a decis sa vanda magazinele retailerului Mega Image, la trei luni dupa ce a iesit de sub franciza Carrefour.
Sursa: ZF.ro
NEPI a trimis Bursei de Valori Bucuresti decizia de retragere de la tranzactionare
NEPI (NEP), grupul de investitii imobiliare ce administreaza proprietati in Capitala precum Mega Mall sau Promenada Mall, a trimis catre reprezentantii Bursei de Valori Bucuresti, decizia de retragere de la tranzactionare, ca urmare a fuziunii cu polonezii de la Rockcastle.
Rockcastle are sapte proprietati generatoare de profit, cu o suprafata totala de 281,29 milioane lei, evaluate la 818,4 milioane euro. Cel mai mare complex este Bonarka City Centre, amplasat in orasul polonez Cracovia, in vecinatatea Cehiei si a Slovaciei, la 355 km de Varsovia. Complexul are o suprafata de 71.714 mp si este evaluat la 372,3 milioane euro.
Sursa: ZF.ro
O afacere gustoasa: Trei antreprenori din Iasi castiga 500.000 de euro din pasiunea romanilor pentru burgeri
Brandul Frankly Burgers a inceput sa functioneze in urma cu circa trei ani, iar anul trecut restaurantul de burgeri detinut de trei ieseni a inregistrat afaceri de 500.000 de euro cu o echipa de 20 de angajati.
„Principala provocare este lupta cu conceptul de fast-food, despre care este cunoscut faptul ca este un tip de mancare asociat cu ideea de nesanatos“, a spus Radu Holicov, cofondatorul brandului Frankly Burgers, care este administrat de firma cu acelasi nume.
Sursa: ZF.ro
Israelienii de la Plaza Centers renunta la proiectul mallului Timisoara Plaza si au scos terenul la vanzare
Grupul israelian Plaza Centers, care detine in Bucuresti Casa Radio, a renuntat la proiectul de a construi un mall in Timisoara, iar terenul de 32.000 mp din partea de est a orasului unde trebuia construit acesta a fost scos la vanzare. Acesta este cel de-al patrulea teren vandut de israelieni in ultimii trei ani, dupa cele din Hunedoara, Slatina si Iasi.
„Terenul este disponibil la vanzare, iar pretul pe care il cerem este de 7,5 mil. euro. Nu pot comenta motivele pentru care vindem terenul. De asemenea, am mai vandut terenurile pe care le detineam in Slatina si Iasi, iar pentru cele din Miercurea Ciuc si Constanta avem deja un precontract semnat“, a spus Hanan Shraiter, marketing&business development manager in cadrul Plaza Centers.
Sursa: ZF.ro
Proiectul de 220 mil. euro al lui Iulian Dascalu prinde contur: mallul incepe anul acesta etapa de extindere
Dezvoltatorul Iulius Group, controlat de omul de afaceri Iulian Dascalu, va incepe anul acesta etapa de extindere a mallului Iulius din Timisoara, ca parte a procesului de realizare a ansamblului mixt Openville. Astfel, dezvoltatorul va adauga 100 de magazine noi celor 350 deja existente. Mallul are 16 milioane de vizitatori anual.
Sursa: ZF.ro
Producatorul de lenjerie intima Triumph deschide un magazin in Bucuresti Mall
Triumph International este o companie cu traditie, avand peste 130 de ani de experienta, cu o prezenta pe piata romaneasca de peste 20 de ani, in Bucuresti si in toate marile orase ale tarii, si care are o bogata retea de parteneri care comercializeaza produse marca Triumph si sloggi. Cu o retea extinsa in peste 120 tari, Triumph este unul dintre cei mai importanti producatori de lenjerie intima din lume.
Noul magazin vine in completarea mixului de branduri ce pot fi gasite in incinta Bucuresti Mall – Vitan. Triumph se alatura unei varietati de magazine de moda de la cele low-range, la cele mid & high-end. La acestea se adauga bradurile de cosmetice si ingrijire personala, telefonie mobila, electrocasnice, decoratiuni, birotica, precum si un supermarket.
Sursa: wall-street.ro
Gett`s vrea sa depaseasca 100.000 de clienti in acest an si mai anunta o deschidere
Gett`s, una dintre primele retele private de saloane de infrumusetare din Romania, va atinge anul acesta cifra record de 100.000 de clienti si planuieste sa mai deschisa o unitate in 2017, intr-unul din mallurile din Bucuresti. Lucian Miess, fondatorul brandului, sustine ca Romania a intrat intr-o noua faza in ceea ce priveste industria de infrumusetare, etapa in care saloanele arata din ce in ce mai bine, iar diferenta in piata va fi facuta de investitiile in personalizarea serviciilor in functie de nevoile clientilor.
Sursa: wall-street.ro