Top francize in care merita sa investesti in 2022: HoReCa, servicii sau retail de nisa / De cati bani ai nevoie pentru a deschide un business in franciza
Francizele sunt un mod mai facil de a deschide un business deoarece va fi mai usor sa ajungi la publicul tinta odata ce numele business-ului este cunoscut in piata si mai ales de clienti. De cati bani ai nevoie si care sunt domeniile profitabile in care poti investi in 2022 ne-a vorbit Raluca Voicu, managing partener Franchwise, platforma de consultanta in domeniul francizelor.
„Ca in orice business, si in franciza trebuie sa fii omul potrivit la locul potrivit. Si in franciza este la fel, pleci intai de la ce-ti place sa faci si apoi analizezi cum merge piata, care sunt modelele de business si domeniile in care poti investi, cu ce nivel de implicare si cu ce randament financiar. Oferta din piata este vasta, este bine insa sa cauti ghidare in selectia francizei potrivite, pentru ca este o decizie pe termen lung”, a declarat Raluca Voicu, managing partner Franchwise.
Potrivit acesteia, cele mai profitabile domenii de investit in 2022 sunt serviciile si HoReCA, dar doar pe produse unicat, care livreaza si zona de experienta client si sunt pretabile si pentru zona de delivery. Insa profitabilitatea nu este data doar de industrie. Antreprenorii ar trebui sa fie atenti si la costurile operationale directe ale business-ului si procentul acestora din cifra de afaceri, precum si de modul de administrare si potential de dezvoltare.
Sursa: economedia.ro
Cel mai important exit din industria de lux: Magazinul Gucci de la parterul hotelului Athenee Palace Hilton din Bucuresti s-a inchis dupa 11 ani. Brandul era adus local in sistem de franciza de familia de antreprenori Calagiu
Familia Calagiu a inchis magazinul Gucci de la parterul hotelului Athenee Palace Hilton din Bucuresti, marcand iesirea brandului dupa 11 ani.
Inchiderea reprezinta unul dintre cele mai importante evenimente de pe piata de lux din Romania deoarece Gucci era unul dintre numele vechi, stabile, buticul fiind amplasat in acelasi loc de mai bine de un deceniu.
Marca italiana a fost adusa pe plan local in 2010 de un alt antreprenor – Alessandro Amato – , pentru ca apoi acesta sa cedeze franciza catre familia Calagiu, care are afaceri si in domeniul constructiei si mentenantei.
Sursa: zf.ro
Cornel Atelean a trecut de la productia de tigle la afaceri in HoReCa si a ajuns la afaceri de 2,5 mil. lei cu o brutarie, un bistrou si un restaurant in Targu-Mures
Cornel Atelean, de meserie economist, a renuntat la prima lui afacere, productia de tigle, dupa criza din 2008 si a deschis la Targu-Mures o brutarie, unde fabrica paine cu maia si produse de panificatie sub brandul Country Bread, un bistrou, Country Bread Bistro, si un restaurant cu specific frantuzesc Country Cheese and Wine.
„Noi dorim sa ne dezvoltam si anul acesta si principalul nostru plan pentru 2022 este sa replicam bistroul cu magazinul de paine si sa mai deschidem cel putin doua locatii.“ El mentioneaza ca sunt foarte multi clienti din alte orase, cum ar fi Bucuresti, Brasov, Constanta sau Cluj, care isi doresc deschiderea de noi locatii in orasele lor. Insa, deocamdata, Cornel Atelean se va limita doar la Targu-Mures.
Anul trecut, cifra de afaceri a fost de aproximativ 2,5 mil. lei, iar antreprenorul spera sa aiba si un profit pe masura.
Fondatorul Country Bread este optimist atunci cand se gandeste la dezvoltarea businessului si desi mentioneaza ca ii este greu sa isi faca planuri pe termen lung, nu exclude, in viitor, dezvoltarea unei francize.
Sursa: zf.ro
Daniel Grigorescu, fostul CEO al lantului Pizza Dominium, a lansat alaturi de un partener un proiect HoReCa de la care asteapta vanzari de 100.000 de euro pe luna
Daniel Grigorescu, executivul care a condus lantul de pizzerii Pizza Dominium pana in 2018, anul in care grupul polonez a iesit de pe piata din Romania, a lansat un proiect propriu in industria HoReCa. In Baba Yaga, el este asociat cu George Teodorescu, un antreprenor care are experienta in domeniul ospitalitatii.
„Am lansat proiectul in aprilie 2021, dar am inceput sa lucram la el din august 2020. George Teodorescu, partenerul meu, a fost un an de zile in tara, dar a plecat in septembrie din nou pe un vas de croaziera“, spune Daniel Grigorescu, care se ocupa acum de managementul Baba Yaga.
Sursa: zf.ro
Sfarsitul unei ere: Dupa 20 de ani, unul dintre cele mai cunoscute branduri iese definitiv din Romania
Eugen Paturan, antreprenorul care dezvolta pe plan local brandul de incaltaminte Bata in franciza, a inchis ultimele trei unitati sub aceasta marca. Motivele care au stat in spatele acestei decizii au fost pandemia si relatia cu francizorul, mai exact cu compania-mama.
„Am inchis ultimele trei magazine Bata pe care le mai aveam in Romania, e vorba de cel din mallurile Baneasa Shopping City si AFI din Bucuresti si cel din Iulius din Cluj-Napoca. Eu operam in franciza si nu ma mai potriveam cu consumatorul. Trebuia sa iau ce marfa imi dadea francizorul si nu ne mai potriveam ca modele, asa ca nu ma puteam misca“, spune omul de afaceri.
Sursa: zf.ro
Ce se va intampla pe piata imobiliara de retail. 2022 aduce zece noi centre comerciale si doua extinderi de malluri
Piata imobiliara de retail a inregistrat livrari limitate in 2021, cel putin prin comparatie cu anul de glorie 2019, intrucat contextul pandemiei a declansat intarzieri in procesul de constructie a mallurilor si parcurilor comerciale.
Chiar si asa, anul trecut au fost inaugurate scheme de retail cu o suprafata totala de peste 100.000 mp. Mai mult, aceasta valoare va fi depasita in 2022, potrivit datelor existente. Zece noi centre comerciale si doua extinderi de malluri urmeaza a fi inaugurate in acest an.
Dintre cele 10 noi centre comerciale ce vor fi inaugurate in acest an, sase sunt parcuri de retail construite in orase mai mici precum Giurgiu, Turda sau Vaslui.
Pe langa noi proiecte, in acest an au loc si inaugurarile a doua extinderi ale unor centre comerciale deja existente. In Bucuresti, anul 2022 va aduce o extindere a Colosseum Mall, iar in Craiova – pe langa demararea Promenada Mall de catre NEPI-Rockcastle – cei de la Catinvest vor deschide noua aripa a mallului Electroputere.
Sursa: zf.ro
Afacerea in sistem de franciza Brandul Numarul 1 in Epilare Definitiva- prezent in 18 orase din Romania
Brandul Nomasvello (No+Vello), Numarul 1 in Lume in tratamentele de Epilare Definitiva si Terapii Faciale cu Laser si IPL (lumina intens pulsata) este prezent in majoritatea oraselor din tara cu cel putin un salon de infrumusetare.
Astazi regasim 15 saloane Nomasvello in Bucuresti si inca 22 in orasele: Alba Iulia, Arad, Bacau, Braila, Brasov, Buzau, Cluj, Constanta, Craiova, Fagaras, Faticeni, Iasi, Mures, Pitesti, Sibiu, Timisoara si Tulcea.
La nivel international, brandul No+vello numara peste 600 centre, deschise in 12 tari de pe 3 continente.
Dana Vlascianu, Master Francizor Nomasvello in Romania, ne-a dezvaluit cum a reusit extinderea rapida in sistem de franciza: “Nomasvello este o franciza internationala, ce a luat nastere in anul 2007, in Spania. In 2010 a aparut in Romania si inca de atunci am deschis centre Nomasvello atat in Bucuresti, cat si in orasele din tara. Noi suntem specialisti in epilare definitiva. Efectuam tratamentele de epilare definitiva atat cu tehnologia Laser, cat si cu tehnologia IPL. Pe langa aceste tratamente de epilare definitiva, avem si tratamente faciale si corporale, astfel incat putem oferi clientilor o gama mai larga de servicii, servicii unisex, la un pret avantajos. Astfel, experienta de peste 15 ani in domeniu si piata in continua crestere a serviciilor de epilare definitiva ne-a ajutat sa ne dezvoltam la nivel national.”
Sursa: wall-street.ro
Lantul de magazine Holland & Barrett intra in Romania. Tinta francizorului – locul 1 pe nisa
Brandul Holland & Barrett, lant de magazine cu suplimente alimentare si mancare vegan, cu peste 1.600 de unitati in 18 tari, va intra in Romania, parte a unei strategii agresive de extindere.
Lantul, cu sediul in Marea Britanie, va fi adus pe piata locala prin intermediul companiei elene Fourlis, care detine in Romania si franciza Intersport.
Holland & Barrett va deschide 120 de magazine in Romania, Grecia si Bulgaria, obiectivul Fourlis fiind de a deveni astfel lider pe nisa de produse wellness inclusiv in Romania.
Sursa: profit.ro
5 to go a deschis deja patru cafenele in 2022 si ajunge la 15 unitati in ianuarie
Lantul de cafenele 5 to go a deschis patru unitati in primele zile din ianuarie si vrea sa ajunga la 15 spatii deschise pana la finalul acestei luni, a transmis cofondatorul Radu Savopol.
„Cam asa am simtit eu startul in 2022, faptul ca pe data de 3 ianuarie marea majoritate a activitatilor au inceput sa se miste a contat enorm, cred ca fiecare dintre noi vrem ca acest an sa fie unul al revenirii la normalitate, la cifrele din 2019 si sa simtim ca putem face ce ne propunem! Noi ca echipa avem deja 4 locatii deschise in prima saptamana de lucru si vom ajunge la 15 locatii noi deschise pana pe 31 ianuarie, conteaza mult startul”, a scris Savopol pe LinkedIn.
5 to go vrea sa deschida 200 de locatii noi anul acesta, dupa ce in 2021 a incheiat cu 296 de cafenele din pragul de 300 de unitati stabilite. Lantul romanesc vrea sa ajunga la 1.000 de cafenele in Romania, in urmatorii cinci ani.
Sursa: retail.ro