Valentin Strugaru, Maison des Crêpes: Ca antreprenor, nu ai timp sa iti lingi ranile. Trebuie sa te ridici rapid
De la un mic restaurant in Dorobanti, Maison des Crêpes se pregateste temeinic pentru un sistem de franciza, la proces luand parte si unul dintre cele mai mari lanturi de restaurante din tara, mai exact City Grill. ”Am batut palma cu Dragos Petrescu la Imperiul Leilor, iar de atunci City Grill e ca un frate mai mare pentru noi”, a marturisit Strugaru.
”Experienta m-a ajutat foarte mult in punerea pe picioare a afacerii. Cand incepi un astfel de business ai doua optiuni: fie ai locatia si faci analiza de piata pentru a identifica un produs pentru locatia respectiva, fie ai un produssi il plasezi in piata. Noi aveam produsul, iar de aici am pornit”, a povestit antreprenorul.
La intrebarea cum i-a prins pandemia, Strugaru a raspuns, zambind amar, nepregatiti, ca pe toti ceilalti. Nu ai cum sa te pregatesti cand totul se intampla atat de brusc.
Cu toate acestea, in pandemie, Maison des Crêpes a reusit sa atinga patru obiective mari: a deschis doua restaurante: o a doua locatie in Dorobanti (cea mentionata mai sus, deschisa initial, a fost inchisa) si in Pitesti , a infiintat un centru de livrare (Piata Iancului) si a venit cu un produs nou pe piata.
In acest context, inca din 2019 era pus pe hartie marele plan de dezvoltare a lantului de restaurante Maison des Crêpes, asa cum il numeste fondatorul, insa pandemia l-a anulat.
”Mi-am dat seama ca nu pot sustine planul initial, nu am atatia bani pentru a suporta toate investitiile in deschiderea unor restaurante in marile orase ale tarii. Prin urmare, am gasit solutia in franciza, despre care multe nu stiam la inceput, moment in care a intervenit City Grill”, a marturisit acesta.
”Cea mai sigura colaborare este la Buzau, unde sper sa deschidem in curand. Lucram la acest segment de francizare din noiembrie 2020, iar in urmatorii trei ani imi doresc sa deschidem alte 30 de restaurante”, a mai spus Strugaru.
Sursa: wall-street.ro
Afacere cu drone: britanicii de la Coptrz intra pe piata din Romania si cauta un francizat
Coptrz, compania fondata in Marea Britanie care livreaza solutii de drone pentru companii si institutii publice, va intra pe piata din Romania ca parte a strategiei de internationalizare pe mai multe piete europene.
“2021 este momentul deciziei catre expansiune internationala, suntem deja in discutii avansate cu mai multe piete din Europa, inclusiv in Romania, unde potentialul de dezvoltare este urias. Piata dronelor este atractiva datorita adoptiei rapide a tehnologiilor noi, un sector de activitate cu o concurenta destul de redusa”, a declarat Paul Luen, CEO Coprtz.
Sursa: start-up.ro
Lantul Tucano Coffee vrea sa deschida 10 noi cafenele anul viitor. „Orasele mici din Romania au potential mare, iar formatele mici de cafenele pot migra in spatiile rezidentiale.“
Lantul de cafenele Tucano Coffee are in plan ca anul viitor sa mai deschida intre 6 si 10 cafenele pe plan local atat proprii, cat si in sistem de franciza. Businessul a avut anul trecut afaceri de 2 mil. euro pe plan local, iar pentru anul acesta estimeaza o crestere intre 15% si 20%.
„Mai exista loc de dezvoltare pe piata. Orasele mici din Romania au potential mare, plus formatele mici care pot migra in spatiile rezidentiale, mai ales in mixul care ne miscam noi acum, nu doar cafea, dar si alte produse. Vrem sa ne extindem in Bucuresti, dar si in orasele cu mai putin de 100.000 de locuitori“, spune Ruslan Cojocaru, proprietarul Tucano Coffee.
Sursa: zf.ro
Gabriel Molnar, Magnolia: Pentru noi este cel mai bun an de pana acum. Vom depasi 10 milioane de euro cifra de afaceri
Anul 2021 este cel mai bun an de pana acum din istoria de circa doua decenii a retelei de florarii Magnolia, in contextul in care romanii au continuat sa le trimita flori celor apropiati ca o metoda de conectare in perioada pandemiei, a explicat Gabriel Molnar, fondator, Magnolia.
Reteaua de florarii Magnolia este formata in prezent din 18 unitati, 5 dintre acestea fiind deschise in sistem de franciza. In 2020, firma principala care opereaza florariile proprii a avut afaceri de 8 mil. euro, in crestere cu 10%.
„Vom depasi 10 milioane de euro si daca mai adaugam francizele depasim cu mult cifra asta. (…) Pe francize depasim 2 milioane de euro, dar se bazeaza si pe un depozit pe care il avem si imi e greu acum sa impart aceasta cifra, dar trecem undeva de 12 milioane de euro. Doar in online am avut vazari de 5 milioane de euro si pentru noi este un record“.
Sursa: zf.ro
Intersport a renuntat la stradal in Romania dupa ce a inchis magazinul din zona Unirii. Retailerul de echipamente sportive mai avea la jumatatea anului 33 de magazine pe plan local
Intersport, unul dintre principalii jucatori de pe piata de echipamente sportive din Romania, a inchis magazinul din zona Unirii din Capitala, singura unitate stradala din retea.
Decizia de a inchide acest spatiu a venit in contextul pandemiei de COVID-19, care a schimbat comportamentul de consum si a redus traficul pietonal din anumite zone. Totusi, oficialii companiei declarau inca din 2019 ca „acesta nu e in topul magazinelor din Bucuresti, avand afaceri de sub 1 mil. euro. Bucurestiul da primele doua magazine din tara, este vorba de unitatile din Baneasa Shopping City si AFI Cotroceni.“
Sursa: zf.ro
Sphera Group, administratorul KFC si Pizza Hut in Romania, raporteaza profit de 28 mil. lei la noua luni din 2021 si vanzari de 729 mil. lei, plus 45%. In T3/2021, vanzarile grupului au crescut cu 44%, iar profitul s-a majorat cu 30%
Sphera Group operatorul in sistem de franciza al lanturilor de restaurante KFC, Pizza Hut si Taco Bell in Romania, a raportat in primele noua luni ale anului un profit de 28 mil. lei, fata de pierderea neta de 4,7 mil. lei inregistrata in perioada similara a anului trecut.
“Trimestrul trei a fost unul excelent pentru Sphera Franchise Group. Am continuat aceeasi dinamica de crestere pe piata romaneasca si moldoveneasca ca si in trimestrul precedent, dar am completat-o cu o performanta imbunatatita in Italia, datorita relaxarii restrictiilor impuse de autoritati”, spune Calin Ionescu, Directorul General al Sphera.
Sursa: zf.ro
Ion Codreanu, importator Leonidas: Inainte de pandemie, online-ul genera 7% din vanzari. Anul trecut a urcat la 18%, iar la final de 2021 estimam ca va aduce o cincime din business
Brandul de ciocolata si dulciuri Leonidas, furnizor oficial al Curtii Regale Belgiene, are doi francizati pe piata locala si a fost adus in Romania in urma cu 15 ani.
„Noi suntem unul dintre cei doi importatori ai brandului Leonidas in Romania. Noi operam in prezent 15 ciocolaterii, dintre care trei in management propriu, in Bucuresti. Restul functioneaza in sistem de franciza, fiind deschise atat in Capitala, cat si in Iasi, Cluj, Timisoara, Oradea, Bacau sau Braila“, explica antreprenorul Ion Codreanu.
Ultima deschisa dintre ciocolateriile mentionate este Leonidas Berthelot Boutique, in iunie 2021, sub management propriu. Iar in noiembrie, antreprenorul spune ca va inaugura un nou shop in Pitesti, dar va si reloca insula din cadrul AFI Cotroceni intr-un spatiu comercial din cadrul aceluiasi mall.
Sursa: zf.ro
Familia Foldager a popularizat stilul scandinav in randul produselor pentru parinti si copii din Romania, iar in 2022 vrea sa deschida primul magazin Adinish in Ungaria
Adina Foldager locuia deja de cativa ani in Danemarca atunci cand a inceput sa studieze piata locala si sa constate ca exista o lipsa in ceea ce priveste produsele de puericultura premium. Asa ca in 2018, pe 1 mai, la cateva luni dupa deschiderea unei firme, lansa magazinul online Adinish, specializat in produse pentru parinti si copii inspirate din cultura scandinava. Intre timp, businessul s-a extins si in offline, cu un showroom in zona Arcului de Triumf din Bucuresti si un altul in Cluj-Napoca.
„Adinish a luat nastere oficial in 2018. Au fost pregatiri in anul anterior, pentru a face primele conexiuni cu brandurile pe care voiam sa le abordam, am facut site-ul, achizitiile, am cautat spatiul de depozitare. Atat eu, cat si sotul meu am lucrat peste 15 ani in industria puericulturii pe plan international. Sotul meu este de origine daneza, iar eu am plecat din Romania in Germania in urma cu 20 de ani, pentru studii“, a povestit Adina Foldager.
Adinish este un lant de magazine in devenire, spune antreprenoarea, pentru ca anul acesta a ajuns deja la doua showroomuri, dupa deschiderea de la Cluj-Napoca, si intentioneaza sa mai deschida inca patru, dar in regim de franciza, la Timisoara, Iasi, Constanta si Brasov.
Din ianuarie 2022, brandul Adinish ar urma sa se extinda si in Ungaria, dorinta celor doi fondatori fiind sa se ancoreze, la jumatatea anului viitor, cu un magazin la Budapesta.
Sursa: zf.ro
IWG a semnat primul parteneriat cu un francizor roman
IWG, companie activa pe piata spatiilor de lucru flexible, a semnat primul parteneriat cu un francizor roman si deschide noi birouri in Romania, ca raspuns la cererea tot mai mare de solutii de munca hibride.
IWG, companie activa pe piata spatiilor de lucru flexible, a semnat primul parteneriat cu un francizor roman si deschide noi birouri in Romania, ca raspuns la cererea tot mai mare de solutii de munca hibride.
IWG va deschide in 2022 prima cladire sub brandul Regus din Cluj-Napoca. Proiectul face parte dintr-un proces care permite operatorilor locali de francize sa intre in sectorul spatiilor flexibile si care se contureaza intr-un proiect de anvergura, complet functional incepand cu martie anul viitor. Cladirea, deja ridicata, urmeaza sa fie finalizata de catre Transivest la inceputul anului viitor.
Sursa: ziuacargo.ro
Craiova devine starul retailului in 2022 cu o noua extindere a mallului Electroputere si cu demararea lucrarilor la Promenada Craiova
Francezii de la Catinvest pregatesc o noua extindere a Electroputere Parc, primul mall din Craiova deschis in 2011 pe o parte a fostei platforme industriale Electroputere, iar NEPI-Rockcastle va incepe in 2022 constructia mallului Promenada Craiova, primul centru de acest tip construit si proiectat de la zero in Banie.
„Craiova este intr-adevar sub lupa investitorilor in urmatoarea perioada, fiind anuntate dezvoltari sau proiecte noi pentru urmatorii 2 ani. Dintre orasele mari, Craiova era usor in urma pe partea de dezvoltari de retail, iar astfel de planuri contribuie la recuperarea terenului. Multi retaileri, atat pe segmentele de food, cat si non-food sunt in cautare de locatii noi in Craiova, iar acest lucru impulsioneaza, cu siguranta, noile dezvoltari anuntate.“
Sursa: zf.ro
Alexandra Copos de Prada, ANA Pan: Estimam o crestere a afacerilor cu 15%. Deschidem un nou shop ANA Baking Co. in zona Nerva Traian. In prezent, lantul Ana Pan opereaza 15 magazine
Alexandra Copos de Prada, fiica omului de afaceri George Copos si a Cristianei Copos, stabilita in Londra, dar implicata in dezvoltarea lantului de magazine ANA Pan, spune ca pandemia a venit cu multe provocari pentru industria in care activeaza dar ca estimeaza o crestere cu 15% a businessului pe care il conduce.
„2021 a fost pentru ANA Pan un an al inovatiei si la fel va continua sa fie si anul viitor. Regandirea planurilor, actionarea cu eficienta si rapiditate, noi itinerarii gandite strategic, toate ajuta la atingerea obiectivelor. Estimam o crestere cu 15% fata de 2020“, a declarat Alexandra Copos de Prada.
Sursa: zf.ro
Flanco investeste 1,5 milioane lei in doua magazine, la Arad si Barlad, si ajunge la o retea de 160 de unitati in 112 orase
Retailerul electro-IT Flanco continua extinderea retelei de magazine si deschide doua unitati noi, la Arad si Barlad, dupa o investitie de 1,5 milioane lei, ajungand la 160 de puncte de vanzare, situate in 112 orase.
“Deschiderea de magazine in centre comerciale cu trafic ridicat, precum Atrium Mall si Barlad Value Center, se inscrie in strategia noastra de dezvoltare, trasata in urma reevaluarii retelei de magazine fizice de la finalul anului trecut. Cu produse pre-selectate pentru clienti, astfel incat acestia sa gaseasca la raft repere de calitate si best seller-uri, dar si servicii de finantare diverse si posibilitatea de a ridica din magazin comanda online, cele doua magazine aduc o experienta omnichannel cumparatorului, la fel ca celelalte puncte ale retelei.”, spune Ionut Cirstea, Retail Manager Flanco.
Sursa: zf.ro
Adrian Garmacea, proprietarul producatorului de tamplarie Barrier din Bacau, cu afaceri de 29 mil. euro in 2020: Barrier este prezenta in mod direct in Elvetia, Belgia si Ungaria, tari in care avem francize. Intentionam sa deschidem francize in 2022 in Italia si Franta
„Barrier este prezenta in mod direct in Elvetia, Belgia si Ungaria, tari in care avem francize. Intentionam sa deschidem francize in 2022 in Italia si Franta. In restul tarilor europene, avem parteneri si distribuitori.
Prezenta directa ne ajuta sa intelegem obiceiurile de consum si astfel putem adapta produsele noastre la cerintele pietei. Diversificarea pietelor de desfacere contribuie la stabilitatea companiei, fiind astfel mai putin vulnerabili la crizele locale.”
Sursa: zf.ro