Familia Calagiu pariaza pe un concept de design interior in Dorobanti. Anterior ei au detinut local magazinele Gucci si La Perla, operate in franciza
Familia Calagiu, un nume cunoscut in piata locala de lux pentru ca de-a lungul timpului a detinut mai multe francize de moda, controleaza acum un magazin de design interior pe calea Dorobanti din Capitala. Conceptul de la numarul 168 este unul de tip multibrand, avand in portofoliu marci precum Lalique, Hermes, Christofle, Rosenthal, Versace sau Villeroy & Boch.
Magazinul Magmatik este un multibrand de design interior pozitionat pe segmentul de lux al pietei de profil.
Sursa: zf.ro
Sphera Franchise Group, operatorul lanturilor de restaurante KFC, Pizza Hut si Taco Bell in Romania, prognozeaza pentru 2023 vanzari de peste 320 mil. euro, plus 21% an/an, si bugeteaza investitii de peste 10 mil. euro in deschiderea de noi restaurante si remodelarea unitatilor existente
Sphera Group operatorul in sistem de franciza al lanturilor de restaurante KFC,PizzaHut si Taco Bell in Romania, estimeaza ca in 2023 vanzarile din restaurante vor depasi 320 mil. euro, echivalentul unei cresteri de 21% fata de 2022, in timp ce EBITDA (castiguri inainte de taxe, dobanzi, depreciere si amortizare) normalizata este preconizata sa creasca cu 58%, pana la 32,5 mil. euro.
Totodata, profitul net normalizat va inregistra o crestere cu 88% fata de anul precedent, potrivit bugetului pe 2023, care urmeaza sa fie supus aprobarii in Adunarea Generala Ordinara anuala a Actionarilor din 27 aprilie.
Sursa: zf.ro
Metro ridica stacheta: vrea 2.500 de magazine LaDoiPasi pana la final de 2024, dupa ce franciza a atins pragul de 2.000 de unitati in Romania. „Afacerile independente continua sa aiba un rol important in societate si ele trebuie incurajate.“
Reteaua de magazine de proximitate LaDoiPasi, franciza dezvoltata de Metro Romania, a ajuns la 2.000 de magazine pe plan local dupa ce au fost inaugurate circa 100 de unitati in acest an.
Franciza LaDoiPasi a fost lansata pe plan local acum mai bine de un deceniu, insa expansiunea accelerata a avut loc in ultimii ani. Spre exemplu, in 2022 au avut loc aproximativ 360 de inaugurari. „Afacerile independente continua sa aiba un rol important in societate si ele trebuie incurajate, atat pentru rolul lor in economie, cat si pentru beneficiile pe care le aduc in comunitati. Deschiderea magazinului LaDoiPasi 2.000 reprezinta o piatra de hotar“, afirma Adrian Ariciu, CEO al Metro Romania.
Sursa: zf.ro
Primul restaurant KFC din Giurgiu se deschide pe 30 martie 2023 in Giurgiu Shopping Park. Acesta este unul de tip drive-thru, fiind al 98-lea restaurant KFC din Romania
Sphera Franchis Group administrator in sistem de franciza al restaurantelor KFC, Pizza Hut si Taco Bell, a anuntat ca deschide un nou restaurant KFC, al 98-lea din Romania.
“Conducerea Sphera Franchise Group informeaza piata despre deschiderea unui nou restaurant KFC in Giurgiu Shopping Park, incepand cu data de 30.03.2023. Locatia este una de tip drive-thru, fiind al 98-lea restaurant KFC din Romania si primul din Giurgiu”, potrivit unui raport publicat la BVB.
Sursa: zf.ro
Jaco Fok, fondator si CEO al eQualifai – platforma online pentru meditatii: Vrem ca pana la finalul anului sa ajungem la 1.000 de elevi care sa foloseasca constant solutia. Si incepem deja sa ne extindem si in afara, in Ucraina si Kenya
eQualifai, start-up edTech fondat anul trecut de Jaco Fok, fost director de inovatie si digitalizare in cadrul OMV-Petrom, si-a propus ca pana la finalul acestui an sa atraga circa 1.000 de elevi pe platforma online de meditatii cu acelasi nume. Platforma a fost lansata in toamna anului trecut, pe eQualifai fiind disponibili acum peste 140 de profesori/ meditatori din Romania. Investitia initiala s-a situat la 350.000 euro, iar start-up-ul vizeaza pentru anul acesta si extinderea in strainatate, pe doua piete – Ucraina si Kenya, printr-un model de franciza.
„Pana la sfarsitul anului, dorim sa avem aproximativ 1.000 de elevi care sa foloseasca constant platforma si aproximativ doua sau trei francize. Si asta inseamna ca, pana la sfarsitul anului, vom ajunge la pragul de rentabilitate, vom supravietui ca afacere. Deci, in acest moment, suntem in proces de dezvoltare si este o etapa foarte interesanta, mai ales dupa o cariera confortabila de 30 de ani in lumea corporatista“, a spus in cadrul emisiunii ZF IT Generation Jaco Fok, fondator si CEO al eQualifai.
Sursa: zf.ro
Interactiunea cu clientul iti da cea mai clara imagine asupra modului in care evolueaza businessul: „Daca tii deschise toate canalele de comunicare cu clientul sau consumatorul, intelegi evolutia mai larga“
„Suntem peste 10% pe buget la ce am estimat la martie, am estimat 3,1 milioane euro vanzari, inchidem cu 3,5 milioane de euro, peste ce am estimat. La preturi din octombrie nu am mai umblat. Este foarte usor de previzionat ce se intampla, suntem in deschiderile targetate de 150 de locatii anul acesta, am mai schimbat din francizati cu un management nu foarte bun si imediat se simte, am adus produse un pic mai scumpe“, a spus Radu Savopol, fondator si CEO al 5 to go.
El spune ca una din prioritatile de pe agenda din trimestrul doi este meniul de vara, care are un impact major in business. „Ne intereseaza meniul de vara care are un impact major, in primii trei ani nu am pus accent, dar usor usor l-am dezvoltat. Locul doi ca prioritate pe agenda este media de bon, pe care vrem sa o crestem, asta este provocarea cea mai mare, ne apropiem de 12 lei, in 2000 era pana in 7 lei. Locul trei pentru mine este zona de retail, am facut pasul de la brand HoReCa in zona de retail, ne apropiem de 40 de produse pentru zona dedicata retailului si vizam si dezvoltarea internationala“.
Sursa: zf.ro
Baupartner Construct ridica cel mai mare mall care va fi deschis in 2023 in Romania, Promenada din Craiova
Compania Baupartner Construct, parte a grupului Baupartner, controlat de Michael Dietrich, este antreprenorul general responsabil de constructia Promenada Mall din Craiova, cel mai mare mall din ultimii sapte ani din Romania.
Potrivit datelor publicate pe site-ul de prezentare al grupului Baupartner, proiectul are o suprafata construita de 75.000 de metri patrati si 2.100 de locuri de parcare. Constructia a inceput in cursul anului 2022, iar mallul este dezvoltat de NEPI Rockcastle. Promenada Mall va deveni astfel cel mai mare proiect comercial livrat in Romania de la deschiderea Park Lake din Bucuresti, care a avut loc in 2016, dupa cum spun consultantii imobiliari.
Sursa: zf.ro
Andreea Cojoc si Angela Cazan au dus brandul de haine pentru copii Mon Petit Jo la 1 milion de lei afaceri si au deschis un magazin in mall
Mon Petit Jo, brand de haine pentru copii creat in 2019 de Andreea Cojoc, a ajuns la 1 mil. lei cifra de afaceri in trei ani de functionare, iar la inceputul lui 2023 a aparut si un magazin in centrul comercial ParkLake din Bucuresti. Businessului s-a alaturat si Angela Cazan, iar planurile celor doua antreprenoare urmaresc extinderea numarului de magazine.
„Businessul s-a dezvoltat frumos, dar greu. Am intampinat foarte multe greutati in acesti ani. La inceput am luat totul ca o joaca, nu mi se parea nimic greu pentru ca faceam lucrurile la un nivel mic. Am vrut sa ne dezvoltam, sa lucram la o scara mare. In momentul acesta suntem in plina expansiune. Ne straduim sa dobandim partea pragmatica, practica in business pentru ca doar asa ne putem dezvolta“, a povestit Andreea Cojoc.
Sursa: zf.ro
Cristina Moldoveanu, care a lucrat timp de sase ani in corporatie, a deschis un magazin de pantofi intr-un centru comercial in urma unei investitii de 40.000 de euro. „Vrem sa ne concentram pe zona de online“
Cristina Moldoveanu a deschis magazinul de pantofi Feidd in Veranda Mall din Bucuresti in urma unei investitii de 40.000 euro. Cu un magazin fizic pornit in 2020, antreprenoarea vrea sa se concentreze mai mult pe zona online, avand un magazin online pe care vrea sa il dezvolte.
„Am inceput sa ma gandesc la diferite tipuri de businessuri. Imi treceau mai multe idei prin cap, insa cea din domeniul de incaltaminte incepea sa prinda contur. Fiind femeie, sunt si atrasa de pantofi si de zona asta a modei. S-a concretizat un parteneriat cu sotia fratelui meu, Ana, absolventa de Stomatologie. Impreuna am pus bazele acestei afaceri”, povesteste Cristina Moldoveanu.
Sursa: zf.ro
Se deschide Giurgiu Shopping Park: Tedi, CCC, Hervis, Dr. Max prinde chiriasi
Dezvoltatorul Square 7 Properties in parteneriat cu fondul de investitii belgian Mitiska REIM inaugureaza joi, 30 martie, Giurgiu Shopping Park, pe bulevardul Academician Miron Nicolescu nr 10.
Parcul de retail de la Giurgiu, este al 26-lea proiect al celor de la Square 7 Properties si are o suprafata totala inchiriabila de 7.000 mp. Acesta va oferi o varietate de optiuni de cumparaturi, gazduind magazine cu o gama larga de produse, inclusiv imbracaminte si accesorii, produse cosmetice, articole home-deco, restaurant, produse pentru copii si altele. Giurgiu Shopping Park este ancorat de Lidl, si este complet inchiriat catre branduri importante si cunoscute precum: Tedi, CCC, Hervis, Dr. Max, Noriel, New Yorker, Takko, KFC, Kik, Sinsay, Xpress si Fressnapf.
“Este un moment important pentru oras si suntem mandri de investitia pe care o inauguram aici. Giurgiu Shopping Park va oferi o experienta unica de cumparaturi pentru toti clientii. Proiectul contribuie, in acelasi timp, si la dezvoltarea economica a orasului, oferind oportunitati de angajare pentru locuitorii zonei”, declara Clemens Petschnikar, CEO, Square 7 Properties.
Sursa: wall-street.ro
O noua investitie a lui Stefan Mandachi – 1,8 mil. euro alocati de antreprenor
Omul de afaceri Stefan Mandachi investeste peste 1,8 milioane de euro ȋn platforma educationala mentorMag, dedicata tinerilor si antreprenorilor, care au nevoie de dezvoltare personala.
Platforma urmeaza sa fie lansata, dar antreprenorul a investit deja 350.000 de euro ȋn productia si tiparirea primelor trei instrumente pentru dezvoltare personala: „Caietul de strategie”, „Caietul visurilor” si Cartea cu citate. Suma de 1,3 milioane de euro va fi investita ȋn materiale educationale pentru tineri si antreprenori, iar 200.000 de euro ȋn marketing digital.
„Eu folosesc aceste produse de autoeducatie de peste 10 ani. In ultimii 5 ani, am numarat peste 12.500 obiective scrise in caietele mele de strategie. Dintre ele, 7% le-am trecut in categoria «esentiale». Pornind de la experienta personala, am configurat o metoda bazata pe focus si esentialism. Ȋn cazul meu, au avut un efect urias, pe partea de dezvoltare personala si profesionala si am convingerea ca la fel va fi si ȋn cazul studentilor si antreprenorilor. Tocmai de aceea, cel putin anul acesta, nu urmaresc sa fac profit din vanzarea produselor. Vreau doar sa ajunga la cat mai multe persoane, iar eu sa ȋmi recuperez costurile de productie”, precizeaza antreprenorul Stefan Mandachi.
Sursa: wall-street.ro
Uncle John a ajuns la o retea de 10 restaurante si vrea sa se extinda. In ce orase ar urma sa se deschida francize
Uncle John Colosseum, cel de-al 8-lea restaurant al retelei de fast-food Uncle John, deschis in regim de franciza, aniverseaza un an de la deschidere. In luna martie a anului trecut, Uncle John consolida proiectul de extindere al companiei prin deschiderea unui nou restaurant in Colosseum Mall.
“Reteaua noastra numara in prezent 10 restaurante, dintre care 4 in regim de franciza, iar planul pentru restul anului 2023 si 2024 este de a ne extinde si in alte orase din tara. Suntem in discutii avansate cu parteneri din Craiova, Poiesti, Buzau sau Valcea si ne dorim sa ducem mai departe misiunea unchiului: aceea de a imparti gustul autentic de burgeri cu cat mai multi romani. ” a spus Dan Ioan, cofondator Uncle John.
Sursa: retail.ro
Spectral Mobila deschide al treilea magazin in luna martie, cu o investitie de 200.000 de euro
Spectral Mobila SA a inaugurat pe 31 martie, in Galati, un nou magazin Spectral Mobila in urma relocarii vechiului magazin din oras. Noua locatie este detinuta in mod direct de companie, nefiind una administrata in sistem de franciza cum au fost magazinele deschise in ultimii trei ani.
“In ultimii cinci ani showroom-ul nostru a functionat intr-un centru comercial, iar odata cu terminarea contractului de inchiriere ne-am dorit sa revenim intr-un spatiu stradal cu o vizibilitate mai buna prin care sa fim mai aproape de clientii nostri. ” a spus Dan Dodita, director executiv al Spectral Mobila SA.
Sursa: retail.ro