Gelateria artizanala Velocità, lansata in 2019 de antreprenoarea Adnana Popa, se dezvolta prin sistemul de franciza si va deschide locatii noi in Bucuresti, Brasov si Constanta in 2022
Gelateria artizanala Velocità, care opereaza doua unitati in Bucuresti, pe Calea Victoriei si Ion Campineanu, se extinde prin franciza si isi propune sa deschida cel putin patru locatii noi, la nivel national, in anul 2022.
“Am vazut o oportunitate pe piata locala de gelato – un spatiu liber intre dorinta de produse premium si oferta existenta. Velocità reuseste sa aduca excelenta in gelato artigianale si completeaza gama de produse cu cafea de specialitate si fine chocolate, oferind o experienta unica clientilor sai. Dorim ca Velocità sa ajunga in marile orase din tara, iar in urmatorii ani si in alte tari din Europa. In 2022 vom continua cu dezvoltarea in Bucuresti, iar in primavara vom deschide prima locatie in afara Capitalei, la Brasov”, a declarat Adnana Popa, fondator si CEO al Velocità.
In primul an de activitate, gelateria de pe Calea Victoriei a inregistrat vanzari de peste 1 milion de euro. Velocità va investi in 2022 intr-o noua locatie flagship si in dezvoltarea unei unitati de productie care sa sustina planurile companiei de expansiune la nivel national si international.
Sursa: zf.ro
Dragos Petrescu, fondator City Grill: Cel mai mare castig al acestei pandemii este ca industria HoReCa a reusit sa fie mai puternica si mai antrenata la esec
Industria HoReCa a trecut prin socul pandemiei de Covid-19, ceea ce a insemnat, in final, un castig, intrucat aceasta a reusit sa fie mai puternica, a invatat sa se adapteze mai usor oricarui context dificil si sa fie mai antrenata la esec, considera Dragos Petrescu, fondatorul grupului City Grill.
El spune ca City Grill va incheia 2021 cu o cifra de afaceri de circa 26 mil. euro, ceea ce este un rezultat foarte bun, mai ales in contextul in care totul a functionat doar la 65% din potential. Mai mult, el se declara optimist atat pentru realizarile de anul acesta, cat si pentru ceea ce urmeaza in 2022.
„Sunt mai optimist. Avem un an mai bun decat anul trecut, incheiem un an cu 65% din potential. Ne vom indrepta spre 26 mil. euro cifra de afaceri. Cea mai importanta lectie de anul acesta este ca am invatat sa fim cu un mic profit cu doar 65% din vanzari, ceea ce pentru industria HoReCa este foarte greu. Cel mai mare castig al acestei pandemii este ca industria HoReCa a reusit sa fie mai puternica si mai antrenata la esec, sa stii cum sa te reasezi si cand ai vanzari mai mici”, a spus Dragos Petrescu, fondatorul grupului City Grill, la emisiunea online de business ZF Live.
Dragos Petrescu mentioneaza ca, pe final de an, a fost deschis al doilea restaurant Pescarus, in Mall Baneasa si primul restaurant in sistem de franciza Maison des Crêpes, tot in Baneasa, in exterior.
Sursa: zf.ro
Marius Vacalau, CEO-ul Lagardère Travel Retail: Avem in plan pentru 2022 deschiderea a circa 30 de magazine noi si cresterea businessului cu 15%
Grupul de retail specializat Lagardère Travel Retail va incheia 2021 cu un nivel al businessului peste asteptari si chiar si peste nivelul din 2019, un an etalon pentru mediul de afaceri local si global, fiind vorba de ultimul an de dinainte de pandemia de COVID-19. Astfel, in 2019, compania obtinea afaceri de 777 mil. lei, conform datelor publice.
„Pentru noi, 2021 a fost un an peste asteptari. Ce am pierdut ca baza de clienti si numar de tranzactii in aeroporturi si cladiri de birouri am compensat in galerii comerciale si malluri. Per total, ca cifra de afaceri, o sa depasim nivelul din 2019, doar ca mixul de vanzare e diferit“, spune Marius Vacalau, CEO-ul Lagardère Travel Retail.
Sursa: zf.ro
Sphera Franchise Group, operatorul lanturilor de restaurante KFC, Pizza Hut si Taco Bell in Romania, pariaza pe un nou concept si deschide in Buzau primul restaurant Pizza Hut Express din tara
Sphera Group, operatorul in sistem de franciza al lanturilor de restaurante KFC, Pizza Hut si Taco Bell in Romania, precum si al restaurantelor KFC din Chisinau, Republica Moldova si din Italia, anunta deschiderea primului restaurant Pizza Hut Express din Romania, la Buzau.
„Deschiderea acestui restaurant este in linie cu planul de dezvoltare al Pizza Hut Romania agreat cu francizorul Yum!. Suntem extrem de bucurosi ca am reusit, asa cum ne-am propus, sa inaguram in acest an doua noi concepte de restaurante, fast-casual delivery si express”, spune Adrian Hulubescu, Director General, Pizza Hut Romania.
Sursa: zf.ro
Familia Oancea, care detine producatorul roman de cosmetice 100% naturale Careless Beauty, vrea sa se extinda in franciza. „De mai bine de un an lucram la asta. Una sau doua francize le vom da in strainatate“
Familia Oancea, care a pus bazele producatorului de cosmetice 100% naturale Careless Beauty in urma cu aproape trei decenii, vrea sa se extinda in franciza.
„Businessul se va transforma in franciza. De mai bine de un an lucram la asta si de la anul vom putea da primele francize, o sa fie un concept diferit de ceea ce este acum in piata“, a povestit Adina Oancea, cofondator al Careless Beauty, doctor farmacist-estetician.
Sursa: zf.ro
Brandul de incaltaminte Bata, care a fost operat de Eugen Paturan, iese din Romania dupa aproape doua decenii. Francizatul a inchis recent ultimele trei magazine. In cel mai bun moment, pe piata existau 12 magazine sub acest brand pe plan local
Eugen Paturan, antreprenorul care dezvolta pe plan local brandul de incaltaminte Bata in franciza, a inchis ultimele trei unitati sub aceasta marca. Motivele care au stat in spatele acestei decizii au fost pandemia si relatia cu francizorul, mai exact cu compania-mama.
„Am inchis ultimele trei magazine Bata pe care le mai aveam in Romania, e vorba de cel din mallurile Baneasa Shopping City si AFI din Bucuresti si cel din Iulius din Cluj-Napoca. Eu operam in franciza si nu ma mai potriveam cu consumatorul. Trebuia sa iau ce marfa imi dadea francizorul si nu ne mai potriveam ca modele, asa ca nu ma puteam misca“, spune omul de afaceri.
Sursa: zf.ro
Adinish, una dintre cele mai cunoscute afaceri cu articole pentru copii, vrea sa se extinda in marile orase si tinteste piata din Ungaria si Republica Moldova
Adinish, una dintre cele mai cunoscute afaceri locale axata pe comercializarea produselor pentru copii, are in plan, pentru 2022, deschiderea de showroom-uri, in franciza, in Timisoara, Iasi, Brasov si Constanta si consolidarea prezentei online pe piata din Ungaria. Adinish a deschis anul acesta prima franciza in Cluj, dupa showroom-ul din Bucuresti, iar dincolo de Ungaria, Republica Moldova este o alta piata externa luata in considerare pentru extindere.
”Atat eu, cat si sotul meu, Ture, lucram in industria puericulturii de mai bine de 15 ani si activam intr-un domeniu pe care l-am profesat si unde avem o expertiza la nivel international, asadar experienta noastra si detectarea unei lipse si nevoi in piata romaneasca de profil au dat nastere conceptului Adinish”, spune Adina Foldager, fondatoarea Adinish.
Sursa: zf.ro
Lantul de restaurante Mesopotamia a deschis 17 noi locatii in 2021
Lantul de restaurante Mesopotamia, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de restaurante ca cifra de afaceri si numar de unitati, a deschis, in anul 2021, 17 locatii noi, intrand in 2022 cu un numar total de 54 restaurante.
Fondata de antreprenorii Sebastian si Samuel Tataringa, compania si-a continuat planul de extindere accelerata si a investit, in ciuda provocarilor si instabilitatii financiare, in anul 2021 in noile locatii din Uvertura Mall Botosani, Sepsi Value Center, Afi Cotroceni 2 locatii (etaj si parter), Afi Ploiesti, Carrefour Brasov, Roman Value Center, Atrium Mall Arad, Kaufland Focsani, Vivo Cluj, Vivo Baia Mare, Barlad Value Center, Ploiesti Value Center, Shopping City Piatra Neamt, Shopping City Valcea, Shopping City Deva, Westend Budapesta.
Sursa: zf.ro
Dan Pavel, fondator, Benvenuti: Anul 2021 fost mult mai bun decat anul trecut si vestea buna este ca am reusit sa ne redresam, sa depasim anul critic 2020, sa ne stabilizam si sa intram chiar si pe profit pe final de an
Astazi, Benvenuti se afla, din punct de vedere financiar, intre 2020 si 2019 – cu 24% peste anul trecut, dar cu aproximativ 8,5% sub 2019. In prezent, retailerul opereaza 46 de magazine Bnevenuti si sase magazine Enzo Bertini la nivel national.
„Anul acesta a fost mult mai bun decat 2020 si vestea buna este ca am reusit sa ne redresam, sa depasim anul critic 2020, sa ne stabilizam si sa intram chiar si pe profit pe final de an. Asteptarile au fost si sunt relative de la o persoana la alta. Eu pot sa spun ca a fost foarte greu de prezis viitorul apropiat. Totusi, in final, estimarile noastre s-au confirmat, am reusit sa intram pe profit, sa recuperam din cifra de afaceri, astfel incat sa fim intre 2020 si 2019. Suntem cu 24% peste anul 2020, cand am avut aproape trei luni magazinele inchise, dar suntem cu aproximativ 8,5% sub 2019”, a spus Dan Pavel, fondatorul retailerului de incaltaminte Benvenuti.
Sursa: zf.ro
Retailerul CCC, grup fondat de “Regele Pantofilor” din Polonia, aduce un nou brand in Romania. Tinta de triplare a vanzarilor si acumulare de cota de piata
Retailerul polonez de incaltaminte CCC Group, noul proprietar al lantului de magazine CCC din Romania, operate anterior in franciza de Peeraj Brands International, va intra pe piata locala cu un nou brand, HalfPrice, recent lansat, in luna aprilie a acestui an, furnizor de imbracaminte, incaltaminte, accesorii, produse cosmetice, jucarii si mobilier la preturi reduse, planul fiind sa isi tripleze cifra de afaceri pana in 2025.
„Succesul pe piata poloneza ne-a determinat sa acceleram deschiderea de magazine sub brandul HalfPrice in mai multe tari din regiune. Suntem convinsi ca si in Europa lantul va avea acelasi succes ca in Polonia. Suntem increzatori in rezultatul activitatilor si succesul HalfPrice in alte tari”, argumenteaza Grzegorz Urban, Director de Expansiune Internationala al Grupului CCC.
Odata cu Romania, brandul HalfPrice va fi lansat si in Rusia si Slovacia (aprilie), dupa ce a fost introdus in acest an in Ungaria (august), Austria (tot in august) si Cehia (septembrie).
Sursa: profit.ro
Lantul grecesc de cafenele Coffee Island confirma ca pregateste revenirea pe piata din Romania
Lantul grec de cafenele Coffee Island, unul dintre cele mai mari la nivel european, a confirmat ca pregateste revenirea pe piata din Romania.
Compania a mai avut anterior operatiuni in Romania, la care a renuntat. Astfel, Coffee Island a deschis ,in 2012, in franciza, o cafenea in Timisoara, in centrul comercial Iulius Mall. Aceasta cafenea a fost insa inchisa, reprezentantii mall-ului confirmand pentru Profit.ro ca respectiva cafenea nu mai opereaza acolo.
“De la inceputul anului, compania a intrat pe piata elvetiana si asteapta intrarea pe doua noi piete, Romania si Egipt, precum si extinderea activitatii in Emiratele Arabe Unite“, a anuntat acum lantul grecesc.
Sursa: profit.ro
Lantul de restaurante Spartan incepe extinderea in Europa si deschide primul restaurant in Viena
Lantul de restaurante Spartan s-a extins in afara tarii si a deschis primul sau restaurant din Austria, in Donauzentrum Viena. Investitia totala pentru deschiderea locatiei din capitala Austriei a fost de 400.000 de euro.
„Viena, capitala istorica a Austriei, este orasul care ofera cele mai bune conditii de viata din lume, potrivit editiei de anul acesta a unui clasament realizat de compania de consultanta in resurse umane Mercer. Intentionam sa abordam piata germana, iar Viena reprezinta cea mai buna poarta de intrare din punctul de vedere al pozitionarii sale geografice, dar si al turismului si reputatiei de care se bucura. In Austria, piata francizelor este foarte dezvoltata si se pliaza foarte bine pe modelul nostru de dezvoltare, tocmai de aceea am ales sa incepem cu Viena si sa continuam mai apoi cu intreaga Austrie si cu Germania”, a declarat Stefan Mandachi, fondatorul lantului de restaurante Spartan.
Pentru anul 2022, lantul de restaurante condus de omul de afaceri Stefan Mandachi a bugetat deja deschiderea a 10 restaurante in afara tarii, in Austria si in Germania. Momentan, Spartan cauta locatii si parteneri francizati in Germania.
Sursa: profit.ro