0765.438.336

Stirile din perioada 14 – 27 decembrie

Cristian Chifoi si Matei Cristian, cofondatori Bubble Waffles, concept romanesc de desert: Vrem sa ne extindem in franciza, iar investitia initiala pentru un partener este de 50.000 de euro

Cristian Chifoi si Matei Cristian, cei doi antreprenori din spatele conceptului de deserturi Bubble Waffles, spun ca pentru a reusi ca antreprenor, trebuie sa incerci. Ei si-au deschis primul magazin stradal sub brandul Bubble Waffles in Costinesti, in 2017 si au dezvoltat afacerea, mai tarziu, si in Constanta.

„Acum ceva timp am vazut un clip cu un concept asemanator din Londra si mi s-a parut foarte interesant. Dupa ce am vorbit si cu colegul meu, Matei, acum trei ani am luat decizia sa incercam sa vedem daca merge si in Romania. Am deschis prima data la Costinesti, a mers, apoi am continuat cu un concept in oras, in Constanta si, in prezent am decis sa ne extindem la nivel national, impreuna cu niste parteneri care ne ajuta sa transformam ideea intr-o franciza”, spune Cristian Chifoi, cofondator Bubble Waffles.

Sursa: zf.ro


Ted’s Coffee deschide doua noi cafenele in Romania

Ted's Coffee deschide două noi cafenele în RomâniaLantul de cafenele Ted’s Coffee CO, fondat de Vasi Andreica, antreprenor cu peste 15 ani de experienta de business, continua investitiile si anunta deschiderea a doua noi locatii in Bucuresti, in cartierul Tineretului si in cladirea Ana Tower de langa Romexpo.

Astfel, reteaua de cafenele Ted’s Coffee CO ajunge la 38 locatii, in crestere fata de o retea de 31 cafenele la finele anului 2019. Pe parcursul anului 2020 au fost deschise noua cafenele si au fost inchise doua locatii.

“Ca antreprenor, raman optimist fata de evolutia mediului de business in ciuda contextului actual care a influentat domeniul HoReCa. Astfel, din cele noua cafenele deschise anul acesta, trei au fost lansate pana in martie, si celelalte sase pana la sfarsitul anului, practic in pandemie”, a declarat Vasi Andreica, CEO Ted’s Coffee CO.

Sursa: wall-street.ro


Lectii pentru 2021, Paul Voicu (Managing Partner Franchwise): „RESET este cuvantul care a caracterizat anul 2020”

Paul Voicu - Franchwise foto profilForbes: Cum apreciati intr-un singur cuvant evolutia companiei/grupului pe care o/il conduceti in anul 2020? Acum, la final de an, cum arata realizarile in raport cu obiectivele de la inceputul anului? Cum a influentat pandemia afacerea pe care o conduceti? Dar domeniul in care activati? Detaliati!

Paul Voicu: RESET este cuvantul care a caracterizat anul 2020, in opinia mea. Am reusit sa ramanem profitabili si sustenabili chiar daca  cifra de afaceri a companiei a scazut cu 30% in raport cu anul 2019. Vedem un interes si o deschidere in crestere din partea antreprenorilor care vor sa-si francizeze afacerile proprii, astfel incat estimam ca mai multe modele noi de franciza vor fi lansate pe piata romaneasca in anul 2021.

Pe de altă parte, am vazut o reducere considerabila a disponibilitatii pentru investitii noi, mai ales la inceputul pandemiei, perioada urmata de o revenire destul de timida in trimestrul patru din 2020.  De asemenea, restrictiile de calatorie au afectat pe termen scurt proiectele de import de francize internationale, care au fost amanate ca data de lansare pentru anul 2022.

Pentru anul 2021, estimez ca increderea investitorilor in francize isi va reveni mai rapid decat economia, fiind impulsionata de dorinta de a reconstrui si de a-si duce business-urile la urmatorul nivel, dar si datorita noilor surse de finantare disponibile si de aparitia vaccinului anti-Covid-19.

Sursa: forbes.ro


Reteaua de magazine in franciza LaDoiPasi, lansata de Metro, a ajuns la aproape 1.400 de unitati si se bate pentru titlul de cel mai extins retailer local

Reţeaua de magazine în franciză LaDoiPaşi, lansată de Metro, a ajuns la aproape 1.400 de unităţi şi se bate pentru titlul de cel mai extins retailer localLaDoiPasi se bate cu Profi, care la randul sau se apropie de acelasi prag de 1.400 de magazine. In circa un an si jumatate, lantul de magazine in franciza aproape si-a dublat numarul de unitati.

„Anul acesta am investit, ca si pana acum, in extinderea retelei LaDoiPasi, fiind unul dintre principalii piloni de crestere pentru Metro Romania. Ne-am extins pe intreg teritoriul tarii, in zone urbane, dar si rurale si avem 38% magazine pozitionate in sudul tarii, 35% in nord, respectiv 27% in vest“, spune Adrian Ariciu, CEO al Metro Cash&Carry Romania.

Sursa: zf.ro


Nicolae Baciu creeaza mobilier si decoratiuni din carton 100% reciclabil intr-un atelier din Bucuresti si estimeaza vanzari de 250.000 de euro

Afaceri de la zero. Nicolae Baciu creează mobilier şi decoraţiuni din carton 100% reciclabil într-un atelier din Bucureşti şi estimează vânzări de 250.000 de euroNicolae Baciu, cu expe­rienta intr-o agentie de publi­cita­te, a tre­cut in ur­ma cu cinci ani in do­me­niul antrepre­no­ria­tului, in zona de productie, incepand sa realizeze mobilier si decoratiuni, standuri expozitionale, display-uri, decoruri de teatru si film, toate realizate din carton 100% reciclabil, iar pentru 2020 estimeaza ca cifra de afaceri va depasi 250.000 de euro.

„De mic imi doream sa fac ceva cu maini­le mele si eram pasionat de mobilier. (…) Am desenat, am facut machete din cutii de carton, am cautat fabrici in Romania, am ga­sit carton dur si realizam mobilier din carton 100% ecologic, 100% reciclabil. Cartonul este produs in Romania, vopseaua folosita este ecologica si produsa in Romania. Carto­nul este rezistent cand stii sa il utilizezi“, poves­tes­te Nicolae Baciu, fon­da­torul Foldo.

In prezent, compania are 54 de pro­duse in portofoliu si 40 de pro­du­se sunt in diverse stadii de dez­vol­tare. „Avem 400-500 de pro­duse no­ta­te pe care vrem sa le dezvoltam.“

„Acum, oamenii sunt mult mai deschisi si vin si cumpara. In momentul acesta avem undeva la 350-400 comenzi pe luna. (…)  Viitorul inseamna planuri marete, astfel incat brandul Foldo sa devina international in trei ani, vrem sa atragem designeri in urmatorul an sa personalizeze produsele si lucram la un sistem de franciza, sa se extinda Foldo si in alte tari. Pentru asta e nevoie de o investitie de 500.000 euro“.

Sursa: zf.ro


McDonald’s a investit 1,8 milioane euro in 2020 in modernizarea restaurantelor si introducerea unui sistem de comenzi rapide. Lantul are in Romania aproape 90 de restaurante de tip fast-food

McDonald’s a investit 1,8 milioane euro în 2020 în modernizarea restaurantelor şi introducerea unui sistem de comenzi rapide. Lanţul are în România aproape 90 de restaurante de tip fast-foodPremier Restaurants, compania care opereaza franciza McDonald’s in Roma­nia, a modernizat anul acesta opt dintre unitatile retelei, investind 1,8 mi­lioane de euro. Astfel, suma a mers catre modernizarea bucatariilor restau­rantelor si catre introducerea sistemul digital de comenzi rapide Experience of the Future.

„Digitalizarea restaurantelor este unul dintre principalii piloni de investitie pentru businessul nostru, de aceea am ales sa modernizam si sa introducem acest sis­tem in opt dintre uni­tatile noastre din Bu­curesti si din tara pe parcursul anu­lui 2020. Pes­te 60% din res­tau­rantele noas­tre bene­ficiaza acum de noul sis­tem digital“, a decla­rat Paul Dra­gan, direc­tor ge­ne­ral  al Pre­mier Restaurants Romania.

Sursa: zf.ro


Profi a ramas liderul comertului local in 2020, dar reteaua LaDoiPasi ii sufla in ceafa. Pe cele doua lanturi le despart doar patru magazine

Profi a rămas liderul comerţului local în 2020, dar reţeaua LaDoiPaşi îi suflă în ceafă. Pe cele două lanţuri le despart doar patru magazineLantul de magazine Profi, controlat de fondul de investitii Mid Europa Partners, a deschis in luna decembrie 23 de magazine noi, incheind anul cu 1.404 unitati pe format mic – supermarketuri sau proximitate. Numarul este relativ similar cu cel din alte luni, dar sub nivelul din octombrie cand au fost inaugurate 28 de magazine.

Reteaua si-a mentinut la finalul lui 2020 pozitia de cel mai extins retailer din comertul alimentar romanesc, insa diferenta fata de urmatorul clasat s-a redus considerabil. Mai exact, reteaua de magazine in franciza LaDoiPasi, lansata de Metro, va incheia anul cu 1.400 de unitati, ceea ce inseamna ca pe cei doi jucatori ii despart doar patru magazine. Podiumul e completat de olandezo-belgienii de la Mega Image care au circa 850 de supermarketuri si magazine de proximitate moderna in Romania.

Sursa: zf.ro


Radu Tanase, restaurantele Calif: La finalul anului trecut livrarile reprezentau 34% din afaceri, iar in 2020 procentul s-a dublat

ZF 15 minute cu un antreprenor. Radu Tănase, restaurantele Calif: La finalul anului trecut livrările reprezentau 34% din afaceri, iar în 2020 procentul s-a dublatRadu Tanase, cofondatorul restaurantelor Calif din Bucuresti, spune ca in 2020 trendul inceput deja de cativa ani in ceea ce priveste livrarile s-a accentuat considerabil odata cu pandemia. Astfel, la sfarsitul anului trecut livrarile de mancare la domiciliu reprezentau circa 35% din totalul afacerilor Calif, iar anul acesta ponderea s-a dublat.

„La final de 2019, livrarile insemnau undeva la 34% din cifra de afaceri, iar acum ele aduc 68%. Eu prevazusem pe segmentul nostru (restaurante cu servire rapida – n.red.) ca intr-un interval de 4-5 ani ar ajunge livrarile la 40-45%. Era evident ca acest trend venea cu putere“, a spus Radu Tanase.

„Anul viitor va fi pentru noi cu 20-30% sub 2019. Sper totusi sa fie mai bun decat 2020 si ar trebui sa se intample asa. Speram sa nu avem parte de surprize neplacute. Totusi, pentru industria HoReCa va fi un an urat deoarece in toata aceasta perioada multe companii se vor inchide. Asta e impresia mea din ce vad in piata si cum se misca lucrurile.“

Sursa: zf.ro


Valentin Ghita a pornit un business in productia de inghetata handmade cu 600 de lei imprumutati si in 2019 cifra de afaceri a Thaice Cream a fost de peste 1 milion de lei

Afaceri de la zero. Valentin Ghiţă a pornit un business în producţia de îngheţată handmade cu 600 de lei împrumutaţi şi în 2019 cifra de afaceri a Thaice Cream a fost deValentin Ghita a descoperit in urma cu patru ani tehnica thailandeza de productie a in­ghe­tatei handmade – inghe­ta­ta facuta pe loc din ingre­dien­te naturale, aflate in stare proaspata – si astfel a creat brandul Thaice Cream, cu 600 de lei im­prumutati. Astazi, businessul sau inseam­na doua locatii fizice in mallul Afi Cotroceni si o rulota mobila cu care merge prin tara, iar planurile antre­pre­no­rului sunt ca in 2021 sa francizeze conceptul si sa-l faca cunoscut international.

„Ideea de a face inghetata handmade mi-a venit in 2016. Thaice Cream este un business inspirat 100% din social media. Era prin februarie si am vazut pe Facebook un filmulet de prezentare, cum sa faci inghetata artizanala. Apoi am cautat echipamente sa incerc si eu, care mi-au venit in vara anului 2016. Am invatat si am mers la un targ, unde am scris mare „inghetata handmade“ si toata lu­mea venea sa vada cum se face inghetata in tehnica de productie thailandeza“, povestes­te Valentin Ghita, fondatorul Thaice Cream.

Sursa: zf.ro


 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide