0765.438.336

Stirile din perioada 12 decembrie – 1 ianuarie

Polonezii de la Makarun vor sa intre pe piata din Romania si vizeaza o retea de cel putin 30 de locatii

Reteaua de restaurante de tip fast food Makarun, specializata in preparate din paste, vrea sa intre pe piata din Romania si cauta un partener caruia sa ii cedeze franciza master pentru a dezvolta o retea care ar putea ajunge la 30 de locatii in urmatorii cinci ani.

„Suntem siguri ca suntem un concept atractiv de fast food care ofera preparate din paste, iar piata romaneasca are o nisa interesanta pentru acest tip de mancare. Este o oportunitate de care trebuie sa profitam! Rezultatele inregistrate de locatiile noastre din Polonia sunt foarte bune, iar, pe baza tuturor indicatorilor, suntem siguri ca Romania este urmatorul nostru mare pas in expansiunea internationala”, a declarat Przemysław Robert Tymczyszyn.

Reteaua Makarun are potentialul de a ajunge la peste 30 de locatii in Romania

In prezent, Makarun cauta un partener care sa preia franciza master, un partener care sa demareze expansiunea retelei de fast-food din Polonia pe piata din Romania.

Sursa: wall-street.ro


Laura Globaru, HR Manager Graphein: Ne dorim sa ne extindem pe plan european. Anul viitor vom deschide un birou de franciza in Germania

VIDEO PROFIT LIVE Laura Globaru, HR Manager Graphein: Ne dorim să ne extindem pe plan european. Anul viitor vom deschide un birou de franciză în GermaniaPentru compania Graphein, care ofera servicii de topografie si scanare 3D pentru proiecte de cladiri si infrastructura publica, anul 2022 a fost extraordinar de bun, dat fiind faptul ca il va finaliza cu afaceri de peste 3 milioane de euro, de la 1 milion de euro in 2021, spune Laura Globaru, HR Manager. Compania isi continua extinderea atat la nivel national, cat si international.

„Ne dorim sa ne extindem pe plan european. Anul viitor vom deschide un birou de franciza in Germania. Suntem in discutii si pentru alte locatii si urmarim in paralel si deschiderea de birouri proprii. Asadar, ne vom axa pe extinderea birourilor Graphein, dar si pe cele de francize atat la nivel national, cat si la nivel international”, spune Laura Globaru.

Sursa: profit.ro


Grupul irlandez Primark a venit in 2022 in Romania. Ce branduri de moda importante mai lipsesc astazi de pe plan local?

Grupul irlandez Primark a venit în 2022 în România. Ce branduri de modă importante mai lipsesc astăzi de pe plan local?Gigantul irlandez Primark a deschis primul sau magazin de moda din Romania in decembrie 2022, marcand astfel intrarea pe piata locala. Primark este unul dintre ultimii retailerii de top care nu isi pusese Romania pe harta proprie. Spre comparatie, Inditex (proprietarul Zara) a venit direct in 2007, H&M a ajuns in 2011, iar C&A in 2009.

In ultimii cinci ani au mai fost nume noi care au venit – ba chiar unele au si plecat intre timp, cum e cazul Topshop sau Forever 21. Mai multe sunt cele care au venit si au si ramas, precum Anson’s, Victoria’s Secret, Kik sau 50 Styles.

Aceste branduri au intrat in cursa pentru cele circa 5 mld. euro pe care romanii le cheltuie anual pe haine, pantofi, accesorii si echipamente sportive. Pe piata din Romania sunt active cateva sute de branduri de imbracaminte si incataminte, per total, retailul local de moda fiind unul dintre cele mai cautate domenii de catre jucatorii straini din toata lumea.

Cine lipseste insa?

Uniqlo (Japonia), Banana Republic, Urban Outfitters, J Crew, TkMaxx, &Other Stories sau Gap sunt cateva dintre numele identificate de ZF. In realitate, lista este mult mai lunga dat fiind ca sunt mii de marci de moda in lume.

Sursa: zf.ro


Cornel Mocanu, COO Pet Network, grupul ce detine Animax si Maxi Pet: Proprietarii de animale de companie sunt greu determinati sa faca economii sau schimbari in consum. S-a vazut in pandemie, in perioada razboiului, se vede si acum. Grupul Pet Network detine in Romania 125 de magazine Animax si opt unitati Maxi Pet

INTERVIU. Cornel Mocanu, COO Pet Network, grupul ce deţine Animax şi Maxi Pet: Proprietarii de animale de companie sunt greu determinaţi să facă economii sau schimbări în consum. S-a văzut în pandemie, în perioada războiului, se vede şi acum. Grupul Pet Network deţine în România 125 de magazine Animax şi opt unităţi Maxi Pet Grupul Pet Network, ce detine retelele de pet shop-uri Animax si Maxi Pet, va incheia anul cu o crestere a cifrei de afaceri de circa 15%, avans sustinut pe de-o parte de cresterile de pret, dar pe de alta si de apetitul de shopping al romanilor pentru pro­duse dedicate animalelor de companie.

Retelele Animax si Maxi Pet sunt deti­nute de acelasi grup, dar pe plan local fiecare lant este operat de o alta entitate juridica, Pet Product SRL si, respectiv, Pet Network Europe SRL. Compania Pet Products, ce ad­ministreaza Animax, a facut afaceri de 253 mil. lei anul trecut, plus 22%. Pet Network Europe, firma pe care functioneaza maga­zinele Maxi Pet, a raportat afaceri de 95,5 mil. lei, plus 20%. La fi­na­lul acestui an, dupa un avans cumulat de 15%, businessul to­tal se va duce spre 400 mil. Lei.

„Toti retailerii, de orice fel de ar fi ei, dar si toti consumatorii sunt afectati de situatia economica actuala. Cresteri de pret au existat peste tot, chiar si in segmentul nostru. Totusi, noi facem parte dintr-o piata aparte. Proprietarii de animale de companie sunt greu deter­minati sa faca economii sau schimbari, s-a vazut in pandemie, in perioada razboiului, se vede si acum“, spune Cornel Mocanu, COO Pet Network, grupul ce detine Animax si Maxi Pet.

Sursa: zf.ro


Ion Gavrilescu, cofondator si managing partner FieldOS – aplicatie pentru gestionarea echipelor din teren: Vrem sa luam o runda noua de finantare in valoare totala de 800.000 euro, din care o parte va veni via SeedBlink

ZF IT Generation. Ion Gavrilescu, cofondator şi managing partner FieldOS – aplicaţie pentru gestionarea echipelor din teren: Vrem să luăm o rundă nouă de finanţare în valoare totală de 800.000 euro, dinStart-up-ul FieldOS (fostul Smarthuts), care a dezvoltat o solutie software ce permite gestionarea activitatilor echipelor care lucreaza pe teren, si-a propus sa obtina o noua runda de investitii in valoare totala de 800.000 euro, din care o parte va veni de la trei angels investors care s-au angajat deja sa investeasca in total 150.000 euro. O alta parte, in valoare de 200.000 – 300.000 euro, va fi obtinuta printr-o campanie de strangere de fonduri pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink, iar restul banilor necesari vor veni de la un fond de investitii sau asociatii de business angels.

„Avem deja «commited» 150.000 de euro de la angel investors. Mai precis, este vorba despre cei doi business angles cu care am pornit la drum, Liviu Munteanu si Mihai Guran, carora li s-a alaturat si un client de-al nostru care a fost foarte incantat de solutia noastra, care si el este angel investor. Lui, solutia noastra i-a adus o valoare foarte mare si a spus ca vrea sa investeasca 100.000 euro“, a spus in cadrul emisiunii ZF IT Generation, Ion Gavrilescu, cofondator si managing partner FieldOS.

In prezent, FieldOS are un portofoliu de circa 35 de clienti din Romania, printre cei mai mari numarandu-se Therme, mall-urile AFI si cladirile de birouri AFI si Sterling Cruise – firma care detine franciza Salad Box si care a adus in Romania si lantul american de restaurante Popeyes.

Sursa: zf.ro


Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Cluj-Napoca deschide in Iulius Mall un stand cu produse din productia proprie

Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca deschide în Iulius Mall un stand cu produse din producţia proprieUniversitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara (USAMV) Cluj-Napoca a inaugurat in cadrul centrului comercial Iulius Mall un stand care aduna produse de la Statiunea Didactica Experimentala a universitatii, Ferma Cojocna, de la Statiunea Viticola Apoldia Maior, Apoldu  de Sus, judetul Sibiu, dar si din statiile pilot ale Facultatii de Stiinta si Tehnologia Alimentelor USAMV Cluj-Napoca.

„Deschiderea standului cu produse proprii ale USAMV Cluj-Napoca este un succes pentru noi din mai multe perspective: transferul tehnologic si de cunostinte dinspre universitate spre mediul de business, exemplul de bune practici oferit studentilor in perspectiva alegerii unei cariere dupa absolvire, dar si prezentarea produselor sanatoase din fermele si statiunile noastre publicului larg, cu accentul pus pe valorizarea produsului local”, spune Andrea Bunea, prorector cu Asigurarea Calitatii la USAMV Cluj-Napoca.

Sursa: zf.ro


Alin Burtic a mers in mijlocul corporatistilor din Bucuresti cu doua cafenele care vand nu doar cafea, ci si flori, iar acum se pregateste sa francizeze conceptul

Afaceri de la Zero. Alin Burtic a mers în mijlocul corporatiştilor din Bucureşti cu două cafenele care vând nu doar cafea, ci şi flori, iar acum se pregăteşte să francizeze conceptulIntr-o piata a cafenelelor din ce in ce mai bogata, Alin Burtic a cautat o modalitate de a se distinge de businessurile deja existente si asa a ajuns sa integreze si florile in localul sau. Afacerea a primit numele Cafe de Fleurs, un brand care se regaseste astazi pe doua localuri din zona de nord a Capitalei.

„M-am gandit sa fac un proiect diferit, care sa se diferentieze de celelalte cafenele. Se intampla in 2016. Cunosteam de mult zona de birouri din nord, Aurel Vlaicu-Pipera, si mi-am dorit sa merg acolo. Acum avem doua localuri – primul s-a deschis in septembrie 2016 in zona Barbu Vacarescu, iar al doilea in 2019 in Voluntari, tot intr-o zona de birouri“, a povestit Alin Burtic.

„Inainte de pandemie, aveam un plan de francizare, pentru ca aveam cerere din partea oamenilor. Pandemia ne-a stricat insa planurile, nu ne asteptam sa dureze atat de mult si sa ramanem fara niciun client. Am reusit sa supravietuim, apoi a venit razboiul. Ne dorim insa sa mai deschidem alte spatii si probabil vom relua si planurile de francizare.“

In fiecare dintre cele doua cafenele lucreaza patru angajati, dintre care doi sunt barista, iar doi au cunostinte despre cum sa faca un buchet sau un aranjament floral. Planul lui Alin Burtic in acest moment este sa mai deschida, in viitor, alte sapte-opt locatii proprii, iar in rest sa duca brandul mai departe in sistem de franciza.

Sursa: zf.ro


Franciza My Geisha: Un business cu parfumuri care se extinde si in afara Romaniei

Franciza My Geisha: Un business cu parfumuri care se extinde și în afara RomânieMy Geisha, compania romaneasca ce produce parfumuri si produse cosmetice, ofera posibilitatea deschiderii de magazine si in sistem de franciza, firma fiind prezenta deja in 8 tari europene.

”Avem in prezent cateva sute de cereri pentru deschideri de noi francize. In faza preliminara discutam de costuri vis-a-vis de momentul deschiderii magazinului, dar si in privinta costurilor de intretinere si cu angajatii, care trebuie atent avute in vedere. Pe partea de costuri suntem 100% transparenti cu cei interesati. Dupa ce trecem de faza preliminara, formulam un draft de contract pe care il discutam cu francizatul”, explica procesul de francizare reprezentantii My Geisha.

My Geisha are 46 de locatii deschise in prezent in Romania si tari precum Spania, Franta sau Germania, si vrea sa ajunga la 60 de unitati pana la finalul anului, Qatar si Ungaria fiind pe lista noilor tari unde vor fi deschise noi magazine.

Compania a fost lansata in martie 2018, iar la finalul anului trecut a inregistrat un profit net de 187.000 lei, pe fondul unor afaceri de 751.000 de lei.

Sursa: wall-street.ro


Carrefour isi mentine focusul pe proximitate. 7 magazine Express deschise intr-o singura zi

carrefour expressCarrefour Romania atinge pragul de 138 de unitati Express la nivel national, prin deschiderea a 18 magazine in cea de-a doua jumatate a anului. Sapte din cele 18 magazine au fost deschise intr-o singura zi, pe 15 decembrie. In prezent, intreaga retea de proximitate este deservita de 115 magazine integrate si 23 in regim de franciza.

„Continuam sa dezvoltam conceptul de proximitate Carrefour Express diversificand locatiile in care alegem sa deschidem noile puncte de vanzare – de la zone rezidentiale, pana la cladiri de birouri sau chiar zone urbane centrale. Obiectivul nostru este sa facilitam accesul clientilor nostri la produsele favorite, in cadrul unei singure sesiuni de cumparaturi, aproape de casa sau de locul de munca. Astfel, aducem cat mai aproape de clienti produsele proaspete provenite de la fermierii locali, gama BIO, dar si marci proprii, precum Drag de Romania sau vinuri regionale din programul Deschidem Vinul Romanesc”, a declarat Vincent Rochefort, Director Proximitate, Carrefour Romania.

Sursa: revistaprogresiv.ro


NEPI Rockcastle a achizitionat centrul comercial Forum Gdańsk, aflat in orasul-port din nordul Poloniei, tranzactie de 250 de milioane de euro

NEPI Rockcastle a achiziţionat centrul comercial Forum Gdańsk, aflat în oraşul-port din nordul Poloniei, tranzacţie de 250 de milioane de euroProprietarul si dezvoltatorul de centre comerciale NEPI Rockcastle a achizitionat centrul comercial Forum Gdańsk, situat in orasul-port din nordul Poloniei, pentru 250 de milioane de euro.

”NEPI Rockcastle, cel mai mare proprietar, dezvoltator si administrator de centre comerciale listat la bursa din Europa Centrala si de Est, raportat la valoarea de piata a portofoliului, a achizitionat centrul comercial Forum Gdańsk, situat in orasul-port din nordul Poloniei, pentru 250 de milioane de euro. Proprietatea, care are o suprafata de 63.500 mp, a fost vanduta de catre Multi Veste 339 B.V., entitate detinuta de Blackstone”, anunta compania.

Achizitia reprezinta una dintre cele mai mari tranzactii de investitii cu un singur centru comercial, ca valoare, din Europa si cea mai mare din Europa Centrala si de Est (ECE), in 2022. Tranzactia a fost finantata din resursele NEPI Rockcastle si cu ajutorul unui credit bancar si are un efect de crestere a profitului distribuibil. Acest acord urmeaza achizitionarii de catre companie, pentru 127 milioane de euro, a centrului comercial Copernicus Shopping Centre, cu o suprafata de 48.000 mp, din Toruń, oras situat in partea central-nordica a Poloniei. Achizitia Copernicus Shopping Centre, anuntata in noiembrie, a fost finalizata pe 19 decembrie 2022, in urma avizului Consiliului Concurentei din Polonia.

Sursa: news.ro


Retailerul irlandez de moda Primark a deschis joi primul magazin din Romania in mall-ul ParkLake din Bucuresti, cu o investitie de peste 10 milioane de euro. Grupul vrea sa ajunga la 530 de magazine in lume, pana la sfarsitul anului 2026

Retailerul irlandez de modă Primark a deschis joi primul magazin din România în mall-ul ParkLake din Bucureşti, cu o investiţie de peste 10 milioane de euro. Grupul vrea să ajungă la 530 de magazine în lume, până la sfârşitul anului 2026Primark, retailerul irlandez de moda, a deschis joi primul magazin din Romania in centrul comercial ParkLake din Bucuresti, iar anul viitor va deschide al doilea magazin din Romania in centrul comercial AFI Cotroceni. Grupul vrea sa ajunga la 530 de magazine in intreaga lume, pana la sfarsitul anului 2026. Retailerul se va lansa si pe cea de-a 16-a piata in 2023 in capitala slovaca Bratislava.

„Primark, retailerul international de moda, a deschis astazi primul magazin din Romania in centrul comercial ParkLake, Bucuresti. Excelenta Sa Paul McGarry, Ambasadorul Irlandei in Romania, precum si Horia Tomescu, viceprimar general al Municipiului Bucuresti, au participat la evenimentul de deschidere in calitate de oaspeti de onoare si au salutat intrarea Primark pe piata romaneasca. Magazinul, aflat in centrul comercial ParkLake, si-a intampinat primii clienti care i-au trecut pragul in aceasta dimineata, la ora 10. Cu o investitie de peste 10 milioane de euro in noul magazin si sute de noi locuri de munca create in economia locala, inaugurarea marcheaza un reper important pentru Primark, retailerul intrand astfel pe cea de-a 15-a piata la nivel international”, anunta compania.

Sursa: news.ro


Franciza Used Products ajunge in Ungaria. Compania se afla in plin proces de expansiune la nivel de regiune

Franciza Used Products ajunge în Ungaria. Compania se află în plin proces de expansiune la nivel de regiuneRetailerul olandez Used Products, specializat in vanzarea de produse noi si pre-utilizate, cauta parteneri strategici in Ungaria pentru extinderea cu magazine in sistem de franciza. Este o masura care face parte dintr-un proces mai amplu de dezvoltare in tarile din regiune. Compania este prezenta deja in Romania cu trei magazine deschise in aceleasi conditii.

”Cautam noi parteneri de business in Romania si in Ungaria, candidati la franciza Used Products. Este o oportunitate pentru oricine doreste sa devina antreprenor prin lansarea unui magazin in franciza, generand venituri substantiale chiar din primul an si, totodata, promovand un mod de viata sustenabil si eco-friendly. Toti francizatii beneficiaza de acces la website-ul usedproducts.ro, care s-a dovedit a fi un canal excelent de vanzare, intr-o continua crestere”, spune Kun Norbert, Director de Franciza in cadrul companiei.

Sursa: newmoney.ro


Accor extinde grupul hotelier Mercure din Romania printr-un acord de franciza la Bacau

Accor extinde grupul hotelier Mercure din România printr-un acord de franciză la Bacău - Horeca InsightNoul hotel va face parte dintr-o extindere a proiectului Arena Mall, iar primii oaspeti sunt asteptati sa-i treaca pragul in al doilea trimestru din 2025. Accor, lider mondial in industria Ospitalitatii, a semnat un nou acord de franciza pentru deschiderea unui nou hotel Mercure in Bacau, urmand a fi operat de dezvoltatorul local Arena City Center si va fi primul afiliat unui lant international din oras.

Hotelul de 80 de camere Mercure Bacau va fi lansat in al doilea trimestru al anului 2025, alaturandu-se astfel celor 14 hoteluri ale grupului, anuntate si programate sa se deschida in intreaga tara in urmatorii trei ani.

“Deschiderea unui nou hotel Mercure in Bacau, unul dintre orasele emergente ale Moldovei, este o dovada a angajamentului Accor de a sprijini dezvoltarea turismului romanesc. Aducem orase promitatoare, precum Bacau, in atentia comunitatii internationale de calatori Accor si le facem accesibile, asigurandu-i pe viitorii nostri oaspeti ca aici vor fi primiti la aceleasi standarde cu care brandul i-a obisnuit. Mai mult, le promitem ca noua destinatie ii va surprinde cu o poveste locala si ii va fermeca cu servicii prietenoase si personalizate. Mai mult decat atat, suntem onorati sa devenim parteneri cu un reputat dezvoltator local, care a lasat deja o amprenta semnificativa asupra orasului.” afirma Maria Dragulin, Accor Development Director pentru Romania, Bulgaria, Moldova si Republica Ceha.

Sursa: horecainsight.ro


Spartan inchide toate operatiunile din Austria si suspenda dezvoltarea in aceasta tara dupa doar un an

Spartan închide toate operațiunile din Austria și suspendă dezvoltarea în această țară după doar un anLantul de restaurante Spartan, fondat de omul de afaceri sucevean Stefan Mandachi, a decis sa nu mai prelungeasca parteneriatul de franciza din Austria.

Spartan a deschis primul restaurant francizat in capitala Viena in urma cu exact un an, investitia initiala asumata de catre partenerul francizat fiind de 412.000 euro.

Spartan a planificat initial deschiderea a 20 de restaurante in patru ani, in zona Viena, Gratz, Linz, prin parteneriate de franciza. Prima locatie francizata a fost deschisa in Donau Zentrum, la 20 decembrie 2021, in prima luna generand incasari de peste 60.000 euro.

”Am primit sapte cereri de franciza, dar am incetat toate discutiile si am decis sa ne retragem de pe piata austriaca. Este evidenta politica lor si avem motive serioase sa credem ca pot aparea modificari legislative nefavorabile cu privire la investitorii din afara spatiului Schengen. In viitor ne vom concentra pe pietele mai prietenoase cu romanii”, a precizat Stefan Mandachi, fondatorul Spartan.

Sursa: profit.ro


AFI Europe semneaza cel mai mare credit bancar acordat pana acum pe piata imobiliara din Romania

CONFIRMARE AFI Europe semnează cel mai mare credit bancar acordat până acum pe piața imobiliară din RomâniaDezvoltatorul imobiliar AFI Europe, controlat, indirect, de fratii Roni si Yehuda Naftali, aflati in topul miliardarilor israelieni, a semnat pentru un credit de 450 de milioane de euro, pentru refinantarea proiectelor AFI Cotroceni, AFI Brasov si AFI Ploiesti, acesta fiind considerat cel mai mare credit imobiliar semnat vreodata in Romania.

Luna trecuta, Profit.ro a anuntat ca acest credit va fi semnat cu Erste Group Bank si Raiffeisen Bank International, plus subsidiarele lor locale, Banca Comerciala Romana si Raiffeisen Bank. Imprumutul urmeaza sa devina cel mai mare acordat pana acum pe piata imobiliara romaneasca.

Scopul acestui imprumut este refinantarea unui credit de 300 de milioane de euro obtinut de AFI Europe in decembrie 2018 de la un consortiu bancar format din Erste Group Bank, Raiffeisen Bank International, Banca Comerciala Romana si Deutsche Pfandbriefbank, si imprumutarea unor companii din grupul AFI Europe, precum cele care detin mall-urile din Brasov si Ploiesti.

Sursa: profit.ro


 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide