+40.723.622.253

Stirile din perioada 1 – 14 iunie

Cristina Sindile, director general, BT Mic: Avem 11.000 de clienti la BT Mic si continuam sa finantam afaceri mici

Banca Transilvania este unul dintre cei mai mari finantatori ai afacerilor mici si mijlocii, iar in portofoliul bancii sunt 11.000 de clienti care au accesat creditul BT Mic, antreprenori optimisti, increzatori in ideile lor, sustine Cristina Sindile, director general al BT Mic.

„Finantam toate ideile frumoase, care au perspectiva si in care credem. Din punct de vedere al sumelor, finantam cu 10-20.000 de euro. Acum, avem 11.000 de clienti si continuam sa finantam. S-a schimbat contextul acum, dar s-a pastrat abordarea si-n perioada de criza”, a spus Cristina Sindile, director general al BT Mic.

Sursa: zf.ro


Mihaela Ciobanescu, fosta angajata in administratia publica, produce bijuterii prin imprimare 3D, intr-un atelier din Tulcea, dupa o investitie de 70.000 de euro

Mihaela Ciobanescu a lucrat timp de mai multi ani in ad­ministratia publica din Romania, iar in 2013 a ho­ta­rat sa urmeze un master in domeniul antreprenoriatului in Franta. Pasio­nata de bijuterii si stimulata de fon­durile europene oferite prin programul Smart-Up Diaspora, in 2018 a revenit la Tulcea, orasul sau natal, si a creat brandul de biju­terii din aur Lajus, cu o investitie de 71.000 de euro.

„Aici am inceput initial realizarea bijute­ri­ilor arhitecturale, axandu-ne ulterior si pe bi­ju­te­riile cu diamante, care necesita exper­tiza elaborata, motiv pentru care serviciul de calitate al atelierului este asi­gurat de un bi­jutier francez cu experienta“, poves­teste Mihaela Ciobanescu, fon­da­toarea bran­dului Lajus, operat de com­pania Roma­nesque Jewelry.

In prezent, bijuteriile sunt comercializate prin intermediul propriului site al companiei, dar fondatoarea spune ca are in ve­de­re o colaborare cu un magazin fizic de bijuterii din Romania pentru expunerea unei colectii.

„Pentru urmatorii cinci ani, proiectam dezvoltarea businessului la nivel national, fie prin magazine fizice, fie in sistem de franciza. Deocamdata calculam si speram sa ajungem si la primul millon de euro si sa avem un loc semnificativ pe piata de bijuterii din Romania“, a incheiat fondatoarea brandului de bijuterii Lajus.

Sursa: zf.ro


Discounterul polonez Pepco devine primul brand de moda cu afaceri de peste 1 mld. lei. „In 2020 vom putea recupera vanzarile, avem un format care va fi la mare cautare“

Discounterul polonez Pepco devine primul brand de modă cu afaceri de peste 1 mld. lei. „În 2020 vom putea recupera vânzările, avem un format care va fi la mare căutare“Discounterul polonez Pepco a obtinut anul trecut afaceri de 1,2 mld. lei (peste 250 mil. euro), in crestere cu circa 40% comparativ cu 2018. Astfel, retai­lerul mentine ritmul de crestere impus inca de la intrarea pe piata.

Pe piata locala, Pepco a venit in 2014 si a pariat pe o expansiune rapida, Romania ajungand sa depaseasca rapid piete mai vechi precum Cehia si Ungaria. De altfel, Romania este a doua cea mai dezvoltata ca numar de magazine dupa piata-mama. Aici insa retailerul a intrat in 2004, pentru ca abia un deceniu mai tarziu sa se extinda in Romania.

Sursa: zf.ro


Aaron Balazs a creat brandul Bikkla, un centru de inchiriere cu biciclete electrice in zona Lacul Rosu, iar ambitia sa este sa dezvolte franciza casutei pe roti cu 6, 12 sau 24 de biciclete

Aaron Balazs, din Gheor­gheni, judetul Harghita, se gandea la inceputul anului 2018 sa se mute definitiv in Austria impreuna cu sotia sa, insa la jumatatea aceluiasi an „s-a trezit“ in mijlocul dezvoltarii unei idei de business, ace­ea de a pune in miscare zona Lacului Rosu si nu oricum, ci pe roti. Astfel, a dez­voltat Bikkla, un brand de biciclete electrice si centru de inchiriere, biciclete ce sunt pro­duse in prezent in China­­ dupa schite ­­­­­­romanesti.

Bikkla a pornit ca o idee si acum imi ocu­pa tot timpul. Sora mea lucra in Lacul Rosu si mi-a zis ca acolo pot sa vand orice este frumos impachetat. Dar ce nu era acolo? Biciclete. Si am hotarat sa fie electrice. (…) Ele sunt produse in China, dar dupa cerintele noas­tre. Initial am comandat sase biciclete elec­trice si am strans bani de la familie si prie­teni pentru ele, circa 12.000 de euro a fost in­ves­titia“, povesteste Aaron Balazs, fonda­torul Bikkla.

„Spre sfarsitul sezonului am participat la o conferinta de afaceri pentru studenti si l-am cunoscut pe Szakacs Botond, care are Eco Tiny House, si am schimbat cartile de vizita. Dupa cateva saptamani ne-am vazut la o cafea si a aparut conceptul mothership-ului, adi­ca al casutei mobile echipate cu biciclete electrice“.

Cei doi antreprenori si-au propus inca de la inceput sa faca un model standard de casu­ta cu biciclete, care sa poata deveni o franciza in viitor. De altfel, ei au primit pri­me­le cereri de francizare din Ungaria si Suedia.

Sursa: zf.ro


Brandul de lenjerie de lux La Perla iese pe piata locala a treia oara. „Am supraestimat piata, romanilor le place ca luxul sa fie la vedere”

Brandul de lenjerie de lux La Perla iese pe piaţa locală a treia oară. „Am supraestimat piaţa, românilor le place ca luxul să fie la vedere”Magazinul La Perla, amplasat la parterul hotelului de cinci stele Radisson Blu din Capitala, a fost inchis incepand cu data de 1 iunie 2020. Acesta este al treilea exit facut de brandul de lenjerie intima de lux din Romania, de fiecare data marca venind local in sistem de franciza. Acum, magazinul La Perla a fost deschis de Andrei Calagiu si de sora sa. Antreprenorii au local si francizele Gucci si Sacoor Brothers.

„De la 1 iunie am inchis magazinul La Perla. Am supraestimat piata, vorbim de un brand nisat si cu preturi mari. Cand vine vorba de lux, romanilor le place sa se vada, pe cand la lenjerie intima nu e asa”, spune Andrei Calagiu.

Sursa: zf.ro


Cristian Preotu, Le Manoir: Criza actuala ne-a invatat cat de important e sa avem businessul diversificat. Am putut sa functionam si sa generam cash-flow

Cristian Preotu, Le Manoir: Criza actuală ne-a învăţat cât de important e să avem businessul diversificat. Am putut să funcţionăm şi să generăm cash-flowAntreprenorul detine grupul Le Manoir sub umbrela caruia sunt reunite mai multe restaurante si baruri precum Le Bistrot Francais si The Owl, reteaua de magazine Comtesse du Barry in Romania, franciza retailerului de haine pentru copii Petit Bateau si o divizie de distributie de vinuri si produse de gastronomie fina catre HoReCa.

„Noi suntem activi pe trei sectoare principale, mai exact avem restaurantele proprii, magazinele de gastonomie fina Comtesse du Barry si distributia de vinuri si de alte produse de gastronomie, gen stridii sau carne, catre alte restaurante”, a spus Cristian Preotu.

Sursa: zf.ro


 

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide