Din ce în ce mai multe persoane se uită să aleagă produse cât mai sustenabile, cât mai prietenoase cu mediul și cu omul.
Am văzut că din ce în ce mai multe branduri vor să aibă produse după cererea consumatorului. În feed-ul meu îmi mai apar ocazional produse de curățenie care sunt eco-friendly (cel mai probabil m-a citit Instagramul că sunt genul de persoană de care am scris mai sus).
În aceeași categorie de branduri face parte și Kimicar, un brand adus din Italia de Alexandru Ilie, francizorul pe România. (nu vreau să sun ca un vânzător, ci mai degrabă ca un insider care a descoperit niște lucruri faine despre Kimicar.)
Hai să vorbim puțin de istoria brandului, acesta este prezent de peste 20 de ani în România, iar în Italia are o experiență de peste 40 de ani. În Italia au o fabrică, unde sunt concepute produsele lor concentrate, iar apoi sunt distribuite mai departe partenerilor.
Ce mi se pare interesant la acest brand este că nu este unul care se adresează unei singure nișe, ci se adresează mai multor segmente: HoReCa, auto, construcții, persoanelor fizice, etc. Și da, ai citit bine, se adresează chiar și domeniului de construcții.
“Produsele Kimicar sunt concentrate şi urmează a fi diluate cu apă, fapt ce duce la un raport calitate-preţ net superior cu ceea ce oferă piaţa de consum.
Produsele sunt fabricate conform reglementărilor UE, de către un producător italian ce foloseşte materii prime de origine vegetală, prietenoase cu mediul înconjurător şi care nu afectează sănătatea. Produsele sunt biodegradabile peste 90%, nu conţin fosfaţi, sunt antialergenice şi ambalate în recipiente reciclabile.”
ne-a povestit Alexandru Ilie, francizatul Kimicar.
Un alt avantaj important este flexibilitatea spațiului: magazinul nu trebuie să fie mare. Alexandru Ilie ne-a explicat:
“Magazinul poate fi amplasat oriunde este trafic pietonal. Se poate porni cu un spațiu restrâns ce poate fi amenajat într-un container, într-o remorcă de tip vending, amplasat în parcări.
De asemenea, se pot deschide magazine de mici dimensiuni, poziţionate atât stradal, cât şi în centre comerciale sau chiar spaţii de dimensiuni mai mari, unde ar putea fi prezentă toată gama de produse din categoriile Auto/Autotransport, Casă/HoReCa, Medical/Alimentație, Nautică/Moto.
Datorită ambalării în flacoane mici, dar şi în bidoane mari, produsele noastre pot fi folosite în toate domeniile de activitate, atât de către utilizatorii din mediul de afaceri, B2B, cât şi de către cei din mediul privat – B2C. Practic un viitor francizat investeşte într-un domeniu cu produse de consum uzual ale unui brand consacrat.”
Cu alte cuvinte, nu vorbim despre un model rigid, ci despre un business flexibil, care se poate adapta în funcție de contextul local și de bugetul celui care pornește la drum.
Și ce mi se pare fain e că nu trebuie să știi neapărat domeniul ăsta de la început – francizatul primește tot suportul de care are nevoie, de la produse, la training, la setup de spațiu.
În loc de încheiere, îți las o întrebare:
Poate că nu ai auzit până acum de Kimicar. Dar cine zice că doar brandurile cele mai „zgomotoase” sunt și cele mai bune?
Uneori, fix ce nu-ți sare în ochi din prima poate fi o oportunitate care merită luată în serios.
Toate cele bune,
Cristina de la Franchwise