Acesta este inca un draft, asa ca daca veti gasi inexactitati sau omisiuni, nu trageti in pianist:) Ne propunem ca acest articol sa fie unul viu, la care sa aducem imbunatatiri si actualizari atat prin contributia si observatiile cititorilor cat si observand evolutiile din piata. Asteptam comentariile voastre pe
La Inventure|francize.ro avem experienta destul de indelungata in lucrul cu coffee shop-uri pe zona de consultanta, atat cu branduri internationale (Coffee Republic, Filicori Zecchini, Coffee Bike, Columbus Cafe, Cafe Ritazza) cat si cu branduri romanesti (Tucano Coffee, The Coffee Shop).
Urmeaza un articol lung !
Consumul de cafea pe plan local
Conform unui PWC – Studiu privind piata cafelei din Romania, realizat in martie 2015, piata de cafea din Romania este estimata la 400 de mil euro.
In 2013, consumul anual de cafea pe locuitor a fost de 2,3 kg.
Romania se situeaza pe ultimile locuri in Uniunea Europeaza in ceea ce priveste consumul de cafea pe locuitor.
Factorii care influenteaza consumul de cafea sunt venitul disponibil pentru consum si pretul cafelei.
Preţul de retail ajustat cu puterea de cumpărare este de aproape 3 ori mai mic în Germania decât în România, deşi venitul disponibil pentru consum în Germania este de 2 ori mai ridicat
Ţara noastră este unul dintre puţinele state membre ale Uniunii Europene care mai aplică accize la cafea (împreună cu Danemarca, Germania, Croaţia, Belgia şi Letonia). În toate celelalte 22 de state membre ale Uniunii Europene, cafeaua nu este accizată. – PWC
O privire de ansamblu asupra pietei cafenelelor din Romania
In prezent sunt 329 cafenele si baruri in Bucuresti conform ANSVS.
In perioada 2008- 2013, peste 1000 de cafenele, atat branduri nationale cat si internationale, au fost inchise. Cauzele au fost chiriile mari dar si preturile mari ale produselor.
Insa cresterea economica din 2013 a influentat, in sens pozitiv, atitudinea clientilor cu privire la nivelul consumatiei in cafenele si baruri, numarul mare al conceptelor dezvoltate in 2014 si 2015 precum si rezultatele pozitive pe care majoritatea conceptelor au inregistrat-o, confirma cresterea acestui sector.
Acest sector a cunoscut o dinamica destul de mare cu privire la inchideri si deschideri.
Cafeneaua este un business popular pentru antreprenorii romani deoarece necesita un nivel ridicat de implicare si de control.
Bucurestiul este considerat a fi zona cu cel mai mare potential de vanzari in acest sector, urmat de celelalte orase mari din tara.
Cresterea nivelului de viata in continuare va determina si cresterea consumului in astfel de locatii.
In orasele mici si mediul rural se previzioneaza ca cererea va ramane la acelasi nivel.
“Piața cafenelelor și restaurantelor din București este extrem de dinamică, atât din motive obiective, precum creșterea consumului, cât și din cauze externe, precum necesitatea relocării unor afaceri profitabile care își desfășurau activitatea în clădiri improprii. Vedem activitate atât din partea marilor lanțuri, care caută să-și extindă rețeaua, cât și din zona tinerilor care au activat în alte domenii și decid să investească într-un sector cu potențial. Deși preluarea unei francize este o opțiune mai sigură, unii antreprenori, români și nu numai, vor să se impună cu concepte proprii de restaurante sau cafenele.” spune Bogdan Gubandru, Business Development Manager, DTZ Echinox intr-un articol pentru Agerpres
Cafenele specializate
Pe piata locala au intrat canelele specializate, acestea fiind in numar de 65, mai multe cu 15 comparativ cu 2008.
Aceste cafenele se concentreaza pe vanzarea cafelei. Se diferentiaza prin faptul ca au angajati cu studii de specializate. Cafeaua o aduc din toate colturile lumii.
Dintre acestea enumeram Origo, Steam Coffee Shop, Guido, M60.
Origo
A intrat pe piata in 2013.
Este primul coffee shop care a detinut prajitorie proprie.
Seara, coffee- shop-ul devine bar, „cestile de cafea sunt inlocuite de cocktail: Origo devine pentru catevat ore Cocktail Bar.”
Desi oferta se concentreaza pe cafea, aceasta mai cuprinde si diverse tipuri de ceai, dulciuri. De asemenea, Origo vinde si ustensile pentru preparat cafea si realizeaza cursuri pentru invatarea prepararii cafelelei.
Steam Coffee Shop
A intrat pe piata la sfarsitul anului 2014.
Se bazeaza pe conceptul to go (cafea luata la pachet).
Echipa Steam este formata din „oameni cu o bogata experienta si pasiune pentru cafea”.
Boabele de cafea sunt prajite de Origo.
Guido
Se bazeaza pe conceptul to go, clientii putand cumpara cafeaua preparata sau sub forma de boabe prajite.
In fiecare weekend organizeaza degustari gratuite.
Realizeaza cursuri de barista.
M60
A fost lansat pe piata la sfarsitul anului 2014.
Oferta se concentreaza pe cafea.
Pe langa aceasta, cafeneaua mai are in oferta produse de la producatori locali. Printre produsele romanesti aflate in oferta M60 enumeram: bere Zaganu, vinuri, sucuri de mere sau presate la rece.
Cafenele care opereaza in franciza pe piata locala
-
Cafenele autohtone
5 To Go
A aparut in 2015, in Bucuresti.
Conceptul de business presupune un pret unitar pentru toate produsele, acesta fiind de 5 lei, indiferent de dimensiuni sau tip.
„Era 7 ianuarie. Pe la ora 5, la 5 metri de Piata Lahovari si la 5 pasi de Teatrul Tandarica, a luat nastere prima cafenea 5 To Go din Romania.” isi amintesc oficialii companiei.
Denumire societate | SC 5 to go Concept SRL | |
Prezenta | Bucuresti, Iasi, Ploiesti | |
Numar de locatii | 35 | |
Investitie pe locatie | 12,000- 15,000 euro | |
Taxa de franciza | 4,500 euro | |
Redeventa lunara | 4% | |
Contributie lunara la bugetul de marketing | 1.50% | |
Cauta parteneri | DA |
NKE CAFE
A aparut in 2011, in Bucuresti, mai exact zona in Dristor.
A ales sa ofere oaspetilor cafeaua Lavazza si s-a diferentiat prin prezenta, in cadrul locatiei, a unor acvarii imense cu pesti multicolori.
„Prezenta unui acvariu va avea intotdeauna un efect relaxant, iar NKE CAFE este un coffe lounge cochet din ZONA Dristor.” spun oficialii companiei.
Denumire societate | NKE MULTISYSTEM | |
Cifra de afaceri 2014 | 60,000 euro | |
Prezenta | Bucuresti | |
Numar de locatii | 2 | |
Cauta parteneri | DA |
Zvon Cafe
A aparut in 2001, in Bucuresti, iar in 2009 a decis sa se extinda la nivel national.
Din cele 11 locatii „Zvon Cafe” , doar una este este in franciza.
„Cu o experienta de peste un deceniu de activitate si o retea de cafenele bine dezvoltata in Bucuresti si cateva din marile orase ale tarii, zvon Cafe consolidarea retelei la nivel national.” spun reprezentantii companiei.
Denumire societate | ZCR MANAGEMENT CAFE SRL | |
Cifra de afaceri 2014 | 1,450,000 euro | |
Prezenta | Bacau, Braila, Bucuresti, Craiova, Iasi, Focsani, Drobeta- Turnu Severin, Targu- Jiu | |
Numar de locatii | 9 | |
Investitie pe locatie | 64,000- 80,000 euro | |
Taxa de franciza | 10,000 | |
Redeventa lunara | 4 % | |
Contributie lunara la bugetul de marketing | 1 % | |
Cauta parteneri | DA |
French Bakery
Este un brand romanesc infiintat in 2004, in prezent avand 9 locatii in Bucuresti.
Oferta se concentreaza pe produse de patiserie franceza artizanale autentice.
Conform informatiilor prezentate pe site, francizatii French Bakery primesc training în vânzări, in managementul relaţiei cu clienţii, informatii privind produsele şi serviciile, suport logistic si comunicare in reţea.
-
Cafenele cu originea in tari din Europa
Tucano Coffee
A fost infiintata in 2011 in centrul istoric al Chisinaului.
Dupa trei ani, a fost deschisa prima cafenea din Bucuresti.
„In primavara lui 2015 am deschis prima unitate in franciza din Romania in Coresi Mall din Brasov. In orasele din tara optam pentru dezvoltarea prin franciza, deoarece partenerii vor putea sa administreze mai bine businessul, fiid mereu acolo. Incercarea din Brasov ne-a demonstrat acest lucru, vanzarile fiind in crestere continua.” afirma in toamna lui 2015 Ruslan Cojocaru.
Denumire societate | SC TUCANO COFFEE SRL | |
Cifra de afaceri 2014 | 1,350,000 euro | |
Prezenta | Bucuresti, Brasov | |
Numar de locatii | 5 | |
Investitie pe locatie | 100,000- 200,000 euro | |
Taxa de franciza | 12,000 euro | |
Redeventa lunara | 4 % | |
Contributie lunara la bugetul de marketing | 1% | |
Cauta parteneri | DA |
Filicori Zecchini

Franciza Filicori – www.francize.ro
Este una dintre cele mai vechi fabrici de prajit cafea din Italia.
A fost fondata in 1919, in Bologna.
Brandul este controlat in Romania prin masterfranciza de firma Ecoreca Food SRL din 2008, care comercializeaza cafeaua si detine lantul de cafenele.
Denumire societate | Ecoreca Food SRL | |
Cifra de afaceri 2014 | 2,800,000 euro | |
Prezenta | Bucuresti, Brasov, Constanta, Iasi, Ploiesti | |
Numar de locatii | 9 (4 detinute de masterfrancizat) | |
Investitie pe locatie | 100,000- 150,000 euro | |
Taxa de franciza | 100,000 euro | |
Redeventa lunara | 5 % | |
Contributie lunara la bugetul de marketing | 1 % | |
Cauta parteneri | DA |
Ritazza Caffe
Din aprilie 2016, cafeneaua din Marea Britanie, va fi prezenta si pe piata din Romania, mai exact in Bucuresti, cu 2 locatii, acestea fiind controlate prin masterfranciza de compania Leblon Cafe.
Francizarea la nivel international s-a realizat in 2001, avand in prezent peste 100 de locatii in 23 de tari.
In locatie clientii pot opta pentru cafea, ceai, ciocolata calda, bauturi alcoolice, sandviciuri, salate sau deserturi.
Denumire societate | Leblon Cafe | |
Prezenta | Bucuresti | |
Numar de locatii | 2 | |
Investitie pe locatie | 150,000- 200,000 euro | |
Cauta parteneri | NU |
Columbus Cafe& Co
A fost fondata in 1994, in Franta.
Este unul dintre cele mai importante lanturi de cafenele din Franta.
Compania Mihael Business International- masterfrancizatul pe Romania, a lansat cafeneaua in Bucuresti, in 2014.
Columbus Cafe& Co a inchis operatiunile pe piata din Romania
Denumire societate | Mihael Business International | |
Cifra de afaceri 2014 | 150,000- 200,000 euro | |
Prezenta | Bucuresti | |
Numar de locatii | 0 | |
Cauta parteneri | NU |
Coffee-Bike
De origine germana, cafeneaua a fost adusa in Romania in 2015.
Conceptul presupune vanzarea, cu precadere, de cafea dar si de alte produse, precum sucuri naturale, prajituri sau ceaiuri, in cadrul unei biciclete cu trei roti, realizata la comanda.
Businesul se poate dezvolta atat prin locatii fixe in zone cu trafic pietonal intens cat si prin locatii mobile potrivite pentru participarea la evenimente (targuri, expozitii, festivaluri, concerte, evenimente business etc.)
Denumire societate | CONCEPT PARTNER S.R.L. | |
Cifra de afaceri 2015 | 65,292 euro | |
Prezenta | Bucuresti | |
Numar de locatii | 5 (proprii si francizate) | |
Investitie pe locatie | 21,500 euro +TVA | |
Taxa de franciza | 2,490 euro | |
Redeventa lunara | 6 centi/ cafea vanduta | |
Contributie lunara la bugetul de marketing | 2.5 centi/ cafea vanduta | |
Cauta parteneri | DA |
Le Cafe Inmedio
A fost fondata in 1996, in Bulgaria.
A fost adusa in Romania de compania Lagardere Travel Retail in 2011. fiind prezenta in Bucuresti.
Este un concept de business dedicat spitalelor.
Medicii si pacientii pot cumpara din locatie, pe langa cafea, produse alimentare proaspete dar si microcadouri, publicatii de presa, carti- produse care se gasesc si in ate retele detinute de companie precum Inmedio sau Relay.
Reteaua functioneaza dupa un sistem antreprenorial, astfel Lagardere Travel Retail incheie un contract de prestari servicii cu firma antreprenorului, contract in baza caruia acesta preia un magazin complet utilat si amenajat.
Denumire societate | Lagardere Travel Retail | |
Cifra de afaceri 2014 | 319,007 euro | |
Prezenta | Bucuresti | |
Numar de locatii | 1 | |
Garantie | 4,000 euro | |
Cauta parteneri | DA |
Segafredo Zanetti Espresso
A fost fondata in 1988, in Italia.
Pe piata din Romania a fosta lansata in anul 2008 de catre compania SZEWW LTD
Potrivit informatiilor de pe site-ul Segafredo, circa 50 de milioane de cescute cu sigla brandului sunt consumate in fiecare zi la nivel mondial.
„Segafredo Zanettii Espresso propune, inainte de toate, gusturile si combinatiile fascinantei culturi espresso. In stransa concordanta cu ideea de bar italiana, locatia isi delecteaza clientii si cu o sortimentatie generoasa de specialitati de ciocolata calda, ceai, limonada, sucuri de fructe proaspat stoarse, cocktailuri alcoolice sau nonalcoolice, alaturi de preparatele culinare ale bucatariei italiene reci: spuntini, ciabatta, piadine, sadvichuri, salate proaspete.” spun reprezentantii companiei. Meniul mai cuprinde, de asemenea, si deserturile „dolci”.
Denumire societate | SZEWW LTD | |
Cifra de afaceri 2014 | N/A | |
Prezenta | Bucuresti, Timisoara, Arad, Braila | |
Numar de locatii | 4 | |
Investitie pe locatie | 1,100- 1,500 euro/ mp | |
Taxa de franciza | 10,000 euro | |
Redeventa lunara | 4 % | |
Contributie lunara la bugetul de marketing | NU | |
Cauta parteneri | DA |
So! Coffee
A fost fondata in 1996, in Franta. Pe piata din Romania a intrat in 2012.
A fost gandita pentru oamenii aflati in miscare carora, pe langa cafea, le ofera si produse de patiserie si sandvisuri.
Reteaua functioneaza dupa un sistem antreprenorial, astfel, compania care detine brandul- Lagardere Travel Retail, incheie un contract de prestari servicii cu firma antreprenorului, contract in baza caruia acesta preia un magazin complet utilat si amenajat, pe care trebuie sa il gestioneze.
Investitia in magazin precum si costurile ulterioare de utilitati si chirie sunt acoperite de catre Lagardere Travel Retail.
Partenerul primeste de la compania Lagardere Travel Retail training operational, de vanzari si promovare, merchandising, operare echipamente gastro si culinary.
Denumire societate | Lagardere Travel Retail | |
Cifra de afaceri 2014 | 281,045 euro | |
Prezenta | Bucuresti, Cluj- Napoca, Timisoara | |
Numar de locatii | 2 | |
Garantie | 1,200- 1,700 euro | |
Cauta parteneri | DA |
Voyage Cafe
Brandul aparut in Polonia, a intrat pe piata din Romania in 2012.
„Cafenelele Voyage Cafe pun la dispozitia clientilor un sortiment bogat de cafea pe care o pot lua la pachet sau pe care o pot consuma pe loc, dar si produse complementare: sandviciuri, patiserie, prajituri, inghetata, bauturi alcoolice.” spun reprezentantii companiei.
Reteaua functioneaza dupa un sistem antreprenorial, astfel, Lagardere Travel Retail, incheie un contract de prestari servicii cu firma antreprenorului, contract in baza caruia acesta preia un magazin complet utilat si amenajat, pe care trebuie sa il gestioneze. Investitia in magazin, precum si costurile ulterioare de utilitati si chirie sunt acoperite de catre Lagardere Travel Retail.
Denumire societate | Lagardère Travel Retail | |
Cifra de afaceri 2014 | 100,000 euro | |
Prezenta | Sibiu, Timisoara | |
Numar de locatii | 2 | |
Garantie | 1,800- 2,700 euro | |
Cauta parteneri | DA |
C HOUSE LOUNGE CAFE MILANO
Brandul lansat in Italia a fost adus pe piata din Romania in 2012.
„C House este o franciza italiana ce prezinta mai multe concepte, bakery (brutarie), coffe corner, cafenea si lounge coffe- restaurant”. spun oficialii companiei.
Denumire societate | C HOUSE MANAGEMENT EAST | |
Cifra de afaceri 2014 | 390,000 euro | |
Prezenta | Bucuresti, Galati, Iasi | |
Numar de locatii | 3 | |
Investitie pe locatie | 150.000- 250.000 | |
Taxa de franciza | 15000 | |
Redeventa lunara | 5% | |
Contributie lunara la bugetul de marketing | 2% | |
Cauta parteneri | DA |
Coffee Republic
Cafeneaua a fost fondata in 1995, in UK.
Conform site-ului propriu, brandul are 25 de locatii in tara de origine si 18 locatii la nivel international.
A fost adusa pe piata din Romania in 2007 de catre Krruss Holdings.
Cafeneaua ofera atat cafea, cat si produse proaspete.
Denumire societate | Krruss Holdings S.R.L. | |
Prezenta | Bucuresti | |
Numar de locatii | 1 | |
Investitie pe locatie | 353,391 euro | |
Taxa de franciza | 30921 euro | |
Redeventa lunara | NU | |
Contributie lunara la bugetul de marketing | NU |
Coffeeshop Company
Este o afacere austriaca de familie, parte a Grupului de Companii Scharf, fiind prezenta in 23 de tari din lume, cu peste 300 de cafenele.
Are in oferta exclusiv cafea Arabica.
Denumire societate | MAZZAJ FOR TRADING AND SERVICES SRL | |
Prezenta | Bucuresti | |
Numar de locatii | 1 | |
Investitie pe locatie | 1.800- 2.200 euro/ mp |
Brioche Doree
A fost infiintata in Franta, in 1976.
A intrat pe piata din Romania in 2010 si a fost preluata in 2014 de catre Eiffel Grup in parteneriat cu grupul Kenvelo, acesta din urma retragandu-se din actionariat in 2015.
Cele mai multe produse in oferta Brioche Doree sunt cele de patiserie.
Denumire societate | Resto Fast SRL | |
Prezenta | Bucuresti | |
Numar de locatii | 5 | |
Investitie pe locatie | 150,000 euro | |
Taxa de franciza | 30,000 euro | |
Redeventa lunara | 5% din vanzari | |
Contributie lunara la bugetul de marketing | 1.5% din vanzari |
Cafe Nescafe
A fost infiintata in Elvetia, fiind brand al companiei Nestle.
Pe piata romaneasca a fost adusa in 1995.
Are in oferta o gama variata de bauturi pe baza de cafea, atat calde cat si reci.
Are 4 locatii, cate una in urmatoarele orase: Bucuresti, Buzau, Iasi si Craiova.
Caffe Vergnano
Brandul italienesc a intrat pe piata din Romania 1998.
Are 3 locatii in Romania.
Pascucci Caffe
Brandul italienesc Pascucci a fost adus in franciza in Romania de catre compania Velvet Cafe in 2008.
Exista o singura locatie in Bucuresti.
Pe langa cafea, din oferta mai fac parte si ceaiuri, bauturi alcoolice, limonada, sucuri de fructe si legume proaspete, foietaje, prajituri, salate, sandwichuri, inghetata, cocktailuri.
-
Cafenele de origine internationala (din afara Europei)
McCafé
Este brand ce apartine de McDonald’s.
A fost infiintat in Australia, in 1993.
In Romania, a fost lansat in 2010.
In prezent are 19 locatii, aflate in incinta locatiilor McDonald’s.
Gloria Jean’s
Fondata in Australia, compania a intrat pe piata din Romania in anul 2004.
Cu peste 1000 de locatii peste 40 de tari, cafeneaua are in oferta peste 150 de produse.
Compania Gourmet Product Servicii care detine masterfranciza detine o singura locatie din cele noua, restul fiind detinute de francizati.
Denumire societate | Gourmet Products Servicii SRL | |
Cifra de afaceri 2014 | 3,200,000 | |
Prezenta | Bucuresti, Pitesti, Ploiesti | |
Numar de locatii | 10 | |
Investitie pe locatie | 95,000- 150,000 euro | |
Taxa de franciza | 25,000 euro | |
Redeventa lunara | 300 euro | |
Contributie lunara la bugetul de marketing | NU | |
Cauta parteneri | DA |
Second Cup
A fost fondata in 1975, in Canada.
La nivel international are 400 de cafenele in 16 tari iar in tara de origine are 325 de locatii, fiind cel mai extins lant de cafenele.
In Romania a adusa in 2011 de compania Ruby Food.
Cafeaua este importana de pe trei continente: Africa, Asia-Pacific şi America Latinǎ.
Denumire societate | Ruby Food | |
Prezenta | Bucuresti | |
Numar de locatii | 4 | |
Investitie pe locatie | 176,695- 273,878 euro | |
Taxa de franciza | 22,086 euro | |
Redeventa lunara | 9% |
Starbucks
A fost fondata in 1970, in SUA.
Are peste 14000 de locatii in 40 de tari.
Brandul a intrat pe piata locala in Romania, cu o cafenea in Plazza Mall, fiind adusa in Romania de catre grecii de la Marianopoulos, dupa care a fost preluat de un om de afaceri din Bulgaria care l-a detinut pana in 2015, an in care a fost preluat de AmRest platind pentru cele 14 locatii din Romania si cele 5 din Bulgaria 16 milioane de euro.
In prezent brandul are 15 locatii.
Compania poloneza AmRest, detine 800 de cafenele in Europa si China.
Aceasta a anuntat expansiunea brandului in urmatorii ani.
Pe langa cafea, Starbucks mai are in oferta si ceaiuri, bauturi cu gheata, dulciuri şi sandwichuri.
Conditii obtinere franciza Starbucks: contract 10 ani, minim 10 locatii, experienta in real-estate sau restaurant, 500.000 lire sterline.
Alte cafenele
Cafepedia
Este o cafenea romaneasca infiintata in 2006, fiind detinuta de compania Trotter Restaurant SRL.
Aceasta are 3 locatii, 2 in Bucuresti si una in Iasi.
Pe langa cafea, mai are in oferta preparate internationale si produse de patiserie preparate de patiseri proprii.
Ana Baking
Este un brand romanesc care a intrat pe piata la sfarsitul anului 2014.
Conceptul care o locatie in Bucuresti reprezinta un „mix creativ de cafenea, patiserie si mini-bistro”.
Din meniu clientii pot alege supe calde, omlete, salate, produse de brutarie traditionale, produse de patiserie, deserturi, cafea preparata in stil italian.
The Coffee Shop
Este un brand romanesc infiintat in 2007 de compania PARTNER COFFEE SERVICES. Conceptul este un magazin dedicat cafelei care este reprezentat de 4 zone: zona de cafenea ce functioneaza in sistem To Go, zona de cafea si ceaiuri ambalate sau vrac, expresoare si accesorii cafea, expresoare si echipamente pentru servirea cafelei in Horeca sau Office.
Brandul are 5 locatii in Bucuresti + 1 in Sofia.
Ted’s Coffe
A fost infiintata in 2013, dupa 10 in care fodantorul, Vasile Andreica, a distribuit branduri de cafea, ceai ciocolata catre HoReCa.Brandul a fost extins in centre comerciale, cladiri de birouri si zone cu trafic mare, ajungand la 20 de locatii.
„În acest moment avem operaţionale şase coffee cart-uri (cărucioare portabile), un coffee van, un coffee truck, două cafenele în malluri, respectiv în AFI Palace Bucureşti şi Ploiesti, şapte coffee cornere (mini cafenele), două cafenele proprii în clădiri de birouri. Urmează să deschidem şi o unitate stradală şi să restaurăm un coffee truck mai vechi“, spune Vasile Andreica, fondatorul brandului.
Kahve Dünyası
A aparut in 2004, in Turcia.
Are in oferta multe soiuri de cafea traditionala si moderna, dar se axeaza in special pe cafeaua turceasca
Pe langa cafea, mai are in oferta o gama variata de ciocolata, avand propria linie de productie.
Pe piata din Romania a aparut in 2014.
Doncafe Manufaktura
Olivo Cluj
Meron
Narcoffee Roasters
Concluzii
- inca lucram la ele:)