Conform unui studiu recent realizat de Eurostat, Romania este printre primele 3 tari din UE unde activitatea in constructii a crescut cu 14,6% in Mai fata de perioada echivalenta a anului precedent.
Pe langa Romania, singurele state din UE unde lucrarile de constructii au avut o evolutie pozitiva in luna Aprilie sunt Finlanda si Germania.
“Desi cele mai importante companii din industria de constructii, din punctul de vedere al cifrei de afaceri, contracteaza proiecte mari de infrastructura, este important de mentionat ca industria nu se bazeaza doar pe acestea, iar companiile medii si mici care se ocupa de constructii de ansambluri rezidentiale, cladiri de birouri sau alte constructii civile, insumeaza o valoare importanta din total. Din punctul nostru de vedere piata de constructii din Romania are toate sansele sa creasca in continuare, insa e dependenta de masurile sociale si economice aplicate de Guvern, pentru ca romanii sa cumpere in continuare locuinte noi, iar companiile sa continue sa investeasca in spatii noi”, a declarat Roxana Popescu, managing director KeysFin, unul din cei mai importanti furnizori de solutii de business information de pe piata locala.
Dorim sa aducem in atentia ta cateva business-uri conexe cu domeniul constructiilor, atat de pe piata noastra cat si de pe piata internationala.
Vom incepe cu Graphein, un business care s-a lansat pe timpul pandemie. Antreprenorii din spatele business-ului, nu si-au pus visele pe pauza din cauza contextului, lupta sa gaseasca noi rute de crestere.
Franciza Graphein – MASURA CONSTRUCTIILOR DURABILE
Graphein este astazi printre primele locuri in Romania la furnizarea de servicii rapide si precise de asistenta topografica in santier, scanare 3D si asistenta tehnica pentru cadastru si intabulare. Precizia lor este recunoscuta la nivel national prin premii si nominalizari din domeniu, fiind promovati ca un exemplu de excelenta in inovatie si tehnologie.
Crescuta organic, Graphein este recomandata acum ca fiind masura constructiilor durabile, cu un portofoliul consistent care numara peste 100 clienti si 600 proiecte in Romania, cat si pe plan european, in tari ca Anglia, Israel, Cipru, Franta, Germania.
Graphein a devenit in doar cativa ani o companie sustenabila pe piata romaneasca, avand la baza performantei o echipa de peste 30 de profesionisti.
Graphein cauta parteneri:
- Profesionisti din domeniu (geodezi si topografi), din Romania, care vor sa aiba acces la un portofoliu mai mare de proiecte din Romania si Europa
- Profesionisti din domeniu care vor sa se intoarca in Romania si sa faca lucrurile ca in Vestul Europei
sau
- Vanzatori in domeniul constructiilor care vor sa isi schimba domeniul de activitate
Franciza RE/MAX – nr #1 in imobiliare
Franciza RE/MAX a ajuns lider mondial in imobiliare cu peste 125.000 de agenti afiliati in 110 de tari, dupa 46 de ani de crestere continua, de la un singur birou deschis in 1973, in Denver, Colorado. Agentiile imobiliare in franciza RE/MAX constituie cea mai puternica forta de vanzari imobiliare din lume. Prin eforturile lor, au facut posibil sa spuna: Nimeni in lume nu vinde mai multe proprietati decat RE/MAX!
Reteaua de agentii imobiliare in franciza RE/MAX are peste 50 de birouri, in 20 orase din intreaga tara. Extinderea retelei permite accesul clientilor la servicii de calitate si resurse imobiliare, care nu sunt disponibile in alta parte.
RE/MAX a gasit o modalitate de a pastra agentii de varf si de a incuraja agentii mai putin productivi sau de nivel mediu sa vanda mai multe proprietati. Rezultatul pentru partenerul francizat este stabilitatea financiara sporita si cresterea comisioanelor generate.
Franciza RE/MAX este un sistem care iti arata in detaliu cum sa conduci un business in real estate, apoi iti ofera instrumentele necesare in derularea cu succes a afacerii. Beneficiezi de o strategie si un plan de business care s-au dovedit a fi de succes, plus coaching si cunostinte avansate in domeniu, la care altfel ai fi ajuns doar dupa ani de experienta.
Partenerul RE/MAX trebuie sa aiba incredere in industria de real estate, spirit antreprenorial, sa isi asume rolul de business manager si business developer si nu de broker de real estate si sa detina un capital de lucru de minim 30.000 euro.
In anul 2020, doreste sa se extinda in Bucuresti si in orasele cu peste 50 mii de locuitori.
Franciza HANSEN ERGONOMICS STUDIO
Hansen Ergonomics Studio este o companie care creeaza spatii de birouri cu inspiratie nordica. Iar crezul lor este ca “There is life after weekend”.
“Timp de 15 ani, ne-am cladit un portofoliu de clienti si o retea puternica de furnizori externi si producatori locali, iar experienta noastra ne diferentiaza de concurenta. Proiectele pe care le imaginam si implementam exprima personalitatea companiilor pentru care lucram”, spun Liviu Souca, co-fondator Hansen.
Cei doi antrepenori sunt in cautare de francizati care sa dezvolte mai departe brandul Hansen.
Investitia intr-o astfel de franciza se ridica la 25.000 – 30.000 de euro.
Franciza Mr. Sandless
Trecand la o alta categorie de servicii, franciza internationala Mr. Sandless, detine solutia pentru reconditionare parchetului si a podelelor cu o solutie fara raschetat. Brandul din SUA cauta investitori pentru a da startul business-ului in Romania.
Franciza Mr. Sandless este deja prezenta in zece tari si are peste 250 de parteneri activi. Fata de solutiile de raschetat si reconditionat parchet clasice, franciza Mr. Sandless foloseste o metoda care nu necesita raschetare/sablare.
Totodata, solutiile folosite au certificare ecologica si sunt sigure atat pentru copii cat si pentru animalele de companie. Mr. Sandless este cea mai de succes franciza de Home-Improvement din lume, conform Entrepreneur Top 500 Franchises – topul de referinta pentru francizele internationale.
Capitalul necesar pentru a porni acest business este intre 25.000 si 50.000 de euro.
reconditionat podele fara raschetare? dupa o singura demonstratie clientii nostri sunt definitiv convinsi! [Dan Prasalowicz, Fondator Mr. Sandless]
Franciza BARRIER
Barrier este unul dintre cele mai puternice brand-uri de pe piata produselor din tamplarie PVC. Sunt alegerea a mii si mii de romani si isi doresc ca numarul acestora sa creasca si pe viitor.
Pentru deschiderea unui magazin Barrier partenerii trebuie sa plateasca o taxa de franciza de 5.000 de euro, insa nu au nici redevente lunare si nici contributie la bugetul de marketing al companiei-mama. Contractul de franciza se incheie pe o perioada de cinci ani cu posibilitatea de prelungire.
In ceea ce priveste investitia initiala intr-un astfel de magazin, aceasta variaza intre 5.000 de euro si 10.000 de euro.
Oficialii Electric Plus afirma ca franciza este lansata doar pe piata din Romania, insa compania are parteneri strategici si pe alte piete, respectiv in Belgia, Italia si Anglia. „Barrier ofera un pachet complet de servicii si produse pentru inchiderea golurilor de casa, fie ca este vorba de usi, ferestre, rulouri sau usi de garaj.“ Compania Electric Plus, infiintata in 1995.
Franciza PIATRAONLINE
Brand 100% romanesc, cel mai mare furnizor de piatra naturala la nivel national.
PIATRAONLINE detine cel mai mare showroom din Europa dedicat pietrei naturale, in care se pot descoperi peste 300 de modele de piatra si finisaje, integrate in zone tematice, cu un portofoliu ce include peste 1.500 de produse, aduse din toate colturile lumii, si peste 40.000 de clienti, atat in tara, cat si peste hotare.
Vizita in showroom este gandita ca o experienta imersiva, care sa ofere privitorului nu doar idei de aplicare, ci si consultanta de specialitate, resurse de design si spatiu pentru planificarea proiectului alaturi de arhitect. In plus, showroomul este intr-o continua schimbare, pentru ca tine pasul cu ultimele trenduri in design interior si pune in scena noi materiale inovatoare.
De 11 ani, rafineaza reteta succesului, armonizand pasiunea pentru calitate cu nevoia unui sistem logistic bine pus la punct si cu o politica de companie care trateaza fiecare client ca pe un partener.
Investeste semnificativ in sisteme IT si de business, personalizate cu nevoile lor, care aduc o foarte buna productivitate a business-ului.
PIATRAONLINE pune la dispozitia partenerilor, care detin un capital de investit de 200.000 euro, un pachet complet de know-how, urmarind crearea unui retele de francize care sa le permita si clientilor din Cluj, Timisoara si Iasi posibilitatea sa simta pe pielea lor cat de versatila este piatra naturala.
Franciza Desjoyaux Pools
Cel mai mare producator de piscina, la nivel international.
Prezenta in mai mult de 80 de tari, Desjoyaux Pools este liderul producator de piscine cu cea mai mare retea exclusiva la nivel mondial. Datorita experientei lor de 50 de ani in industria bazinelor de inot, au o gama larga de produse inovatoare atat pentru proiecte individuale cat si comerciale.
Grupul Desjoyaux este prezent in 80 de tari si in toate regiunile din Franta.
Ei promit ca parteneii vor primi asistenta completa si instruire pentru instalare, vanzari si management magazin. La nivel international Desjoyaux Pools este un brand binecunoscut si recunoscut, o companie credibila, cu un lant de aprovizionare considerabil.
Franciza Multivista
Lider in documentatia constructiilor, la nivel international.
Fideli misiunii lor din 2003, pionierii Multivista furnizeaza servicii avansate de documentare pentru constructii pentru a oferi clientilor cele mai relevante, corecte si mai complete informatii cu privire la proiect.
Cu echipele locale de asistenta din peste 75 de piete globale, Multivista este gata sa surprinda proiecte de orice dimensiune si complexitate, cu portofoliul lor de servicii.
In ultimii 15 ani, Multivista a furnizat servicii de documentare foto si video pentru constructii de peste 4 miliarde de metri patrati de proiecte de constructii din intreaga lume.
Franciza Bella Casa
Comercializarea produselor usi interior, gresie, faianta, parchet laminat, cabine dus, usi metalice, este realizata in sistem retail in cele 28 de magazine Bella Casa (12 magazine in Bucuresti si 16 magazine situate in alte orase din tara), si prin distributie nationala in magazine partenere si retelele Hornbach, Praktiker, Bricostore, Brico Depot, Leroy Merlin si Ambient.
Franciza Bella Casa este disponibila in 3 variante, in functie de marimea spatiului ales. Astfel avem: Bella Casa Mini, pentru care necesarul de spatiu este de minim 20 mp si in care se pot comercializa numai usi si parchet, Bella Casa Medio, pentru care necesarul de spatiu este de aprox. 60 mp si in care se pot comercializa usi, parchet si sanitare (sau placaje ceramice) si Bella Casa Maxi, pentru care necesarul de spatiu este de aprox. 100 mp si in care se pot comercializa toate produsele noastre, respectiv usi, parchet, placaje ceramice si sanitare.
Bella Casa cauta parteneri in: Arad, Buzau, Botosani, Satu Mare si Suceava.
Franciza Erichman
De mai bine de 25 de ani sunt mai mult decat un magazin de materiale de constructii, finisaje, bricolaj, gradinarit si amenajari.
In magazinul Erichman, puteti gasi articole destinate instalatiilor sanitare, termice, electrice, de canalizare si gaz, materiale pentru constructii, materiale pentru amenajarile interioare si exterioare, scule si unelte pentru diversele activitati intreprinse, echipamente de protectie, articole pentru gradinarit, mobilier pentru baie si bucatarie, gresie, faianta sau diverse produse pentru amenajarile in stil Do It Yourself (DIY), ideale pentru oricare incepator sau avansat.
Erichman vrea sa extinda brandul si in alte orase din tara. Investitia intr-un astfel de magazin variaza intre 330.000 de euro si mai bine de 4,2 milioane de euro.