0723.622.253

Francize 2018: 21 idei de afaceri testate

Francize 2018: Cele mai HOT oportunitati

Asa cum te-am obisnuit, pentru ca ne place sa fim informati si conectati, suntem la curent cu tendintele de dezvoltare a PIETEI FRANCIZELOR. Vrem sa stim in permanenta care sunt cele mai noi oportunitati si domenii de investitii.

Piata francizelor creste sustinut de doi ani, ajungand de la 1.9 mld. de euro in 2015 la 2.5 mld. de euro in 2016, iar in 2017 s-a apropiat de 3 mld. de euro. Sumarizand ultimii ani,  putem spune ca afacerile in franciza din Romania traverseaza o perioada foarte buna.

Pentru prima oara avem un eveniment de amploare dedicat francizelor din Romania: Forumul Investitorilor in Franciza – (organizat in parteneriat de Ziarul Financiar si Francize.ro)

La finalul anului trecut a aparut si Catalogul Francizelor din Romania – editia a 3-a pe care o puteti achizitiona exclusiv de pe catalog.francize.ro

Vrei sa iti construiesti propriul vis si sa NU lucrezi la visele altora?

Suntem de parere ca pentru a putea lua o decizie de business, trebuie sa fii informat.

Hai sa incepem anul in forta si sa fim cat mai informati.

Mai jos iti prezentam, in exclusivitate, 20+1 retete de succes, de afaceri in franciza.

Investitorii interesati sa se implice intr-un business deja testat local sau international se pot inspira din francizele prezentate in continuare:

Francize romanesti

1. Patria Credit

Patria Credit face parte din grupul Patria Bank si este una dintre cele mai mari institutii nebancare din Romania in sectorul microfinantarii, cu peste 15 ani de experienta. Scopul lor este sa ofere produse financiare producatorilor agricoli si microafacerilor cu acces limitat la servicii financiare clasice datorita limitarilor date de locatia in care se afla si de profilul sociodemografic.

Locatiile vizate pentru extindere sunt zonele rurale din: Mehedinti, Botosani, Prahova, Arges, Tulcea, Buzau, Dambovita.

Investitia initiala intr-o unitate Patria Credit se ridica la 4.500 de euro.


2. Abeauty Clinique

Atunci cand pasiunea pentru excelenta si pentru rezultate extraordinare depaseste interesul personal, cand viziunea in afaceri inglobeaza principiile leadershipului, managementuluisi ale cresterii prin valori, efortul depus se transforma in perfectiune.

Asa s-a nascut franciza de clinica de infrumusetare aBeauty, pentru a servi interesul clientilor, a ridica standardele industriei, pentru a cultiva performanta si a oferi fericire.

Franciza clinici de infrumusetare si estetica corporala si faciala. Ofera la un nivel premium, tratamente corporale, tratamente faciale, injectari estetice si epilare definitiva. La sfarsitul anului 2017 s-a lansat conceptul de franciza, iar orasele vizate pentru expansiune sunt orasele cu peste 150.000 de locuitori, iar nivelul investitional este de 115.000 de euro.

30% este cresterea anuala a segmentului infrumusetare si estetica in Romania. Cu toate acestea 9 din 10 afaceri in domeniu se inchid in 1-2 ani de la deschidere. Este vremea solutiilor testate!


3. JetPoint

jetPOINT este cel mai mare lant de spalatorii auto self service complet automatizate din Romania. jetPOINT este un brand 100% romanesc iar solutia pe care o ofera este conceputa special pentru conditiile de piata din Romania.

O spalatorie auto self service este o afacere fara angajati si care necesita o implicare minima. Acest lucru permite oricarui antreprenor sa dispuna de cea mai importanta resursa pe care o are si anume timpul.

Doresc deschiderea unui numar de 100 de locatii in urmatorii 5 ani oferind unui numar cat mai mare de clienti finali posibilitatea de a-si spala masina intr-un mod eficient si fara compromisuri.

Pe langa piata din Romania, tintesc si piata central si est europeana unde poarta discutii avansate cu investitori din Austria, Ucraina si Republica Moldova.

Pentru a indeplini conditiile impuse de necesitatile proiectului, din experinta deschiderilor de pana in prezent, nivelul investitional este aproximativ 25.000 euro/boxa.  


4. Limitless

Limitless este un program despre oameni si despre rezultatele lor. Programul revolutionar Limitless permite participantilor ca pe parcursul unei singure editii sa beneficieze de avantajele unei abordari personalizate, de motivatia antrenamentelor de grup, dar si de consultanta nutritionala integrata. O abordare holistica pentru o transformare holistica si, mai ales, de lunga durata.

Astazi, Limitless inseamna 5.000 de clienti pentru care metoda a insemnat rezultat garantat.

Modelul de business are un potential crescut de a atinge breakeven point-ul inca din prima luna de activitate.


5. Patiseria Tineretului

Franciza Patiseria Tineretului a luat nastere din dorinta unui tanar antreprenor de a oferi oamenilor gustul copilariei, acele momente cu gust de neuitat, gustul zilelor in care bunica ne pregatea, grijulie, bucate care mai de care, cu mainile ei firave.

Povestea lui incepe in 2012, cand a deschis prima patiserie, avand in prezent 4 locatii in unele dintre cele mai aglomerate zone ale Bucurestiului. In cadrul locatiilor lucreaza oameni insufletiti de valori simple precum entuziasmul, pasiunea si atentia pentru detaliu, care isi doresc atingerea unui singur scop: “Sa incante clientii cu fiecare produs”.

Obiectivele de dezvoltare ale Francizei Patiseria Tineretului vizeaza deschiderea unor noi locatii în capitala, implementarea de noi produse si servicii menite sa satisfaca nevoile si cerintele clientilor precum si implicarea mult mai activa in proiecte de responsabilitate sociala sau educationale.


6. Ted’s Coffee

Lantul de cafenele Ted’s Coffee a ajuns la 12 unitati in Bucuresti, Ploiesti si Brasov si dupa mai multe luni de pregatire, au lansat si proiectul de franciza. Lantul de cafenele a estimat afaceri de 1.3 milioane de euro pentru anul 2017.

La TED’S, gasesti oricand o cafea de specialitate. Preparata impecabil. Care vine la pachet cu un strop de imaginatie. Uneori, sub forma de desen haios in paharul de cafea.

Din reteaua Ted’s fac parte mai multe concepte de cafenele a caror suprafata variaza, iar media se situeaza intre 40-70 de metrii patrati, iar investita este de aproximativ o mie de euro pe metru patrat.


7. Imprinto

Povestea Imprinto a inceput inca din 1993, cand au adus pe piata romaneasca serviciul de personalizare. Din dorinta de a crea articole unice pentru fiecare client, au extins o retea nationala. Acum ii poti gasi in fiecare mare oras din Romania.

Serviciile oferite de cei de la Imprinto sunt diverse: productia de stampile, carti de vizita, print rapid, gravuri, imprimari pe textile, dar si pe ceramica.

Reteaua a ajuns la 55 de magazine, dintre care unul in franciza. Acum compania care detine franciza vrea sa se extinda brandul in sistem de franciza si cauta parteneri in Bucuresti si orasele cu peste 50 mii de locuitori.

Investitia intr-o locatie Imprinto variaza intre 27-37 mii euro (insula sau magazin) – mall sau locatie stradala. Investitia cuprinde: amenajare locatie, echipamente, taxa franciza, stoc initial de marfa, campanie marketing lansare, infiintare firma, training personal, capital circulant de lucru.


8. Meli Melo

Meli Melo este unul dintre cele mai extinse branduri din retailul de accesorii. Reteaua a ajuns la 50 de unitati in marile orase din tara si la o cifra de afacere de 10 milioane de euro.

Meli Melo este un brand 100% romanesc fondat de 2 parteneri francezi, stabiliti in Romania. Primul magazin Meli Melo a fost deschis in anul 1998 in Bucuresti.

Categoriile de produse care se gasesc in magazinele Meli Melo se adreseaza atat domnisoarelor, cat si femeilor mature, cu un stil perfect conturat: de la cercei, coliere, bratari, pana la esarfe, curele, ochelari de soare, ceasuri, genti, accesorii pentru sezonul estival, cele mai variate modele de accesorii de par, dar si incaltaminte si o colectie limitata de haine.

In total, 9 orase sunt pe harta dezvoltarii retailerului: Buzau, Botosani, Satu Mare, Tg. Jiu, Targoviste, Drobeta-Turnu Severin, Alba Iulia, Deva, Piatra Neamt.

Investitia intr-un magazin Meli Melo se ridica la aproximativ 50.000 de euro si include atat amenajarea si dotarea spatiului, dar si taxa de franciza, stocul initial de marfa si capitalul circulant de lucru pentru primele luni operationale.


9. Tucano

Tucano Coffee reprezinta o retea internationala de cafenele, care promoveaza in lumea intreaga filosofia sa Love.Peace.Coffee.

Sloganul coffee shop-urilor Tucano Coffee a fost inspirat din cultura rock’n’roll si hippie, care se distingea prin tendinta oamenilor de a reveni la natura, dragoste, pacifism si libertate a gandirii.

Franciza de cafenele si-a propus la 25 de unitati pana la sfarsitul anului 2020. Pana acum brandul este prezent in franciza in Bucuresti, Brasov, Timisoara, Arad, Cluj-Napoca si Oradea. In afara de Romania brandul este prezent si in Republica Moldova, de unde si provine, Rusia, Emiratele Arabe Unite si Kirgizstan.

Nivelul investitiei variaza in functie de suprafata si starea locatiei, intre 100.000 si 200.000 de euro.

Tucano a semnat un contract de franciza in Germania, prima cafenea in Berlin urmand sa se deschida in 2018. Totodata Tucano are o abordare de transparenta in business, lansand o pagina de facebook dedicata francizelor in care publica datele lunare si informatii despre proiectele interne – foarte interesant de urmarit


10. Oro Toro

Conceptul Oro Toro s-a concretizat in 2014 si este un business facut din pasiunea de a oferi clientilor un produs din carne de vita foarte bun la preturi accesibile. Au ales sa se specializeze pe produse din carne de vita deoarece aveau experienta de la OSHO, un brand deja devenit celebru. Spre deosebire de OSHO, au vrut sa ofere un produs la un pret accesibil pentru toata lumea.

In prezent compania detine 11 unitati sub brandul Oro Toro, dintre care 5 frunctioneaza in regim de franciza.

Planurile de extindere Oro Toro sunt sunt ca in urmatorii 2 ani sa ajunga in toate orasele tarii cu peste 150.000 locuitori, iar in 5 ani de zile, planul este sa ajunga recunoscuti ca lider pe segmentul lor in piata romaneasca.

Viitorul partener trebuie sa detina minim 100.000 Euro capital propriu de investit pentru deschiderea unei unitati Oro Toro.

Franciza Oro Toro a trecut printr-un proces de rebranding. Noua identitate o puteti vedea in cea mai noua locatie de la Piata Romana in Bucuresti sau in Constanta – City Mall. Noua imagine reprezinta o intoarcere la origini si o pozitionare mai clara in piata de QSR

 


11. Hansen

Hansen Ergonomics Studio creeaza spatii unice de birouri cu inspiratie nordica, ce raspund atat functional, cat si estetic nevoilor clientilor. Anul trecut brandul a ajuns la o cifra de afacere de de aproape 650.000 euro.

Dupa ce au ajuns la 2 unitati una proprie (Bucuresti) si una in franciza (Cluj), cei doi antreprenori care au pus bazele businessului, sunt in cautare de francizati care sa dezvolte mai departe brandul Hansen si care sa fie pasionati de design, cu experienta in vanzare de tip business to busines, dornici sa ofere servicii si produse high-class.

Fondatorii Hansen afirma: ” Credem ca prin design, ergonimie si pasiune putem crea viata dupa weekend, iar biroul, in care ne petrecem cea mai mare parte din zi sa devina un spatiu la care vrei sa te intorci.”

Investitia intr-o astfel de franciza se ridica la 23.000 – 25.000 de euro.


Daca ti-am starnit curiozitatea cu francizele romanesti si vrei sa afli mai multe detalii participa la unul dintre Webinariile gratuite: Francize 2018 – Oportunitati si mituri, pe care francize.ro le organizeaza periodic

Francize internationale

12. Logiscool

Conceptul de business Logiscool, pariaza pe educatia copiilor intr-un domeniu cheie pentru economia actuala, IT-ul.

Logiscool este o retea de scoli si tabere de programare fondata in anul 2014 intr-un orasel de langa Budapesta. Compania ofera cursuri de programare pentru copii si adolescenti si in prezent operereaza in 7 tari, 40 de localitati si cauta parteneri pentru dezvoltarea centrelor si in Romania.

La nivel international Logiscool a ajuns la o cifra de afacere de 1.9 milioane de euro.

Cererea de abilitati digitale este imensa si in continua crestere in Europa si in intreaga lume. Fiecare copil ar trebui sa aiba posibilitatea de a invata bazele programarii pe calculator.

Investitia intr-o locatie Logiscool se ridica intre 35.000 – 50.000 de euro in functie de marimea centrului.


13. Ixina

Ixina este cea mai de succes franciza de bucatarii la nivel European,  cu peste 300 de showroom-uri la nivel international.

Prezent deja in Romania de 2 ani, brandul Ixina a fost testat si adaptat la piata locata si este gata pentru extinderea nationala. Cauta francizati in orasele mari cu peste 200.000 de locuitori, in special in: Constanta, Cluj, Timisoara, Iasi, Brasov, Sibiu, Oradea.

Brandul de bucatarii Ixina tinteste afaceri de 500.000 de euro in Romania.

Acestia ofera clientilor sai consiliere specializata si proiecte customizate; serviciile lor acopera de la partea de design si proiectare, la productie (prin reteaua de parteneri germani) si montaj mobilier de bucatarie, de cea mai inalta calitate, alaturi de electrocasnice de top.

Investitia intr-un magazin Ixina variaza intre 75.000 – 125.000 euro (investitia initiala include: cheltuieli cu amenajarea si dotarea spatiului cu mobilier de bucatarie, sistemul de software si hardware, taxa de franciza, alte cheltuieli asociate cu deschiderea.


14. Hitio Gym

Hitio Gym este o franciza care combina conceptul de sala de sport traditionala cu cel de arte martiale, intentioneaza sa intre pe piata romaneasca si este in cautare de parteneri.

Fondat in 1998 , businessul a inceput cu mici centre de taekwondo (arta martiala coreeana, moderna, similara cu karate). Ulterior din 2010 au dezvoltat un concept diferit, franciza HITIO GYM.

Ideea conceptului a fost sa ofere o alternativa clara fata de ce exita pe piata. In salile Hitio GYM  parintii si copiii se pot antrena simulta, petrecand astfel mai mult timp impreuna.

In 2017 au ajuns la 32 de sali si au si un concept pilot in Suedia.

Investitia intr-o sala se ridica la 100.000 – 150.000 de euro, incluzand taxa de franciza, si cheltuielie de amenajare si dotare.


15.Expense Reduction Analysts (ERA)

Expense Reduction Analysts (ERA) a luat fiinta in 1992 si este o firma de consultanta specializata in managementul costurilor, axata pe cresterea eficientei financiare a clientilor din toate domeniile indiferent ca este forba de sectorul privat sau cel public. Operand in peste 25 de state, cei peste 650 de consultanti ERA sunt experti in diferite industrii, cum ar fi: industria auto, servicii financiare si bancare, constructii si inginerie, servicii educationale, servicii de sanatate si asistenta sociala, transporturi si logistica, etc.

Pe piata din Romania a intrat in anul 2012 si au o echipa formata din patru parteneri francizati. ERA Romania a realizat venituri de peste 650.000 de euro in 2016. Incepand cu anul 2017 fucusul este cresterea retelei de franciza din Romania.

Investitia initiala este de 39.900 euro si reprezinta taxa de franciza ce acopera trainingul initial intensiv prin care se face transferul de know-how, ce dureaza 10 zile (Foundational Training), organizat de European Support Centre in UK – Kent, suplimentar, francizatul va avea un coach dedicat, pentru primele 6 luni de activitate pe cele 3 procese ERA: vanzare, client management si project analysis.


16. Optiprint

Optiprint este un business care ofera companiilor solutii de print la preturi mici. Originar din Slovenia a cucerit deja 7 piete.

Optiprint este o solutie completa de servicii de printare la locul de munca, solutie care permite clientilor sa printeze documentele color la pretul pe care l-ar plati in mod normal pentru alb-negru.

Dupa deschiderea pietei din Bucuresti si demonstrarea modelului de afacere in relatia cu consumatorul local, dupa intelegerea nevoilor pietei romanesti, sunt pregatiti sa isi indrepte atentia catre extinderea prin franciza in toate orasele mari cu peste 250.000 de locuitori.

Totalul investitiei pentru lansarea business-ului la nivel regional este cuprins intre 25.000 – 50.000 de euro.


17. Used Products

Reteaua de magazine Used Product, cu sediul in Olanda, comercializeaza produse second-hand si doresc sa intre pe piata locala si sa se dezvolte in sistem de franciza.

Fondata in 1997, compania a deschis primul magazin in orasul Alkmaar, in provincia Olandei de Nord, iar in prezent reteaua numara peste 50 de locatii (proprii si francizate)  in Olanda, Belgia, Spania si Austria.

Franciza amanet Used Products cumpara si vinde de la: smartphone-uri, sisteme audio, DVD playere si DVD-uri, jocuri si console de jocuri, bijuterii de aur si ceasuri, calculatoare, televizoare, pana la instrumente muzicale, articole de uz casnic, unelte de bricolage, biciclete, scutere, camere video, laptop-uri, tablete si multe altele.

Nivel investitional este de la 80.000 euro investitie la cheie, din care 50% reprezinta stocul de lansare al magazinului.


18. Amazing JEWELRY

Una dintre cele mai noi francize din zona de retail de bijuterii, Amazing Jewelry,  lansata in iulie 2016, are peste 100 de magazine contractate pana la finalul lui 2017, in peste 30 de tari. In Romania s-au deschis 3 magazine, 2 in Bucuresti si unul in Timisoara.

Franciza de bijuterii este dezvoltata de Jesper Nielsen, unul dintre fostii cofondatori ai Pandora Central Western Europe, parte a grupului Pandora.

Compania se pozitioneaza pe un segment de pret sub medie. Mai exact, preturile sunt cu 50 – 70% mai mici decat in alte magazine existente.

Orasele vizate pentru expansiune sunt: Cluj, Constanta, Brasov, Iasi, Oradea, iar investitia initiala intr-un magazin variaza intre 80.000 si 100.000 de euro.


19. Inglot

Brandul polonez de cosmetice Inglot, cu peste 2.000 de unitati in toata lumea, creste si el spectaculos, ajungand pe piata locala de la un magazin in 2015 la 10 la finalul anului 2017.

Povestea Inglot incepe in urma cu 30 ani, cand Wojtek Inglot, a avut ca principal obiectiv sa creeze produse de make up de inalta calitate, la preturi corecte, folosind doar cele mai bune ingrediente si materii prime. Toate produsele sunt realizate in Uniunea Europeana si 95% dintre ele sunt fabricate prin intermediul facilitatilor proprii de productie.

Compania care detine franciza pe plan local cauta parteneri in Bucuresti, Constanta, Brasov, Sibiu, Craiova, Braila, Suceava, Piatra-Neamt. Investitia de start intr-o unitate de tip retail (insula) este de aprox. 50.000 euro.


20. Leadership Management International (LMI)

Sa investesti in educatia de buisness poate parea pentru multi un business exotic, dar in practica nu este. Leadership Management International (LMI) Romania a castigat premiul pentru cel mai bun vanzator din regiunea Europa – Africa si isi creste businessul pana aproape de 1 milion de euro.

Leadership Management International este un creator de programe de dezvoltare profesionala originar din SUA si a intrat pe piata locala in 2002 in sistem de masterfranciza.

Aceasta companie comercializeaza in prezent o linie completa de programe si cursuri care ii ajuta pe oameni sa isi atinga obiectivele. Conceptele pe care LMI le propune acopera arii precum leadership, management, vanzari, motivatie, strategie sau imbunatatierea performantelor in ceea ce priveste lucrul in echipa.

In prezent, reteaua numara 6 francizati in Bucuresti, Bacau si Cluj-Napoca, iar investitia pentru demararea businesului este de 7.500 de euro si reprezinta kit-ul de pregatire initial al licentiatului.


21. 5asec

5asec, cel mai mare sistem de curatatorii ecologice de textile din lume, isi dubleaza cifra de afacere in Romania fata de 2015.

Reteaua de curatatorii cauta sa se extinda in orasele de peste 200.000 de locuitori dupa ce a acoperit deja celelalte mari orase ale tarii: Iasi, Ploiesti, Galati, Constanta.

Lantul 5asec este un nume international cu prezenta in 35 de tari din lume, cu un total de 2.000 de unitati.

Intr-o perioada in care timpul inseamna bani si romanii petrec tot mai multe ore la munca, curatatoriile devin un business tot mai cautat.

O curatatorie necesita o investitie initiala de 80.000 – 120.000 de euro.


Daca iti doresti sa incepi un business in noul an si ai nevoie de mai multe informatii, poti sa ne contactezi si sa iei legatura direct cu un consultant francize.ro.

Acest site foloseste cookies. Prin continuarea navigarii va acordati acceptul pentru utilizarea lor. Afla mai multe

Un "Internet Cookie" este un fisier stocat pe dispozitivul de pe care se acceseaza Internetul al unui utilizator. Cookie-ul este instalat de catre un browser (de ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox) la cererea server-ului pe care este gazduit site-ul pe care il accesati. Site-ul Francize.ro poate folosi cookie-uri in scopuri de analiza a vizitatorilor (permite monitorizarea utilizatorilor si a caii pe care au urmat-o pe site; acest cookie nu poate fi folosit pentru a identifica persoanele, ci este folosit doar in scop statistic). Continuarea navigarii pe site-ul Francize.ro implica acceptarea acestor Cookie-uri.

Inchide